Magnora Dobbler resultatet før skatt

Falkenroy
MGN 16.02.2021 kl 07:55 11840

Aksje gevinster ga pluss etter gode investeringer.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/02/16/7621403/aksjegevinster-ga-pluss-i-magnora
Redigert 16.02.2021 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
Gripmuligheten
09.03.2021 kl 13:53 4157

Du har så evig rætt!! Den som selger under 30 nå, kan ikke være sikker på å få kjøpt igjen til den prisen ;-)
Gillen
09.03.2021 kl 13:55 4139

Xtrainvestor idag:
MAGNORA: Clarksons Platou har gjort en gjennomgang av solcelleindustrien og nevner der solcelleselskapet Evolar. Magnora kjøpte 28 prosent av dette selskapet for 15 MNOK i november med opsjon på å kjøpe seg opp til 68 prosent. Nå mener Clarksons at normal verdi av Evolar «egentlig» kan være NOK 8,4 milliarder men velger å bruke 24 prosent diskonteringsrente slik at det «bare» blir NOK 844 millioner. Analysesjef Turner Holm tror Magnora kanskje kunne fått ti-gangeren på investeringen ved børsnotering nå.

........, mens redaktøren som tidligere analytiker blir mer enn litt matt når meglerhus glatt priser nylige kjøp opp 10-gangeren og antyder at det egentlig burde være mye mer. Magnora består av flinke folk, men hvor bevisstløse skal man egentlig kunne diskontere at selgerne har vært? Men greed herjer og oppslaget funker da aksjen er opp 9 prosent i dag.
Falkenroy
09.03.2021 kl 13:56 4131

Ja det mener jeg er absolutt er realistisk. Selv har jeg lagt inn stalltips på 60 innen året er omme.
Tar også høyde for ekstraordinær nyheter som får den til å gå enda mer. Styret har vist de kan overaske.
Tror på økt oppmerksomhet neste 9 månedene.
Dr_Eval
09.03.2021 kl 21:43 3890

Med den høye omsetningen som har vært i det siste begynner jeg å lure på om grensen for å tas inn på hovedindeksen kan ha blitt passert.
morttvei
09.03.2021 kl 22:28 3742

Ja, det komner etterhvert.
Gleder meg til morgendagen!!
Falkenroy
16.03.2021 kl 12:15 3158

Magnora er en trygg og god aksje. Jeg kjøpte meg inn i august i fjor på 16 tallet. Jeg gikk inn med fullt og dropper portefølje. Det har vært god investering hittil.
Jeg har drevet med aksjer i flere tiår og har aldri vært mer trygg en i denne. Men jeg ser ikke på nå-verdi, men vektlegger potensiale de neste 1-3 muligens opp til 5 år, i første omgang.
Selvfølgelig artig å være inne å se bevegelser opp. Ned er jo ikke hyggelig , så da unngår jeg å følge like mye med, men psyker meg opp og ser langsiktig.
Årsrapport nå i mars 21 er positiv, der ser vi verdier på Magnora kansje opp mot 160 kroner på sikt. Jeg ser verdier på kanskje over 200, men da må ikke Magnora "vannes" for mye ut, og man må være heldig i 1 eller flere av oppkjøp siste månedene og eventuelt lykkes med Magnora Flouting wind eller spesielt Evolar. Dette ER og vil VÆRE kjempe Bull for Magnora.
Jeg mener at for mange er inne på dette forum og forventer "gull og grønne skoger" på altfor kort sikt.
Det gjenspeiler seg på kursen som heldigvis regulerer seg opp og ned. Ingen seriøst firma vokser inn i himmelen på kort sikt. Derfor har Magnora vokst sunt særlig siste året.
Magnora har meget dyktig styre og ansatte. De har investert meget klokt siste månedene. Det har gitt uttelling, men vil gi mer.
Så min oppfordring er å være tålmodig og sitt i første omgang i 1-3 år.
Jeg er så sterk i troen på investerings porteføljen til Magnora , at jeg lett kan kjøpe meg inn på 30, 60 og til og med 100 kroner når den tid kommer.
Da får man lov å si man har klokketro og en magefølelse jeg ikke tidligere har hatt like sterkt på siste årene.
Lykke til med investering til alle dere som er både tungt og langsiktig inne. Vi skal i alle fall sprette Champagne 31.12 hver år de neste årene.💯👍
Badboyb
16.03.2021 kl 12:28 3105

Kloke ord og deler ditt syn. Tror det er viktig å få frem som du skriver at dette er en trygg og god aksje (noe de selv også har uttalt, samt at vi her har med meget dyktige folk å gjøre.
Hellhammer
16.03.2021 kl 12:33 3073

Absolutt korrekt Falkenroy.

