Co2 Capsol - Carbon Capture på OTC til under 300mill

KongKapital
CAPSOL 26.02.2021 kl 15:24 52445

Nytt carbon capture selskap notert på OTC.
Redigert 29.04.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Mr Capsol
24.05.2021 kl 16:15 5188

Mye snakk på forskjellige arenaer om å øke prisene på CO2 kvotene, dette vil være en god ting for karbonfangst. Politikerne ønsker også nå raskest mulig at karbonfangst blir en realitet og kommer til å bevilge store summer for å tilrettelegge for sluttføring av prosjektene de har gående samt nye søknader. Karbonfangst vil få sin tid på børs med lik linje som sol og vind, men jeg tror den oppgangen som kommer for de selskapene som har en fremtid innenfor fangst kommer til å bli enorm. Tidsperspektivet på dette vil trolig være fra 4 måneder og utover.
Slettet bruker
24.05.2021 kl 16:25 5242

Er ikke Pareto
1. Best på unoterte aksjer og emisjoner? Best er selvsagt subjektivt, men det er mitt personlige inntrykk?
2. Laveste rente om du handler for noen hundre tusener på termin?
Slettet bruker
24.05.2021 kl 16:28 5239

Fint om du vil begrunne hvorfor du mener Capsol vil stå i 50 kr innen 12 mnd.
Poffern_
24.05.2021 kl 17:23 5242

Enig, jeg tror Capsol er en av de desidert beste casene som vil gi solid avkastning . Med et solid selskap som dette, kompetent ledelse, overlegen teknologi, og prising til kun 300mill tror jeg Capsol kan gå sky-high når den noteres på Growth. Virker som de har en del avtaler i boks allerede, men at de venter med å melde dette til de er på Growth.

Mye å se frem til: melding om børsnotering, presentasjon av selskapet, avtaler og kontrakter, analyse av meglerhus, nye patenter på vei, BKK invest som trolig vil investere i Capsol m.m

Karbonfangst har lagget sol og vind, men her tror jeg det utvilsomt blir økt fokus fremover.

Siste settning av CFO på Linkedin lover godt:
"there will be enough projects to go around, but I believe CO2 Capsol can offer so many positive aspects that it should capture a large part of the emerging business"
Slettet bruker
25.05.2021 kl 10:06 5109

1. Har de en løsning som kan konkurrere med BCS?
2. Relativ prising er viktig ved sammenligning av selskaper.

Min spytt på blyanten formel

To selskaper A og B. A her børsnotert, B unotert.

Referansepris (B) = Markedsverdi (A) / Antall aksjer (B).

Sammenlignes med Pris(B).

Slettet bruker
25.05.2021 kl 10:25 5154

Svært spennende selskap. EoP teknologien vil gjøre at Capsol kan bli den foretrukne leverandør av mange selskaper innenfor carbonfangst. Her kommer det reguleringer fra myndigheter etterhvert som gjør at markedet vil eksplodere.
Mr Capsol
25.05.2021 kl 22:49 5059

De har to helt forskjellige løsninger og kan vanskelig sammenlignes. De er dog i samme segment og vil kunne dra med seg hverandre både opp og ned. Capsol er i en meget spennende fase hvor det kan være lønnsomt å investere før kontraktene og børsnotering kommer.
Green2030
26.05.2021 kl 10:36 5036

@ Mr Capsol - når tipper du melding om børsnotering kommer?
Mr Capsol
26.05.2021 kl 11:37 5048

Det er nok ett prioritert punkt som de må ta en formell avgjørelse på. Tror vi får info snart ved en oppdatering innen uker.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 14:55 4990

Fikk dette til svar av Jan Kielland:

Dette er først og fremt et aksjonærvalg. Vi har fått flere henvendelser om dette. Selskapet har enda ikke tatt stilling til dette

Mvh

Jan





Jan Kielland



CEO

CO2 Capsol AS

+47 415 69 974

jan.kielland@co2capsol.com
www.co2capsol.com

Green2030
26.05.2021 kl 16:16 4982

Forretningsmulighet for CO2 Capsol

Shell dømt til å kutte klimautslipp med 45 prosent innen 2030
En nederlandsk domstol tvinger oljegiganten til å kutte utslippene mer enn planlagt.

Friends of the Earth og seks andre miljøorganisasjoner, samt 17.000 privatpersoner, gikk i 2019 rettens vei i Nederland med krav om at Shell kutter mer i sine utslipp av skadelige klimagasser. Onsdag fikk de medhold.

I kjennelsen fra domstolen i Haag pålegges Shell innen 2030 å kutte utslippene med 45 prosent fra 2019-nivå.

Dette er mer enn det energigiganten har lagt opp til i sine planer, og kjennelsen slår også fast at disse planene heller ikke er konkrete nok.

Dommen er kun rettslig bindende i Nederland, men kan ifølge Bloomberg bli gjennomgått i andre land i en tid med mange rettsaker knyttet til klimaendringer og få følger for oljebransjen.

Dette er første gang et stort oljeselskap er blitt dømt til å endre sin virksomhet for å beskytte miljøet mot klimaendringer, skriver Sky News.

Shell kan anke kjennelsen.

https://e24.no/olje-og-energi/i/WOwx4k/shell-doemt-til-aa-kutte-klimautslipp-med-45-prosent-innen-2030
Redigert 26.05.2021 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
CRBLS
27.05.2021 kl 13:26 4861

Spennende! Det jeg tror jeg liker best med CAPSOL er at de satser nettopp i retning av olje og gassnæringen. Tror spesialisering innen CCS kommer til å bli viktig.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 13:41 4893

Regner med at shell ikke blir det siste selskapet som kommer i denne situasjonen. Co2 kvotene kommer til å bli svært høye og det vil lønne seg og installere Co2 fangere isteden.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 15:39 4873

Enig. Dette staker ut vei for hvordan ting vil utvikle seg fremover, det er ikke bare Shell som spyr ut Co2 for å si det mildt.
Poffern_
27.05.2021 kl 16:12 4910

Karbonfangst kommer til å bli enormt!


https://twitter.com/OilSheppard/status/1397606141048332291?s=20
Big Oil's Nightmare Day?
* Shell ordered to cut emissions by a Dutch court
* Exxon loses two board seats to an activist that has attacked its strategy, including on climate change
* Chevron shareholders vote in favour of cutting emissions including from the fuels they produce pic.twitter.com/ns4bunUL20
— David Sheppard (@OilSheppard) May 26, 2021

Slettet bruker
01.06.2021 kl 10:06 4623

Ser de driver å rydder sidene sine på nett, sannsynligvis forberedelser for notering.
KongKapital
02.06.2021 kl 09:59 4499

De satser ikke på olje og gassnæringen. Løsningen deres kan ikke brukes offshore så vidt jeg kan se? Vennligst begrunn
KongKapital
02.06.2021 kl 10:02 4500

De vil ikke noteres med det første tror jeg. Tipper kansje mot slutten av året avhengig av markedet. Har kommet altfor mange noteringer i det siste så tror ikke de vil få en god pris i dagens marked.
Slettet bruker
02.06.2021 kl 10:10 4526

Det er jo ikke et argument at det har kommet mange noteringer og derfor kan ikke capsol noteres. En ting er ihvertfall sikkert og det er at industri med høye utslipp i dag vil bli tvunget til å a) betale skyhøye CO2 kvoter, eller b) installere CCS løsninger, der sistnevnte vil være det klart rimeligste alternativet. Angående prising så er ihvertfall dagens 300mill ingen ting innenfor dette området, og den vil øke betydelig når de får på børs. Om det blir nå før sommeren eller til høsten får vi se, men det endrer i mitt hode ikke caset.
KongKapital
02.06.2021 kl 13:02 4515

Argumentet ligger i at det ikke er fornuftig å børsnotere de nå fordi markedet for ny noteringer er svært dårlig. Dette er ikke nødvendigvis negativt for capsol at de ikke noteres nå, da den mest sannsynlig hadde blitt dårlig. De ville ikke klart å fått til å hente penger på 7-8kr nå og notert det. De som ville være med kom seg inn på rundt 3kr i den første noteringen. Siden da har det ikke skjedd noe HÅNDFAST i selskapet og derfor er ikke noen interessert i å betale en høyere pris.

Ja CCS kommer...Hvem sine løsninger som vinner blir spennende å se, er ikke sånn at alle selskapene får fordelt kontrakter jevnt utover som du argumenterer for.

"300 mill er ingenting innenfor dette området" er argumentet ditt, men 300 mill er en refkleksjon av underliggende verdier i selskapet og fremstår ikke billig PT, spesielt ikke med de innehavende warrantsene som skal deles ut.

Hvorfor skal noen profesjonelle investorer(typisk emisjonsdeltagere) betale dobbelt så mye for selskapet enn de kunne for noen måneder siden for å warrants slengt i trynet 30 dager etterpå. Pga noen MOU's? Se hva som skjedde med HydrogenPro sine MOU's. En etter en ble kansellert.
Redigert 02.06.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2021 kl 14:19 4489

Har ikke hevdet at alle kontrakter kommer til å deles broderlig mellom alle selskaper som driver med Carbon fangst 😅. Når det kommer til Capsol så kan de tilby teknologi som gjør fangsten betydelig billigere enn konkurrentene og kan av den grunn bli et førstevalg for mange. Er flere ting som kommer fremover nå, Borgstudien kan vi forvente svar på i juni, i tillegg har BKK fått plass i styret, noe som kan være et signal på at de vill inn som eier. Vanskelig å prise denne typen selskaper, men 300mill er lavt. Får de en eller to MOU så vil nok interessen øke fra institusjonelle investorer. Hva prisen blir i en evt noteringsemisjon er vanskelig å spå, men kan like godt være 12 som 7kr.
KongKapital
02.06.2021 kl 16:05 4488

Ikke så vanskelig å spå. Hadde de notert seg nå hadde de sikkert fått en pris tilsvarende OTC noteringskurs på 3.2 kr.. For hva har egentlig skjedd siden da? Tror derfor de vil vente til de kan få en bedre pris. At de får en MOU til så løsner det er et veldig svakt argument når det ikke har hjulpet at de nevnte at de hadde flere pågående. Argumentet mitt er bare at de ikke kommer til å noteres i nærmeste fremtid som er en veldig stor "trigger" slik du fremstiller det. Kansje mot nyåret. Så hvis du er forberedt på å sitte en stund og de leverer på ting i mellomtiden kan det bli bra til den tid. Jeg tror ikke markedet holder seg oppe gjennom hele denne perioden og derfor følgelig ikke capsol heller

Hovedlinjen min er at notering ikke er rett rundt hjørnet og vil muligens ikke komme før til nyåret eller senere, bare slik at dere er forberedt på det.
Slettet bruker
02.06.2021 kl 16:18 4484

Kan godt hende at man må sitte litt i denne. Er uansett svært få av oss dødelige her på forumet som får være med i en kapitalutvidelse før notering og det er lite aksjer til salgs på otc. Så frem til de noteres eller det kommer et skikkelig otc rally så får den ligge i den berømte skuffen. Dette er uansett teknologi for fremtiden, og her kan det komme EU krav etc som gjør at disse Carbon selskapene går skikkelig.
Poffern_
02.06.2021 kl 17:22 4443

Synes det du skriver bærer preg av at du vil ha en billig inngang. Her var det mye å ta tak i, vet ikke helt hvor jeg skal starte:

- Til emisjonspris på 3,2 er selskapet priset til cash beholdning, de fleste grønne er vel priset ift fremtidig vekst.
- Verdivurderingen var i utgangspunktet satt veldig lavt, det er nettopp noe av grunnen til at man kan få god ROI på investering, hvis det viser seg at det ble satt for lavt; noe det virker som markedet er enig i
- Flere ting har skjedd siden emisjonen ble satt, her tror jeg du nok må lese deg opp. Blant annet tung kompetanse inn i styret m.m
- Kun MoU's? Du vet at de allerede er engasjert i flere prosjekter? Blant annet Exergi Stockholm( Hvilket er et stort anlegg), Og BorgCo2 som samarbeider med Northern Lights om karbonfangst og lagring hvor Capsol er engasjert. Det virker på meg som at du vet veldig lite om selskapet, eller benekter fakta.
- Når det gjelder notering så kan ikke CEO si noe spesifikt om dette, annet enn allerede uttalt hvor " de er opptatt av å forberede selskapet for en notering", dette kan komme neste uke, eller til høsten. Men man ser en del antydninger til at ting skjer vedrørende dette. Dette kommer når det kommer, Freyr mangedoblet seg på OTC, ved nyheter kan fort kursen gå enda mer på OTC vs børsnotering.
- Kursen har vel aldri blitt handlet til emisjonskurs på 3.2 så hvorfor den skal bli handlet til der ved børsnotering forstår ikke jeg. Tror derimot kursen vil doble seg, da Capsol blir tilgjengelig for majoriteten av investorer, Capsol har allerede Avanza på top 50, prosjekt i Sverige, og PR ansvarlig er svensk, så her blir det utvilsomt interessant å se hvor mange som slenger seg på når Capsol blir tilgjengelig for investering. Hvorfor ble hverken Bergen Carbon eller Hynion handlet til emisjonskurs ved notering, begge tilnærmet doblet seg. Ser ikke helt argumentet ditt.
- Tatt i betraktning teknologien først og fremst, deretter kompetansen i styret og ledelsen, og prosjektene de er engasjert i, i tillegg til ambisjonene og målt opp mot tilsvarende innen Carbon capture, fremstår prising på 300mill er veldig billig.
- "Argumentet ligger i at det ikke er fornuftig å børsnotere de nå fordi markedet for ny noteringer er svært dårlig" - Svært dårlig? Vel, Bergen Carbon ble børsnotert for ikke lenge siden, si meg gikk det bra eller dårlig? Skulle kursen gå til 30 ved notering, tror du det vil bli vanskelig å hente penger på 6?
- Jeg anser Capsol som en av de beste casene som kan gå mange-gangeren, den er underpriset og hvermansen vet ikke om den, i tillegg til at den foreløpig ikke er tilgjengelig for folk flest å investere i. Her tror jeg det er mye å se frem til, og reisen har såvidt startet. Du tror kursen står i emisjonskurs på 3.2 ved notering, jeg tror 25, så får tiden vise:)
Redigert 02.06.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Mr Capsol
02.06.2021 kl 17:24 4440

Disse opsjonene har du nevnt nå i hvert innlegg du har skrevet. Du har nok rett at det kan dempe en kursutvikling på ett veldig kortsiktig plan. Det er mye som har skjedd siden januar og noteringen på OTC både i segmentet og i selskapet. Den forrige emisjonen i sin helhet var på 75 mill, og du tror om selskapet går på growth nå at de blir verdsatt til ca 130 millioner? Jeg vil henvise deg til informasjonen som har blitt levert markedet, både hva gjelder nyansettelser og koblinger til nye prosjekter. BKK spring står trolig klar til å gjøre en investering på lik linje som de gjorde i bcs. At Stockholm Exergi skal bruke Capsol teknologien i prosjektet er en enorm tillitserklæring til teknologien, snart er mulighetsstudie ferdig i borg prosjektet også som blir meget interessant. At det har tidligere på året vært mye selskaper lansert på growth er helt rett, dette har nå normalisert seg å vi ser at de siste som har blitt notert som Vest Water har fått en meget god debut. Jeg tror selskapet nå gjør klar til notering og at dette kommer innen August og de vil bli tatt i mot på en meget god måte.
KongKapital
02.06.2021 kl 17:57 4390

At de utsetter notering ser jeg på som positivt for aksjen. Jeg poengterer bare at det kan skje mye mellom her og da, så hvis du tror det blir en kjapp notering så tror jeg du blir skuffet. Hvis du tar en titt på hvor mange selskaper som er klare for å noteres som ikke har blitt notert enda forstår du at det er et fåtall av profesjonelle investorer som er interessert i å handle i noe som TYDELIG kan se ut som en topp i markedet, momentet er borte. Ja Bergen Carbon fikk en bra notering, tror du det hadde noe å si med kontrakts rushet eller? Din prognose er vell egentlig bare at dagens verdier skal blåses opp hinsides og den skal noteres høyt uten substans. Tror de fleste som er aktuelle for en noterings emisjon fikk muligheten til å investere i denne rundt OTC noteringen. Og at du i det hele tatt sammenligner med Freyr viser hvor lite seriøst du burde bli tatt.

Hvor er den billige inngangen jeg har gått glipp av? 5 kr? Sånn det ser ut på ordrebildet får du solgt aksjene dine for 6 kr nå. Gratulerer. Tror ikke alle er like tålmodige her å vil vente ut sommeren ++ ved en notering.
KongKapital
02.06.2021 kl 18:03 4376

Ved en god notering må de kunne forsvare en høyere kurs enn dagens og det mener jeg de ikke kan per tid.
Mr Capsol
02.06.2021 kl 18:10 4370

Det er greit med motstridende meninger, vi får snart fasit.
Slettet bruker
02.06.2021 kl 21:32 4278

Mye som ligger til rette for at denne skal prises høyere en snaue 300mill. Kommer nok mer info og meldinger etterhvert i nær fremtid. Ledelsen jobber ihvertfall mye om dagen og de har ansatt flere personer i ledelsen, tviler på at de sitter å spiller kabal og drikker kaffe. Er ikke mange som slipper aksjene sine under 10kr, det ser vi på siste dagers omsetting, så de som ligger å fisker på 6kr vil ikke få de store mengdene med aksjer.
KongKapital
02.06.2021 kl 22:12 4257

Ledelsen jobber ja, kursen er mer en doblet siden børsnotering så de har så langt gjort en bra jobb.. Tror de er fornøyd med det, er ikke alt som vokser inn i evigheten. Selskapspris er i utgangspunktet basert på det fundamentale hvis du skjønner, så om 300 mill er snaut eller ikke kommer ann på hva som ligger bak.

Er ikke alt som skal vokse inn i himmelen, her bare kastes det ut kursmål og verdier i hytt og pine...
Slettet bruker
02.06.2021 kl 22:25 4256

Nå er capsol priset ganske langt fra himmelen. ACC som enda ikke har fanget 1gram CO2 prises til 10mrd, på Røkke effekten og noen intensjonsavtaler. Det blir et voldsomt fokus på fangst og lagring av CO2 fremover. Capsol er forøvrig med i Borg prosjektet og Northern lights prosjektet, dette er og blir stor politikk fremover. Og politikerne ikke bare i Norge men også i store deler av Europa kommer til å levere insentiver for bedrifter å fange CO2, alternativet blir skyhøye kvoter som kan knekke store selskaper økonomisk. Her må man se inn i glasskulen og plukke investeringer for fremtiden, Capsol er en slik investering.
KongKapital
02.06.2021 kl 23:20 4203

Liker også teknologien til Capsol og er enig i mye av det du sier, utenom at man kan sammenligne ACC og capsol noe særlig.. Tror bare at aksjekursen vil holdes igjen av grunnene jeg har nevnt.
Mr Capsol
03.06.2021 kl 14:06 4105

Hvorfor mener du Jan ikke kan sammenligne seg med ACC sin teknologi eller selskap ?
Slettet bruker
03.06.2021 kl 15:55 4072

Liten vilje til å selge under 9kr, tror de fleste som har handlet denne har litt perspektiv og ikke har kjøpt den for en kort trade.
Mr Capsol
03.06.2021 kl 16:57 4042

Det nærmer seg noen triggere som vil sette fyr på kursen, men først ønskes notering.
Slettet bruker
03.06.2021 kl 22:43 3927

Ja notering er ønskelig først, det vil helt klart bidra til øket interesse, slik som BCS og MVestwater har opplevd det siste. Noe lignende vil nok definitivt skje i capsol. Stor konferanse i slutten av juni angående carbonfangst så det vil skje mye på denne fronten fremover. capsol har jo aksjer i relativt mange prosjekter, så her kan det komme et rush av MoU er og avtaler ganske raskt. Vi må huske at det er først de siste par årene at dette på politisk nivå har gått fra en generell bekymring til at det faktisk utkrystalliserer seg noe konkret politikk utover CO2 kvoter. Utfordringen er at ingen ansvarlige politikere vil legge ned eksempelvis O&G og annen utslippsbelastet industri de neste 30-årene. Alternativet til nå har vært kvoter, men da betaler selskapene den og utslippene fortsetter, selvsagt med noen justeringer. Men det må politisk handling til for å faktisk få industrien til å gjennomføre fangst og rensing i stor grad. Tiden for det er nå og dette vil komme hurtig. Bare se på bil og transport, for 10-år siden var el bil noe stusslige greier som kun et lite knippe folk kjørte, nå blir man nesten uglesett hvis man ikke kjøper elbil hvis man skal ha ny bil. Dette har skjedd ikke fordi den enkelte er miljøbevisst, men fordi det lønner seg for den normale borger. Slik vil det også bli med CO2 fangst for stor industrien, det blir fordi det vil lønne seg kontra å betale for dyre kvoter.
Mr Capsol
03.06.2021 kl 23:48 3907

Capsol er involvert i flere bransjer som LNG og hydrogen og er involvert i prosjekter i Nord Amerika og Europa. Her vil de lande en eller to større avtaler i år. Bare det at Stockholm Exergi har uttalt at de skal gå fremover med HPC teknologien på prosjektet sitt burde være verdt minimum hele verdien av Capsol, trolig ganske mye mer
Redigert 04.06.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Poffern_
04.06.2021 kl 09:25 3792

Den kandidaten vi har på oslo børs som er mest sammenlignbar opp mot Capsol, er utvilsomt Aker Carbon Capture.
På forrige liste så var det ingen salg blant topp 50, det tyder på at de vil holde på aksjene, de vet nok hva de eier, det er også lite til salgs oppover i boka, så blir ikke overrasket om kursen stikker ved en nyhet.

Capsol virker forøvrig å være engasjert i mange prosjekter, tror neppe de har mcap på 300mill særlig lenge. Og flere prosjekter blir det nok, om man skal prøve å tolke CFO Ingar's nylige uttalelse:
"there will be enough projects to go around, but I believe CO2 Capsol can offer so many positive aspects that it should capture a large part of the emerging business"

Teknologien til Capsol virker forøvrig veldig lovende, ikke glem: Sintef indikerer at carbon capture koster 39–55 €/ton. Her kan Capsol skilte med 25-30 €/ton. I tillegg til at Capsol har en “fangstrate” på 95%.



Green2030
04.06.2021 kl 10:54 3767

Veldig bra innspill og informasjon fra Poffern_ Mr Capsol og Oljerigg1, de har alle tydeligvis bra innsikt i selskapet og hva som skjer.

Personlig så ønsker jeg at CAPSOL sikrer minimum 3-4 avtaler før de går på EuroNext slik at de kan sikre en vellykket lansering og få opp prisen før BKK og andre investerer for neste runde. Skjer dette så får vi en velykket lansering på EuroNext og en etablert kurs på 40-50 kroner..... og derfra og ut så begynner Capsol sin virkelige reise... og så får vi krysse fingrene for at politikerene gjør sitt.

Jeg er litt usikker på hva et kapitalbehov måtte være og hva de trenger penger til bortsett fra administrasjon - må de investere i teknologi/utstyr for å fange CO2 - eller ligger kostnaden/investeringen på kunden hvor Capsol får et fee for bruk av teknologi? Regner med at Capsol også kvalifiserer til å få "grønn støtte".
Redigert 04.06.2021 kl 10:55 Du må logge inn for å svare