Hvor går Pexip? 💰

Kjetil H
PEXIP 02.03.2021 kl 12:36 247895

Zoom som er konkurent til Pexip fikk et skikkelig godt resultat. Dette gjør at Pexip skyter fart.
Er litt nysgjerrig på kursmål på Pexip.
Har hørt at den har potensiale på en kurs på 200-400.
Noen formening om dette? 💰
carpe
08.04.2022 kl 09:36 7125

Pareto senker kursmålet fra 70 til 25 og sier hold. De er bekymret for bla konkurransen fra CISCO. Og denne Spetalen venter jeg spent på hva han sier nå. Siste n- nedgradering var fra 90 til 65. Venter i spenning. Og teknisk: Ingen støtte på nedsiden. Bunnen i den lange nedadgående trenden er ca 23. Kanskje den snur litt opp derfra. Om vi er heldig. Nei, dette var nedtur i stjerneklassen og her må det en total snuprosess til om selskapet skal overleve. Oppkjøp er å håpe på. Men nåværende ledelse som sparket forrige CEO har kjørt selskapet skikkelig i avgrunnen.
carpe
08.04.2022 kl 09:55 7085

Og Arctic ( en av Pexips tilretteleggere) senker kursmålet fra 65 til 60 og gjentar kjøp. De lar tvilen komme selskapet til gode ved alle nyansettelsene som de mener vil gi resultater. Neste analyse ut?
Pingvi
08.04.2022 kl 11:00 7024

Når man senker kursmålet fra 70 til 25 med begrunnelsen av at de er bekymret for konkurranse fra Cisco - har denne konkurransen dukket opp de siste 3 mnd?

Her er hvordan jeg ser det - de meldte forventet ARR på 300 mill. Først var det sagt end 25, men så endret de det til end 24. Med dette utganspunktet ble den priset til over 100, og det var analyser på 140 og langt over.
Markedet har tydeligvis over lang tid tvilt på dette målet - derav fallet. Dersom man VIRKELIG trodde at man skulle nå disse målene - hvorfor i all verden har da markedet sendt denne aksjen ned til 60-50-40-35?

Når virkeligheten nå er som den er - det er ikke lenger realistisk å nå 300 mill end 24 - så mener jeg ledelsen gjør riktig valg. De slutter å investere som om de skulle nå dette, de forholder seg til virkeligheten og begynner å satse på fortjeneste fremfor vekst. Nå er alle opptatt av å snakke om "vi når ikke 300 mill - dette går til helvete". Jeg har ikke sett noen som har forsøkt å regne på hva vil skje dersom Pexip ender opp med å omsette 200 millioner dollar på ARR - sier seg relativt fornøyd med dette og satser på å vedlikeholde volum fremfor å vokse - mao komme tilbake til EBITDA på ca 25%. Hva er et selskap med EBITDA på 50 millioner dollar (400 millioner kroner) verdt? Hvis man ikke satser på vekst, men å vedlikeholde, så ville det også være naturlig å utbetale f.eks 75% av overskudd i utbytte. Dersom man klarer å utbetale f.eks 3 kr pr aksje i utbytte i 24-25 - hva skal den aksjen prises til? Med dagens rentenivå er det man ganske fornøyd dersom man får 5% i utbytte - det ville i så fall priset aksjen til 60 kr.

Det er et gammelt ordtak som sier at man skal sikte mot stjernene, så når man trolig i det minste tretoppene. Stjernene var 300 mill end 24 - der kommer vi ikke - hvor høye er trærne? Jeg tror de er vesentlig over 25 kr pr aksje - eller drøyt 2,5 milliarder. Vi snakker tross alt om en sjappe som omsetter for ca 1 milliard pr i dag, og som ville tjent store penger dersom man i dag sa at "nå er vi store nok - la oss glemme vekst og satse på drift".
tybring
08.04.2022 kl 11:04 7134

Re carpe: handler kun ut i fra TA, og TA i Pexip er ganske så enkel: aksjen ligger i fallende trend og satte i går ny all-time-low på høyt volum. Trenden er nedover, og det er ingen støtte, og heller ingen positiv divergens i RSI som ville indikert at en vending opp er nært forestående.

