Hunt- Cleaves Securities KJØP- Kursmpl 4,4
-
«
- 1
- 2 »
Gamle Team tankers, har du sittet fast siden den gang?
FA2000
16.02.2021 kl 11:25
10363
Har ikke været med på Tank så længe men kan se du træffer meget flot på JIN :-)
fattigstakkar
16.02.2021 kl 18:58
9992
Her er analysen til Cleaves: https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_d94672444c774d218c5ebfdab70ea508.pdf
Hornelen
16.02.2021 kl 19:53
9636
For en måned siden var Cleaves sin analyse at kursen skulle rett ned og først livne til igjen i midten av 2021. Ref.: e24.no › tallknuser-venter-boersras-for-fredriksen-og-fredly-i-shipping . Virker som om disse analytikerne løper etter investorene på samme måte som norskbulls.com
Takk for den Fattig
Freecashflow
16.02.2021 kl 20:46
9405
Med 7 skip da så ville nå plutselig det nye kursmålet vært kr 6,16.. Nå har denne tullingene endret kursmålet 3/4 ganger i år og de spriker 100%. Er det lov å håpe at han får mindre spalte plass fremover. Når du investerer så ser du selvsagt lengre frem en 1år. Du driver ikke å selger deg ut og kjøper deg inn etterhvert som ratene endrer seg fra uke til uke.
Denne typen har verdens mest meningsløse jobb, mener jeg
Denne typen har verdens mest meningsløse jobb, mener jeg
Cutter
16.02.2021 kl 21:48
9223
Stiger fortsatt over dammen. Har sagt det mange ganger. Merkelig at disse store som hele tiden gir oppdatering at de skal fornye flåten ikke reagerer. Nå har vel toget gått for denne gang. 5 hypermoderne vlcc som akkurat er innkjørt blir dyrere og dyrere
canarias
16.02.2021 kl 22:53
9008
Holde på slik å selge seg ut og kjøpe er det kun meglerhusene som tjener på, den vanlige investor blir fattig av slikt
Redigert 16.02.2021 kl 22:54
Du må logge inn for å svare
ks1977
16.02.2021 kl 23:31
8883
For alt jeg vet så kan det jo være at de store nå får litt hastverk med å kjøpe fornuftige skip, før markedet tar av, og sånn sett presser opp prisene.
Skjønt, dersom det skulle skje, så vil jeg ikke tro at HUNT er så veldig gira på å selge flere skip nå.
Skjønt, dersom det skulle skje, så vil jeg ikke tro at HUNT er så veldig gira på å selge flere skip nå.
Tiden inne for å kaste noen ekstra blikk på denne tro.
oledunk
23.02.2021 kl 10:23
7780
Noen meninger om hvordan dages salg påvirker HUNT fremover?
https://www.huntergroup.no/press-release/3899911
https://www.huntergroup.no/press-release/3899911
Freecashflow
23.02.2021 kl 13:20
7550
For siste gang til dere som er nye på børsen. Kursen vil gå ned mot null. For hvert skip som selges ut og kapital tilbake betales blir selskapet mindre hverdt. Så når alle skip er solgte all cash utbetalt er selskapet ca null hverdt. De er da et børs skall som har en viss verdi
Dette salget indikerer vel at Claeves må endre l TP 3,4kr ?
For det er vel det selskapet er verdt hvis dette fortsetter.
For det er vel det selskapet er verdt hvis dette fortsetter.
Struts
23.02.2021 kl 13:42
7453
Om ikke null, så tilbøyelig til å være enig. Fredly signaliserer at han er på vei ut. Så benyttet anledningen i dag til å selge de 40' jeg kjøpte i forrige uke. Ikke den store fortjenesten, men det er adskillig bedre enn det famøse "tuppet i ræva", som det så folkelig heter.
ks1977
23.02.2021 kl 13:47
7433
Litt bredt spørsmål så mulig jeg svarer på noe annet enn det du egentlig spør om, men det virker som at HUNT nå går mot en styrt avvikling (salg) av alle tankskip. Hvor fort, til hvilken pris, samt hva USDNOK er da har jeg ikke videre formening om.
Skipene eies av et datterselskap, så om HUNT har tenkt å betale ut alt ("alt") og så foreta ny emisjon i fremtiden, eller om de har tenkt å beholde noe til andre ideer vet jeg ikke, men jeg heller mot at "alt" skal tilbake til aksjonærene slik Fredly har sagt (og så kan de ta ny emisjon for ny ide).
