ADS Maritime Holding Plc

mundus
ADS 16.02.2021 kl 21:06 14897

Capital payment to shareholders of ADS Maritime Holding Plc
Feb 16, 2021

Following shareholders’ approval on 10 December 2020, the District Court of Limassol, Cyprus has today approved the USD 51 million reduction of the share premium account. The share premium reduction equates to a capital return of USD 2.18 per share. The last day of trading including the right to the share premium repayment will be 19 February, the ex-date 22 February and the payment will be made to all shareholders of ADS Maritime Holding Plc on record on 23 February 2021. Payment will be made in NOK on or around 1 March 2021.

Contacts
Terje Bodin Larsen, CEO
+47 905 35 543
tbl@ads.no

Ben Boiling, CFO
+47 912 40 945
ben.boiling@ads.no
Stilitz
26.02.2021 kl 12:36 6678

Man er vel ikke rakettforsker om man tenker at neste satsing blir innen fornybare nullutslipp båter?
Mdg1
26.02.2021 kl 12:39 6670

Var vel ikke rakettforsker heller for å vite at kursen skulle til området rundt 1,7. De kommer til å hente penger til nytt selskap med å trykke aksjer på kurs 0,2$
Struts
26.02.2021 kl 12:43 6656

Og 0.2 USD er vel akkurat det aksjen er verdt. Men kanskje kjøper noen (ungarerne?) opp skallet av skattemessige grunner? Spetalen har vel også gjort slikt før, men han har vel nok annet å surre med om dagen. Tror ikke det blir noen investering med det første. Men jeg tar som regel feil, så - man får bare vente og se.
Stilitz
26.02.2021 kl 13:09 6618

Bare børskallet alene bør nok være verdt 20 mill. her + cash på 35 mill., med John Fredriksen, Wilhelmsen familien, Lerøy familien, Endre Røsjø osv. Fredriksen har ihvertfall behov for å bli litt "grønnere" i kantene, skal han ikke bli akterutseilt.
Redigert 26.02.2021 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Struts
26.02.2021 kl 13:46 6576

Det som uansett er litt moro, at basis dollarkurs på, la oss si 8.60, så prises selskapet (basis 1.6) nå UNDER det som ligger der.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 16:51 6447

Ble dårlig butikk å sitte her å ruge på aksjene siste 4 måneder må jeg si.

Gikk glipp av mye børsoppgang og aksje rally i diverse papirer.
Redigert 26.02.2021 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Struts
26.02.2021 kl 18:28 6375

En av de beste filmene jeg noen gang har sett er: One Flew Over the Cuckoo's Nest.
Og så var det politikeren som grep tak i noe han aldri forstod, men benyttet som sitt mantra: Det er forstemmende at så mange mennesker forbauses over ærlighet, men så få over løgn og bedrag.
Mulig sitat fra Noel Coward (og han var ikke mye feig).

Redigert 26.02.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:22 6220

Selskapet prises altfor høyt.
Det er bare USD4mill igjen og ett Merkur skall er ikke verdt noe.
Stilitz
27.02.2021 kl 11:09 6071

"ADS Maritime Holding investing philosophy focuses on counter-cyclical investments". Selskapet har også skiftet navn fra ADS Crude Carriers til ADS Maritime Holding. Kan det tenkes at selskapet posisjonerer seg innen Cruise? Er sikkert mulig å kjøpe nyere cruiseskip til svært nedsatt pris om dagen.
Noryng
11.03.2021 kl 19:33 5268

En fin økning i dag 👍🏻
Får vi informasjon om selskapets videre vei snart?
Grylls
11.03.2021 kl 22:46 5143

Kan være rykter om at noe er i gjære. Hvis de har følere ute for å kjøpe skip, så handler kanskje enkelte på det. Tror på oppgang når det kommer nyheter her.
Struts
12.03.2021 kl 11:28 4977

Også en del rykter om hvem som står bak flg rapportert i Tradewinds. 2020 Bulkers har benektet at de har noe med det å gjøre, og kan ikke helt se at ADS er kapabel til å løfte det, men altså: "Privately-owned Chinese yard New Times Shipbuilding is poised to ink an order for up to 12 dual-fuel newcastlemaxes worth close to $820m.
Industry sources said negotiations are progressing on four firm vessels of 210,000 dwt and options for an additional eight ships, which are being discussed with New Times under the code name Project Himalaya.
The sources described the project to be at the “final stage” of discussions, with an official contract signing due to take place soon.
The delivery dates for the firm vessels are set for the first half of 2023.
The newbuildings are expected to be priced at around $68m."
ruda
15.03.2021 kl 08:03 4703

Tror det kan være BINGO og posisjonere seg her nå, for dette kan virkelig bli moro fremover
Six5
18.03.2021 kl 08:12 4382

Ser ut man kan tjene mye på?!? satser på eller lar være? pga stiger hverdag etter stor fall fra 21 kr til 1,5 kr....
aksjeguru2007
20.03.2021 kl 13:07 4132

