GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
bankersen
06.04.2021 kl 15:30
4895
Når en tar med premium ligger Cape BE på ca. 10 000 og PMAX 7000USD for GOGL. Med dagens ratenivå tjenere de ca. 10 000USD på Cape, og 13 000 på PMAX hver skip pr. dag. Med nærmere 100 skip i sving blir det da noen kroner i kassen hver dag:-))
KJEPET
06.04.2021 kl 15:52
4831
Ja, og siden BDI er uten scrubbere, så må man også plusse på den effekten..... Ser dårlig ut nå :-)
Er det slik nedkjølingen i China ser ut?
https://twitter.com/freightinvestor/status/1379429511209476105
https://twitter.com/DryBulkMagazine/status/1379432267265712132
Er det slik nedkjølingen i China ser ut?
https://twitter.com/freightinvestor/status/1379429511209476105
https://twitter.com/DryBulkMagazine/status/1379432267265712132
Redigert 06.04.2021 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
Da er påske aksjene allerede solgt, 43 cent over natta er helt greit for min del
Redigert 06.04.2021 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
Populært å smelte stål om dagen..
#Ironore futures advanced above $161 due to better #steel prices driven by robust seasonal demand. Tangshan billet prices have reached near 12-year high to 5,040 RMB/mt, while domestic rebar prices also reached a near 10-year high at 5,015 RMB/mt as of 2 April
#Ironore futures advanced above $161 due to better #steel prices driven by robust seasonal demand. Tangshan billet prices have reached near 12-year high to 5,040 RMB/mt, while domestic rebar prices also reached a near 10-year high at 5,015 RMB/mt as of 2 April
Golden Goat
06.04.2021 kl 18:15
4507
Rebar nylig blitt profitabelt, ja. Da er det bare la markedskreftene gjøre jobben sin.
"According to SMM, some mills’ maintenance on blast furnaces successively resumed production and thus, the demands for iron ore in the near future are expected to pick up, which may support iron ore prices. However, the second round of central ecological and environmental protection supervision has been launched, and including Shanxi, Liaoning, Anhui, Jiangxi, Henan, Hunan, Guangxi and Yunnan provinces (regions) will be stationed in and monitored for a month. Some mills purchasing for raw materials turned to be cautious. Domestic mines’ concentrates production and mills production may be affected to some extent"
Løsning: Kjøpe jernmalm fra Oz fremfor innenlandsskvip.
"According to SMM, some mills’ maintenance on blast furnaces successively resumed production and thus, the demands for iron ore in the near future are expected to pick up, which may support iron ore prices. However, the second round of central ecological and environmental protection supervision has been launched, and including Shanxi, Liaoning, Anhui, Jiangxi, Henan, Hunan, Guangxi and Yunnan provinces (regions) will be stationed in and monitored for a month. Some mills purchasing for raw materials turned to be cautious. Domestic mines’ concentrates production and mills production may be affected to some extent"
Løsning: Kjøpe jernmalm fra Oz fremfor innenlandsskvip.
bankersen
06.04.2021 kl 18:15
4508
Podcast med Birgitte Vertdal fra 2019. Her er det mye god info. om Gogl og markedet de operere i. Samme strategi da som nå, og hun ser ut til å få rett😃
https://open.spotify.com/episode/06C8LGHnVs5dF83Y8684Xe?si=-N8wCKhuTUe1N0smQO-LYg
https://open.spotify.com/episode/06C8LGHnVs5dF83Y8684Xe?si=-N8wCKhuTUe1N0smQO-LYg
Mollen
06.04.2021 kl 18:20
4513
Tolker det slik at utvikling malmlager er omtrent flatt, mens ferdigvarelager er vesentlig ned. Det er bra ! Tyder på at etterspørsel nedstrøms er høyere enn det de greier å produsere. Her må det nok skrues opp noen knepp til..
Golden Goat
06.04.2021 kl 18:24
4481
Kan skrive under på at det er bra podcast. Skal hørre gjennom for å få en refresh. 👍
bankersen
06.04.2021 kl 18:25
4480
Hun nevner BE på 14000 og 10000, en vesentlig forbedring fra 2019 til i dag. Premium et og økt da alle caper har scrubbere, samt en del av PMAX.
bankersen
06.04.2021 kl 22:14
4159
De har i hvert fall 41 på Pmax/cape med nye skipene, kanskje har de noen flere også.
fattigstakkar
06.04.2021 kl 22:31
4117
Overraskende svak i USA med disse futurene:
Cape
Apr 24425 +1550
May 26500 +1750
Q2 25475 +1142
Cal22 17500 +400
Cape
Apr 24425 +1550
May 26500 +1750
Q2 25475 +1142
Cal22 17500 +400
KJEPET
06.04.2021 kl 22:45
4084
Minns det var ca. halve capeflåten som var uten scrubbere før oppkjøpet. Men ikke helt sikker...
