Taxfree
https://e24.no/naeringsliv/i/6zB2yo/avinor-mener-nordmenn-boer-spare-minst-50-prosent-paa-taxfree-sprit?utm_source=vgfront&utm_content=row-9&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Ganske mye interessant her. Ikke veldig attraktivt for kundene. Dette virker å bli verre og verre for kundene.
Hvorfor gidde å mase med taxfree med disse små besparelsene ?
Dette har mye med de tullete reglene om ikke å ta med seg væske på flyet å gjøre. (Som 2001-faken innførte).
Kundene bør legge om strategien her, for å sørge for å bringe vinprisene ned i Norge. Sprit og tobakk blir stadig
mindre populært. Hvem gidder å drasse på noen få vinflasker for å spare noen bagatellkroner ?
Regner med at de aller fleste forstår hva som ligger i utrykket strategien.
Ganske mye interessant her. Ikke veldig attraktivt for kundene. Dette virker å bli verre og verre for kundene.
Hvorfor gidde å mase med taxfree med disse små besparelsene ?
Dette har mye med de tullete reglene om ikke å ta med seg væske på flyet å gjøre. (Som 2001-faken innførte).
Kundene bør legge om strategien her, for å sørge for å bringe vinprisene ned i Norge. Sprit og tobakk blir stadig
mindre populært. Hvem gidder å drasse på noen få vinflasker for å spare noen bagatellkroner ?
Regner med at de aller fleste forstår hva som ligger i utrykket strategien.
Besparelse mot Vinmonopolet og norsk dagligvare :
Vin 26 - 27 %.
Champagne 5 %
Parfyme 15 - 20 %
Sjokolade : helt bagatellmessig besparelse
Tobakk og snus (som nordmenn bruker mindre og mindre av) : 50 %
Sprit (synkende popularitet blant nordmenn) : 50 %
Øl ikke omtalt (tull å selge på taxfree ?).
80 % av vinsalget dreier seg om vin som koster 0 - 249 kr. på Vinmonopolet.
Vin til 100 - 249 : 25 %
kjempebesparelse, og dyre viner med kjempebesparelse.
Champagne også må være høyt priset på polet, og ha kjempebesparelse. (Helst 2/3)
Vin 26 - 27 %.
Champagne 5 %
Parfyme 15 - 20 %
Sjokolade : helt bagatellmessig besparelse
Tobakk og snus (som nordmenn bruker mindre og mindre av) : 50 %
Sprit (synkende popularitet blant nordmenn) : 50 %
Øl ikke omtalt (tull å selge på taxfree ?).
80 % av vinsalget dreier seg om vin som koster 0 - 249 kr. på Vinmonopolet.
Vin til 100 - 249 : 25 %
kjempebesparelse, og dyre viner med kjempebesparelse.
Champagne også må være høyt priset på polet, og ha kjempebesparelse. (Helst 2/3)
Redigert 14.02.2021 kl 01:01
Du må logge inn for å svare
Ved ettertanke, har jeg nå begynt å bevege meg i retning av å avvikle taxfree-ordningen.
Det er så mye som henger ved dette, som er negativt. Hele dette systemet og alt
vedhenget rundt virker å trenge reform. Det blir kunstigere og kunstigere, og
cracyiere og cracyiere slik det er nå. Mindre og mindre bakkekontakt.
Det er så mye som henger ved dette, som er negativt. Hele dette systemet og alt
vedhenget rundt virker å trenge reform. Det blir kunstigere og kunstigere, og
cracyiere og cracyiere slik det er nå. Mindre og mindre bakkekontakt.
Kutt ut taxfree. Sett driften av Vinmonopolet ut på anbud. Definér maks utsalgspriser. og la disse være
godt under dagens utsalgspriser. Dermed vil salget flytte seg over til Vinmonopolet.
Og lønnspresset i Norge kan avta litt. Alkoholproblem har Norge minimalt av. Og dette vil spille
umerkelig inn vis a vis dagens drikkesituasjon. Ingen forverring. Heller forbedring av dette med
alkohol. Folk vet selv at de ikke bør drikke noe særlig. De øker bare kvaliteten på det lille de
drikker. Røyking er det veldig lite av i Norge nå.
Og da kan taxfree-arealene på flyplassene brukes til andre ting. Mer vettuge og konstruktive ting.
Masse tullete ansatte som kan settes til mye viktigere oppgaver.
godt under dagens utsalgspriser. Dermed vil salget flytte seg over til Vinmonopolet.
Og lønnspresset i Norge kan avta litt. Alkoholproblem har Norge minimalt av. Og dette vil spille
umerkelig inn vis a vis dagens drikkesituasjon. Ingen forverring. Heller forbedring av dette med
alkohol. Folk vet selv at de ikke bør drikke noe særlig. De øker bare kvaliteten på det lille de
drikker. Røyking er det veldig lite av i Norge nå.
Og da kan taxfree-arealene på flyplassene brukes til andre ting. Mer vettuge og konstruktive ting.
Masse tullete ansatte som kan settes til mye viktigere oppgaver.
Redigert 14.02.2021 kl 02:38
Du må logge inn for å svare
Hjembrent
14.02.2021 kl 11:06
703
Helt enig. Taxfree bør avvikles. Hva er meningen med å subsidiere de som flyr med billig alkohol? Nå som vi bør redusere flytrafikken generelt. Mens de som ikke har råd til utenlandsturer skal betale full pris!!! Høyreregjeringen hadde en kjempemulighet til å avvikle dette tullet ved statsbudsjettet nå i høst, nå når ingen er på utenlandsreise likevel. Tapt mulighet til en fornuftig endring, dessverre.
PSI- Investor
14.02.2021 kl 13:44
664
Pleier alltid å kjøpe deodorant på gardermoen, og utover våren i fjor da det ikke var lov til å reise begynte jeg å gå tom. Det var litt tråkig syntes jeg, gå rundt og lukte svette bare fordi man ikke kunne fly.
Men så fikk jeg surra meg inn i en butikk som het Normal.
De jeg pleier å kjøpe koster rundt 200- lappen på Gardermoen, men på Normal var det ca 149,-. Så man kan altså spare drøye femtilappen, flybiletten og en hel uka av livet på å handle der
Men så fikk jeg surra meg inn i en butikk som het Normal.
De jeg pleier å kjøpe koster rundt 200- lappen på Gardermoen, men på Normal var det ca 149,-. Så man kan altså spare drøye femtilappen, flybiletten og en hel uka av livet på å handle der