DLT ASA

Sorlandsinvest
ELE 17.02.2021 kl 21:00 22286

Oslo, 17 February 2021. Element ASA ("Element" or the "Company") has entered into a share exchange agreement (the "SEA") with Distributed Ledger Technologies, LLC ("Seller"), Yeoman’s Capital LLC, Yeoman’s Capital LP, DLT Data Centers LLC, and DLT Element LLC (together the "Principals") regulating the acquisition by Element of 100% of the shares of Distributed Ledger Technologies Ireland, Ltd, a company under incorporation (the “DLT Ireland”) on a fully diluted basis (the “Acquisition”).


https://newsweb.oslobors.no/message/525228
Redigert 17.02.2021 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Inord
20.02.2021 kl 20:29 4466

Det er kanskje også en mulig hovesatsing i dette:

I børsmelding nevnes det et partnerskap:
• An agreement has been made, in principle, with
Rhodium regarding the expansion of joint mining
operations
• In the final stages of signing a long-term agreement
• The Texas facility can facilitate a further expansion

Så hvem sitter på andre siden av bordet? Hvis de får til en joint venture, eller partnerskap, så vil jeg si en bedre satsing enn Harmony.
Pga. immersion cooling og avtaler om billig strøm.

Kanskje kan Ele få til et parnterskap, og investere i firmaet som driver med immersion cooling. Det er jo samme folkene som står bak Rhodium.
Som sier at de oppnår up to 80 % cost reduction on your asic mining farm, based on real customer result.

https://immersionsystems.io/

Og det er også involvert større investorer som vil ha utbygging av bitcoin mining:

Having stable access to cheap energy is crucial as mining becomes more resource-intensive than ever.

Initially capitalized by principals of both Realio and Valentus Capital Management, Liquid Mining Fund I has already sourced opportunities and deployed capital into Project Rhodium as its first investment, a Bitcoin mining company which has secured low-cost energy.



Realio will wrap the fund with digital tokens that provide holders with the rights to revenue generated in newly mined BTC and made available on the Realio platform.

“The vision for this project is to create a tradable investment token that generates yield through liquid-cooled Bitcoin mining, wrapped inside a decentralized liquidity pool,” says Derek Boirun, CEO and Founder of Realio. “As a real-estate-focused platform, the strategy is a great fit for Realio. Bitcoin-mining facilities are similar to data centers, and the business model makes sense to real estate investors.”

“Realio provides de-risked infrastructure, and Liquid Mining Fund provides predictable, consistent cash flows from liquid-cooled BTC,” says Nicholas Cerasuolo, Rhodium Principal and Advisor to Realio. “The full stack should give institutional investors the confidence needed to step into the digital asset space with relatively low risk and nearly zero effort on their part. It is a bigger risk not to have 1 percent of your portfolio allocated to digital assets at this point, especially given the macroeconomic conditions.”

“The unique structure of this type of deal effectively removes the extreme price volatility associated with cryptocurrencies and Bitcoin,” says Behzad Taufiq, CIO and founder of Valentus Capital Management. “Price volatility has been one of the major roadblocks for many investors looking to enter this space. Scalable and low-cost mining allows investors to achieve positive returns, even if the Bitcoin price falls from current levels.”

https://thetokenizer.io/2020/11/06/tokenized-fund-specializing-in-low-cost-bitcoin-production/
Redigert 20.02.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
20.02.2021 kl 20:35 4466

Vent å se ...Jeg har tradet denne aksjen i 2 år.. Den siger altid tilbake før neste news.....jeg selger alltid ele på news

.utenom de gode gamle ele fredagene....men nå må det lastes på neste bunn da det faktisk begynner å bli substans i denne aksjen. For ved neste melding går vi mot 15 kr.
..
men først ned på 7 eller under.
Redigert 20.02.2021 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Inord
20.02.2021 kl 20:38 4462

Ja, det er lenge til 18.mars.

Jeg har en egen grunn til å sitte i ro i aksjen. Så får vi se om det lønner seg i lengden.
rischioso
20.02.2021 kl 22:22 4370

Kanskje stille spørsmålet hvorfor de ikke var villige til å gi hva HC forlangte og heller gikk for et av alternativene istedenfor å kategorisere hovedrett og dessert uten å ha satt deg inn i transaksjonene - ja, det er nettopp det som kalles sutring og sikkert med mål og mening når du topper det med at du lettet deg på torsdag - selv om akkurat det er helt uinteressant for de fleste, men forteller alt om hvor lite du har satt deg inn i caset - deg om det ... ;)

Fortsatt God Helg!
Møyfrid
21.02.2021 kl 00:49 4281

Du fornekter deg ikke Ris :-)

Hva som er interessant for de fleste er opp til hver enkelt å avgjøre. Jeg har alltid og vil for all evighet spille med åpne kort.

