Nå er Targovax klar for et kjempeløft!

Slettet bruker
23.02.2021 kl 04:14 11430

Automatisk teknisk analyse fra Investtech; middels lang sikt, 22. feb 2021 - høy risiko:

Targovax viser ingen klar trend på mellomlang sikt. Aksjen ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 9.31 kroner. Videre oppgang til 13.80 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 9.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 96)

Kilde: StockTalk/Investtech
Redigert 23.02.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
flusher99
11.06.2021 kl 08:21 10785

Pasienter med sjelden lungekreft lever lenger etter Targovax-behandling

Targovax-medisin har ifølge selskapet ført til at pasienter med en sjelden type lungekreft lever lenger.




Targovax melder torsdag at selskapet har fullført en oppfølging av pasienter med sjelden lungekreft som har fått selskapets kreftmedisin ONCOS-102.

Ved to-års oppfølgingen er det ifølge selskapet klart at medianoverlevelsen vil bli mellom 21,9 og 25 måneder for pasienter som fikk førstelinje-behandling med ONCOS-102 i kombinasjon med cellegift. I kontrollgruppen som kun mottok cellegift var medianoverlevelsen på bare 13,5 måneder, som er på linje med resultater fra tidligere studier der den samme cellegiften har blitt undersøkt.

Svært lovende

Dr. Luis Paz-Ares, leder ved Medisinsk Onkologisk Avdeling ved «Doce de Octubre»-sykehuset i Madrid, kommenterer i meldingen at resultatene er lovende.

«Mesoteliom er en utfordrende sykdom med generelt dårlig prognose, og det er et stort medisinsk behov for nye, innovative behandlinger som ONCOS-102. Selv om dette er en liten studie er overlevelsen svært lovende, spesielt siden resultatene kan kobles til ONCOS-102 sin evne til å skape immunaktivering i kreftsvulstene. Disse resultatene støtter opp om videre klinisk utvikling i mesoteliom, og vi ser frem til å delta i fremtidige studier med ONCOS-102,» sier Paz-Ares i meldingen.

Targovax har fått innvilget amerikansk patent
Forbedrer andre medisiner

Det ble ifølge selskapet også vist at ONCOS-102 fører til kraftig immunaktivering, som var klart sterkest i pasienter med god overlevelse. Immunterapi med såkalte sjekkpunkthemmere ble nylig godkjent i mesoteliom, og Targovax vurderer nå muligheten for å teste ONCOS-102 i pasienter som har blitt resistente mot behandling med disse sjekkpunkthemmerne.

«Immunterapi har nylig gjort sitt inntog i mesoteliom gjennom den første godkjenningen av sjekkpunkthemmerne Opdivo og Yervoy, men flertallet av pasientene får ingen effekt eller tilbakefall etter behandlingen,» sier Øystein Soug, administrerende direktør i Targovax i meldingen.

«Virkningsmåten til ONCOS-102 er å stimulere en immunrespons som er komplementær til sjekkpunkthemmere, og således kan forbedre effekten av disse.»

Han trekker videre frem at selskapet allerede har dokumentert at ONCOS-102 kan gjenskape responser i pasienter som er resistente mot behandling med sjekkpunkthemmere.

Fast-track for Targovax
Totalt deltok 31 pasienter i studien, hvorav 20 fikk kombinasjonsbehandling med ONCOS-102 og cellegift som ble sammenlignet mot 11 pasienter som kun fikk cellegift. 14 av pasientene var i første-linje. Studien var en randomisert, ikke-blindet fase 1/2-studie for å undersøke bivirkningsprofil, virkningsmåte og klinisk effekt, og danner grunnlaget for videre utvikling av ONCOS-102 i mesoteliom.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/06/10/7687380/pasienter-med-sjelden-lungekreft-lever-lenger-etter-targovax-behandling
Jakal
11.06.2021 kl 08:31 10720

Jeg må innrømme at dette med mOS er litt uklart for meg: 23.2.21 publiserte TRVX 21-måneders "read-out" / avlesning og konstaterte en median overlevelse på minst 20, 5 mnd og "rising". Naturlig nok siden pasienter fortsatt var i live. Nå er det ny avlesning etter 24 måneder, med en mOS mellom 21.9 og 25 måneder. Spennet virker voldsomt, siden det kun må være noen få pasienter igjen i live. Men jeg stusser over taket på 25 måneder; betyr det at mOS - uansett hvor lenge gjenværende pasienter lever- teoretisk ikke kan bli mere enn 25 måneder?
Redigert 11.06.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
flusher99
11.06.2021 kl 08:41 10664

Nyheten i går er et stort fremskritt og en fantastisk bekreftelse.