Tror at ADS hopper fra maritim sektor til flysektor. Norse Atlantic Airways er stikkordet.. ;)
keisam
20.03.2021 kl 14:37 4066

vil anbefale intervjuet med Bjørn Tore Larsen på E24-podden. ADS blir nok brukt innenfor en annen sektor i løpet av april.
Struts
20.03.2021 kl 14:45 4053

NAA vil neppe komme inn under ADS (som jeg nevnte i en annen tråd under samme emne). Men det er fritt for å tegne seg i emisjonen (altså i Norse) til uken! Mht ADS så er det (så vidt jeg kan forstå) kun en grunn til at kursen er over det B.T. Larsen kjøpte ut Fredriksen på (1.72 NOK pr aksje). Og det er hans eget merkevare. For skallet er fremdeles bestående av 0.20 USD pr aksje. Men jeg har intet problem med å leve med overkursen - det har vel heller ingen gjenværende aksjonærer?
Redigert 20.03.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
keisam
20.03.2021 kl 15:15 4023

ok, vi får se hva fremtiden bringer. Det må jo koste litt å ha et selskap liggende på euronext growth over lengre tid uten å bli brukt.
aksjeguru2007
20.03.2021 kl 17:08 3959

Bjørn Tore Larsen kontrollerer over 60% av aksjene i Norse Atlantic Airways. 10% av de aksjene er kontrollert av et ikke navngitt selskap. Er det gjennom ADS? Samme dag som flyselskapet ble offentliggjort så kjøpte Larsen over 4 mill aksjer i ADS. Derfor jeg tror det er en sammenheng. Spranget fra Maritim til fly er ikke stort.
Redigert 20.03.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
keisam
21.03.2021 kl 08:01 3805

Litt morsomt at de først kalte selskapet Norwegian Atlantic. Ut fra E24-podden nevnte B.T at de har 16' ansatte innenfor shipping, innhus handelen blir nok viktig, ikke ulik oppstartshistorien til Braathens Safe. Vil uansett bli interessant å sitte med noen aksjer i ADS de nærmeste månedene, om skallet er interessant for Norse vet ikke jeg, sikkert mange hensyn med lisenser, avtaler og skatter som må vurderes.
Guuz
21.03.2021 kl 13:05 3616

Det finnes helt fint en mulighet for at Norse vil benytte seg av dette skallet. Uansett så er det på generelt grunnlag svært sjelden slike skall blir liggende i fred. Jeg har stor tro på at å eie aksjer her nå vil kaste godt av seg innen rimelig kort tid.
ruda
24.03.2021 kl 09:58 3328

Enig med deg. Her er det bare å laste til ripen
Noryng
29.03.2021 kl 01:48 3061

Tar man en titt på Likedin, så ser man at flere sentrale posisjoner i ADS Marime har nå fått sentrale roller i Norse.
Er det en sammenheng her, foruten Bjørn Tore ?
mber
17.06.2021 kl 12:13 2328

Fra artikkel i FA i går:

Ser etter nye muligheter
Om planene for nye prosjekter i det børsnoterte selskapet som skiftet navn fra Crude Carriers til Maritime Holding etter salget av VLCC-flåten, sier Bodin Larsen:
– ADS Maritime Holding arbeider kontinuerlig med å vurdere nye investeringsmuligheter, og håper å kunne orientere sine aksjonærer og markedet forøvrig om nye prosjekter i nær fremtid.

Merk nær fremtid!
ruda
10.08.2021 kl 08:36 1884

Hører lite til dette selskapet for tiden. Er det noen som har oppdatert info om hva som foregår?
Slettet bruker
09.04.2022 kl 00:28 1116

Hvordan gikk det med optimismen og den låste kapitalen, når alt annet gikk som et spyd hele 2021 og halve 2022?
Når er nær fremtid?
10 måneder? Litt lengre?

Jeg lurer på om det kan kommer noe snart, kjenner det på gikta og litt på lukta, nesa er lang
Fredriksen rører seg i Tank og tank markedet er i bevegelse, kan det komme noe nedfall fra Sfl,Fro/Euron, en reprise ala sist?
En betaler nå 1,45 for 1,75 og en rett til å delta når det skjer.
Sist skjedde det på et slikt tidspunkt vi nå ser i dag.

FRO – Termination of charter-in contracts of two VLCCs
01.04.2022
Frontline Ltd. (“Frontline” or the “Company”) today announced that Frontline Shipping Limited (“FSL”) has agreed with SFL Corporation Ltd. (“SFL”) to terminate the long term charters for the 2004-built very large crude carriers (“VLCCs”) Front Force and Front Energy upon the sale and delivery of the vessels by SFL to an unrelated third party. Frontline has agreed to a total compensation payment to SFL of approximately $4.5 million for the termination of the current charters. The charters with SFL are expected to terminate in the second quarter of 2022.
Redigert 09.04.2022 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2022 kl 09:42 910

I ferd med å skje noe?