Oppsummert betyr dette at enkleste veien videre er nedover, for de som tror på TA.
Merk også at det ikke var innsidekjøp etter fallet i går, noe jeg tolker negativt.

tybring
carpe
08.04.2022 kl 11:55 7076

Og i dette du skriver ligger vel motsetningene innad i ledelsen/styret som gjorde at gamle CEO fikk sparken fordi han hadde en forretningsmodell som ikke ville fokusere på så sterk vekst men satse på drift og fortjeneste. Kanskje man skulle fulgt hans strategi?
Redigert 08.04.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Pingvi
08.04.2022 kl 12:12 7109

Jeg tror nok sannheten ligger et sted i midten. Dersom man ikke hadde fokusert på vekst, så ville man fortsatt å være et selskap med type 50 millioner i ARR - dette tror jeg ikke er critical mass. Man satte seg så noen ekstremt hårete mål - 300 mill innen 25, for så å endre dette til 24. De ansatte folk ihht til denne planen - nå tar de rev i seila. De sier at de skal fortsette å vokse, men de klarer ikke 300 mill innen end 24. Uansett hvor mye man vokser, så vil man en dag måtte gå over fra vekst til drift/vedlikehold - ingenting kan vokse i det evige. Mitt tanke er om det er så usannsynlig at man når f.eks 200 innen end 24, for så å satse på drift/vedlikehold fremfor videre vekst - hva ville et slikt selskap være verdt?
Slettet bruker
08.04.2022 kl 14:31 6994

Fornuftige refleksjoner. Jeg kjøper mer i dag ihvertfall.
carpe
08.04.2022 kl 16:26 6906

Nå har kjøpsprogrammet av egne aksjer som de gjorde nylig blitt 50 millioner mindre verdt. Godt jobbet av ledelsen!
Pingvi
08.04.2022 kl 16:48 6903

Carpe - når var det sist gang du smilte :-)

Du er jo konsekvent negativ til alt her i verden - eller i det minste til alt her inne på Pexip.

Ja, det er surt at aksjeverdiene falt i dag (eller kanskje ikke - jeg kjøpte litt til i dag. Dersom det på litt sikt går opp igjen, så har jeg faktisk tjent på denne dippen) - kan du ikke heller forklare meg de fundamentale tankene bak at dagens prising ikke kan være en kjøpsmulighet? Jeg sier ikke at jeg er sikker på at det er en kjøpsmulighet - jeg sier KAN være. Hadde jeg hatt evnen til å si sikkert når jeg skulle kjøpe og når jeg skulle selge, så hadde jeg nok ikke sitti her inne på HO og surret.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 20:54 6952

Forstår virkelig ikke slike typer som Carpe. At han ikke bare selger og kommer seg videre her i livet er for meg en stor gåte. Pexip under 25kr hadde jeg virkelig ikke trodd jeg skulle få oppleve. Kjøper det jeg kan nå.
Redigert 08.04.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
carpe
08.04.2022 kl 21:33 7077

Jeg synes det er helt topp jeg at kursen synker! Og gliser hele veien slik de fleste som er investert i Pexip gjør! Men nå er vi nok veldig nær bunnen teknisk. Blir bra dette!
Pingvi
10.04.2022 kl 22:59 6894

Hør på Økonominyhetene fra torsdag - dagens gjest er daglig leder i SmartOptics fra Sverige. Jeg sier ikke at Smartoptics er direkte sammenlignbar med Pexip, men de har noen av de samme utfordringene. Pga halvledermangel er det problemer med hardwareleveranser - dette har Pexip også, Pga dagens uoversiktlige markedssituasjon (krig og fortsatt pandemi) så kan avgjørelser ta lengre tid. Daglig leder sier at det er viktig at investorer i disse tider forstår at noen ganger kan inntekter som var tiltenkt å komme i et kvartal, komme i neste istedenfor - dette er ikke grunn til å bekymring, men er en del av dagens virkelighet. Denne situasjonen har vi i Pexip også. Vi er alle nå enige om at vi ikke når 300 mill dollar end 2024 - men vi har ikke sluttet å vokse.
Jeg leste også en analyse av Fjordkraft, hvor de sier at fallet i Fjordkraft er overdrevet - ja, resultatet og utsiktene er skuffende, MEN prisen var jo allerede kraftig ned før dette resultatet ble lagt frem - hvorfor faller den så ennå en gang? Fjordkraft er ned fra ca 100 til rundt 25 nå........

Dette er faktisk slik jeg føler det er med Pexip også. Investorer har for lenge siden sluttet å tro på 300 mill end 2024 - derfor har kursen gått ned fra godt over 100 til rundt 32. Så kommer oppdateringen som bekrefter det investorer har trodd lenge - da sender vi kursen ned med nye 25% - denne delen er en kraftig overreaksjon.