Men, fortell meg gjerne om caset, gjerne uten den kalkulerte " ;)" i enhver avslutning. Det kan ofte virke som en slags hersketeknikk, men det er nok ikke det du ønsker med å gjenta dette på x-antall tråder?
Møyfrid
21.02.2021 kl 00:59 4320

Ps! Nå er vi vel bare skarve 40% unna at raketten fyrer i NEXT? Ditt neste "eventyr" på OSE?

Ja, det gjelder å sette seg inn i caset og stå ved det.

Ps! Du vet det er mulig å skifte nick når hovedfolus kun er å hausse egen portefølje? Blir lizzom litt teit å gjenta seg selv ;)

La meg gjenta : ;)
Møyfrid
21.02.2021 kl 01:20 4298

Pr dd er det kun 3 nick å lytte til på denne tråden.

1. Inord - med hans utømmelige graving

2. JanV - for hans noe kjedsommelige realitetsorientering,

3.Sørlandsinvest - fordi han er en litt småsint og utfordrerne aksjonær av størrelse.

Resten kan man hoppe bukk over, meg selv inklusive.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 08:25 4266

Den var litt respektløs! Jeg har mye å komme med!!
rischioso
21.02.2021 kl 09:08 4276

Klart du har Marius og mange med deg, men du vet når man føler seg truffet og såret - ja, da kan man si mye man egentlig ikke mener - om man er slik skrudd sammen noe man i så fall ikke er alene om å være ...

Jeg - på min side mente ikke å såre noen, men hadde et ønske om at man satt seg inn i caset før man skyter fra hofta for det er ikke slik at caset endres selv om den enkelte av oss velger å gevinstsikre fra tid til annen - og det var det som var hele var poenget - verken mer eller mindre for slikt er ikke å bidra til annet enn støy ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.02.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
nopetter
21.02.2021 kl 12:53 4117

He he det klarer han ikke å la være med. Dette er han i et nøtteskall
HP17
21.02.2021 kl 13:13 4140

Det eneste som betyr noe er kursutviklingen fremover og det er stor sannsynlighet for at den skal godt opp.
Mr Big
21.02.2021 kl 15:15 4044

Experter her på forumet. Hva er årsaken til at ELE har falt fra 100 og ned til her vi er i dag?
Inord
21.02.2021 kl 15:31 4027

Ikke tenk på gamle aksjekurser. Det var egentlig på mange måter et helt annet selskap. Som startet prosjekter som nå for lengst er skrinlagt og restene solgt.
Inord
21.02.2021 kl 15:40 4026

Hvis dere vil ha noe å sammeligne med, se på Riot Blockchain Inc.
Og hva som skjedde med aksjekursen den siste måneden etter økt satsing på bitcoin mining og selvsagt økning i bitcoin prisen.

https://www.marketwatch.com/investing/stock/riot/financials?mod=mw_quote_tab
NoRiskNoReturn
21.02.2021 kl 15:47 4383

Interessant sammenligning. Spesielt hvis man sammenligner market cap samt mining kapasitet. https://www.riotblockchain.com/bitcoin-mining

Andre mulige interessante sammenligninger: Hut 8 Mining og Hive Blockchain Technologies

Kan for øvrig være interessant å se på siste tids utvikling i de prosjektene som inngår i porteføljen til DLT :) Noen av dem finnes det grafer på. Raske Google søk gir innsikt. Sjekk eksempelvis siste ukes utvikling i Polymath: https://coinmarketcap.com/currencies/polymath-network/
Redigert 21.02.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Inord
21.02.2021 kl 16:57 4271

Jeg synes dette i meldingen er interessant. Det kan faktisk, hvis det blir noe av, være bedre enn investering med Harmony.

Through the relationship with Rhodium, DLT will
endeavor to increase efficiencies and the size of
existing Bitcoin mining operations

Bak Rhodium, med kontor i fasilitetene, står eierne av Immersion Systems. Og jeg ser ikke noen annen måte enn samarbeid rundt deres teknologi, for å få til det de melder om forbedret effekt og økt størrelse på eksisterende anlegg.

Experience: 5 successfully completed deployments, with over 100 megawatts worth of deployments in process. We are
currently working on the largest immersion project deployment for cryptocurrency mining in the world.



https://immersionsystems.io/wp-content/uploads/2019/11/What-makes-Immersion-Systems-Different.pdf

Prior to the formation of Immersion Systems, Cameron and Chase Blackmon were the owners and operators of a
cryptocurrency mining company in Texas that they ran as a side business in parallel with their restoration company. They
developed an immersion cooling solution for themselves out of pure necessity. However, after they began revealing their
approach to some of their mining peers, they began to receive interest from other miners in purchasing their solution.
Eventually this led to the formation of their immersion cooling company, Immersion Systems.