Skipene eies av et datterselskap, så om HUNT har tenkt å betale ut alt ("alt") og så foreta ny emisjon i fremtiden, eller om de har tenkt å beholde noe til andre ideer vet jeg ikke, men jeg heller mot at "alt" skal tilbake til aksjonærene slik Fredly har sagt (og så kan de ta ny emisjon for ny ide).
Cutter
23.02.2021 kl 13:48
7421
Det er jo noe vi er klar over. Det som er interresant er jo hva verdien er her nå? Eller sagt på en annen måte hvor mye betales ut før verdien er 0.
Trigem
23.02.2021 kl 16:23
7181
Noen som vet hvor mye lån det er på Atla? Hvor mye har HUNT totalt i lån?
Freecashflow
23.02.2021 kl 16:57
7067
Ca 50% av salget er netto, så ganger du dette da med antall båter og plusser på fremtidig diskontert kontantstrøm så får du sånn ca verdien til Hunter etter salget i dag. Vi har vel da 4 båter igjen?!
Redigert 23.02.2021 kl 16:57
Du må logge inn for å svare
Longline
23.02.2021 kl 21:29
6645
HUNT (#BUY/N4.4) sold Atla at $84.5m, slightly higher than our $82.4m valuation (under review for upgrade). Adds N0.03/sh. Shows strength in asset prices, despite lackluster earnings. We believe investors correctly are looking 1-1.5y ahead in time on #oil #tanker #shipping
ks1977
23.02.2021 kl 23:21
6418
Kursmålet til Hannisdahl må, i likhet med kursmålet han hadde for ADS, være under forutsetning av videre drift.
Vi får se hva de sier på torsdag, men slik det ser ut nå så hiver jeg meg på bølgen om at HUNT ikke eier flere skip når vi går ut av 2021. I så måte så er nok kursmålet for høyt :(
Vi får se hva de sier på torsdag, men slik det ser ut nå så hiver jeg meg på bølgen om at HUNT ikke eier flere skip når vi går ut av 2021. I så måte så er nok kursmålet for høyt :(
Joda55
07.05.2021 kl 12:10
5391
Hmmmm, ser ut til at der er noe på gang i HUNT, noen som har meninger?
hill
07.05.2021 kl 16:11
5118
Registrerer at HUNT har hatt en fin oppadgående trend, siden februar, etter utbyttebetalingen og opp til dagens kurs.
I et generellt svakt marked, grunnet Corona og laber utvikling i transport av olje, har HUNT valgt å selge fartøyer for å sikre selskapet.
Grunnet salg av fartøy, har selskapets økonomi styrket seg betraktelig, samtidig som de også ble istand til å betale et utbytte på kr 1 pr aksje!
Dette må sies å være meget bra i disse ulvetider.
Mai bruker generellt å være en god tid til å gå inn i tankmarkedet, med tanke på oppgang i markedet på høstparten.
Hva selskapet planlegger for tiden, kan vi bare spekulere i. De sitter nå vel igjen med de 4 sistkjøpte, hypermoderne båtene.
Det er slike fartøyer som er IN i dagens marked, med nye krav til utslipp.
Etter hvet som ratene øker, vil også fartøyprisene stige betydelig.
Skal vi tippe på at alle blir solgt til høsten, når ratene igjen er på topp?
Det blir da mye utbytte å betale i neste omgang!
I et generellt svakt marked, grunnet Corona og laber utvikling i transport av olje, har HUNT valgt å selge fartøyer for å sikre selskapet.
Grunnet salg av fartøy, har selskapets økonomi styrket seg betraktelig, samtidig som de også ble istand til å betale et utbytte på kr 1 pr aksje!
Dette må sies å være meget bra i disse ulvetider.
Mai bruker generellt å være en god tid til å gå inn i tankmarkedet, med tanke på oppgang i markedet på høstparten.
Hva selskapet planlegger for tiden, kan vi bare spekulere i. De sitter nå vel igjen med de 4 sistkjøpte, hypermoderne båtene.
Det er slike fartøyer som er IN i dagens marked, med nye krav til utslipp.
Etter hvet som ratene øker, vil også fartøyprisene stige betydelig.
Skal vi tippe på at alle blir solgt til høsten, når ratene igjen er på topp?
Det blir da mye utbytte å betale i neste omgang!