Vi går inn i 2022 med en fart på 106 mill ARR - jeg tipper vi får omtrent 1 milliard kroner i omsetning for 2022. Jeg tror vi kommer til å ha guiding på rundt 1,5 - 2 milliarder kroner med ebitda på 25% og resultat 12-15% for -24. Det sier seg selv at et salgsapparat av den størrelsen vi har nå enten begynner å levere, eller så blir den mindre ved naturlig avgang. Det er ingen selgere som orker på bli sittende dersom de ikke selger - jobben blir for tung og lønnen for dårlig. Dette vet jeg fra egen erfaring. Mao er jeg rimelig sikker på at 2-3 år lenger frem i tid så har vi i runde tall doblet inntekter samtidig som vi har redusert utgifter siden vi har blitt kvitt en del selgere som i dag ikke leverer de resultatene som skal til.
Det som kunne vært skremmende var dersom vi ikke hadde cash nok til å klare oss gjennom dette. Nå har vi 800 millioner i kontanter ved nyttår - i og med at vi nå har begynt å ta rev i seilene, så kommer vi til å bli kontantstrøm positive lenge før disse er brukt opp.

Vi skal også være glade for at vi ikke sitter med store lån nå som renten er på vei opp igjen.

Min konklusjon er at dersom man har de litt lenger brillene på (3-6 mnd) og forutsetter at hele verden ikke skal rett i dass, så er jeg rimelig sikker på at dagens prising er en kjøpsmulighet,
Redigert 10.04.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
tuja
11.04.2022 kl 08:43 7052

PEXIP: ARCTIC SENKER KURSMÅL TIL 60 (65), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities senker kursmålet for Pexip til 60 kroner pr aksje fra tidligere 65 kroner pr aksje og gjentar kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering fredag.

Meglerhuset skriver at endringen i ARR var skuffende i første kvartal, men lar tviler komme Pexip til gode frem til flere begynner å jobbe på kontoret i stedet for hjemmefra. Ettersom selskapet reduserer ansettelser fremover, reduserer også Arctic vekstestimatet sitt
carpe
11.04.2022 kl 11:17 6940

Og nå nettopp kommer Carnegie med oppdatering: Senker kursmålet fra 52 til 30. Arr 2024 som selskapet i lang tid predikerte til 300 mill USD nedjusteres av Carnegie til 185 mill USD. hva er det egentlig ledelsen har drevet med av desinformasjon til markedet? dette har ødelagt tilliten og må må konsekvenser slik jeg ser det. At Spetalen i Arctic tviholder på kjøp og 60 kroner har nok med at Arctic har vært tilrettelegger for Pexip og notering på børsen. Spetalen er nok for feig til å innrømme at han har bommet totalt.
tokerud07
11.04.2022 kl 11:29 7018

Hvordan føles det å ha tapt storparten av investeringen her, og hva har dere eventuelt lært av det - om noe??

Dette må jo være det nærmeste vi kommer til DotCom bobble versjon 2.0
Har kikket på selskapet mest for moro skyld. Ser balansen består for det meste av luft, samt kontanter. Artig. luften er jo selvfølgelig bokstavlig talt null verdt, og pengebingen vil vel bli brukt opp på lønninger ettersom årene går. Hva står dere egentlig igjen med da??

Er dette et av de mest tragiske selskapene på Oslo Børs, og hva gjør de egentlig på børs annet enn å loppe investorer for surt oppsparte midler??
Pingvi
11.04.2022 kl 13:19 6904

Dette var vel dagens mest arrogante innlegg.... selv har jeg nå snitt rundt 30 kr etter at jeg begynte å ta inngang for tidlig - rundt 33, så det er greit men er selvfølgelig surt. Heldigvis er jeg nøye på å spre investeringer, så selv dette betydelige tapet utgjør ikke alt for mange prosent av totalporteføljen.

Hva har jeg lært - om noe? Jeg har i det minste lært meg å være litt mindre hoverende enn hva du har lært deg......

Luft og kontanter - eksisterende kontrakter med gjentagende inntekt på nesten 1 milliard er jo ikke kontanter - så da regner du disse som luft da?

Det nærmeste man kommer Dotcom 2.0??????? klarer du ikke å finne selskaper på Oslo Børs som er har mindre substanst bak seg enn Pexip? Mener du price/sale på drøyt 2 er det høyeste du ser på Oslo Børs???? På tide å gå til Specsavers kanskje?