23.02 ble det meldt 20,5 og ikke 21,05 som du nevner Jakal:
The 21-month analysis shows that mOS will be at least 20.5 months for randomized first-line patients receiving ONCOS-102 plus chemotherapy, compared
to mOS of 13.5 months in the chemotherapy-only control group.
Slettet bruker
12.06.2021 kl 11:24 10358

Now that the ONCOS-102 study has passed the two year mark, researchers say median survival may be even longer.

Average survival is a year or less on standard mesothelioma therapies. This makes the news about ONCOS-102 especially exciting.
focuss
12.06.2021 kl 11:39 10373

Jeg synes det er særlig positivt at de måler en direkte sammenheng mellom immunaktivering og overlevelse. Det dokumenterer at den økte overlevelsen er forårsaket av Oncos-102. Det bør øke selvtilliten til selskapet og neppe tvil om at FDA vil like slik dokumentasjon.
Slettet bruker
12.06.2021 kl 11:51 10352

Tenker jeg bare sitter og legger de i skuffen. Har sluttet å følge fra dag til dag. Og dette blir bra til slutt.
Wannatri
12.06.2021 kl 12:27 10291

Jakal: Jeg skrev om dette på TI da det var litt uklart hva som lå i dette.

https://tekinvestor.no/t/targovax-smaprat-2-trvx/23333/4135?u=wannatri

Her er eksempel på hvordan det kan se ut:
https://tekinvestor.no/t/targovax-smaprat-2-trvx/23333/4141?u=wannatri

Det som kan være forvirrende, er at pasientene ikke innrulleres til samme tid, og at man har nyinnrullerte som kan påvirke MOS, dersom de lever lenge nok, i dette tilfellet at de lever til de er den 5. lengstlevende pasienten. Du kan da ha situasjonen at et mOS-intervall er nådd, men enda ikke eksakt ant. mnd. Dersom alle var innrullert til samme tid ville det bare være å telle opp man ville nå MOS.
-Wannatri
Celsius
12.06.2021 kl 17:34 10096


Neste overfladiske melding fra TRVX er sannsynligvis forbundet med en umiddelbar større emisjon.

Tror vi da snakker NOK 5,5.

Lykke til.

focuss
12.06.2021 kl 17:45 10072

ÅÅ--har du sett en overfladisk melding? Den har ikke jeg sett. Har du link?
focuss
12.06.2021 kl 18:05 10034

For det er vel ikke meldingen hvor de viser at de har verdens beste medisin i Mesotheliom du sikter til? Nå er det jo for øvrig ikke noe nytt at mange ikke forstår meldinger fra biotech selskap.
focuss
12.06.2021 kl 18:14 10006

Men det kan jo være at den rekorden ikke blir stående så lenge. Den nærmeste til å slå den er jo Targovax selv med å kombinere Oncos102 med Yervoy og Opvido. Lykkes de der, hvilket virker sannsynlig, så ligger Targovax på første og andre plass. Nesten tapetsering av pallen det.
Celsius
12.06.2021 kl 19:04 9941


Innen medisinens verden er begrepet statistisk signifikans et adelsmerke

Det rører dessuten ikke ved at "kassa er tom"
focuss
12.06.2021 kl 19:15 9910

Statistisk signifikans er viktig. Derfor undres jeg litt på hvilken vei de velger nå. Registrering studie ved å kombinere med chemo eller studie i kombinasjon med Yervoy+Opvido. Nå har det aldri vært TRVX sitt mål å gå i markedet selv. Deres mål er oppkjøp, ut lisensiering eller partner. Og de har nå fått virkelig gode kort på handa for å lykkes med sin strategi. Derfor regner jeg med at de velger studie med å kombinere med Y+O. Og det er naturlig at Bristol Meyer Squibb betaler for det.
lobby
12.06.2021 kl 19:18 10007