NoRiskNoReturn
21.02.2021 kl 17:48 4185

Noen som tør å gi sitt subjektive foreløpige anslag på potensiell market cap? Hvilket spenn snakker vi?
HP17
21.02.2021 kl 18:14 4125

Potensiel marketcap på kort sikt: 750 millioner - 1 milliard. På noe lengre sikt: 2-3 milliarder

ELE er perfekt rigget for bli en vinner innen Crypto og er det eneste Cryptoselskapet på ose. Dette vil nok etterhvert sige inn over investorer og markedet også. Spennende tider.
Redigert 21.02.2021 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
21.02.2021 kl 18:25 4094

Det er i de baner jeg også har tenkt.Kanskje med litt mer moderasjon enn deg. Baserer meg på grov sammenligning med Hut 8 Mining, Hive Blockchain Technologies og Riot. Mottakelsen av Arcane Crypto på svensk børs er også med i bakhodet. Og som du nevner, at det er eneste kryptoselskap på Oslo børs. Men man føler seg jo nesten litt desillusjonert når man ser for seg en slik utvikling... Hva er nedsiderisikoene her foruten krasj i kryptomarkedet? Det virker jo nesten litt for godt til å være sant?
Redigert 21.02.2021 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Inord
21.02.2021 kl 18:34 4072

Den aller største risikoen er at man beveger seg inn på ukjent territorium og bruker for lang tid på avgjørelser.
NoRiskNoReturn
21.02.2021 kl 18:40 4055

Og avtalen er 100% i boks? Kontrakt signert og alt i skjønneste orden? Kan DLT trekke seg ut av kontrakten på dette tidspunkt, f.eks som følge av at de ønsker større kompensasjon?
Inord
21.02.2021 kl 18:44 4043

Jeg kikket på avskrift av en podcast i 2019, med et intervju av Immersion Systems.

Jeg ser der at de også utviklet en firmware som gjør det mulig å skru opp ytelsen til chipen. Og jeg tror ikke Bitmain har noen klausul om å holde igjen, sånn som Harmony påstår at de skal kreve ved salg.

Ref: we can control the voltage and we can control the frequency and we can um, do our own auto tuning

So some of those chips are, you know, have a higher bin that they, they work well. Uh, some of them are over the lower bin. So if you are trying to tune your miners to be as absolutely as profitable and efficient, uh, as they can be, um, with our firm ware you get, you can get down to the individual chip level on each board and tune them appropriately

https://www.scottofford.com/2019/10/immersion-cooling-chase-blackmon-interview/

https://www.youtube.com/watch?v=eTf8Oi5OWLs

Redigert 21.02.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Inord
21.02.2021 kl 18:46 4033

Det var som noen sa tidligere, de forhandler hovedsaklig med seg selv.

Og kontrakten er signert, nå er det opp til EGM.
Redigert 21.02.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
21.02.2021 kl 19:03 3989

Notert. 😁😁
Slettet bruker
21.02.2021 kl 19:05 3982

Hvilke kursmål har du inord om det klaffer?
Inord
21.02.2021 kl 19:07 3968

Jeg har ikke noen kursmål ennå.

Jeg har klart å finne ut at det kommer mer. Men aner ikke hva. Så da er det bare å være tålmodig.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 19:21 3927

Spennende blir det iallefall om det klaffer!
Inord
21.02.2021 kl 19:44 3876

Jeg nevnte dette lengre opp.

Men her er en annen side av saken, som gjør det mulig å kjøpe seg opp indirekte i samme bitcoin fasilitet.

Basert på security tokens lansert av Realio, og deres fond , søk opp algorand liquid mining fund iasset RHO1

algorand liquid mining fund asset RHO1:
interest representing the economic rights to shares in Liquid Mining Fund I, LLC, and indirectly in the LP interests of Rhodium 30MW, LLC (“Project Rhodium”).


https://algoexplorer.io/asset/2836760



How Realio is using Algorand
Realio is tokenizing its network through the RST, which aims to be the first truly hybrid security/utility token, offering ownership and profit share rights over the network alongside staking and utility features to participate in network validation, voting and more.

Rød_Larsen
21.02.2021 kl 19:45 3873

Forsett med den gode jobben din Inord 👍👍må nok øke litt her😎
Inord
21.02.2021 kl 19:59 3833

Realio og Valentus Digital er ihvertfall dypt involvert med investering og samarbeid med de samme folkene og fasilitet som Ele.