De ble rigget for en vekst som de ikke har klart. Nå varsler de at de tar rev i seilene. Dette tolker jeg som at de bl.a. skal redusere antall selgere over tid. De var profitable før vekst ble hovedfokus, siden den gang har de mer enn doblet inntektsiden. I og med at de har innsett at de ikke klarer den veksten de trodde, så begynner de å kutte i utgifter igjen. Dersom de klarte å tjene penger på 46 millioner dollar i omsetning - hvorfor tror du at de nødvendigvis må gå med tap med 106 millioner dollar?

Det er mål ute på 60, 30 og 25 som jeg kommer på i farten - dette er oppsider på 10%, 30% og 150% - dette er det mest tragiske selskapet på Oslo Børs?
tuja
11.04.2022 kl 13:27 6866

Bare å ignorere slike innlegg. Det er tatt helt ut av kontekst.

"Pexip Q1 2022 Annual Recurring Revenue at USD 106 million - Targets profitability from Q4 2022 "

Pexip will adapt its growth strategy to reduced visibility on quarterly timing of ARR growth, and target being EBITDA profitable in Q4 2022 and for the whole year of 2023.
Pingvi
11.04.2022 kl 13:33 6865

Her må jeg få lov til å klappe meg selv litt på skulderen når det gjelder estimater. Jeg anslo 1,5 -2 milliarder kroner - selvfølgelig avhengig av dollarkurs, så er 185 millioner dollar innenfor dette intervallet.

Jeg må ellers si at jeg er enig med deg i at det er svakt når ledelsen holder på målet om 300 mill, for så å plutselig si, nei - nå vet vi ikke. Jeg begynte selv å gå inn på 33 da jeg tenkte at siden de fortsatt holder på dette målet, så kan jo ikk Q1 ha blitt så ille.....

Kan kanskje være greit at det er ny leder på vei inn allikevel?

Ellers - Carnegie er også enige med meg at det finnes noe mellom himmel og helvete - ja, vi er enige om at de ikke klarer 300 mill, men det betyr ikke at man har sett det siste av vekst. Carnegie sier selv at de tror på 185 mill i 2024 - det er faktisk også opp nesten 80% fra de 106 vi har nå.

Hvordan de på den andre side mener at et selskap med 185 mill i ARR ikke er verdt mer enn drøyt 3 milliarder kroner er dog litt vanskeligere å se for meg. Før vekstplanene kikket inn skikkelig, så lå Pexip på rundt 12-15% resultatmargin etter skatt. Med økt volum bør denne snarere bli høyere enn lavere.
Vi snakker mao om et resultat i landet av 25-30 mill dollar, eller rundt 200-250 mill kroner. Man utelukker tydeligvis videre vekst dersom man setter PE i landet av 12-15. Husk at Pexip er et selskap hvor det i utgangspunktet er relativt beskjedne investeringer dersom man kun skal opprettholde volum - man er ikke avhengig av å kjøpe nye skip, nye rigger eller fornye kostbare fabrikker - mao - over tid vil det være naturlig at mesteparten av overskuddet går tilbake til aksjonærene på den ene eller andre måten.
tuja
11.04.2022 kl 14:55 6764

Kommentar hentet fra xi, som viser hvilken overreaksjon nedsalget er. Kun shortere som tjener på dagens ATL kurs.

"Nå er mcap lik 2018 før man merget med Videxio og hadde 350 mnok ARR. / Man har altså nå cashbeholdningen, Videxio, skedify, børsnoteringen og ca 1 milliard ARR.. Til samme pris. Greit at Q1 var skuffende men at vi skal ligge på 2,3 mrd i mcap virker bare fjernt."
carpe
11.04.2022 kl 15:26 6776

Jeg følger ditt resonnement fullt ut. Det som imidlertid er børsens og markedets iboende brutalitet er at tilliten til ledelsen svekkes når man terper og terper på at målet de satte seg ikke oppnås. Det er brutalt og nådeløst, men faktisk slik det fungerer. Så kan man regne seg til både det ene og det andre. Det hjelper bare så lite.
Redigert 11.04.2022 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
tuja
11.04.2022 kl 16:50 6799

Pexip Engage - a Video-Enabled Customer Engagement Application - Released Today

Allows companies to stay on the pulse of customer needs with better engagement
throughout the customer journey


Vis børsmeldingen

Oslo, Norway, April 11, 2022- Pexip, a global video communication platform,
today announced that it has launched Pexip Engage (https://www.pexip.com/pexip
-engage), an innovative new customer engagement application. After the
acquisition of Skedify in November 2021, the joint development team worked to
combine the former Skedify product with Pexip video to create a fully integrated
customer engagement and video application, allowing companies to form closer
relationships with their customers.