Redigert 07.05.2021 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
canarias
07.05.2021 kl 19:10
4879
Vi skal inn i ett annet segment innen shipping , hva det blir er veldig nært forestående å bli publisert.
Vi tror det blir meget innbringende for oss langsiktige aksjonærer
Vi tror det blir meget innbringende for oss langsiktige aksjonærer
Kaisovski
07.05.2021 kl 19:38
4831
Det morsomme er jo at tank står foran en veldig positiv syklus fremover.
Å gå ut av tank for å spekulere i et annet segment er vilt spekulativt. Container? Latterlig spekulativt og på topp, bulk er kanskje greit, men mer oppside enn tank? Ikke sikkert.
Skal de inn o noe grønt, er det igjen hypepreget spekyøasjon istedenfor sikker inntjening.
Spennende blir det uansett. Jeg har flyttet 90% over til Okeanis pga endringen i kurs fra Fredly her.
Å gå ut av tank for å spekulere i et annet segment er vilt spekulativt. Container? Latterlig spekulativt og på topp, bulk er kanskje greit, men mer oppside enn tank? Ikke sikkert.
Skal de inn o noe grønt, er det igjen hypepreget spekyøasjon istedenfor sikker inntjening.
Spennende blir det uansett. Jeg har flyttet 90% over til Okeanis pga endringen i kurs fra Fredly her.
hill
07.05.2021 kl 21:11
4710
Spørsmålet er hvor lurt det var å flytte fra HUNT på dette tidspunktet?
Ifølge rederhold, ligger ikke de største intektene i shipping i driftingen av fartøyene, men i omsetning av tonnasje.
En skal kjøpe når markedet er nede og selge mens ratene er på topp!
Da får en mest uttelling på innskutt kapital; Om en er framsynt og har klaff med inn- og utgang.
Kan se ut til at Fredly benytter samme oppskrift, som andre redere har benyttet i en oppbyggingsfase.
Det er nå det er spennende å være aksjonær i Hunter!
Ifølge rederhold, ligger ikke de største intektene i shipping i driftingen av fartøyene, men i omsetning av tonnasje.
En skal kjøpe når markedet er nede og selge mens ratene er på topp!
Da får en mest uttelling på innskutt kapital; Om en er framsynt og har klaff med inn- og utgang.
Kan se ut til at Fredly benytter samme oppskrift, som andre redere har benyttet i en oppbyggingsfase.
Det er nå det er spennende å være aksjonær i Hunter!
canarias
07.05.2021 kl 21:31
4662
Så sant hill , og som sagt før :
Fotballen har sin Messi innen strategi og taktikk mens vi har Fredly.
Dette vil bli meget innbringende for oss langsiktige aksjonærer.
Meget mulig vi beholder noen av tankskipene også.
Fotballen har sin Messi innen strategi og taktikk mens vi har Fredly.
Dette vil bli meget innbringende for oss langsiktige aksjonærer.
Meget mulig vi beholder noen av tankskipene også.
Kaisovski
08.05.2021 kl 01:21
4459
Fredly har jo solgt båter i bunn av markedet, så det blir jo litt spesielle uttalelser fra din side.
Okeanis skal også selge tonnasje, forhåpentligvis greier de å vente til markedet snur ordentlig:)
Okeanis skal også selge tonnasje, forhåpentligvis greier de å vente til markedet snur ordentlig:)
ks1977
08.05.2021 kl 12:55
4093
Dette er også litt av en skjult risiko med HUNT; Fredly er konservativ, så dersom han kan sikre si 35% gevinst for seg så er det ikke sikkert at han går for 50% gevinst. Det betyr at vi ikke kan betale for mye for aksjene i HUNT siden Fredly&co kan fortsette å selge skip på bunnen...
Jeg har gjort som deg og omrokkert en del fra HUNT til OET (dog ikke så mye som 90%) og er på gjerdet for mine siste aksjer; annonser noe tull i container og jeg er ut (skjønt jeg vil tro at Fredly&co har vett nok til å finne noe annet, så krysser fingrene for at de har klart å slått kloa i noe som er spennende - skjønt hva det skal være som er bedre enn tank med 1-2 års perspektiv?)
Jeg har gjort som deg og omrokkert en del fra HUNT til OET (dog ikke så mye som 90%) og er på gjerdet for mine siste aksjer; annonser noe tull i container og jeg er ut (skjønt jeg vil tro at Fredly&co har vett nok til å finne noe annet, så krysser fingrene for at de har klart å slått kloa i noe som er spennende - skjønt hva det skal være som er bedre enn tank med 1-2 års perspektiv?)