Mulig co-investor? Samarbeid om tokenized fund som Haft jobber med?

https://www.crowdfundinsider.com/2020/11/168820-digital-asset-firm-realio-says-it-plans-on-tokenizing-bitcoin-mining-fund/
Redigert 21.02.2021 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
oddivar
21.02.2021 kl 20:09 3798

Veldig bra jobba, Inord! Du er i ditt ess nå og gratulerer med din 'persistens' i forhold til dette sporet.

For meg virker det som Element (DLT) har plassert seg utmerket og unikt i en megatrend som synes å få stadig sterkere fotfeste og utbredelse. Forretningsmodellen (som ikke er lett å verdisette eller regne på) gir uante muligheter i mange retninger. Nettverket som ledelsen nå besitter er kanskje selskapets største asset og som sannsynligvis vil bidra til en kontinuerlig newsflow fremover (i sterk kontrast til den informasjonstørken vi har erfart det siste året).
Inord
21.02.2021 kl 20:16 3780

Takk!

Når det gjelder kursmål, så tenker jeg at det første som må til er at mange flere går LONG i aksjen. Nå nylig ble det omsatt flere millioner aksjer, uten betydelig endring på top 20.
Hvis det endrer seg, så vil kursen begynne å klatre jevnt oppover. Men de som valgte å selge mellom 8 og 8,90, gjorde nok et riktig valg nå. Det gjelder bare å henge seg på der man tror den snur oppover igjen.

Personlig driver jeg å graver såpass mye at jeg kan snuble over kursdrivende info, og da er loven ganske klar på at man ikke kan bruke det til kjøpsanbefaling eller kjøp av mer aksjer. Det gjelder alle, ikke bare innsidere. Det har jeg ikke gjort denne gangen, så langt. Men har opplevd det tidligere. Og kan bekrefte at børsen er søkk lekk, kanskje litt mindre nå enn før.
Jeg kan heller ikke dele slik info, bare peke på ting som allerede er offentligjort.

Det er en av grunnene til at jeg sitter i ro, selv om jeg kunne tatt en bra gevinst og kjøpt mer aksjer når kursen siger nedover.
Jeg ergrer meg grønn fordi jeg ikke solgte når jeg begynte å se tegn på brudd med Harmony, noe jeg også nevnte i et innlegg her inne.
Men overbeviste meg selv om at det ikke kom til å skje, tabbe nr 1 på børsen.
Det er en av grunnen til at jeg graver etter info, jeg vil vite mest mulig om caset og hva som foregår.
Redigert 21.02.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
verbatim
21.02.2021 kl 20:21 3761

For min del må kursen til 35.8 kr pr aksje før jeg er i pluss. Men kanskje det blir nå!
Redigert 21.02.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Inord
21.02.2021 kl 20:30 3730

Ja, hvis fordelene som de gutta med kjølesystemet beskriver, slår til. Da vil mange flere etablere seg i Texas og andre varme plasser med solenergi.
Får ELE en fot innenfor der, så gjetter jeg at vi ser 70 kr. Men bare hvis, mye skjær i sjøen før man er der.

Og alt som foregår i kulissene, det nevner de også i børsmelding. Selv om det kalles vyer til Haft, så ligger det også mange kontakter og muligheter i det.
Redigert 21.02.2021 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Nani Alvez
21.02.2021 kl 22:13 3555

Noen som har input/vurderinger rundt dette med nye aksjer som kommer, og at det nå kan komme en periode med likviditetsskvis? Vil dette tilsi at vi muligens går mot en periode med oppgang i aksjekursen på kort sikt? Når kommer de nye aksjene? Og er de meste av aksjene på bindingstid nå?

Hørte også de nevnte dette på podcasten aksjesladder, men kjenner ikke så godt til hvordan det fungerer. Kom gjerne med litt forklaring / kunnskap om noen har det på dette området :)
Sorlandsinvest
21.02.2021 kl 22:14 3553

Jeg ønsker meg at de kjøper MiraiEx med oppgjør i aksjer på 20kr/stk :) komme Norwegian blockchain exchange i forkjøpet (de skal noteres), og ta opp kampen med Arcane (de eier i Kaupang).
oddivar
21.02.2021 kl 22:29 3491

Likviditetsskvis eller vakumteori - vel tullete begreper synes jeg.

Dette koker ned til så enkelt som tilbud og etterspørsel. Man antar at det reelle tilbudet (pga. stor andel er i lock-up eller på hender som sitter virkelig long) er veldig lavt. Når etterspørselen (av ulike årsaker) øker, så vil prisen måtte tilpasse seg deretter, dvs. øke.

Resonnementet er motsatt ved høyt tilbud og lav etterspørsel.
Redigert 21.02.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
21.02.2021 kl 22:52 3423

Slik jeg leste intervjuet så mente TC at det at bjellesauene selger kan være positivt da det er behov for å få litt flere aksjer i omløp.