Hvor går Pexip? 💰

Kjetil H
PEXIP 02.03.2021 kl 12:36 247887

Zoom som er konkurent til Pexip fikk et skikkelig godt resultat. Dette gjør at Pexip skyter fart.
Er litt nysgjerrig på kursmål på Pexip.
Har hørt at den har potensiale på en kurs på 200-400.
Noen formening om dette? 💰
habbu
17.08.2022 kl 11:22 5515

Du får tro hva du vill. Det kommer bare meg til gode hvis jeg har rett, føler meg ganske trygg på Pexip som et langsiktig case. Skal doble mitt antall aksjer i Pexip i løpet av denne og neste uke. Lykke til med investeringene dine Google mannen, basert på dine kommentarer antar jeg at du ikke er investert.
tuja
17.08.2022 kl 11:29 5527

Les denne en gang til. CEO sier de skal bli ash posituive fra 1kv 2023. Og de har flust med kapital på bok, så emisjon er "off the table". Når de får positiv bunnlinje kun 6-7mnd fram i tid, vil det komme nye og forbedredeanalyser allerede fra starten av 2023. Så det er nå man må posisjonere seg.



https://e24.no/boers-og-finans/i/Ea3Ooj/raser-paa-boers-ikke-det-aksjonaerene-vil-hoere

– Vi har stor sympati med aksjonærer som har tapt mye penger. Mange av de sitter også som ansatte i selskapet hos oss.

Han sier videre at selskapet har en unik teknologi, og at de er godt posisjonert til å ta en stor del av markedet.

– Hvor tålmodige må aksjonærene være?

– Frem til tidlig neste år når vi skal være lønnsomme og ha positiv kontantstrøm. Det må man være, sier Johannessen.

Ifølge Pexip-sjefen vil selskapet i løpet av kort tid vil kunne demonstrere en positiv utvikling.

– Pexip er historisk en vekstmaskin, og har vært priset som et høyvekstselskap. Nå har selskapet hatt flere kvartaler på rad med flat utvikling, og åpner samtidig for å kunne levere et negativt tredje kvartal. Jeg skjønner at det ikke er det aksjonærene vil høre, sier han.

Utelukker emisjon

Selv om Pexip brenner penger og må gjennomføre kraftige nedbemanningskutt er det ikke snakk om noen ny emisjon i følge Johannessen.

– Det som er fordelen med Pexip nå er at vi hentet ganske mye penger da vi gikk på børs. Ut av andre kvartal hadde vi 525 millioner kroner i kontantbeholdning. Hvis vi nå evner å komme i positiv kontantstrøm tidlig neste år så har vi godt med penger til å drive videre, og slipper å hente penger i markedet.
gogl mannen
17.08.2022 kl 12:39 5515

Nei, ikke investert her. Over et år siden jeg påpekte at Pexip var i ferd med å bli løsningen på gårsdagens problem. Således ikke overrasket over utviklingen, bortsett at markedet har løpt fra Pexip enda raskere en hva jeg fryktet. Slik er det med teknologi, ting endres og snur fortere en man tror. Timing is everything på denne type investering, nytter ikke å komme inn etter hypen..
Redigert 17.08.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
gogl mannen
18.08.2022 kl 15:14 5245

Nå har folketrygdfondet tatt grep. https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/08/18/7915797/storeier-flagger-i-pexip?internal_source=sistenytt

De har over 5mill aksjer igjen. Om disse også skal ut så vil det legge ytterligere press på kursen.
Redigert 18.08.2022 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
18.08.2022 kl 15:26 5220

Alle rømmer skuten
tuja
18.08.2022 kl 16:34 5123

Alle? Er da en kjøper for hver aksje som blir solgt. Eller, stemmer ikke det?
Slettet bruker
18.08.2022 kl 16:35 5113

Men endel av det som kjøpes kan være shortere som dekker litt inn.
Børs22
18.08.2022 kl 16:36 5124

Ble også satt ny short i går..opp over 0,5%. Bare å forlate skuta folkens, den tar inn mye vann nå.
tuja
18.08.2022 kl 16:43 5129

Kommer nye og forbedrede analyser allerede i kv1, 2023, dersom det stemmer ref guidingen til selskapet. Cash-positiv fra kv1.2023, og ingen behov for emisjon. Bare å fylle på, for neste år snur skuta.
sisterx
20.08.2022 kl 19:00 4774