Redigert 06.04.2021 kl 22:46
Du må logge inn for å svare
Mollen
06.04.2021 kl 23:08
4028
Eventyrlig...helt eventyrlig! for å være 2. kvartal. Jeg ser virkelig frem til videre resultatfremleggelser. Måtte bare nå ting holde seg oppe og der ikke dukker opp skjær i sjøen !
Golden Goat
06.04.2021 kl 23:29
4006
I podcasten med Vartdal (ex CEO) så sa hun at planen var å ta 20 caper ved dry docking. Disse er nok gjennomført.
Tror det som har forvirret mange er at det var artikler som skrev at GOGL hadde fått på plass alle planlagte scrubbere. Og ut fra det antatt at det har betydd at alle båtene har fått installert scrubber. Det er VIKTIG å lese nøyaktig hva som står i artiklene man leser, og ikke bare lese ingress og anta resterende detaljer selv.
Tror det som har forvirret mange er at det var artikler som skrev at GOGL hadde fått på plass alle planlagte scrubbere. Og ut fra det antatt at det har betydd at alle båtene har fått installert scrubber. Det er VIKTIG å lese nøyaktig hva som står i artiklene man leser, og ikke bare lese ingress og anta resterende detaljer selv.
Redigert 06.04.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.04.2021 kl 23:52
3987
Ja, 20 av 39 stemmer nok ganske bra det :-) Så har det kommet til 8 "nye" newcastlemaxer i oppkjøpet som alle er scrubber fitted.
Golden Goat
06.04.2021 kl 23:58
3975
J Mintzmyer (kan evt. omdøpes #2?):
"Dry Bulk: Infrastructure Stimulus & Shifting Trade Flows
The dry bulk trade depends heavily upon iron ore, coal, and grains. Like the containerships, dry bulk had a very troubled past decade and the orderbook has been well below average for the past five years. We were finally hitting a balance into 2020 and COVID-19 provided additional disruption.
We are now witnessing rates not only setting near-peak levels, but they are also setting these levels during what is seasonally the worst part of the year (February and March are almost always the worst months). As most of the world's developed nations are likely to turn towards infrastructure type spending, we expect the dry bulk trade to gain further momentum into 2021.
Additionally, we are witnessing shifting trade flows as the result of surging Brazilian iron exports. Furthermore, China's diplomatic row with Australia has resulted in rerouting of global coal shipments, pushing inefficiencies into the market and adding to the demand for ton miles (i.e. same volumes, but more ships needed). Rates are very strong, but once we adjust for seasonality, these are some of the best rates we've seen since 2008. I believe they will continue to improve into the summer."
Kilde: https://seekingalpha.com/article/4417770-2021-is-year-for-shipping-q1-update-two-stock-picks
"Dry Bulk: Infrastructure Stimulus & Shifting Trade Flows
The dry bulk trade depends heavily upon iron ore, coal, and grains. Like the containerships, dry bulk had a very troubled past decade and the orderbook has been well below average for the past five years. We were finally hitting a balance into 2020 and COVID-19 provided additional disruption.
We are now witnessing rates not only setting near-peak levels, but they are also setting these levels during what is seasonally the worst part of the year (February and March are almost always the worst months). As most of the world's developed nations are likely to turn towards infrastructure type spending, we expect the dry bulk trade to gain further momentum into 2021.
Additionally, we are witnessing shifting trade flows as the result of surging Brazilian iron exports. Furthermore, China's diplomatic row with Australia has resulted in rerouting of global coal shipments, pushing inefficiencies into the market and adding to the demand for ton miles (i.e. same volumes, but more ships needed). Rates are very strong, but once we adjust for seasonality, these are some of the best rates we've seen since 2008. I believe they will continue to improve into the summer."