Companies in industries such as high-end retail, financial services and HR, are
in the process of digitizing their traditionally face-to-face services and are
looking for tools that meet both customer expectations and the needs of their
own customer service and sales teams. With Pexip Engage, companies can stay
close to their customers’ needs throughout the entire lifecycle, from pre
-meeting scheduling, through in-meeting interaction to post-meeting insights and
performance reporting.

“With the video enablement of digital customer journeys, Pexip has entered the
burgeoning Sales Enablement market, which has an estimated total addressable
market potential of 1.5 billion US dollars, and we are already building a
significant pipeline of opportunity in this area,” said Øystein Hem, Interim CEO
and CFO at Pexip. “Pexip Engage is one of the applications that we offer to
customers within our Video Innovation pillar. We’re seeing that organizations
that have previously trusted us to provide secure video meetings are also now
looking to explore the new revenue streams that digital video engagement can
unlock.”

“Customer expectations have changed and we see that enterprises are looking for
a user-friendly scheduling and engagement interface with integrated high-quality
video meeting capabilities. Pexip Engage provides a frictionless experience that
enables advisors to meet customers in their preferred channel at a time that
suits both parties. We believe it is a game-changer and we are looking forward
to taking this out to our customers across the globe,” said Arne Bassez, VP
Business Management Pexip (and former co-founder of Skedify).

For more details, contact press@pexip.com.
tuja
11.04.2022 kl 16:59 6792

"Pexip has entered the
burgeoning Sales Enablement market, which has an estimated total addressable
market potential of 1.5 billion US dollars, and we are already building a
significant pipeline of opportunity in this area"

Ser bra ut :)
carpe
11.04.2022 kl 18:03 7087

Ikke for å være negativ, tuja: Denne info betyr null i slaktetiden. Dessverre!
tuja
11.04.2022 kl 19:30 7085

Mulig det er din oppfatning, men tviler på alle ser på det med dine øyne. Personlig synest jeg det var en fin melding i dagens enorme short attak på selskapet. Er i tillegg i ekstremt oversolgt modus, så det ligger en rekyl i luften.
carpe
11.04.2022 kl 21:12 6956

En rekyl ligger i luften. Det kan så være men det rokker ikke ved det ledelsen har presentert sine investorer. En rekyl er som en dråpe i havet nå.
Pingvi
11.04.2022 kl 21:38 6912

Tja - for det første så er det da kanskje heldig at vi får ny ledelse da?

Jeg satt forøvrig å kikket på shortregisteret - "de store gutta" er ikke helt enige med deg. Mulig jeg ikke klarer å lese tallene riktig, men hvis man legger sammen ting, så ser det faktisk ut som om det er noen som mener at vi er i nærheten av en bunn.....

JP Morgan startet en short den 19.05.2021. Denne posisjonen ble økt smått om senn frem til den toppet seg med 2,2 millioner aksjer short den 16.12.2021.
De begynte da å dekke inn. På tre inndekninger, så hadde de totalt dekt seg inn med ca 250' aksjer.
Den 7. april - den dagen ARR-oppdateringen ble sluppet - dekket de inn 360 tusen aksjer. Dagen etter dekket de inn over 500 tusen aksjer. Etter å ha ligget short i nesten ett år og brukt 4 måneder på å dekke inn 250 tusen aksjer, så dekker de inn ca 900 tusen aksjer på torsdag og fredag - jeg tror ikke de er enig med deg i at den naturlige vei er ned.....

Så har du den andre store shorteren i disse dager - Franklin Templeton Investment - de startet en short den 22.02.22 - frem til 09.03 øket de denne shorten 4 ganger - totalt fra 625' aksjer til 1055' aksjer. Så den 6.4 - dagen før ARR-oppdateringen, så økte de shorten med over 200' aksjer - flaks? dyktige? hadde de mer info? - jeg vet ikke, men det kan jo godt være at det bare var en magefølelse på at det kom dårlige nyheter.

Summen av disse posisjonene er at det er ingen av de som er synlig som har økt shorten i disse dagene som har gått etter den 7. (vi vet selvfølgelig ikke hva som skjedde i dag), men JP Morgan har dekket inn nesten 900'. Hva forteller dette meg? Jo - som vanlig - lille mann i gata får panikk og de store gutta tjener penger.