Når Svindal fortsetter å kjøpe seg inn på stadig lavere nivåer, både han og hans nære familie sitter lastet med aksjene i Pexip, så må de jo ha tiltro til selskapet. Vil tro, og jeg håper, at de kjenner selskapet godt.
Spekket
20.08.2022 kl 21:34 4814

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/02/07/7814798/odd-johnny-winge-og-fredrik-halvorsen-lastet-opp-i-pexip (Ubon laster opp 750k aksjer på kurs 35,-)

Svært få har like god greie på videomarkedet som disse gutta. Det var også disse som satte igang samtalene mellom Zoom og Neat som resulterte i Zoom tok stor eierpost i Neat.
https://e24.no/teknologi/i/EaJVPj/videogiganten-zoom-satser-paa-norske-neat-prises-til-56-milliarder
https://ca.style.yahoo.com/why-cisco-paid-700-million-192828855.html

Som man ser på denne linken så har Ubon og Veen nylig gjort en kule sammen i et annet selskap. https://e24.no/teknologi/i/oWz1w0/ny-suksess-for-norsk-grunderduo-40-mennesker-er-blitt-dollarmillionaerer-i-loepet-av-dagen

Veen og Skappel har kjøpt jevnt og trutt i nedgangen, med det massive 25 millioners kjøpet i mai som det siste. De virker ganske avslappet til hele kursmassakren i media.

Så kommer 100 millioners spørsmålet.. Innsidere og ledelse har vært svært aktive på kjøpsknappen etter tidligere kvartalspresentasjoner. Hvorfor ikke denne gang når kursen raste 20%?
Hvorfor kjøpte nylig avgåtte IR-sjef sine første aksjer nå etter sist kursmassakre?
Hvorfor snitter ikke Ubon Partners ned etter kursmassakren?

Kan det tenkes at det foregår noe på bakrommet? Hvor Ubon Partners er delaktig i prosessen, som gjør at man ikke kan kjøpe?

Jeg tror det. God helg!




omans
21.08.2022 kl 11:33 4659

Zoom har falt fra topp 600 dollar til ca 100 dollar siden oktober 2020.
Du har sikkert noen poeng, men også mye konspiratorisk oppgulp.

Det var liten interesse for oljeselskaper når Zoom og disse var på topp, EQNR har tredoblet seg i samme periode, slik går nå syklusene....

gogl mannen
21.08.2022 kl 13:31 4602

Konspiratorisk oppgulp, jeg leverer jo bare fakta? ZM og Pexip er ned 70% siden jeg førstegang påpekte problemet med Teams dominans for disse selskapene, til store protester, fornektelse og sjikane fra hylekoret som helst bare vil høre om hausing på disse trådene. Nå påpeker meglerhusene samme bekymring.

Om du skal ta konspiratorisk oppgulp så bør du heller gå etter alle som har skrevet fantastiske fantasi historier om store oppsider og hva de tror er på gang i selskapet.

Nå nylig leste jeg på tråden en fantastisk historie-eventyr om hvorfor insidekjøp uteblir. Hvorfor går du ikke etter den hvis du vil ta konspiratorisk oppgulp?
Redigert 21.08.2022 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Spekket
21.08.2022 kl 13:40 4585

En ting er sikkert, googlmannen på hegnarforum har bedre peiling på dette markedet enn 2 personer som har solgt videoselskaper For milliarder av kroner.
gogl mannen
21.08.2022 kl 14:52 4564

Nei, det har jeg helt sikkert ikke. Det som imidlertid er sikkert er at historien er full av eksempler på smartere folk en disse som har boomet på investeringene sine. Disse to klarer seg heldigvis fint på andre bragder de har lyktes med. Det er mer synd på småinvestorer som har fulgt disse bjellesauene blindt og kjøpt Pexip uten å ha særlig peiling på hva de har kjøpt. Håper ikke du er en av disse spekket?
Slettet bruker
21.08.2022 kl 17:04 4525

Spennende refleksjoner. Høyst spekulativt, men spennende.
gogl mannen
21.08.2022 kl 17:36 4490

Ja spekket bør man lytte til, han har kunnskapen! Hans investering er bare ned 80% siden han postet sine første fantasi historier om Pexip.
Nå dikter han nye fantastiske historier og bruker mega blemmen til Halvorsen som kjøpte på 35 som fundament på at dette må være bra.

