Napatech, NASA, HP

Finans360
NAPA 23.02.2021 kl 15:32 3208

Napatech henviste tidligere i dag til HP's projekt med NASA vedr. ny mission til månen 2024.i deres feed.

NASA-programmet hedder 'Artemis'. HP's rolle involverer naturligvis netværks/serverdelen (edge-computing).

https://siliconangle.com/2021/02/11/hpe-goes-space-nasa-partnership-launch-edge-computer-orbit/

Det er et faktum at Napatech er involveret i Projekt Artemis med NASA. Det er offentligt kendt.

Kan det konkluderes at Napatech arbejder med HP på projektet?

2+2=4?

Hvis Napatech i forlængelse af samarbejdet med NASA etablerer et omfattende samarbejde med HP udenfor NASA-regi så er trenden klar.

Først Lenovo, så HP...

Vi sidder måske med aktier i en af de virksomheder som er med helt i front i de kommende årtier...hvis det er tilfældet taler vi multi-milliard-forretning. Men ja, lad os se hvordan 2021 spænder af..det tegner godt..
Tradinator
23.02.2021 kl 15:36 3203

Da kommer julen tidlig til oss:-) ikke utenkelig at deg er en liten teaser... En av gangen, men Lenovo og så HP ville vært direkte småfrekt.
Jabern
24.03.2021 kl 18:31 2857

Jeg bare lurer på en liten ting Finans360. Du har fulgt med på napatech ganske lenge og kan produktet dems ganske godt slik jeg forstår det. Hva er det som gjør at Napatech sine smartnic's vil utkonkurere Intel eller NVIDIA sine planer/tilgjengelige smartnic løsninger? Napatech som er et relativt lite selskap og som ikke er størt innenfor denne industrien, tror du ikke de større aktørene vil ta den største markedsandelen?

Analytikere mener jo at denne teknologien vil være super nyttig i tiden fremover slik at forskjellige databaser og servere skal fungere optimalt. Mange mener at industrien innenfor smartNic's vil ha en enorm vekst de neste årene. Men igjen, jeg ser ikke hvor Napatech vil utkonkurrere Intel eller Nvidia?
Napatech gjør det jo bra om dagen, og at de er involvert med Nasa er jo dødskult! Men i 2022-2023 vil Intel og Nvidia være enda mer på banen og har mest sannsynelig spist opp en større andel av markedet?
Redigert 24.03.2021 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2021 kl 19:01 2820

Jabern

Få deg aksjer i NAPA før det tar av.

Anbefaler deg å gå inn på hjemmesiden under (about) og se hvem de samarbeider med.
Trengs egentlig ikke flere enn disse , men det blir det høyst sannsynlig.

Lykke til
Jabern
24.03.2021 kl 19:11 2799

Jeg har en del aksjer i Napatech. Jeg har hatt aksjer i Napatech lenge, og kommer ikke til å selge med det første.
Poenget mitt er bare: Hvordan skal lille napatech kunne konkurere mot de store gigantene når de først satser for fult på SmartNic løsninger? At Napatech har samarbeidet med Intel tar ikke vekk det faktumet at Intel og Nvidia kommer med egne SmartNic løsninger.
Redigert 24.03.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2021 kl 19:30 2771

Det er konkurrenter i alle segmenter, men allikevel samarbeider selskapet med mange av største merkevarene worldwide.

NAPA har bra med kapital, men skulle de trenge mer for å få større fortgang, vil jeg tro det ikke ville by på problemer å hente NOK 500 mill når som helst.
Redigert 24.03.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Finans360
25.03.2021 kl 09:05 2599

Det er et udmærket spørgsmål.

Der er 2 fronter i kampen om fremtidens teknologi. Een front handler hvorvidt GPU, FPGA, SoC-teknologi bliver dominerende ift. aflastning af server-CPU. Flere teknologier kan meget vel leve sideløbende.

At dømme ud fra de massive investeringer i FPGA-teknologi fra de allerstørste aktører ser fremtiden lys ud for FPGA-teknologi.

Den anden front omhandler integrationen imellem software-og hardware. Napatech arbejder målrettet på at udvikle et bredt spektrum af software-produkter der muliggør alt fra konfiguration af 3-party-hardware/SmartNICS til plug-and-play-applikationsacceleration af både egne- og andres hardware-produkter.