Kassa etje Tom for Trvx ,trvx kommer snart te å eksplodere opp 👍👍
Celsius
12.06.2021 kl 19:19 10003


tja, men misforstå meg rett focuss

selv har jeg helt inntil nylig vært aksjonær i TRVX, og vil trolig bli det også etter emisjonen

ønsker som sagt lykke til: både nå - og senere.....


focuss
12.06.2021 kl 19:20 10011

Så er det jo morsomt at det er akkurat Bristol Meyer Squibb hvor Targovax sin CMO var CMO under utviklingen av den første CPI, Yervoy.
kaunis
13.06.2021 kl 20:19 9223

Du er ikke nærheten av å være morsom, denne meldingen har vi ventet på en stund og den er særdeles oppmuntrende. Det siste jeg enker på når jeg har lest meldingen er emisjon. Det er mer tanken på hva neste steg er og hvem som vil være med på en reg. studie. Oncos 102 har igjen vist sin gode egenskap til å gå systemisk, altså behandle andre steder en der Oncos ble tilført i pasienten. Dette er en enestående fordel og i samarbeid med CPI er åpnes veien mot hemmerne slik at Oncos når sine mål og bekjemper kreftpunktene og følger blodomløpet til andre deler i pasienten..
Targovaks har kommet veldig langt med disse resultatene og er ikke langt fra målet. Vi vet veien som må følges, no er det bare om å få gjennomført en studie som er stor nok til å få en SOC. Men hva forstår markedet om den korte veien til store summer, veldig lite i forhold til kursen. Men det er tid enda til å fylle på, det er bare tiden til forståelse som hindrer at aksje ikke har løftet seg. Jeg forundrer meg på hvor ingen/svær få, ser muligheten til denne aksjens oppside.
bj111
13.06.2021 kl 20:30 9195

Når der er grunn til å begynne å virkelig se positivt på tingene i et selskap i farma så er mange så utslitt etter mange år med venting, emisjoner og fallende kurser at de ikke skjønner betydningen av de nyheter som kommer. Derfor blir kursen hengende. Ser det og i NANOV, glimrende nyheter har kommet men kursutviklingen bærer preg av utslitte aksjonærer, enten det er de som sitter eller de som har solgt med store tap tidligere men stadig følger med. Kjempemuligheter oppstår som følge av disse vacumene som oppstår så tett oppunder gjennombrudd.
quattro
13.06.2021 kl 20:40 9167

Kaunis, jeg mener du har rett
Trvx er underkommunisert (blant meglerne), under estimert (teknologisk siden 2018) og derfor underpriset på OSE.
Har satt i aksjen over lang tid, men løftet inn over 20 k's siste uke og når siste melding bare underbygger Oncos-102 ser jeg dette som en derisking av papiret selv om målskiven vi alle sikter på er bevegelig, tross alt er vi "best in-class" p.t. noe som er et utrolig resultat i mesotheliom
SomSa
14.06.2021 kl 10:35 8568


TRVX er ikke underkommunisert men de er lei av Soug og hans spill og uforutsigbarhet. Redeye har sluttet å analysere TRVX og de blir heller ikke invitert for presentasjoner.......

En ny standardbehandling for 1. linje er godkjent. Soug sier selv på podcast at dette har gjort ting komplisert.... Gjelder fast track etter dette eller gikk den rett i dassen? Skal Soug fortsette med mesothelioma eller satse kun på 1 armet hudkreft studiet med raskt godkjenning? Etter min mening skal finansiering av studiene bestemme dette. Hvis det blir sponsing- eller partneravtale skal de fortsette med begge 2, hvis de skal fortsette alene blir en stor emisjon og kun hudkreft. Det kan også komme bud på TG, og det må komme før de skal hente penger.


bj111
14.06.2021 kl 10:39 8563

Mye dårlige ledere som er å finne i disse emisjonsfinansierte farma selskapene. Blir jo interessant å se hva de lander på.
focuss
14.06.2021 kl 12:00 8465

Best in class og Fast Track gir best mulig utgangspunkt for partner eller oppkjøp. BMS sin combo har ikke de beste resultatene. Det er det TRVX sin Oncos-102 + Chemo som har. Som svært potent immunaktivator, med både lokal og systemisk immunrespons blir Oncos-102 aktuell for flere krefttyper, ikke minst melanom som jo er en langt større pasientgruppe enn Mesotheliom. Synes det er risikoen verdt og satse litt på TRVX nå.
flusher99
17.06.2021 kl 09:15 7961

Gode nyheter, dette er viktig å få bekreftet.

