ACC og kvoteprisen stiger i Europa!

Garcia
ACC 21.02.2021 kl 05:55 5699

Blir nok spennende fremover tipper jeg.

Nå kommer jo snart Biden på banen også etter USA er tilbake i Paris avtalen..

https://min.e24.no/a/AlpVMq
McCartney
21.02.2021 kl 14:21 5470

Prisen har gått opp 60% de tre siste månedene. Prisen på Utslippene vil bare øke for hvert år, dette er gode nyheter for ACC og andre grønne aksjer.
Tipper det vil komme avtaler på løpende bånd til ACC.👍💰💰💰
Garcia
22.02.2021 kl 09:55 5152

Pareto øker kursmålet med 60% til 24 kr.
twg76
22.02.2021 kl 14:20 4954

Ser ikke ut som kursen bryr seg nevneverdig...
Atticus
22.02.2021 kl 20:29 4801

Par dager så er den på 20 tallet igjen.
alan
22.02.2021 kl 22:06 4653

AKER CARBON CAPTURE: Pareto øker kursmålet til NOK 24 (15), gjentar kjøp.
Kajtek
23.02.2021 kl 14:08 4164

Er ACC i bildet her? Jeg vet at det var snakk om Breivik og ACC tidligere men klarer ikke å finne ut av det her av den Facebook siden. Hvor hører Tor Gautestad til?
Kursen til ACC har gått ganske mye ned den siste tiden. Hvis de er med her så skulle vel kursen gått opp.
McCartney
23.02.2021 kl 18:49 3952

Kjedelig å komme hjem og se at det var dundrende nedtur på selskapet som jeg tenker har et enormt potensial i tiden som kommer.
Tross solid papirminus i denne så langt i år, er jeg ikke svekket i min tro på selskapet, kun litt lettere irritert på at jeg ikke kjøpte hele beholdningen min idag....
Meatskull
24.02.2021 kl 21:29 3431

WOW om du googler Green stocks USA på google så dukker disse opp i en liste: Green Investing: 10 Top Green Stocks to Watch

6.1 Waste Management (NYSE: WM)

6.2 Enphase Energy, Inc. ( NASDAQ: ENPH)

6.3 VivoPower International PLC (NASDAQ: VVPR)

6.4 SPI Energy Co., Ltd. ( NASDAQ: SPI)

6.5 Siemens Gamesa Renewable Energy, S.A. (OTCPK: GCTAY)

6.6 Fuel Tech, Inc. ( NASDAQ: FTEK)

6.7 Sunvalley Solar, Inc. ( OTCPK: SSOL)

6.8 Sunworks, Inc. (

Alle er opp utenom en som er ned 1%! Flere opp over 10% og en opp 27%

Ser ut til at GRønne aksjer gjør det drit bra i USA ikveld!
Joystick
25.02.2021 kl 08:41 3178

Avtale med Elkem:

AKER CARBON CAPTURE NORWAY AS: AKER CARBON CAPTURE TO STUDY CARBON CAPTURE OPPORTUNITIES FOR ELKEM

08:00
Aker Carbon Capture has signed an agreement with Elkem to conduct a feasibility study for the establishment of carbon capture at its Norwegian smelters, and to support the companys long-term goal of achieving carbon-neutral metal production.

The purpose of the study is to assess the technical and economic feasibility of installing carbon capture at Elkems Norwegian plants in Bjølvefossen, Bremanger, Rana, Salten and Thamshavn. The project has received financial support from through the CLIMIT programme by Gassnova, the Norwegian state enterprise to further develop CCS technologies. The findings from the study will be transferred to Elkems plants outside Norway, including its ferrosilicon plant in Iceland.

Our HSE-friendly solutions have been proven at industrial sites across Europe since we delivered the Technology Center Mongstad back in 2012. By applying Aker Carbon Captures proven and HSE-friendly solutions, companies like Elkem can reduce CO\2\ emissions without introducing new hazardous emissions on site, says Valborg Lundegaard, Chief Executive Officer of Aker Carbon Capture. The volume of annual CO\2\ emissions from the smelters are comparable to the Brevik CCS project at a cement plant in Norway, which means we will build on the experience from realizing this project.

