Flyr børsnoteres fra 1. mars.

Slettet bruker
FLYR 26.02.2021 kl 15:18 1973

Flyr as børsnoteres 1. mars
Oslo Børs opplyser at det er mottatt søknad om børsnotering av det nye flyselskapet Flyr as på Euronext Growth.
Hvis alle krav tilfredsstilles regner børsen med at selskapet noteres fra 1. mars.
---------------------------------------------

Smart av Flyr. Da vil forhåpentligvis norske flyselskapsinteresserte investorer heller kjøpe aksjer der
enn i NAS og SAS.
Og at vi eventuelt "redder" "NAS" gjennom at Flyr "spiser" NAS. Eller at Flyr får et annet nytt navn.
NAS begynner jo nesten å bli belastet.

Jeg heier på Flyr jeg. Historisk gunstig å starte flyselskap nå.
Redigert 26.02.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Mr Grey
26.02.2021 kl 17:57 1908

Dette blir en spennende aksje å følge. Jeg skal vurdere å kjøpe på mandagen. Hva tenker du er riktig pris på aksjen?
Slettet bruker
26.02.2021 kl 18:06 1891

Jeg kjenner p.t. ingen aksjekurs på denne. Har ingen anelse i øyeblikket. Det var helt nytt
for meg at de skulle børsnoteres så raskt. Meget smart synes jeg. Jeg har vært opptatt av
prinsippet om nytt norsk hovedflyselskap helt uten gammel gjeld. Og dermed i perfekt posisjon
til å nyte godt av den historisk gunstige anledningen til å starte nytt norsk hovedflyselskap nå.

Håper Norge støtter sterkt opp om dette selskapet og at det trekker til seg dyktige folk til å
lage noe bra ut av dette. Norge er virkelig i behov for et sterkt hovedflyselskap. Så vi kan
forsvare vår sterke posisjon i Norden og Nord Europa.

Selskapets første jobb er vel å få inn mer penger. Ikke hvor høyt kursen går akkurat nå.
Selskapet må snarest oppkapitaliseres så det har ordentlig med midler til å komme
ordentlig i gang. Folk, fond, bedrifter osv. bør spare kapitalen sin til å være med på
emisjoner her. Og selskapet bør gjøre nyemisjon rimelig raskt. Kjør en god og sunn
aksjonærpolitikk FLYR. La tingene utvikle seg litt balansert og jevnt stigende FLYR.
Skape tillit.
Redigert 26.02.2021 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
asap3
17.11.2022 kl 22:49 814

Så bra
X-43 scramjet
17.11.2022 kl 23:14 721

Tok etpar skrapelodd på 1 øre, tviler på om det blir en god investering. Fly aksjer er vanskelig å gå i pluss på
-sannheten-
18.11.2022 kl 14:36 501

Ryanairs måte å drive på innebærer konkurransevridning. Ryanair lønner sine ansatte via skatteparadis på kanaløyene
og Isle of Man. Og gjennom det så snylter de på andre lands velferdsgoder. Fordi de er stasjonert på ryanairs baser,
og bor ikke på hverken kanaløyene eller Isle of Man. Det burde klages til ESA på denne unfaire konkurransevridningen.
Pilotstreiken hadde vi mye pga. dette.

Og Norge burde så lenge ikke ta ESA særlig høytidelig vis a vis strømpriser til norsk næringsliv. Her blåser også mange
land i konkurransevridningsreglene. Norge bør yte norskeide bedrifter i Norge den strømpris vi mener er fornuftig.
Vil ESA evt. klage på dette, så la ESA gjøre det. Så ser vi hvor dette ender.
Og mens vi venter på lavere strømpriser, så kan vi få presset ned prisene på bensin, diesel, bompenger og bilparkering
ved flyplasser. Vår oppgave er å skape gode konkurransevilkår for norsk næringsliv. Da teller lavest mulig priser på alle
mulige innsatsvarer og -tjenester.

Det er helt klart at det er Ryanairs konkurransevridende forretningsmodel som er med vesentlig å skaper de vanskelige
forholdene i europeisk luftfart.

I Norge trenger vi Flyr ved siden av Norwegian. Og begge disse må selvfølgelig være norskkontrollert. Det er hele vitsen.
Et krympet SAS gir også Norwegian og Flyr muligheten til å kapre disse markedsandelene som da oppstår, helt eller delvis.
Redigert 18.11.2022 kl 14:44 Du må logge inn for å svare