Idex, Paretos kursmål på kr 11, noen som har estimatene?

Lakmus
IDEX 10.10.2018 kl 15:35 6138

Denne er fra desember 2017,og kom etter at infoem den nye sensoren ble offentliggjort:
:
"- Den nye sensoren utvider produkttilbudet i Idex, og tar ned risikoen knyttet til kommersiell fremgang inkludert i våre estimater. For Next Biometrics er dette negativt, ettersom den nye Idex-sensoren nå møter kravene til størrelse på 169 kvadratmillimeter definert av ISO, skriver meglerhuset.

Pareto har ifølge nyhetsbyrået en kjøpsanbefaling på Idex, med kursmål 11 kroner."
Redigert 18.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 16:01 6058

Har dem ikke for hånden, men jeg tviler på om alt av gode nyheter som er tilkommet de siste måneder er tatt høyde for.
Req
10.10.2018 kl 16:20 5994

Så en fin grafe tidligere i dag om silicon markedet, skal finne den om litt. Det burde gi IDEX godt grunnlag fremover i årene. Utenom det er selvsagt salgene knyttet opp mot inntekter fremover. Regner med disse slår inn med gode tall neste år og videre. Jeg er ikke bekymret.
Sente
10.10.2018 kl 16:24 5971

Kursen har gått opp 120% på et par måneder og du mener meldingene ikke er priset inn enda? Hvor mye mener du selskapet er verdt basert på meldingene som har kommet?
Jeg har sagt det før, men jeg mener kursen vil bare gå litt opp på positive meldinger. IDEX må vise frem gode resultater om vi skal ha en større oppgang. Og de kommer nok ikke før Q4 rapporten kommer i Februar(?).
I mellomtiden går selvsagt kursen nedover, alle "melding" drevet aksjer gjør dette.
Req
10.10.2018 kl 16:37 5907

http://blog.daum.net/_blog/photoImage.do?blogid=0Idbt&imgurl=http://cfile204.uf.daum.net/original/99CE76465B88CB4A2B7AA9

Som en ser kommer siliconmarkedet til å nå en topp en gang, det gir IDEX grobunn for visse markeder men de er også i forkant med off-chip hvor IDEX er en av to i markedet med patentert produkt som kan brukes i bøyelige sluttprodukter som de nye telefonene som kommer. Jeg kan ta feil på dette men jeg mener at IDEX er i forkant og at dette kan slå heldig ut.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 16:39 5887

Hvis du skal lyge så må du gjøre det slik at folk tror deg.
Da analysen kom var kursen 4,83, det er snart 10 mndr siden.
Endring i kusen i fjor fra topp var på - 26,18%
Siden nyttår har kursen steget 25%.
Det er 40 %igjen til toppnoteringen,og noen øre til til kr 11,-.
Med den nye infoen somer kommet til markedet den seneste tiden bør Pareto justere kursmålet sitt betydelig!. Dette går veien for Idex, og oss langsiktige!.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 22:18 5662

Plukket denne fra en annen tråd:
Jackpot$
I dag kl 21:43
94
Ifølge Pareto sin analyse fra 22 februar med kursmål kr. 11,- fremkommer følgende tall estimater:
År 2019: 1,255 mrd i inntekter og EBITDA 223 mill.
År 2020: 2,518 mrd i inntekter og EBITDA 757 mill.

Emisjon? Mulig, men jeg tviler på at det blir flere emisjoner. Uansett ikke på dagens lave kurs.

Venter i spenning fra Pareto med en ny oppdatert analyse. Idex er first mover. Det betyr svært mye. Avtalen med MasterCard er gull verdt og bekrefter samtidig hva Idex er god for. Løsningen Idex utarbeidet sammen med MasterCard som går ut på at kortholder selv kan aktivere kortet hjemme i sin egen stue er selve nøkkelen for hurtig penetrasjon av biometriske betalingskort verden over. År 2019 og/eller 2020 tror jeg for Idex blir som FPC i 2015.
Req
14.10.2018 kl 13:36 5425

Pareto opererer med en EBITDA på litt under 18% for 2019 og 30% i 2020.
IDEX har guidet GROSS margin i 2020 på 40%. Siste kvartalstall viser nesten 1,8 millioner per kvartal i avskrivninger etc.
Pareto ligger altså lavere enn IDEX guiding og det er helt ok.

For hele året 2019 mener da Pareto at det skal selges mellom 30 til 50 millioner enheter (av ulike slag) ved USD 5 og 3 i salgspris.
For 2020 har Pareto mellom 60 til 100 millioner solgte enheter.