Biotek-selskap i mål med innrullering av pasienter til kreftforskning
Targovax er i mål med innrulleringen av pasienter til kreftstudie.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/06/17/7690639/biotek-selskap-i-mal-med-innrullering-av-pasienter-til-kreftforskning
kaunis
17.06.2021 kl 12:28 7819

Her bygges det sten på sten i grunnmuren, som er nærmere målet hver dag. Stor pasientgruppe som det er stort behov for å få en medisink behandling for, et godt resultat her og kort vei til vurdering for en midlertidig SOC . Targovax vokser og vokser seg større og større, kan fort bli en ettertraktet BIO aksje.
Redigert 17.06.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2021 kl 16:10 7388


RADFORSK
@radforsk
·
1t
FDA har gitt ONCOS-102 utviklet av vårt porteføljeselskap
@targovax
fast-track #helsenæring
Sitat-Tweet
Targovax ASA
@targovax
· 7t
ONCOS-102 fast-tracked in melanoma https://cisn.co/2UuxvAF
RADFORSK
@radforsk
·
1t
I morgen i podkasten har vi med oss Jan Alfheim (bildet) som er CEO i vårt porteføljeselskap Oncoinvent.

Vi snakker også om de siste nyhetene fra Nordic Nanovector,
@targovax
og
@PhotocureASA


Send oss gjerne spørsmål - før kl 12:00 #helsenæring
Redigert 22.06.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2021 kl 16:43 7321

Er to Fast Track tildelinger av interesse for BP? Jeg bare stiller spørsmålet. Svaret er for åpenbart.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 08:40 7099

virker det på to, så virker det på flere....

Hva sier dnb om det i sin neste analyse ? Høyere LOA ?
focuss
23.06.2021 kl 10:24 6959

Hva driver de egentlig med i Targovax nå? Vi har jo på mange måter nådd to viktige delmål. Mesotheliom har stor nytte av Oncos-102 og selskapet er klar for registreringsstudie. Melanom (hud/føflekk) pasienter har stor nytte av Oncos - 102 og FDA har også her innvilget Fast Track. Så har TRVX tatt en strategisk beslutning: Prioritet 1 er registreringsstudie i hud/føflekk kreft og planlegging av dette pågår. Det inkluderer å velge optimal partner med PD-L1 CPI. Skal jeg ha noen mening om hvem partneren blir? Det blir jo bare spekulasjon, men holder en liten knapp på BMS, Bristol Mayer Squibb som lanserte verdens første CPI, Yervoy med Magnus Jaderberg som CMO. Mannen som nå er CMO i Targovax. Målet nå fremover er å lansere Oncos-102 i et multimilliard usd kreftmarked. Dette kan bli hendelsen som stiller Algeta fullstendig i skyggen. CPI selges for en haug med milliarder usd. Det kan også bli fremtiden til kanskje verdens beste immunaktivator, Oncos 102
nw2011
23.06.2021 kl 23:42 6736

Er der noen triggere / avlesninger for videre kursopppgang fremover ?
Eller må vi bare sitte å vente på et evt bud på deler eller hele selskapet ?
Slettet bruker
24.06.2021 kl 07:25 6585


BioPharma Global
@biopharmaglobal
Read more at:
http://ow.ly/ofFd50FgNkS
#regulatoryaffairs #drugdevelopment #biotech #FDA #fasttrack

Targovax receives Fast Track designation for ONCOS-102 in melanoma
Targovax
Slettet bruker
25.06.2021 kl 10:11 6291

Ja, 99% av tiden blir venting. Så får vi se om Vi får en rolig stigning, eller Mega BP bud krig.

Rettet:skrivefeil.
Redigert 26.06.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
dalglish
26.06.2021 kl 01:18 6083

Hva har Dag Eilef Fagermo med dette å gjøre? :-)
kaliber
30.06.2021 kl 08:53 5510

Blir det kjempeløft x 2 med dobbelt innlegg??
Sukiyaki
01.07.2021 kl 09:33 5216


Det blir dobbelt ned. Dødskjedelig aksje.