Cyviz; Norges mest spennende selskap?

Kontrarian
CYVIZ 25.02.2021 kl 11:43 32211

Mulig et selskap som har gått under radaren til de fleste, men verdt å ta en titt på.
Ikke mange selskaper i Norge som kan reklamere med følgende:
- Cyviz har blitt valgt av Microsoft Corporation til å sammen designe, utvikle og levere nestegenerasjon visuell samarbeidsløsninger for Microsoft Technology Centers (MTCs) over hele verden.
- Cyviz har blitt tildelt en kontrakt til en verdi av 5,8 millioner kroner for levering av systemer til et militært kommandosenter i Sørøst-Asia.
- The U.S. Department of Defense continues standardization on Cyviz solutions.
- Flere kunder er på Fortune 500 listen.

Både styret, ledelse og topp 20 største aksjonærer inneholder mange flotte personer.
Styreleder og aksjonær; Ole Jørgen Fredriksen, langs fartstid som grunder og utvikler innen videoteknologi!
Jens Rugseth (Crayon) har kjøpt seg opp og er en av de største aksjonærene.

P/S på 2,3 for et selskap som har uttalt mål om 30% vekst i tiden fremover, konkurrent Pexip har bedre EPS, men har en P/S 17.
Cyviz har 47 mill i kontanter og en margin på 46%(!)

Definitivt et selskap som er verdt å ta en titt på!
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/02/22/7630485/rugseth-og-syversen-kjoper-stor-post-i-cyviz?redirect
https://www.cw.no/artikkel/videokonferanse/vil-gjennomfore-emisjon-pa-50-til-75-millioner-kroner-forbindelse-med
Redigert 25.02.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Fogge
25.01.2022 kl 21:35 6665

Har selv kjøpt jevnt de siste dagene. Hadde faktisk ikke hørt den podcasten aksjekaffe med CEO. Programlederen har jo null teknisk innsikt, men allikevel synes CEO får presentert selskapet på en særdeles god måte, spesielt med tanke på fokuset fremtidig vekst og software-as-a-service. Tok grundig feil med mine tidligere antakelser iallefall 👍
skvisen
26.01.2022 kl 10:05 6563

Virker ekstremt rimelig nå så fylte også på litt på 36,5.
Er litt overasket over salgsiveren, kan nesten virke som en større aktør er på vei ut. Rart att den siger nedover selv på posetive børs dager når det fundamentale ser upåklagelig ut.
Er det noen som har oppdatert liste på topp 20🤔
Fogge
26.01.2022 kl 15:39 6623

Er jo null volum, så tviler på det.
Aksjerus
26.01.2022 kl 20:30 6568

Tror ikke du er misfornøyd i sommer. Microsoft liksom! Er ikke tullball det.
sveno
26.01.2022 kl 20:44 6584

Utfordringen ligger i å få markedet til å forstå at Cyviz ikke er et vekstselskap uten inntekter. Slik det er nå, prises selskapet ned mot en PS på 1, og har minimalt med gjeld.
Orioon
26.01.2022 kl 22:14 6542

Har vore investert siden børsnotering, og er godt fornøyd med den operasjonelle utviklingen selskapet har hatt gjennom 2021. Ser positivt på framtiden både for markedssegmentet og selskapets posisjon i dette. Ser fram til pene overskrifter etter Q4-presentasjon og flere analysedekninger av investeringsbanker.
Aksjerus
01.02.2022 kl 18:06 6317

Hadde ikke vært feil om vi holdt oss på 40-tallet videre nå! Godt trøkk i dag og ca 1 mnd til Q4 🥂
skvisen
03.02.2022 kl 09:37 6184