Eventyr kan være spennende og morsomme, men fungerer dårlig som grunnlag for investeringer. Den som gjør det fortjener å tape penger på børs.
Redigert 21.08.2022 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Spekket
21.08.2022 kl 18:04 4538

Jeg kjøpte min første pexip-aksjer for 5 kroner årevis før børsnotering.
Jeg har kjøpt og solgt mange ganger siden den gang. Jeg følger selskapet tett for jeg synes det er et ekstremt spennende selskap.
Her har vi en diskusjonstråd om en aksje du tydeligvis ikke eier, men du bruker dag inn og dag ut på predikering og selvhyllest. Er faktisk rimelig kjedelig lesning, og argumentene du bruker mot selskapet bekrefter jo bare at du ikke har forstått særlig mye av selskapet.
Ja, det har vært en stygg nedgang basert på noen særdeles dårlige valg av styret samtidig som særdeles mange bra tech-selskap har gått rett i grøften. Tror det kalles syklus, renter og den slags. At man bommet på en altfor aggresiv vekstplan forandrer ikke at selskapet er særdeles spennende.

Men livet er faktisk for kort til og diskutere med et tastatur-troll som tydeligvis har så god tid i livet at man også kan bruke halve dager på aksjer man ikke har eller forstår.

Kanskje vi andre som tror på aksjen kan få spekulere og diskutere som vi vil med tanke på at det er en tråd om pexip og veien videre? Eller er det du som styrer innholdet i tråden? 🤷‍♂️
gogl mannen
21.08.2022 kl 19:07 4596

Har du kjøpt på 5 Spekket, det kom beleilig😂 Tastatur troll? Det skal jeg høre fra en som har lirt av personangrep fra jeg postet første negative syn fra 50 og hele veien ned til 11. Da må du ikke bli så hårsår når du får litt tyn selv, du har tross alt lagt deg lagelig til for hugg.
:)

Blir kjedelig forum om alle er enige og kun de som er investert får skrive fine hyllester om aksjene sine på trådene. Negative analyser kan ha stor verdi når man vurderer risk på investeringer. Når kun de positive møtes har man lett for å overse det negative og blåse opp alt som er positivt.

Redigert 21.08.2022 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
sisterx
21.08.2022 kl 19:21 4585

Takk, Spekket, for informative innlegg og vedlagte lenker. Setter pris på din saklighet, og din vennlige tone. Oppfordrer andre her inne å følge ditt eksempel i så måte. Jeg sitter med Pexip, og om jeg skal sitte en stund før jeg går i pluss så går det helt fint. Det er historisk lave nivåer nå, og det er fristende å kjøpe mer, snitte ned. Selskapet tar nå omfattende grep, og det må vel være positivt gitt uheldige strategiske beslutninger tatt tidligere. Den nye lederen av selskapet virker handlekraftig, så nå håper jeg at han blir værende og bygger sten på sten. Som aksjonær, sagt generelt og altså ikke spesifikt for Pexip, er det eneste jeg frykter konkurs og omfattende emisjoner på grunn av manglende likviditet (emisjoner ifbm. vekstplaner begrunnet i enda høyere kommende lønnsomhet er greit).
omans
22.08.2022 kl 00:18 4407

Er d gogl du satser på, siden du heter det(?) Du virker å bruke en masse tid på skriving her, uten noe form for vinnings hensikt.
Selv om en aksjekurs går ned, er det ikke nødvendigvis slutten for selskapet. Noen må kjøpe om noen skal selge, alle kan ikke selge.
Kursen er solgt ned pga fallende tillit og manglende resultater på kort sikt iallefall. Å være positiv til noe er ikke nødvendigvis fantasi historier, skulle alle gått rundt å lirt av seg dritt?
Kaloririk
30.08.2022 kl 11:33 3766

Hva gjør pexipere der ute? Avventer dere å ser om det snur. Eller fyller dere på jevnlig og har tillit til at selskapet klarer å snu skipet på sikt?
ABC123
30.08.2022 kl 12:46 3752

Har tidligere fylt på med aksjer i flere omganger, da jeg hver gang har trodd at aksjen har vært nær en bunn. Men hver gang har aksjen stupt videre ned. Så nå avventer jeg og ser an videre utvikling. Har puttet, ut ifra min lille økonomi, litt for mye penger inn i denne. Er stygt i minus på denne.

Håper aksjen vil snu, men tror dessverre det ligger et stykke fram i tid. Håper selskapet kommer sterkt tilbake, men man blir nervøs når den negative trenden bare fortsetter og fortsetter.
Kaloririk
30.08.2022 kl 22:05 3668

For videokonferanser med sine kunder har Crédit Mutuel Alliance Fédérale valgt Pexip-løsningen i webRTC on premise.