IDEX har to prognoser for 2020, 75 og 150 millioner enheter. Dette inkluderer flere typer produkter, ikke bare biometriske kredittkort. Gross margin har IDEX satt til over 40% i 2020 og markedsandelen håper de å være 30% som er IDEX andel i scenariene 75 og 150 millioner enheter.

2020 IDEX tall for gross margin blir da mellom 741 og 1236 millioner kroner. Fra disse tallene skal noen millioner trekkes fra for å få EBITDA men vi ser allerede nå at IDEX guider høyere, begge har imidlertid store inntekter og også store overskudd i dette.

Det som er interessant her er hvor raskt IDEX kan få store nok salg til pluss og om kanskje Pareto må revidere sitt kursmål oppover. Nytt siden februar er bekreftelse på Mastercard satser på IDEX med og uten enrollment sleeve og en rekke positive børsmeldinger som nok resulterer i salg både her og der. I EU tror jeg hjemmeløsningen presser seg frem av hensyn til GDPR. Kina kommer nok også med store salgstall for IDEX.

Hvis IDEX klarer dette tror jeg ikke 20-30 kroner i aksjekurs er noe problem. Ny fase har startet for selskapet og det skal prises på ny. Dette kan skje allerede neste år hvis IDEX viser til salgstall av en viss størrelse og markedet oppfatter at disse vil bli større.
Slettet bruker
14.10.2018 kl 14:07 5387

Nøkternt og greit. Takk.
Lakmus
10.12.2018 kl 06:13 4677

Grunnmuren er bygget.Et frst mover product. Mange nye betydningsfulle samarbeidspartnere og styrket salgsorganisasjon., Innpass i flere markeder og flere aktører med samme interesse, La oss få en melding eller to før nyttår slik at raketten kan ta skikkelig fyr..
coccoman
28.05.2023 kl 11:51 2784

Ser at samme diskusjon som i 2017 om emisjonsmaskinene til Keith og Fussel forsatt pågår på forumet ;O)) Nå har vel Thin endelig stoppet av seg selv? Idex får forsatt fortsette å gjennomføre sine utvanninger og enda greier å hente inn penger og skaper diskusjoner med og uten CAPS LOCS ;O). Fantastisk, helt fantastisk! Lurer på om Pareto har justert ned kursmålet sitt?

Nei, finn dere noen aksjer priset med eksisterende produkter som skaper inntekter NÅ, og ikke kjøpe framtidsdrømmer til drømmerfangerne. Når man ikke har evnet å levere siden 2010 må der vel snart begynne å ringe en bjelle et sted? Hau, hau
Redigert 28.05.2023 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
28.05.2023 kl 12:58 2684

I 2017, som nå, hadde man "analyser" å støtte seg på. Nå er det Zacks som får betalt for å "analysere", dengang var det Pareto.
Slående hvor treffsikre slike "analyser" er når en ser tilbake på dem:
"
Ifølge Pareto sin analyse fra 22 februar med kursmål kr. 11,- fremkommer følgende tall estimater:
År 2019: 1,255 mrd i inntekter og EBITDA 223 mill.
År 2020: 2,518 mrd i inntekter og EBITDA 757 mill.
"
Pål stvg
28.05.2023 kl 13:09 2663

Er jo ikke vits å snakke om hva som skjedde for 5 år siden.En aksje prises alltid på fremtids utsikter og ikke det som har skjedd for over 5 år siden. Så skriv heller hva dere tror fremover og ikke hva bakover...
coccoman
28.05.2023 kl 14:15 2600

Idex leverer noen millionlønninger og styrehonorarer så lenge penger tikker inn. Hvor lenge en greier å finne noen som finansierer utvanningene er jo alltid spennende å se, tror thin har rekoden med nærmere 20 år. Superenkel forsking viser at 1 stk. letter - of - intent og en samarbidsavtale med kjent merkenavn kombinert med tre utvanninger i året kan sikre styrerhonorarer for 20 år uten å levere "en dritt". Jeg nevnte 2010, kunne godt trukket linja tilbake til Gude og Opticom i forrige århudre ;O))) Den som lever får se, men ingen som leser denne tråden kommer til å bli rike på å kjøpe aksjer i Idex! Lykke til i tåkeheimen, der drømmer skapes og til slutt forsvinner som dugg for solen. Thinfilm, RIP - dessverre er der ingen som sørger. Hau, hau.
Redigert 28.05.2023 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Mulla3
28.05.2023 kl 14:29 2579