Cyviz AS - Skaper et fremtidsrettet visualiseringssenter for norske oppstartsbedrifter
2.2.2022 12:44:50 CET | Cyviz | Ikke-informasjonspliktige pressemeldinger Cyviz Easy Platform utviklet og levert av den norske bedriften Cyviz, skaper et fremtidsrettet visualiseringssenter for norske oppstartsbedrifter. Smart Innovation Norway driver med uavhengig, anvendt forskning og spesialiserer seg på forskningsbasert næringsutvikling innenfor smart energi, smarte samfunn og ny teknologi. Smart Innovation Norway har initiert og deltatt i over 30 forsknings- og innovasjonsprosjekter. 14 av disse er EU-prosjekter, med et samlet budsjett på over 1,6 milliarder NOK. I tillegg har avdelingen for Smarte Byer & Samfunn vært involvert i over 100 innovasjonsprosjekter. I august 2019 ble selskapet godkjent som forskningsorganisasjon - https://www.smartinnovationnorway.com/nyheter/smart-innovation-norway-har-blitt- godkjent-som-forskningsorganisasjon/ av Norges Forskningsråd. KONTINUERLIG INNOVASJON For å kunne ligge i forkant, må Smart Innovation Norway støtte sine klyngemedlemmer og forskningspartnere med den beste teknologiske infrastrukturen. Det var derfor viktig å oppdatere visualiseringssenteret til en Smart Innovation Arena som tillater pitching, demoer, simuleringer, konferanser, møter og mer. CYVIZ - RASKT OG KOSTNADSEFFEKTIVT Det gamle senteret klarte ikke å holde tritt med nye krav til hybride og virtuelle arrangementer. Etter å ha hørt om Cyviz gjennom Norweigan Catapult-programmet bestemte Smart Innovation Norway-teamet seg for å utforske hva Cyviz kunne tilby i form av løsninger for å dekke deres nåværende og fremtidige behov. Cyviz Easy Platform er enkel å tilpasse, uten behov for spesialiserte programmeringskunnskaper. Dette gjorde oppsett av den nye Smart Innovation Arena raskt og kostnadseffektivt. Fleksibiliteten i løsningen gjør det enkelt for Smart Innovation Norway å justere etter behov. Det gjelder alt fra hybride og virtuelle arrangement til integrering med ny teknologi. INTUITIVE ARRANGEMENTER OG MØTER Med bare noen få klikk kan Smart Innovation Norway-teamet og partnerne vise alt de trenger på videoveggen, en stor, sømløs 18-meters skjerm. De kan streame arrangementer, delta i møter og intervjuer og lede workshops, alt fra Smart Innovation Arena. Med det mer avanserte systemet har teamet funnet ytterligere bruksområder for Smart Innovation Arena i opplæring og samarbeid med oppstartsbedrifter. Simuleringer kan kjøres via Arena for å utforske og demonstrere produkter og for å holde investormøter. FREMTIDSPLANER Oppgraderingen har gitt Smart Innovation Norway en arena som kan tilpasses nye behov og muligheter. Blant annet kan bedriften koble arenaen sammen med Cyviz-installasjoner i ander land. «Vi er et selvstendig og uavhengig senter med endeløse muligheter til å koble oss på resten av verden», sier Ketil Thomsen, leder av Smart Innovation Arena. Det endelige målet med Smart Innovation Arena er å bli det fysiske knutepunktet for alle aktiviteter i Smart Innovation Norway. En driver for innovasjon og samarbeid på tvers av deres omfattende partner- og oppstartsnettverk, offentlige organisasjoner og akademiske institusjoner. KONTAKTER * Espen Gylvik, CEO, Cyviz AS, +4791330644, espen.gylvik@cyviz.com OM CYVIZ Cyviz er en global teknologileverandør for standardiserte konferanserom, kontrollrom og opplevelsessentre. Siden 1998 har Cyviz gitt den digitale arbeidsstyrken mulighet til å koble til, visualisere og samarbeide om deres kritiske data. De IT-drevne totalløsningene er enkle å distribuere, administrere og støtte. Cyviz betjener globale virksomheter og myndigheter med de strengeste kravene til brukervennlighet, sikkerhet og kvalitet, som engasjerer mennesker, oppmuntrer til samarbeid og fremskynder beslutningstaking. Cyviz er notert på Euronext Growth på Oslo Børs (ticker: CYVIZ). cyviz.com - https://www.cyviz.com/
kaptah70
11.02.2022 kl 14:06 5925

Det renner inn med kontrakter fra top of the line kunder! Må si meg enig med CEO - denne er for lavt priset!
rydning
11.02.2022 kl 15:38 5879

Jeg er også enig i det.
Men, jeg har alltid synes det har vært usjarmerende når en CEO kommenterer til media at aksjekursen for selskapet er for lav.

Det er bare å jobbe på på og utnytte den kraftige veksten som vil komme i sektoren i årene fremover, og kunne presentere gode marginenr, så vil markedet etterhvert gi Cyviz den verdsettelsen de fortjener.
Igjr
02.03.2022 kl 13:54 5475

Lite liv på forumet og generelt veldig lite omsetning i aksjen. Er det noen som har tanker om videre vei for denne aksjen og hva som skjer i etterkant av Q4 resultat? Jeg har ståltro på caset og tror det skal snu den negative tendensen som ble publisert på Q3 resultatet.