Sitter relativ rolig i båten med mine aksjer. Har kjøpt fra 1,5kr og på det høyeste 26kr. Og sitter til og med med noen hundre tusen i trading poster som bare har blitt med videre pga at troen på ledelse og selskapets strategi og fremgang er enormt stor.

Om 5 år har jeg forventninger om å høste 3-5kr i årlig skattefrie tilbakebetalinger (utbytte). Kanskje optimistisk, men ikke helt usannsynlig heller.

Ha troen - ikke få panikk ved svingninger og nyt reisen vi har påbegynt!

PS.
Nye emisjoner kan komme, men tror MFW blir skilt ut i eget selskap, og for fremtidig vekst der, så tipper jeg man tar inn en god sum ved IPO.

Redigert 16.03.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
canarias
16.03.2021 kl 13:30 2960

Jeg deler ditt syn her Falkenroy, i det siste har det kommet inn litt vel mange lykkejegere
mens vi som har vært med de siste årene er langsiktige og tålmodige fordi vi hvet hvor bra dette caset er.
Magnora er min desidert største post nå.
reka87
16.03.2021 kl 20:51 2691

Hei, hvordan er ledelsen i magnora, er det samme folk nå som i tidligere sevan marine?
Hellhammer
16.03.2021 kl 21:57 2561

Hele ledelsen er ny. CEO Mcneel ble med "flyttelasset" til Asia. Erik Sneve kom inn midlertidig men ble etter hvert selskapets faste CEO.
Styre er delvis det samme som når selskapet ble solgt (spørs hvor langt bak du tenker) og ledes fortsatt av Sannes. Som i dag er arbeidende styreformann.
Ådland og Hamilton kom inn i året Sevan ble solgt.
Redigert 16.03.2021 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Falkenroy
18.03.2021 kl 10:39 2210

Hva skjer for oss aksjonærer i praksis når Magnora havvind skiller seg ut som eget selskap.
Vil vi aksjonærer få tildelt en viss mengde aksjer eller får vi tilbud om å kjøpe.
Jeg er inne 100% i Magnora. Må jeg da selge meg ut i Magnora for å kjøpe Magnora havvind? Vil jo tro at at det blir kanskje få en kraftig økning i havvind til å begynne med? Men vil Magnora også gå opp samtidig? Litt usikker på hva som er historisk når slik gjøre.
Det gjelder jo å gjøre riktige ting når slikt evt skjer?
Redigert 18.03.2021 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
registrert
18.03.2021 kl 11:03 2137

Her er det historisk mange løsninger. MGN vil behøve kapital til MOW, så de vil nok beholde en % andel og selge resten i markedet.
citius
18.03.2021 kl 11:50 2030


Blir det en Spin Off så er det dagens aksjonærer i moderen som får sin relative andel i MOW
Hellhammer
18.03.2021 kl 13:27 1896

Vanskelig å si pr i dag. Men ikke nødvendigvis at man får noen direkte goder ut av det som eksisterende aksjonær ved utskilling av selskap.
Spørs gjerne litt hvor "gavmilde" ledelsen er, mulig man får ett tilbud om å tegne seg for aksjer, men det er gjerne den vanlige millionen, så da faller fleste i fra, og man ønsker gjerne å få inn nye store aksjonærer. Blir spennende å følge utviklingen her!

Men Magnor vil jo sitte med en god %-andel i det nye selskapet så en har verdiene fortsatt som Magnora aksjonær.
Stiger Magnora Offshore Wind, så øker også verdien til Magnora sett og vis.

Men ledelsen er flinke til å tenke på aksjonærene beste, så jeg har stor tro på deres valg for fremtiden!
Falkenroy
20.03.2021 kl 00:07 1557

Takk til E 24 på banen. Betyr litt att også journalister fra e24 skriver litt om Magnora.
Ikke bare finansavisen.
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/dlMdvB/derfor-vil-giganten-samarbeide-med-lille-magnora-noen-av-verdens-ledende-eksperter-innen-vindutvikling
Redigert 20.03.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare