Hvor går Pexip? 💰

Kjetil H
PEXIP 02.03.2021 kl 12:36 251785

Zoom som er konkurent til Pexip fikk et skikkelig godt resultat. Dette gjør at Pexip skyter fart.
Er litt nysgjerrig på kursmål på Pexip.
Har hørt at den har potensiale på en kurs på 200-400.
Noen formening om dette? 💰
Slettet bruker
01.12.2021 kl 09:25 7708

Ja det er bare et tidspørsmål på når kjøperene Våkner på børsen og mot salgsteamet i pexip.
Redigert 01.12.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2021 kl 10:06 7672

2.3 millioner kroner omsatt på 1 time,og igår var omsettningen 24 millioner ved slutt.
Jeg tenker vi begynner opptrappingen Nå.
Volga
01.12.2021 kl 19:01 7508

Ser ikke så lovende ut rent teknisk nå.

-> Pexip datt gjennom støtta på 39 i dag, riktignok på lav omsetning. Grønn børs, men ingen tar tak i caset. All time low.
-> Zoom raser videre nedover i US på grønn børs der også. -6% og er med 199 nå under støtta på 206. Langt ned til neste støtte i chartet.

Corona truer, men markedet snur seg ikke nevneverdig mot videokonf.

> Shorten øker jo litt og litt - https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010840507
> Fortsatt nedsalg fra amerikanske aktører som ikke vil eie vekstaksjer (?)
> Flere som skal ta tapet og selger før jul (?)
> Reelt at de vil endre guiding, ref. Pisani/Carnegie (?) (Rimer jo litt dårlig med alle innsidekjøpene, men...) - https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/10/13/7752300/det-oker-risikoen-i-caset

Hva skal snu det nå? Synes som de må dra noe skikkelig opp av hatten på kapitalmarkedsdagen den 09.12 ihvertfall.
Slettet bruker
01.12.2021 kl 20:38 7442

Cisco kjøpte vel opp Tandberg i sin tid?
Da er vel Cisco pexip sin referanseaksje også?
Cisco stiger over 2% i Usa Nå.
Det kan alltid komme god meldinger,men vi må nok vente på den store dagen 09.12.2021.
Den kan jo også vende opp fremover mot den dagen.Lite salgsvilje nå.
Volga
01.12.2021 kl 20:50 7424

Den sammenligningen synes jeg er drøy. Cisco er et enormt konglomerat med nesten 80.000 ansatte. At aksjen er +2% har nok forsvinnende lite med videokonferanse å gjøre. Zoom er ned -6,5% nå. Fallet synes som i Pexip ingen ende å ha.
gogl mannen
01.12.2021 kl 21:02 7407

Cisco kjøpte også Acano i 2015. Acano var konkurrent til Pexip, begge hadde innslag av gamle Tandberg folk. Bedriftene hadde Cisco eller Policom i møterommene, og Skype vant fram på desktopvideo. Pexip&Acano hadde medisinen for å få de to verdenene til å møtes-interop.

Er red verden er ganske anderledes nå. Pandemien har gitt et enormt oppsving i bruk av Teams, og MS satser enormt og mot møteromsmarkedet. Utviklingen går rivende fort, og teams plattformen forbedres fortløpende. Etterhvert som MS skyver Cisco/Poli ut at møterommene, så vil behovet for mellommenn som Pexip forsvinne. På sikt blir Pexip en nisje, og aksjonærene kan se langt etter vekstpotensialet som høy verdsettelse ble forsvart med.

Nedjusteringer av forventningene er nødt til å komme.
Slettet bruker
01.12.2021 kl 21:17 7404

Ja der tar du helt feil de som sitter med innside informaasjon og hvet hvordan selskapet går har handlet for millioner av kroer i aksjer i det siste.
Sier det deg ingenting at Midlertididig direktør Øystein hem som også er Finansdirektør kjøper aksjer for over kr 390000..
Han sitter nå på begge sider av bordet og kjenner selskapet best.
Han er kanskje Pexip sin nye wonderboy slik som fredrik halvorsen ble for Tandberg.
Oppjustering av Forventningene er nødt å komme da dette er kommet for å bli.
Redigert 01.12.2021 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Pimpernell
01.12.2021 kl 21:35 7406

Kråkesølv fuglen:

Historien er full av tilsvarende selskaper/produkter som var relevante i en overgangsperiode, eksempler er; Altavista, Betamax, Yahoo, Netscape, (Norske) Opera, Nokia (engang verdens mest verdifulle merkevare) etc, etc. Der var det også masse finansdirektører etc. som kjøpte aksjer for mye mer enn din potensielle wonderboy.. Felles for alle disse er at de ble irrelevante og forsvant.

Er det Pexip¨s skjebne også, - eller finner de sin nisje?

Slettet bruker
01.12.2021 kl 21:40 7400

Nå er det slik at jeg kan det meste om nesten samtlige aksjer på børsen,så litt informasjon har forsvunnet på veien da jeg ikke har klisterhjerne.
Jeg er Aldri Langsiktig i en aksje,men leser litt om allt hver dag.
Jeg diskuterer kun de aksjene som jeg er investerti der og da.
Dere som er long kan dette mye bedre en fugleskremsellet.
Redigert 01.12.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2021 kl 22:11 7360

1.31% short er Ingenting.
zoom Video stiger nå i after hours.
Kallanavn
01.12.2021 kl 22:37 7330

Å sammenligne 1:1 med Zoom og/eller Teams mener jeg er skivebom, gjelder isåfall kun Pexip-as-a-service som står for under halvparten av ARR. Mener oppriktig at aktører som Cisco og/eller f.eks Bluejeans er mer sammenlignbare. Samtidig er det flere elementer, nettopp rundt sikkerhet og privacy, som skiller Pexip fra dem alle.
Pexip har staffet opp og tilrettelagt seg for videre vekst nå, la oss se på trading update i januar om vi ikke alle blir positivt overrasket.
Kursen er preget av nedslag fra største eier akkurat nå, hvem vet hvor/når de er ferdig med salget, men hvis nedslaget avsluttes sammen med nye trading tall tror jeg vi ser på en ORDENTLIG nyttårsrakett.

I mellomtiden kan deg alltids komme meldinger om både ny CEO og kontrakter, samt at det er markets day i desember.

Akkumulerer på disse nivåene.
Redigert 01.12.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2021 kl 22:56 7312

La oss si du har rett.

Market cap er 4 milliarder. Hvorav 1 milliard er i cash og 1 milliard i abonnement-inntekter gir stabil inntjening.

Da er risk/reward ikkje dum-dum. Ække noe farlig aksje ihvertfall.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 07:08 7177

Det er Godt å se at det er noen som mener det samme som jeg.
De som sitter på aksjen har en helt annen positiv holdning til selskapet enn de som er utenfor aksjen og ønsker billig inngang.Det er lett å se å hvem det er.

Futures i Usa stiger Meget pent nå,og det er en blandet utvikling i asia. 37.40 37.60 38.30 høyere bunner Nå.
Salgsviljen i Pexip aksjen var lav igår.Det er kun truseskvettere som selger. Når raketten går da bliir Morro. det er 5 handledager igjenn på børsen til kapitalmarkedsdag. 09.12.2021.
Redigert 02.12.2021 kl 07:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 08:00 7117

! milliard i Cassh og 1 Milliard i abonnement intekter,og Dette er bare begynnelsen på Eventyret.
Det er Nå det satset i Pexip.Ledelsen strutter av Selvtilitt for øyblikket,og viser oss det gjennom MASSIVT Innsidekjøp for Millioner av kroner.
Kan vi få noen bedre kjøpsignal enn dette?
Jeg er iallefall Imponert av Pexip og Innsiderene. Jan Petter Sissener og Gribbene kjøpte aksjen på kr 66 ifjor ved introduksjon på børsen.Kursen gikk over kr 118.
Detn er Nå på 38.60. Tusen Takk for alle pengene dere puttet inni Pexip,for det er nå vi som har kjøpt de billig aksjene skal få valuta for penga som er puttet inn i det fantastiske selskapet.
Den som lukter en aksje når bunnen,pog kjøper da gjør den beste innvesteringen.
Redigert 02.12.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 08:39 7091

Fra 118.40 til 38.60 er tregangen,og det er vel litt drøyt i verdivurdering av en aksje. Den bør iallefall være mye høyere idag enn sluttkursen nede på den mørkebunnen i går. Irriterende fyr denne Fugleskremmselet for de som vil ha billig inngang.
Redigert 02.12.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 09:05 7072

Yes! Pareto backer!

Pareto:

Pexip has witnessed a rough time lately, trading down ~50% over the last two months. The collapse is likely a reflection of slower than expected growth, some negative revisions from broker houses and a general bad sentiment for Norwegian SaaS stocks.

At this point, it seems like market’s confidence in Pexip’s ability to accelerate growth is minimal and hence very little upside is reflected in the share price.

With our expectations of accelerated growth in 2022 and all-time low pricing of <4.0x ARR and ~16x underlying EBITDA, we believe Pexip is a stock to own in 2022.

Buy TP kr 80
Redigert 02.12.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 09:22 7075

Pareto We Love You.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 09:22 7077

Rapporten er cirka 15 sider lang og meget god. Jeg anbefaler alle å lese den om man har sjansen, enten gjennom et kundeforhold eller kundeforhold til en venn.

Som analytiker-teamet sier: Det er uunngåelig at salgsteamet begynner å levere. Det er derfor de ble ansatt.

Og når de begynner å levere vil tallene bli pene. Og det er mange av dem...
gogl mannen
02.12.2021 kl 09:23 7092

Fasinerende at noen mener Pexip er mer sammenlignbart med Cisco en Zoom:) Verdens største leverandør av nettverksutstyr/tjenester med 75000 ansatte og omsetning på 49 milliarder usd. Cisco er en vinner uavhengig av hva slutkunder benytter som video plattform. Alt som driver økt nettverkstrafikk er bra for selskapet, og videostrømmer er således gull for Cisco. Strategien hadde en riktig strategi i sin tid, for å skape trafikk når de kjøpte video selskap som Tandberg og senere Acano for så å distribuere video i stor skala.

Bruken av video har enorm vekst, Cisco ler hele veien til banken uavhengig av om kundene benytter deres eller andres video plattformer. Teams er selvsagt den store driveren i dette bildet.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 09:29 7205

Cisco og Pexip er de to som rangeres høyest på sikkerhet ifølge en større analyse. Jeg la ut link tidligere i denne tråden (en imgur-link)

Men takk for innspill gogl mannen, dine meninger er interessante

.
Redigert 02.12.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 09:39 7201

Tusen Takk for den Nilsinni. Et Lysglimt i Mørke.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 10:09 7302

80 lroner er jo en begynnelse på reisen.
Kallanavn
02.12.2021 kl 10:13 7430

Fasinerende at noen gidder å bruke så mye tid inne i et internettforum på en aksje de åpenbart ikke ønsker å investere i :)
Poenget mitt, som du antageligvis skjønte men som ikke passet til argumentasjonen din, var at Pexip sin offering konkurrerer i like storg grad med Cisco sin tilsvarende offering(altså tilsvarende del av Cisco og ikke hele Cisco) som med Zoom. Du kan jo selvsagt være uenig i det ettersom det ikke passer i narrativet dit, men Pexip selv mener hvertfall dette og har også uttalt dette.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 10:20 7415

Pexip Paserer 40 kroneri idag,og det må du se på kl1625 om jeg får rett.
Den Gode Magefølesen er tilbake.
Man Lykkes ikke på bærsen med å spise negler.
Som du kan se deterbra oppdrift på børsen nå. kun ned 0.29%.
Pexip kommer med på ferden iløpet av dagen.
Redigert 02.12.2021 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 10:27 7436

Laster opp Pareto analysen (bruk Download-"knappen")

https://easyupload.io/44jxty
Redigert 02.12.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Kallanavn
02.12.2021 kl 10:35 7461

Herlig, takk Nilsinini :)
Redigert 02.12.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
gogl mannen
02.12.2021 kl 10:36 7509

Blir et verdiløst forum om trådene var forbeholdt hausing for de som har investert i aksjen. Personlig hater jeg å tape penger på mine investeringer, og da er jeg like opptatt av risk som av oppside når jeg investerer. Jeg verdsetter ulike syn fremfor å falle i fellen for å kun søke bekreftelse for eget syn- det blir fort veien til tap.

Jeg er ingen trader, og har ingen forutsetning for å si hvor Pexip står i det korte bildet. På lang sikt tror jeg det er mye som virker mot selskapet, og de vil nok slite på sikt med å holde på kundene.
habbu
02.12.2021 kl 10:53 7483

Hva er det som virker mot selskapet på lang sikt? Hvorfor vil de slite med å holde på kundene? Hva baserer du disse antagelsene på? Selskapet er tydeligvis av en annen oppfatning. Helt topp med motstridende meninger, men begrunn gjerne påstandene dine. Enig i at det ser stygt ut på chartet, oversolgt så det holder.
Kallanavn
02.12.2021 kl 11:07 7454

Ift. "de vil nok slite med å holde på kundene" så har de 100% net retention totalt og en churn på 5% blant sine større kunder med ARR på over 100.000 USD. Der flest kunder bilr churn er blant "non-core use-cases", typ mindre kunder på Pexip-as-a-Service, kunder som ikke har behov for interop-, sikkerhet- eller privacynivået man har i Pexip, og der alternativet for kunden kunne vært f.eks. Zoom og/eller Teams.

Selvsagt bra med flere synpunkter på saken, men noen baiser bare for å baise virker det som. Risk/rewarden er attraktiv nå mener jeg personlig.
gogl mannen
02.12.2021 kl 11:13 7431

Har begrunnet mine påstander i denne tråden, men du skal få kortversjon. Det blir ikke behov for Pexip på sikt når Microsoft apparatet overtar hele markedet for video på desktop og i møterom. Pexip har levd godt på interop mellom ulike video standarder, men dette markedet vil reduseres gradvis og forsvinne på sikt. De blir en nisje leverandør for kunder med ektreme krav.

Enda enklere forklaring: det skal bli vanskeligere å selge Pexip sinne produkter i et marked som ikke vil ha behov for dette produktet.
Allrounder
02.12.2021 kl 11:24 7400

Nok en melding om innsidekjøp i dag. Har denne type nyheter ikke noe å si lenger? 🤷‍♂️
habbu
02.12.2021 kl 11:25 7394

Posisjonen til Pexip ved å være uavhengig fra de store gjør selskapet attraktivt i mine øyne. Måten de fokuserer på å forsterke kundenes forretning gjør også caset bedre, feks løsningen de har laget for IKEA eller BMW. Hvor man effektiviserer prosesser og forsterker service tilbudet. Et annet eksempel er helsevesenet hvor man tilgjengeliggjør et nytt service tilbud og effektiviserer helsetilbudet. Jeg tror dette er fremtiden, min oppfatning er at etterspørselen her kun vil øke. Utrulling av 5G gjør at åpner opp for enda flere muligheter. Så jeg er uenig i at etterspørselen vil krympe, snarere tvert i mot. Jeg tror potensialet er enormt.
gogl mannen
02.12.2021 kl 12:56 7281

Det blir nok desverre enda mer attraktivt for brukere å slippe å forholde seg til ulike plattformer når Microsoft har alt. For ikke å snakke om it drift når en kan få alt fra MS. Det blir som med operativ system, alle synes MS er for dominerende men svært få velger å ta skrittet å bytte til Linux:)

Mår det gjelder inside kjøpene, så må man spørre seg om hvorfor ledelsen gjør dette nå? 1. har de sett lyset i dag og kjøper 12tusen aksjer i tillegg til de 1,4millionene aksjer de har fra før, eller 2. ledelsen benytter alle verktøy i kassen i forsøk på å stoppe nedgangen.

Hva skjer når verktøykassa er tom? Er neste kurstrigger at større aktør velger å kaste kortene?

Ikke glem at MD gikk på dagen, det er kommet meldinger om store meldepliktige nedsalg. Alt er ikke bare rosenrødt i Pexip, på tross om det til tider halleluja og vekkelses møte med små aksjonærer på HO forum.

Skulle og hatt en redegjørelse for hvor mye 5G utrulling skal ha mye å si for kursen?
habbu
02.12.2021 kl 13:53 7211

Microsoft er selvfølgelig en vinner uansett. Men man har noen fordeler som utfordrer i et slikt marked. Her har Pexip en unik posisjon, så er spørsmålet om de klarer å kapitalisere på det eller ikke. Det skal nok en del til for å vinne massebrukeren i C2C, på samme måten som Teams eller Zoom. Men da snakker vi også om noe helt annet enn kjernevirksomheten til Pexip, som er B2C og B2B. Så jeg er ikke helt med på resonnement ditt. Video er kommet for å bli og jeg tror nok ikke Microsoft kommer til å få monopol.

5G påvirker selvfølgelig ikke kursen. Men det påvirker mulighetsrommet for utvikling og skreddersøm av nye teknologiske løsninger. Skreddersøm av teknologiske løsninger har Pexip vist at de er veldig flinke til. Så får tiden vise hva de klarer å få til.
gogl mannen
02.12.2021 kl 15:26 7099

Hvordan skal Pexip dra fordel av at bedriftene standardiserer fullt ut på Teams plattformen på desktop og i møterom? En stor del av eksistens grunnlaget til Pexip er jo at bedrifter har investert i ulike videosystemer med ulik protokoll som i utgangspunktet ikke snakker med hverandre. Her har Pexip løsningen som muliggjør at systemene kan snakke sammen uavhengig av hvilken plattform man har valgt. I en fremtid hvor alle har samme standard forsvinner behovet for denne type tjeneste. Pexip har levd godt av et marked med ulike systemer og standarder, hvordan kan det bli bra for Pexip hvis alt av bedrifter går all in med teams?
habbu
02.12.2021 kl 15:59 7058

Den dagen Teams leverer standardløsning for alle bedrifter i hele verden, så skal du få en klem av meg.
gogl mannen
02.12.2021 kl 16:10 7028

Re Kallenavn,

Du har ikke forstått poenget. I dagens marked med en skog av ulike system og standarder er det behov for Pexip og løsningen har høy nytteverdi for mange bedrifter - helt naturlig at Pexip leverer i dagens video marked. I et vekst case som Pexip er det imidlertid morgendagens marked som er interessant å se på. Ta på de lange brillene og se om markedet vil ha behov for denne type løsning. Hvis en aktør som Microsoft blir totalt dominerende, så blir det i realiteten en standard å forholde seg til. I et slikt marked vil en Pexip kunde kunne si opp Pexip abonnementet sitt og spare de pengene.
gogl mannen
02.12.2021 kl 16:24 6993

Mange it sjefer og videobrukere og som hadde gitt hverandre klemmer da:) Da blir det slutt på frustrerte brukere som knoter og lefler for å sette opp møter mellom ulike systemer. Microsoft vant videokrigen på PC-ene til folk, nå satser de tungt på å vinne møteromsmarkedet med sine MTRer.

Cisco gråter ikke av den grunn, de ler hele veien til banken på alt netverksutstyret som vil kreves. 4K og høy oppløsning er nam nam, krever oppgradering av switcher og rutere.

Big tech vinner altid til slutt:)
Redigert 02.12.2021 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
carpe
02.12.2021 kl 17:23 6924

Mange av de store amerikanske fondene som var med på emisjonen selger seg ut nå. De setter neppe noen limit. De "pøser" bare ut når de først har bestemt seg.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 18:04 6884

For dem er Pexip bokstavelig talt 1/10.000 av årets portefølje. Jeg sjekket faktisk opp det.