Fogge
04.03.2022 kl 21:11 5329

Blir spennende, har lastet opp jevnt de siste månedene selv. Har selv erfaring med matriseløsninger og operasjonssentraler, etter min mening er de verdensledende i den grad at de leverer et helhetlig system som faktisk er enheter som er utviklet for å være sammenkoblet. Dette er noe som ofte er problemet med slike løsninger fra mindre selskaper, som bygger løsningen på produkter fra mange forskjellige leverandører.Dette skaper ofte ustabilitet i systemene, spesielt da dem ikke har hatt tid til å teste systemet i en langvarig driftsfase. Ustabilitet i virksomhetskritiske systemer, er definitivt ikke noe man ønsker.

Hva gjelder det økonomiske har de fått en del kontrakter som fyller godt på ordrereserve de siste månedene, samtidig har de allerede betalt for å bygge et reseevelager av deler, på grunn av tregheter i forsyningskjeden. Samtidig ser det ut som at arbeid utført i Q3 treffer som inntekt i Q4, ref siste presentasjon. Min antakelse er at vi kommer til å se et kvartal med mye vekst. Samtidig tror jeg de vil klare å få fart på software-as-a-service løsningen iløpet av året.
Redigert 04.03.2022 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Fogge
07.03.2022 kl 21:10 5208

Q3 sier følgende:
"negatively
impacted by relatively low revenues due
to some delivery delays and a couple of
large orders moved from Q3 to Q4 2021
delivery"

"increase in inventories of NOK
5 million to secure long lead
items for upcoming deliveries"

Blir overrasket om vi ikke ser et meget positivt resultat i Q4, med god vekst. Lykke til, er bare noen dager til vi får svaret.


Myrabakk
08.03.2022 kl 06:33 5134

Gleder meg til torsdag ja.
I dag er Cyviz priset til omtrent det de har dratt inn i kontraktsverdier de siste 12 månedene, altså omkring 1,0 i P/S.

De leverer nok et Q4 som kommer til å få folk til å heve øyenbrynene og lure på prisingen. For ser man på aksjekursen så er det I dag omtrent samme pris som ved børsnotering i 2020, da den var notert til 35,50. 3,5% opp etter alle disse kontraktene. Hva som har skjedd etter noteringen er mye, og at selskapet har tatt kostnadene ved oppramping og lagersikring av kritiske komponenter allerede gjør at de står sterkt med tanke på leveringsdyktighet. Ikke har de behov for cash heller, de finansierer 30%-veksten av overskuddet fra driften.

Blir gøy å se hva de viser av tall nå i Q4!
Myrabakk
08.03.2022 kl 21:38 5043

Er det noen som har gjort seg noen regnestykker på hvordan Cyviz er priset i dag?

Torsdag 10.mars er det fremleggelse av Q4-tallene. Nå vet vi at Cyviz hadde en voldsom backlog etter Q3, og en god del av dette kommer som revenue I Q4. Det ligger inne forventning om høyere marginer siden kostnader på komponenter for fremtiden er tatt i Q2 og Q3, og i tillegg så vet vi at Microsoft kommer til å plassere ordre for nær 200 millioner i 2022, som ledd i neste fase av komplettering av deres tech-sentre.

Som om ikke utsiktene til lønnsom drift er nok, så ligger nå neste konsept på leasing av materiell klar til utrulling. Nå ligger Fortune 500 som hobmvedkunder, men med dette nye konseptet så er alle SMB i kundegrunnlaget.

Ikke noe av dette er ny info, men for meg så er prisingen uforståelig. Setter pris på om noen har tid til å dele eventuelle tanker om verdsettelse av Cyviz.
Igjr
10.03.2022 kl 07:02 4991

Overskrift på dagens kvartalsrapport publisert på newsweb: Cyviz AS - Q4 2021: - 108% order intake growth and all-time-high revenues
Fogge
10.03.2022 kl 07:19 4970

Enormt gode tall i den vekstfasen de er i nå. Langt over mine forventninger. Glad jeg fikk plukket på 30-tallet 👌
Igjr
10.03.2022 kl 07:33 4941

Ganske enorm vekst ja, men fortsatt er resultatene i minus som kan dempe aksjeutviklingen noe. Jeg tror at det er en naturlig konsekvens av de vekstambisjonene som Cyviz har satt seg. Det har hatt en enorm bemanningsvekst i det siste året, noe som må til for å få vekstambisjonene på plass.