Alt burde ligge til rette for at kursen skal opp. Klarer vi 2-3 kr i år er det bra. Så er spørsmålet hvor stor blir markedsandelen til IDEX. Dere er flinke på luftslott, ro ned.
coccoman
28.05.2023 kl 15:10 2527

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg regner med at siden du tar mannen isteden for ballen er du en tomtønne som ramler og allerede har tapt diskusjonen. Har jeg rett eller har du argumementer, sjoen7 ? Kom med dem eller er du for feig?
Hau, hau
Redigert 28.05.2023 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Sashaa
28.05.2023 kl 15:20 2501

Tviler på du er verken mannen eller har ballen
coccoman
28.05.2023 kl 15:49 2451

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Nå ble det jo litt gøy her! Du har fortsatt feil fokus - min person og eventuelle skilsmisser som om det betyr noe ;O))) Greit nok at du er en av menigheta som har gjort den klassiske feilen å forelske deg i en aksje. Før var det PGS, Fjordkraft og Nava men nå Idex.

Fokuser på Idex! Hvorfor i all verden skal Idex endelig og pluteselig etter utallige år endelig greie å levere verdier til aksjonærene sine? De har til nå prestert å trykke opp 1 168 974 920 aksjer. Over en milliard aksjer! Kursen er skarve 0,84 og etter min menig 83 øre for høyt. Greit, de hadde sensorer for fingeravtrykk som produkt og har jo rota med teknoligiene de siste 20 årene minst, men nå er det jo smartkort som skal generere millarder ;O)))) Den siste av utallige utvanninger var i mai med utstedelse 147.058.824 nye aksjer til en pris på 0,85 kroner pr aksje. Og neste kommer til høsten! Hvordan i helsike skal Idex noengang greie å tjene penger til aksjenærene sine etter at styrehonorarene er betalte ut? Fortell meg eventyr!

Nei, ta tapet og skaff deg en portefølge av vinneraksjer. Og ja, jeg kan flytte til Sveits om vil! Ha en lur uke på børsen og legg om strategien din, den er tarvelig, feig og feil! Ha ambisjoner om å tjene noen kroner og bli prøv å bli et bedre menneke enn å gå på personene istendefor saken. Hau, hau
Redigert 28.05.2023 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
MrViggo
28.05.2023 kl 18:41 2292

Mulla3

Är ganska ofta som det här forumet slänger ur sig riktkurser och därefter något om marknadsandelar och löst underbyggda argument om volymer. Aktiekurser är främst en effekt av fundamenta så det borde vara tvärt om. Först ge en någorlunda underbyggd uppskattning av framtida volym och marknadsandel. Därefter går det att ge en någorlunda verklighetsförankrad riktkurs.



Sente
28.05.2023 kl 20:02 2229

"Hvorfor i all verden skal Idex endelig og pluteselig etter utallige år endelig greie å levere verdier til aksjonærene sine?"
Tviler på du egentlig bryr deg, men i tilfelle du ønsker en diskusjon:
Hovedsaklig på grunn av de har nå et produkt som kan lage et markedet for dem. Hvis vi se bort i fra de første 20 årene og fokuserer på hva de har på bordet nå, så er det en sensor som er billig nok til å kunne implementeres i et passivt inlay og bankene tar lite risiko/kost med å introdusere kortet.
Men det enkelte her inn ikke forstår er at det er ikke Idex som lager markedet. Idex skal selge til kort produsenter, produsentene skal selge til bankene og bankene til sluttkunde. Selv om "alle" undersøkelser viser at kunder ønsker dette er det opp til bankene om det skal introduseres eller ikke.

Før Apple kom med fingeravtrykk sensor i sin iphone 5 tenkte alle det å trykke pin kode var helt greit. Nå som biometriske kort kan lages billige nok, er det egentlig ingen grunn til å ikke inkludere den i kortet. Trenger bare noen store banker til å få det i gang.
kaunis
28.05.2023 kl 20:42 2179

Ja og det har IDEX, karusellen er i gang og det er inngått et utall av avtaler med formål at store banker skal / har bestilt kort med Idex sensor. -23 er et merkeår for biometriske betalingskort.
coccoman
28.05.2023 kl 21:36 2110

Takk Sente! Min umiddelbare tanke er at det er en utfordrende situasjon for Idex at markedet for"Einstein-sensoren" ikke finnes per i dag, men skal skapes av bankene. Jeg vet ikke helt hva kort med "passivt inlay" er, så jeg trenger en forklaring på hva som er banebrytende i forhold til de mange digitale betalingsløsningene som allerede er dukket opp. Er inlay bedre enn fingeravtrykk og ansiktsgjennkjenningsløsning som lagres kryptisert i skyen og på servere hos tjenesteildbyderne/banker som mange baserer seg på allerede i dag?