Oksenbull
08.11.2024 kl 09:43
1467
Kjøpt mer tank, blir nok som Hannisdahl forteller om ratenoppgang mot jul
ks1977
09.11.2024 kl 22:22
1346
Du er klar over at dette er en 3,5 år (!) gammel post, fra da Hunter Group var et HELT ANNET selskap enn det det er i dag?
Parsons
30.11.2024 kl 20:47
901
Her er det verd å følge med, kommer sannsynligvis en krise emisjon snart , og med tilhørende nedgang, går ratene opp etterpå så bli med :?
ks1977
01.12.2024 kl 09:54
740
En burde virkelig ikke bruke en urgammel tråd som i realiteten gjelder et helt annet selskap! Det sier litt når man ikke gidder å lese tråden man kommenterer...
Når det er sagt;
1) Ved utgangen av Q3 hadde dagens HUNT cash and working capital på 15,5MUSD. Hvor mye working capital de er forpliktet til å ha vet jeg ikke
2) Selskapet har en TC inn på 51 750$ i snitt, samt G&A på 1 500$ og så må de betale 1% av oppnådde rater i broker fees.
3) Under katastrofeåret 2021, da de offisielle ratene gikk negative for første gang i historien, så lå en VLCC ECO scrubber på ca 15 000.
= Legger vi til grunn katastrofeåret 2021, og en snittkostnad på 53 400 (51 750 + 1500 + 1% av 15 000), så har selskapet working capital til i underkant av 5 måneder ((53 400 - 15 000) * 2 skip * 365 = 28MUSD pr år)
= Legger man 30 000 til grunn (vilkår valgt) så har de nok til (53 400 - 30 000 + 1500 (1% av diffen mellom 15k og 30k)) = 18MUSD pr år
Det nye HUNT var, er og forblir high risk/high reward. HUNT var, er og forblir, et veddemål på at vi nå står ovenfor samme supersyklus/boom som i 2003-2008
Add 3) I tillegg til ratene så får HUNT en scrubber&ECO-premium. Hvor stor avhenger både av oljepris og spread mellom drivstofftypene. Historisk har denne vært mellom 6500 (under det verste i pandemien) og 36 500 (da oljeprisen toppet høst 2022). Gjennomsnittet av forventet premium her var 15 266, så får hver og en tippe hva man tror.
Når det er sagt;
1) Ved utgangen av Q3 hadde dagens HUNT cash and working capital på 15,5MUSD. Hvor mye working capital de er forpliktet til å ha vet jeg ikke
2) Selskapet har en TC inn på 51 750$ i snitt, samt G&A på 1 500$ og så må de betale 1% av oppnådde rater i broker fees.
3) Under katastrofeåret 2021, da de offisielle ratene gikk negative for første gang i historien, så lå en VLCC ECO scrubber på ca 15 000.
= Legger vi til grunn katastrofeåret 2021, og en snittkostnad på 53 400 (51 750 + 1500 + 1% av 15 000), så har selskapet working capital til i underkant av 5 måneder ((53 400 - 15 000) * 2 skip * 365 = 28MUSD pr år)
= Legger man 30 000 til grunn (vilkår valgt) så har de nok til (53 400 - 30 000 + 1500 (1% av diffen mellom 15k og 30k)) = 18MUSD pr år
Det nye HUNT var, er og forblir high risk/high reward. HUNT var, er og forblir, et veddemål på at vi nå står ovenfor samme supersyklus/boom som i 2003-2008
Add 3) I tillegg til ratene så får HUNT en scrubber&ECO-premium. Hvor stor avhenger både av oljepris og spread mellom drivstofftypene. Historisk har denne vært mellom 6500 (under det verste i pandemien) og 36 500 (da oljeprisen toppet høst 2022). Gjennomsnittet av forventet premium her var 15 266, så får hver og en tippe hva man tror.
Free fall
01.12.2024 kl 12:48
645
Hannisdal spådde HUNT opp til 4,4.
2år og 1 mnd nådde aksjen 3,7.
Hanniisdal går djevelens ærend.
2år og 1 mnd nådde aksjen 3,7.
Hanniisdal går djevelens ærend.
-
«
- 1
- 2 »