Melding om insidehandel ikveld 19.24

kruna
OCY 19.02.2021 kl 23:51 2481

The following primary insiders (or their related parties as described below) have, as part of the company's incentive program, committed to acquire shares in Ocean Yield ASA (the "Company" or "Ocean Yield"): · Lars Solbakken, CEO, has through his wholly owned company Finmarine AS acquired 52,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of such acquisition, Lars Solbakken will own, directly or indirectly, 1,752,880 shares in the Company. · Eirik Eide, CFO, has through his wholly owned company Kleiver Invest AS acquired 30,000 shares in Ocean Yield. Upon completion of such acquisition, Eirik Eide will own, directly or indirectly, 440,051 shares in the Company. · Marius Magelie, SVP Finance & Investor Relations, has through his wholly owned company MGM Invest AS committed to acquire 15,200 shares in Ocean Yield. Upon completion of such acquisition, Marius Magelie will own, directly or indirectly, 171,820 shares in the Company. The acquisition of shares will be made as part of the Company's management incentive program. The price paid per share will equal the closing price as of 19th February 2021 of NOK 25.90 per share, less a discount of 20% reflecting that the shares will have a lock-up period of three years. The Company intends to deliver the shares in the form of treasury shares held by or acquired by the Company, and will in order to have shares available for the incentive program buy back a total of up to 130,000 shares in the Company through open market purchases, adding to the Company's current holding of 47,371 treasury shares. This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5 -2 and 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
kronerulling
20.02.2021 kl 21:58 2186

Hvordan ser folk på fremtiden for selskapet? Dette burde vel være svært positivt?
Slettet bruker
20.02.2021 kl 23:56 2055

Det meste av problemene de har hatt tidligere er ryddet opp i. Kvartalsrapportene burde være fine fremover. Og jeg ser for meg at OCY vil sakte men sikkert øke i verdi. Men det må ganske mange investeringer og nye båter til i flåten for å komme nær hvor den var tidligere. Så har ingen kortsiktige håp om det. Men i løpet av noen år bør den være tilbake både på kurs og utbytte.
Dialog4
21.02.2021 kl 11:27 1779

Nye investeringer kommer selvfølgelig - spørsmålet er når tid første melding om kjøp kommer. At de i inneværende år vil annonsere nye investeringer tror jeg vi kan regner med som høyst sannsynlig. Spørsmålet blir heller hvor mange skip de vil investere i i inneværende år. Og nedsiden i utbytte er utvilsomt nådd og nå går det oppover igjen - men tror ikke vi når gamle "høyder" i neste sving. Litt tålmodighet må vi belage oss på.
Gastromat
21.02.2021 kl 11:49 1728

Har et håp om at vi ser et par nye containerskip avtaler nå mens ratene er gode...
kazynor
21.02.2021 kl 12:04 1696

Jeg ser på OCY og AMSC som større og større deler av utbytte-porteføljen min. Begge, men spesielt OCY, er fortsatt ganske lavt priset i forhold til pre-covid. Utbyttene til OCY er fortsatt på den "kjedelige" siden, men jeg planlegger ganske lang ståtid i begge, og ser ikke noen grunn til at både kost-pris og utbytte vil stige på sikt
Slettet bruker
22.02.2021 kl 19:55 1241

Der ga OCY kjøpsignal

I tilleg kommer dette:
SMA 100 og 200:
Siste 100 dagers glidende gjennomsnitt (24,06) ligger over siste 200 dagers glidende gjennomsnitt (22,65). Dette er teoretisk sett et positivt tegn.

Volum indikerer en sterk interesse i instrumentet.
Volum har steget mer enn 30% over snittet.