Uansett carpe - det mønsteret som viser seg i shortregisteret for 7. og 8. april stemmer dårlig overens med dommedagsprofetiene dine. Jeg tror fallet er en overreasksjon, og at det er en god kjøpsmulighet nå.
Redigert 11.04.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Pingvi
11.04.2022 kl 21:46 6894

Da er vi jo enige - dagens nivå er en god kjøpsmulighet :-) Selvfølgelig må man også være istand til å selge på riktig tidspunkt - jeg er selv ingen tilhenger av å "kjøpe og legge i skuffen". Jeg forsøker å tjene penger på bevegelser. Har gjort det greit i Pexip de gangene jeg har forsøkt hittil, men bommet grovt nå, hvor jeg har inngang rett i overkant av 30 totalt.

Drømmen min er å komme meg inn og ut igjen med 10-15% på noen uker (jeg startet denne gangen min inngang rett over 33 og tenkte at den innen noen få dager skulle over 35-36), men noen ganger må jeg bli sittende en stund for å få tilbake pengene - da igjen - hadde jeg vært så forbanna flink at jeg traff hver gang, så hadde jeg jaggu vært rik nå - det er jeg ikke :-)
tokerud07
12.04.2022 kl 01:49 6712

Skjønner, så du bruker aksjen som et kasino case, litt som å satse på rødt på snurrehjulet. Kan jeg spørre deg om du pleide å spille mye på oddsen før du begynte med aksjer, for det er litt samme stilen i grunn...

Disse oppblåste kasinoaksjene har en tendens til å gjøre folk fattigere - akkurat som kasinoene gjør, huset pleier å vinne for å si det sånn. Huset i så måte er vel de som solgte seg ned i IPO'en.
Pingvi
12.04.2022 kl 10:33 6508

Jeeezzzzus - hvis jeg kjøper en aksje fordi jeg tror den skal opp, så er det kasino? Er det noen som kjøper basert på noe annet?

Kan jeg spørre deg om du pleier å sitte midt på natten i fylla og snakke tull, for det er litt i samme stilen i grunn.......
Redigert 12.04.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
carpe
12.04.2022 kl 13:04 6402

Nå sklir disse diskusjonene ut til å gi null verdi lenger. Da er jeg borte herfra. Lykke til videre alle Pexipere!!
HitIT
12.04.2022 kl 16:09 6255

Bunnen for denne gang...?
musthebos
12.04.2022 kl 16:44 6161

Regel nr.1: Selg når analytikerne sier kjøp og kjøp når analytikerne sier selg. Tipper Voldberg, Fredly og Spetalen kommer inn nå for å tjene noe gratis penger fra småsparere. Skremmer sikkert shorterne også etter påsken.
Redigert 12.04.2022 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Aldara
12.04.2022 kl 19:13 5989

HVA skjedde på slutten idag?
Slettet bruker
12.04.2022 kl 19:15 5986

Carpe ble sinna og solgte seg ut.
Redigert 12.04.2022 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Aldara
13.04.2022 kl 07:37 5756

Starten på en liten rekyl.... eller noe mer??
Framtia
13.04.2022 kl 07:53 5739

Burde skje! At markedet så til de grader følger de mest negative stemmer( analytiker korpset!)er bare fantastisk! Nå rir Oslo børs oljekarusellen! Analytikerne kommer med stikkere til markedet daglig om den neste fem til tidoblings kandidaten...Korte penger er svært attraktivt ser det ut som, men langt fra alle tjener på disse himmelferdene...Det som går opp kommer ofte ned! Nå har det seg slik at jeg mener Pexip er et kanoncase uansett hva analytikerne spår! Lett å regne hjem en selskapsverdi på 8 mrd, med inntekt på ca 300mill$ og en margin på 25% ish...Ca 72kr aksjen skulle det bli forsiktig estimert, så da får analytikere være analytikere for min del! Jeg stoler ikke på noen av dem...!
PS! Tok utgangspunkt i aksjekurs på 25kr...og PE 12, som er lavt...
Redigert 13.04.2022 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
tybring
13.04.2022 kl 09:25 5618

Hvordan regner du med PE 12 for et selskap som taper penger?????
musthebos
13.04.2022 kl 10:37 5494

tokerud07 skrev Innlegget er slettet
Ja fordi du tror de største investorene blir rike av å sette pengene sine i Aker BP og Equinor? Det er greit å være negativ til en aksje, men hvis du ikke har tro på aksjen så har du for lite å gjøre siden du skriver her. Noen tror på aksjen og noen tror ikke på aksjen. Sånn er kapitalmarkedet. God påske!