Ser ut som en ny kontrakt er dratt i havn!

https://www.lemondeinformatique.fr/actualites/lire-le-credit-mutuel-mise-sur-la-videoconference-de-pexip-87829.html
Kaloririk
30.08.2022 kl 22:08 3662

Jeg er helt sikker på at vi ler av at aksjekursen sto i 11 en gang i fremtiden ABC123! Føler med deg på følelsen av å ha stort papirtap, men vi får krysse fingrene for at en stødig kurs er satt.
tybring
30.08.2022 kl 23:00 3628

Pexip følger i stor grad kursutviklingen til zoom. Det er dessverre ikke noe i chartet til Zoom som tyder på at bunnen er satt. Aksjen ligger på støtta rundt 80 usd. Aksjen snudde på dette nivået i mai i år. Oppover er det gap til 97 som en dag skal tettes, men vrient å vite tidshorisont.

RSI leder veldig ofte kursen, og det er dessverre ikke noe stigende RSI i zoom-chartet. Derfor er dessverre sjansen for brudd ned gjennom støtta på 80 ish det mest sannsynlige. Skjer det, vil også pexip med stor sannsynlighet falle videre.

Anbefaler ikke noen å "snitte ned", som flere her tydeligvis gjør. Det er gambling i fallende aksjer.
Kan melde når jeg ser tegn til bunnformasjon, som ofte viser seg først med divergens i RSI kontra kurs. Strålende eksempler på divergenser i kurs/rsi er sioff tilbake til november i fjor, og prs i mars i år.

tybring
sisterx
30.08.2022 kl 23:09 3729

Shortandelen har blitt redusert

https://shortnordic.com/most_shorted_companies_all.php?country=norway

Det kan være noe å glede seg over....
moneymay
30.08.2022 kl 23:30 3751

Hvor går Pexip?💰
- Pexip går i dass.
ABC123
31.08.2022 kl 09:48 3687

Selv om papirtapet er veldig stort, så blir jeg ikke å selge denne aksjen. Jeg sitter nok til siste slutt. Tror det vil snu etter hvert, men at det tar tid. Mulig jeg blir å snitte ned enda en gang, men det blir ikke å skje med det første.

Håper du har rett og at det senere vil virke utrolig at aksjekursen en gang var så lav som den er nå!
ABC123
31.08.2022 kl 09:50 3895

Veldig flott dersom du deler med oss når TA viser at bunnen kan være satt! Tror du det vil skje på denne siden av årsskiftet?
Razbijac
01.09.2022 kl 08:22 4024

Veldig fin nyhet i dag: https://newsweb.oslobors.no/message/570279

Når disse større kontraktene kommer i tillegg til de som ikke meldes så vil man se en bedring her.
Kaloririk
01.09.2022 kl 08:46 3990

Ja! Husker ikke sist selskapet meldte at de fikk en kontrakt. Så kanskje begynner avtalene som har vært jobbet med å endelig lande. Også bryter vi ut av den tekniske elendige trenden 😉
BMjelde
01.09.2022 kl 09:10 3958

Dette er jo bare en liten fillekontrakt. Hvorfor føler de at dette skal meldes? Vitner om desperasjon.
Kaloririk
01.09.2022 kl 09:30 3930

Slik jeg leser det er dette en kontrakt med et lavt grunnbeløp. Som du sier BMjelde. Men som gir muligheter for høyere inntjening.
tuja
08.09.2022 kl 11:42 3510

Må da snart nærme seg en bunn. Kontantbeholdning over 500 mill kr, og mcap i overkant av 1 milliard. I tillegg har CEO sagt klart og tydelig ifra at emisjon ikke er ett tema, da de vil nå positiv bunnlinje fra kv1 2023.
habbu
08.09.2022 kl 13:09 3489

Ser ut til å ha stabilisert seg i området 10-12 kr da. Nå er det bare tilfeldigheter og markedsmanipulasjon som gjør at den går den ene eller den andre veien. Verdien er ikke reell lenger og gjenspeiler heller ikke NAV. Det er et bra nivå å akkumulere på, for de som har cash. Kommer nok ikke til å gå betydelig opp før etter neste kvartalsrapport og jeg tror vi ser den over 20 kr allerede etter Q1 2023. Etter det så tror jeg det går gradvis mot 30 og 40 igjen. Så jeg tror det er en svært god kjøps mulighet nå for den som er langsitkig. Jeg har kjøpt meg opp ganske bra og kommer til å kjøpe mer inn mot neste kvartalsrapport.
Gullhaugen
08.09.2022 kl 13:29 3471

8 kr snart ??