Kilde: https://seekingalpha.com/article/4417770-2021-is-year-for-shipping-q1-update-two-stock-picks
bankersen
07.04.2021 kl 06:29
3847
Det er installert 23, mener det var installert på alle nye skip. Dermed blir det 41. Men mulig de nye Pmax ikke hadde? Mener bestemt det sto at allle var scrubber fitted.
nman
07.04.2021 kl 06:49
3880
Fra siste presentasjonen ang de 18 nye skipa:
All acquisition vessels are scrubberfitted and four vessels with Ice-Class
All acquisition vessels are scrubberfitted and four vessels with Ice-Class
bankersen
07.04.2021 kl 06:58
3895
Takker, da stemmer tallene mine. 23 har jeg fra en av kvartalsrapportene så det stemmer.
bankersen
07.04.2021 kl 07:00
3906
I sommer var verdiaksjer på sitt laveste på 40år. Nå spår han langvarig medvind.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/04/06/7651816/comeback-for-martin-molsaeter
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/04/06/7651816/comeback-for-martin-molsaeter
bankersen
07.04.2021 kl 07:41
3846
Blir ikke mindre behov for Caper når Kina skal hente større mengder jernmalm fra Afrika om 2-3år. Kreves store infrastruktur investeringer for å etablere gruvene frem til da.
https://www.hellenicshippingnews.com/china-diversifies-iron-ore-sources-amid-strained-ties-with-australia/
https://www.hellenicshippingnews.com/china-diversifies-iron-ore-sources-amid-strained-ties-with-australia/
bankersen
07.04.2021 kl 08:23
3765
FFA stiger pent fra start i dag
Cape
Apr 24875 +450
May 26625 +125
Q2 25791 +317
Cal22 17550 +50
Pmax
Apr 20500 +750
May 20450 +950
Q2 20150 +692
Cal22 13200 +75
Cape
Apr 24875 +450
May 26625 +125
Q2 25791 +317
Cal22 17550 +50
Pmax
Apr 20500 +750
May 20450 +950
Q2 20150 +692
Cal22 13200 +75
KJEPET
07.04.2021 kl 08:24
3786
Ja Bankersen, det kan vi skrive under på. Store solide selskaper som koster inn haugevis med dollars er helt ut om dagen. GOGL på 50-tallet med disse tallene er jo egentlig ikke mulig....
https://braemarscreen.com/home (FFA May $27250 +750)
http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-927.html
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Iron%20Ore/index.html
https://braemarscreen.com/home (FFA May $27250 +750)
http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-927.html
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Iron%20Ore/index.html
Redigert 07.04.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
bankersen
07.04.2021 kl 08:35
3776
På 50 tallet med disse ratene når vi vet hva de har forbedret seg på kostnads/premium siden de siste årene er noe merkelig kan du si.
Nå er det mye haussing her
Long er bare bekymret i dag for at han tok gevinst i går for tidlig ;-) I dag skal vi opp på 60 tallet, til sommeren ser vi 80 tallet! :-)
Ja, tok gevinst på de jeg kjøpte i Amerika mandag på 56,8, riktig det, blir ikke penger av å sitte helt passiv
37 kr aksjene selger jeg kanskje neste år over 100
37 kr aksjene selger jeg kanskje neste år over 100
Redigert 07.04.2021 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
bankersen
07.04.2021 kl 09:34
3703
Er vel ikke bekymret for å tatt gevinst, må vel være mer bekymret om en sitter med tap:) I 2018 fikk Golden Ocean et driftsresultat på 145mill USD. Hva tror dere 2021 kommer inn på? Tips de har flere baljer, høyere premium og lavere driftskost. og ratene Q1/Q2 er nærmest det dobbelt av 2018 var så langt 2021.
Sognoksen1
07.04.2021 kl 10:07
3622
Har kjøpt meg inn i bulk igjen no så for vi se om det går riktig vei og om det blir et vår rally ut i mai .Er det noen som har kjennskap til maritime fiinace fikk et tilbud om og vere med og kjøpe en tankbåt noen som har en teori om hvordan tankmarkedet ser ut om et år
Fikk et tilbud? maritime fiinace- hvor i alle dager får du slike tilbud,?
Switzerland, lukter jo humbug lang veg
Switzerland, lukter jo humbug lang veg
Redigert 07.04.2021 kl 10:13
Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
07.04.2021 kl 10:17
3669
Fikk en tlf i går minimum beløp 100000$ For noe mailer fra de om shipping analyser om bulk og tank