Jeg ser at tusentall rømmer fra S-banken i fordi DnB skipper Applepay i forhold til Vipps. Tror du helt ærlig at kort-betaling er framtiden? Vi snakker om identifikasjon og autentisering der fysiske "SIM-kort-lignende" løsninger allerede er i ferd med å bli steinalder. Neste generasjons mobiler har muligens programmerbare SIM-kort. Idex sin kortløsning er vel allerede fem år for seint ute? Eller tar jeg feil? Kan du forklare meg hva som er banebrytende med Idex sin løning? Ingen har greid det på 20 år, så jeg har aldri eid en Idex - aksje! Fantastisk, ikke sant? Det er jo fordi Idex aldri har levert en dritt. Og nå skal jeg ties til taushet fordi Idex-menigheta vil unngå ekle spørsmål om enda et mulig dødfødt produkt? Beskriv hva som er genialt med Idex-kortet, så skal jeg tie og gratulere dere med å ha skutt gullfuglen ;O)) Hau, hau
Redigert 28.05.2023 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Sente
28.05.2023 kl 22:09 2057

Passivt inlay er et vanlig betalingskort uten noen ekstra integrerte dingser. Så for at Idex sensoren skal fungere trenger du ikke ekstra komponenter, batteri og slikt i kortet.

"Tror du helt ærlig at kort-betaling er framtiden? "
Kort er nåtiden og fremtiden. Apple pay kom ut for ca. 9 år siden og det har ikke akkurat tatt av som mange trodde. Og at DnB fjerner Apple pay viser at ikke alle bankene liker løsningen. Men jeg tror folk rømmer S-banken av flere grunner, der DnB generelt er den største grunnen.

Elbiler var også dritt for 20 år siden. Men teknologi går fremover, pengene Idex har hentet gjennom mange emisjoner har faktisk gått til utvikling. De første kortene Idex kom med for 20 år siden var selvsagt ikke klare for marked. For 10? år siden lagde/kjøpte de noen for å lage telefon sensor. Etter dette var de blant de første til å lage sensor under mobilglass. Nå er fokus tilbake på sensor i kort.
Hadde Idex vært et 5 år gammel selskap uten den historien de har, så tror jeg det hadde vært et interessant case for mange. Men siden det er et 25 år gammelt selskap som har drevet med litt av hvert så har de en del bagasje.
iTRADER09
29.05.2023 kl 10:14 1804

Helt enig at caset hadde sett bedre ut om Idex var 5 år gammelt.
Det er gjort mye gjennom de første 20 årene som gjør det til et mye mer tvilsomt case for mange, inklusive meg. Ikke bare var det 20 år uten salg, men også en "informasjonsflyt" som har vært under enhver kritikk og en systematisk utvanning med rettede emisjoner til enkelte av investorene og handler som i alle fall kan se uit som om enkelte investorer har mer innsyn i selskapet enn markedet generelt.
Jeg er villig til å legge bort historien dersom jeg ser tegn til endringer i rett retning, og det første kom når styreformannen gjennom disse 25 årene ble byttet ut (mest sannsynlig fordi han trapper ned). Opstad har over 40 års erfaring som styreformann i to teknologiselskap som har finslipt det med rettede emisjoner, elendig informasjon og null resultater.
Tror jeg godt kan vente til etter høstemisjonen 2023 før jeg går inn. Gjør ingen ting om kursen blir noe høyere dersom jeg kan sette flere kryss på sjekklista.
Viktigste krysset på som mangler på lista er at det virkelig er et sluttbruker marked for betalingskort til priser Idex kan tjene penger på.
Jeg er også skeptisk til en CEO som er ansatt under Opstads styre. Alle uten en har vært veldig gode til å selge emisjoner og veldig dårlige til å lede et teknologi-selskap, men har ikke helt gjort meg opp en mening om Graziani er en emisjons-selger eller teknologi-leder.
coccoman
29.05.2023 kl 12:33 1665