Elkem has signed an agreement with Aker Carbon Capture to evaluate and study technological designs and solutions of a capture facility, facilities for liquefaction and upload of CO\2\ to transport ships from the Northern Lights storage project, which is part of the Norwegian governments Longship initiative to establish the whole CCS value chain.

Elkem is among the global leaders in the environmentally responsible manufacture of advanced materials. We have already come a long way with our biocarbon strategy, having achieved 20 percent reduction of direct fossil CO\2\ emissions from our Norwegian smelters using biocarbon. By combining our biocarbon strategy with carbon capture, high energy efficiency at the facilities and other environmental efforts, we have the opportunity to take significant steps forward, says Trond Sæterstad, climate director at Elkem. The carbon capture study will be completed in the second quarter of 2021. The independent Norwegian research organisation SINTEF and Norwegian consultancy corporation Norsk Energi will contribute as partners in the project.

ENDS

Media Relations:

Ivar Simensen, mob: +47 464 02 317, email: ivar.simensen@akerhorizons.com

Aker Carbon Capture is a dedicated carbon capture technology company with solutions, services and technologies covering the entire CCUS value chain from capture, transport, utilization through to storage of CO\2\ and enhanced oil recovery. We serve a range of industries with carbon emissions, including cement, waste-to-energy, oil & gas and steel.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 08:44 3162

Ny avtale med Elkem om studier for mulig tilknytning til Nothern light prosjektet.

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/76217
Atticus
25.02.2021 kl 08:52 3117

Da er vi snart tilbake på 20-tallet :)
Purri
25.02.2021 kl 08:55 3090

Hmmm var ikke rådet å selge alt da???
Kajtek
25.02.2021 kl 09:07 3055

Det var det Sissner sa. Jeg bryr meg ikke hva de sier. Man snakker også om stor konkurrent CO2 Capsol. Det bryr jeg meg heller ikke om. Jeg har stor tro på Aker og Røkke.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 10:10 2949

Snart?...Langt opp til 20..
Garcia
25.02.2021 kl 10:19 2912

Enig, jeg tror acc sitter på kunnskap og løsninger som overgår konkurrentene fullstendig..
Markedet for co2 fangst er jo enormt og selvsagt vil det komme andre..
Ser vi på hva acc har fått til etter ca 8 mnd som selskap så tror jeg dette blir bra..
Når de legger frem Q2 så bør vel vi få beskjed om notering på euronex, samme gjelder vel aow...
Garcia
11.03.2021 kl 09:07 2304

Tyvstjålet fra et andet forum. :

Pareto med sterk kjøpsanbefaling og kursmål 24 !

Aker Carbon Capture - Enters MOU with Ørsted and Microsoft
ACC just announced an MOU with Ørsted and Microsoft for the development of CCS at biomass CHP plants in Denmark, with net negative emissions. The partners will explore a potential negative emission project at one of Ørsted’s six biomass plants in Denmark, where Northern Lights could provide storage. In addition, Microsoft and ACC will explore new technologies for biogenic carbon capture and the partners aim to accelerate the development of a biogenic carbon capture project, as well as the policy framework for negative emission projects in Europe. Overall, the ability to partner with the leading renewable Energy Major Ørsted and Microsoft is a testament to ACC’s position in the carbon capture market and its HSE friendly technology. We have a BUY rec. with TP NOK 24 on ACC and highlight the company as one of our preferred cleantech bets.
Smaug
11.03.2021 kl 09:15 2262

Noen som har tilgang til Pareto og kan bekrefte denne?
Atticus
11.03.2021 kl 09:23 2225

Dette stemmer !
Garcia
11.03.2021 kl 09:44 2164

Nei, det tolker jeg som at teknologien acc driver med virker...
Og Microsoft er ingen hvem som helst, USA skal vel også snart begynne med carbonfangst og en bedre partner finnes vel knapt....
Atticus
11.03.2021 kl 10:16 2083

Samtidig er Ørsted ledende aktør i Havvind ( Kan komme et samarbeid med AOW her) . Derfor har jeg tatt noen ekstra poster i AOW også.
Atticus
11.03.2021 kl 20:37 1882

Grønt kraftig opp i USA i dag. Stanger vi forbi 16 i morra ?
Redigert 11.03.2021 kl 20:39 Du må logge inn for å svare