Der er et enormt marked for udvikling af software som kun vokser med tiden. Flere applikationer, større dataflow, flere devices, Behovene ændrer sig konstant og softwareudvikling er den eneste måde at holde udviklings- og implementeringsomkostningerne nede i dette kapløb imod tiden- og brugernes krav.

Det gir' sig selv at hardware uden software ingen værdi har. Og det gir' sig selv at kunderne ikke kan udskifte hardware i det tempo som det voksende dataflow- og nye brugerkrav fordrer.

Napatechs partnerskab med f.eks. Intel omhandler i særlig grad softwareudvikling. Flere af de store producenter forsøger at bygge øko-miljøer for deres teknologi-platforme således at kunderne kanaliserer fremtidige investeringer ind i netop deres teknologi. Til det formål har de store aktører brug for software-udvikling fra aktører som Napatech i stor stil.

I tillæg til denne dynamik vil en lang række kunder ha' brug for customer-designed FPGA-softwareudvikling (vi ser det f.eks. i fin-tech) hvilket store producenter/aktører (Intel, Xlinx osv.) ikke beskæftiger sig med. Her vil Napatech - og Napatechs channel-partners (applikationsudviklere/konsulenter som f.eks. Axelio) være et naturligt valg.

F.s.v.a. Napatechs udvikling af hardware/software er det svært at spå om præcis hvordan forholdet vil udvikle sig. Vi ser med Lenovo-aftalen at denne både indbefatter levering af Napatech hardware- og software. En række store aktører vil utvivlsomt ligeledes vælge at købe hardware fra producenter som Napatech og brande den som deres eget. Det skyldes bl.a. at en række af de største producenter ikke er positive overfor re-branding af deres produkter (Intel m.fl. adskiller sig ikke fra Coca Cola på det punkt).

Det bliver således et både økonomisk- og strategisk spørgsmål hvorvidt aktører som f.eks. DELL, HP, Lenovo vil købe producent-brandede produkter ell. white-label-produkter ell. egenudvikle. Napatech kan i princippet både levere brandede- og whitelabel-produkter.
Redigert 25.03.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Jabern
25.03.2021 kl 12:25 2507

Takk. Det var et godt svar. Så Napatech satser ikke bare på SmartNics produktet, men også software til løsningen.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 13:00 2478

Et meget godt og avklarende innlegg, mange takk ;-))

NAPA holder seg veldig sterk.
5. dagen med høyt volum (til NAVA å være) etter oppgangen fra 17-19.
Skal mye til at den faller tilbake til lav 17 før Q1 nå, bare vel en måned igjen.
Tradinator
25.03.2021 kl 13:35 2454

Registrerer det selv at det omsettes mer og at det styrker Napa mot særlig fall før Q1, Jeg tror spøkelset 20 kroner snart legges bak oss.
Jabern
26.03.2021 kl 17:32 2190

Hvorfor kutter Napatech så mange ansatte? 2018 var det 107 - 2020 endte vi med 78?
Torashe
26.03.2021 kl 19:01 2117

Daukjøtt
Finans360
27.03.2021 kl 21:49 1843

Bemærk:

Napatechs software-forretning er licensbaseret

Kombinationen af licensbaseret software-forretning (løbende, fast omsætning) og en ekstremt høj bruttomargin på software-produkter giver Napatech et stort forretningsmæssigt potentiale.
Jabern
31.03.2021 kl 13:09 1546

Hva syntes du om 20kr, Finans360?
Laster du opp eller sitter du stille?
Finans360
31.03.2021 kl 14:45 1485

Hvis jeg havde flere midler havde jeg lastet yderligere

Jeg ser minimum kurs 30-40 ingen årets udgang

Jeg tror på en rigtig stor nyhed indenfor 3 mdr
Tradinator
31.03.2021 kl 20:51 1335

Lovende Finans360, du bruker på en imponerende måte å treffe på dine spådommer. Er du Smets i forkledning:-) Troverdig som få her inne og ikke noe tull og tøys som på oss andre, kun kvalitets innlegg basert på stor kunnskap. God påske alle Napatechere👍