Ut fra rapporten leser jeg også at de er veldig frempå rundt "den nye arbeidshverdagen" og ønsker å selge inn løsninger for en hybrid arbeidsplattform. Det virker også som at selskapet har klare ambisjoner om å få på plass et produkt med regenerende inntekter i tillegg til dagens faste installasjoner. Om de lykkes med dette vil det vertfall være veldig positivt for aksjonærene.
Fogge
10.03.2022 kl 07:44 4911

Det er forventet, de ekspanderer noe enormt. Ser ut som de lykkes, de har nok penger på bok til å holde dette gående til langt ute i 23, innen da er min oppfatning at de vil snu for å satse på bunnlinjen, nå er hovedfokus maksimal vekst uten å tape for mye penger. Tipper økte forsvarsbudsjetter i Europa og US kan være med på å gi økt ordreinngang det neste året.
Kvistingen
10.03.2022 kl 09:54 4796

Ja, jeg synes dette var gode tall, og presentasjonen var også overbevisende. God vekst, bedre marginer og de går langt i å antyde gode resultater også i Q1.

Jeg kjøpte litt mer på åpningen i dag, men det ser jo ikke ut som markedet er like overbevist. Noen som kan forklare hvorfor denne går ned i dag? Ellers kommer jeg til å kjøpe mer i dagene framover.
d12m
10.03.2022 kl 10:27 4754

2 av prosjektene ble jo forsinket fra Q3 til Q4 sånn at da var gjerne revenue for Q4 litt skuff når en "stryker" at dette ble boostet av de 2 forsinkelsene?

Fra Q3:
"The revenue and EBITDA are somewhat disappointing as 2 Microsoft projects expected to conclude in Q3 will instead be recorded in Q4."
skvisen
10.03.2022 kl 10:41 4728

Ja jeg ble også skuffet over dette. Veksten er bra men kostnadene øker også. Har problemer med å se noe overskudd eller kursløft før i 23, så kasta kortene i dag. Om de begynner å nærme seg marginene de snakker om må det revurderes.
Tar det sure tapet og ønsker dere andre lykke til.
Fogge
10.03.2022 kl 12:40 4616

Skjønner ikke at dette overrasker dere, de har jo ansatt enormt mange på salgssiden i USA. Dette kommer vi garantert til å se gevinsten av. At utgiftene øker når man vokser slik er helt normalt. Fokuset nå er primært å øke topplinjen maksimalt, uten å tape for mye.
Igjr
10.03.2022 kl 15:05 4535

Cyviz på salg i dag? Synes merkelig at vi skal ned mot IPO kurs med såpass bra strategi og utførelse fra selskapet sin side. Basert på potensialet mener jeg denne er skikkelig underpriset.
Sunn Skepsis
21.03.2022 kl 10:26 4117

Sørgelig aksje.
Fogge
21.03.2022 kl 14:27 4051

Du om det 👌 Gi selskapet et halvt år, så får vi se hvem som har rett, ref tidligere uttalelser lengre opp i tråden. Sørgelig er det derimot med slike kommentarer uten en forklaring på hvorfor du mener det.
Redigert 21.03.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
21.03.2022 kl 15:27 4021

Det er forskjell på en aksje og et selskap.
Fogge
11.04.2022 kl 14:43 3584

Deilig, da fikk man lastet opp ytterligere på 36,5 etter lønning 👌 kommer nok meldinger på løpende bånd her før sommeren.
Sunn Skepsis
22.04.2022 kl 10:15 3427

Ser ut som du får flere muligheter til det.
Igjr
22.04.2022 kl 14:38 3368

Vi er fortsatt farlig nære IPO selv om jeg føler det et helt annet selskap enn det som gikk på børs. Håper det blir positive tall i starten av Mars og vi får noe publisitet.
Fogge
22.04.2022 kl 16:42 3329

Nesten ikke noe volum, får ikke kjøpt eller solgt uten å flytte kursen betraktelig. Veldig stor spread mellom kjøp og salg.
Har klokketro på selskapet, de er markedsledende når det kommer til kvalitetsprodukter i deres markedssegment, et marked som også er i sterk vekst.
Selv tror jeg at Q3 og Q4 er de kvartalene vi kommer til å se betydelig økt vekst med en positiv bunnlinje. Det er først da vi virkelig vil se effekten av alle nye partnerskap, SAAS-satsningen og nyansatte. Veldig spent på Q1, er børsmeldt kontrakter for minst 40 millioner, samt sannsynligvis en rekke mindre salg inn i ordreboken. De har en god ordrereserve og har anskaffet deler for å håndtere ordrer de neste kvartalene, noe som betyr at en del av kostnadene allerede er tatt.
For å si det slik, jeg prøver ikke å time markedet for å få 10-15% ekstra på disse nivåene når jeg har en overbevisning om at dette er en mangedoblingskandidat med en 2-3 års horisont. Da risikerer man at aksjen løper fra deg, på en av mange børsmeldinger som sannsynligvis kommer i løpet av året.