Takk for saklige og gode tilbakemeldinger på mine motforestillinger! Jeg ser at dere har tenkt gjennom caset, vet hva dere kjøper, ser risikoer og vurderer sjansen for å lykkes framover i tid. Avslutter mine kommentarer til aksjen med et tilbakeblikk fra tiden da selskapet bare var halvparten så gammel som i dag ;O) https://www.digi.no/artikler/idex-oppdager-at-ting-tar-tid/205956 Lykke til, det trengs! Hau, hau
kroif
29.05.2023 kl 12:38 1653

Jeg har fulgt IDEX siden et stykke før pandemien.
Jeg tenker at ansettelse av Vinze var en av vendepunktene, uten at jeg kjenner historien rundt alle forgjengerne.
Skjønner at mange har brent seg på denne, og er forbanna over at inntektene ikke kommer.
Jeg mener det er skjedd en endring her nå, og at vi vil se bestillingene hagle inn, straks de siste formalitetene ang mastercard godkjenningen foreligger.
Det hadde jo ikke vært så mange nyheter om lanseringer i nær fremtid, hvis teknologien til Idex ikke var ønsket i markedet.
Lønnsomhet?
Her må vi bare stole på Vinze, når han sier "very profitable", han kunne klart seg med "profitable".
Jeg tipper "very Profitable" da sannsynligvis er en underdrivelse.
Så får folk tro hva de vil, og investere deretter.
Skal vi tro signalene gitt, kan formalitene være på plass imorgen, for alt vi vet, og da skal alle som lover lansering alt fra juni 23, Q3, Q4 og Q1 24 bestille diverse av IDEX produkter, og da vi markedet og analytikere komme på banen, og sende kursen raskt nordover, er min spådom.
Timewillshow!
Clay Allison
29.05.2023 kl 12:44 1636

Hva er det spam`er tråden for ? Du har jo ingen aksjer, i så tilfelle så er jo du den største idioten av oss alle, da vi ikke forstår vårt eget beste.
Hva blander du inn skilsmisser og din person for, det er da revnende likegyldig for alle andre. Men du starta dette og bruker hele pinsen til å skrive/snakke ned Idex, så da er du sikkert aleine da, sikkert ingen som vil ha noe med deg å gjøre. Hahahaha
iTRADER09
29.05.2023 kl 12:53 1618

Og hva mener Clay Allison om Idex. Vi vet at han kan slenge dritt om andre debatanter men venter på vurderingen av Idex.
Men du treger kanskje ikke å vite noe om Idex. Kjøpe først, gå inn i menigheten og tro?
Andre vil kanskje bruke noen de fleste tilgjengelige kilder for å vurdere eventuelle satsinger HO forum er ikke en god kilde, men det kommer noe informasjon og synsvinkler som er nyttige her også fra de som har satt seg inn i selskap, teknologi og marked. De som bare har meldt seg inn i menigheten og skriver trosbekjennelser, profetier og slenger dritt om vantro, bidrar lite.
coccoman
29.05.2023 kl 19:33 1335

Nei, til det deltar jeg i diskusjoner i mange kvaltitetsselskaper her på HO i tillggg til "artige og rare" Idex. Angående Idex så blir jeg med så lenge dere inviterer! ;O))) Må jo nesten få svare og kommentere innkomne saker.

Førs til Clay Allison som ikke helt henger med i hva som skjer. Det var sjoen7 som tok mannen istendenfor ballen og prøvde på klassisk nett-trollvis å ramme under beltestedet med noe skilsmissetull. Tror at noen rapportert han inn til admin da det ser ut til at han er tuppet ut forumet? Ja, han brøt forumreglene med pissprat og høster som fortjent!

Og den andre er til deg kaunis. Hvorfor er du så opptatt av at jeg ikke skal delta i diskusjonen om Idex? Ser du ikke manglende framdrift og utallige emisjoner? Hva i huleste er du så redd for? Mener du at jeg er i ferd med å avsløre at selskapet ikke evener å levere? På over 20 år! Hæ? Er du redd for kritikk mot Idex?

Kl: 19:42 Og nå gjemmer kanuis seg med å "skjule" innleggene sine ;O) Er ikke det i overkant feigt? Greit for meg, det finnes jo kompetente bidragsytere her på forumet som man kan lære noe av. Hvis det ikke er noen flere kommentarer avslutter jeg denne diskusjonen med å ønske dere alle lykke til i drømmeland. Håper at noen våkner opp og begynner å tenke sjøl. Hau, hau
Redigert 29.05.2023 kl 19:55 Du må logge inn for å svare