Selskapet er definitivt underanalysert i markedet, så fort det kommer noen analyser/mediedekning, tror jeg flere vil få øynene opp for potensialet til selskapet.
Redigert 22.04.2022 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Igjr
29.04.2022 kl 11:04 3142

Stor omsetning i dag i forhold til normalt. Er det noen som posisjonerer seg før tall slippes neste uke. Det kjedelige er at det ikke gir noe positivt utslag i kursen
Sunn Skepsis
22.06.2022 kl 09:35 2686

Vil gjerne rette en stor takk til alle som lurte meg til å kjøpe denne dritten.
Martin10
01.07.2022 kl 22:20 2549

Melder i dag om ny stor kontrakt med Microsoft. Dette betyr at Microsoft blir utstillingsvindu for Cyviz på stadig nye steder i flere verdensdeler. Det er selvsagt også ei stor fjær i hatten for et selskap å være inne i varmen hos dette Microsoft, og kunne bruke dette firmaet som referanse overfor nye kunder. Jeg er ikke i tvil om at det å være langsiktig i Cyviz vil gi god avkastning på sikt. Jeg er tålmodig.
Igjr
07.11.2022 kl 14:17 2053

Cyviz fremlegger kvartalsresultat denne uken. Om det fortsatt er positiv ebitda her tenker jeg vi bør ta betydelig steg i positiv retning frem mot jul.
Lite aktivitet og interesse rundt denne aksjen, er det flere her som har trua?
Hosti83
09.11.2022 kl 15:56 1986

Carnegie er positiv

Cyviz (Buy): Expecting record order intake – Q3 preview. Target price NOK 55

Focus on order intake and cash flow
We expect Cyviz to report a strong Q3, with record order intake and high OCF supported by NWC reversal. The company has announced orders worth NOK229m (equal to ~65% of LTM revenue) during the quarter, including a record NOK145m contract with a government financial institution in the Middle East. There is uncertainty as to when the announced orders have been booked, but we note that the NOK145m contract alone would ensure record order intake for the quarter. We assume quarterly order intake of NOK180m (+96% Y/Y) and revenue of NOK125m (+95% Y/Y). We expect the gross margin to remain stable at 45% and modest Q/Q opex growth, in line with the company’s strategy to start scaling on the organisation (and cost base) built during 2021. This results in EBITDA of NOK5.6m (+17.8m Y/Y), and we now also expect the company to meet its target of positive EBITDA for 2022. OCF was very weak in Q2, at NOK-54.5m, driven by NWC build-up as the company had NOK57m receivables due at the end of August. We thus expect a reversal in Q3 and forecast a strong OCF of NOK58m.

Revenue up 1–5% for 2022–24e
We lift our revenue estimates for 2022–24 by 1–5% on the back of the strong order intake in the quarter.

Attractive exposure to increased demand for digital collaboration
Cyviz has an impressive customer portfolio that includes names such as Microsoft, Accenture and the US Department of Defense, and we consider the stock to be an attractive play on increased demand for advanced digital collaboration. We also believe that Cyviz’s market outlook has further improved in 2022, with increased geopolitical tension likely further boosting demand for command-and-control rooms, in our view. We expect the Q3 report to offer another positive datapoint on the company’s growth outlook and we also believe that a potential NWC reversal would be seen as a positive. We reiterate our BUY recommendation and stick with our NOK55 target price based on a target EV/GP(23e) multiple of 3.2x.
Igjr
10.11.2022 kl 06:59 1916

Endelig noen som kommer med kursmål og positiv anbefaling. Tror nok dette kombinert med positive tall i morgen kan løfte aksjen mot nyttår.
Igjr
11.11.2022 kl 07:14 1817

Positive tall i dag! https://newsweb.oslobors.no/message/575464

Nå skal vi vel ikke bekymre oss for 30 tallet noe mer, vi sikter heller mot 50 :)