Sjokkbølger i REC.

Topptur
RECSI 06.03.2021 kl 08:55 36550

Rec har falt dramatisk på børsen.
Det til tross for at KIR sitter som styreformann.

Hva skyldes nedgangen? Enkelt , markedet har ikke troen på caset.

Så er det enkle spørsmål. Hvorfor sånt hastverk med å få KIR inn som styreformann?

Mine tanker om det er at AH ønsker et aktivt eierskap. De vil eie over 50%. Det som bekymrer meg er hvordan de skal få det til.
Det kan komme en emisjon. Hva vil da prisen være?
Det kan komme et tilbud til oss eiere om å kjøpe våre aksjer. Noe jeg ser på som sansynlig. Tipper det tilbudet vil ligge et par kroner over sluttkursen den dagen det kommer.
Så hvordan skal kursskrellen i REC stoppe? Rec har falt ut av teknisk oppgang og indikerer nå et vidre fall.
Vil KIR benytte seg av det for en lavere inngang? Må vi vente på AH sin agenda med nyheter til de er større på eiersiden?
Ja da kan det bli stykt i Rec. Jeg har sendt ut en mail til REC og AH og vil komme tilbake til det senere.
I mellomtiden kan vi diskutere. Kom med gode argumenter og ikke bare enstavelse setninger.
rukmini
06.03.2021 kl 15:50 8974

Beklager men skal du få konstruktive svar må du også komme med noe med ett hint av seriøsitet. Det er jo ekstremt lett det du kommer med og ikke faktabasert, men virker mer som ett dårlig skremselsforsøk... Ref: Er Rec verdt 2 Nok? Eller 5 Nok... Det er jo bare tull..

Rec har korrigert ned på lik linje med andre grønne aksjer. En nedgang på ca. 30% når man på kort tid har steget 300% er jo ikke ekstremt. Og KIR ble styremann på fredag så ikke akkurat veldig lang tid på å endre noe/skape nytt fokus.


Redigert 06.03.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2021 kl 15:51 8955

Fordi åpning av ML har vært delvis priset inn i kursen. Har du glemt at emisjonen som kom skulle gå til oppstart og utbedringer? Om ting ikke skal gjøres før sent i 2022 år så ville vel ikke emisjon kommet høsten 2020??

Om man tror ar ML aldri vil åpne igjen og bli jevnet med jorden så er nok ikke aksjen verdt mer enn 4-5 kroner. Men det virker svært usannsynlig er nå min mening.
Slettet bruker
06.03.2021 kl 16:29 8779

Har det i det hele tatt noe for seg å diskutere fundamentale forhold når fallet er helt i tråd med ESG fallet de siste ukene. Scatec er ned fra nesten 400 til rundt 245, Aker Horizon fra 48,5 til 35,5 osv. Kanskje noen har sluppet unna, ikke vet jeg, men uten konkrete kursdrivere får vi tåle at Rec følger strømmen. At det plutselig skulle være negativt med full drift fra 2023 forstår jeg ikke. Det er dette selskapet har formidlet helt fra oktober. Skjer det før er det ren bonus.
Reflect
06.03.2021 kl 16:30 8782

Interressant TS spørsmål!
Etter å ha solgt og tapt mye i REC under UM, brøt jeg på fredag en regel om ikke å kjøpe i KIR selskap. Kjøpte 5K, og vurderer mer neste uke. For det første tror jeg reduksjonen er den omtalte Røkkerabatten, 30-40%,. Jeg har ikke studert aksjonærlisten men vil tro at det er endel endringer. Men jeg tror vi vil se meget bra utvikling i USA der Røkke han har vist at han kan bygge bedrift og arbeidsplasser. Han appellerer til US mantra; Take the opportunity! Må nok ha litt tid her, og jeg tro at det skal mer kapital til for KIR har nok nye ambisjoner
Slettet bruker
06.03.2021 kl 17:02 8642

Hva med oppkjøp ? REC blir mer og mer en oppkjøpskandidat
Slettet bruker
06.03.2021 kl 17:17 8560

Åpning av ML er ikke priset inn i kursen i det hele tatt. Dersom ML blir priset inn i kursen så vil REC være opp mot 100kr
Slettet bruker
06.03.2021 kl 17:35 8483

Fra Arctic:

"Verdt over 50 kroner

Arctic mener REC kan ta en pris på 22 dollar pr. kilo silisium. Det betyr at et batteri på 32 kilo vil innbringe 700 dollar til REC tilsvarende 4,70 dollar pr. kWh for et 150 kWh-batteri. Det utgjør under 10 prosent av en batterikostnad på 50 dollar pr. kWh eller 5 prosent hvis batterikostnaden blir 100 dollar.

Meglerhuset konkluderer med at REC vil kunne nå EBITDA på 319 millioner dollar ved en silangasspris på 22 dollar pr. kilo, og at det gjør at REC-aksjen sannsynligvis er verdt mer enn 50 kroner aksjen hvis silanbaserte anoder blir standarden i bilbransjen.

Arctic påpeker at det er stor sannsynlighet for at Moses Lake vil få en kapasitetsutnyttelse på 90 prosent innen 2025 etter at selskapet allerede har et samarbeid med Violet Power og Group14."
Patron72
06.03.2021 kl 17:43 8493

Hva baserer du på at de blir mer og mer oppkjøpskandidat?
Slettet bruker
06.03.2021 kl 17:44 8516

Dyslektikere lykkes oftere som gründere?
Link?
Slettet bruker
06.03.2021 kl 18:02 8408

Vi får uansett en oppdatering på status den 25.03, og det er ikke lenge til!

At det jobbes i kulissene med noe er jo garantert. Personlig trur jeg Røkke har et stort behov for å skape mer i US, mtk på arbeidsplasser, etc.. Han vil gi tilbake til landet som startet eventyret, like ens som han finansierte REV for å gi tilbake til havet.

Var forresten i kontakt med selskapet igjen i går, ang om det var planlagt noe uttalelser fra nyvalgt styreleder.

"Hei,

Det er det i så fall styreformann selv som styrer, og administrasjonen har ikke fått noen signaler om det.

Foreløpig er første «offisielle opptreden» for ny styreformann selskapets ordinære generalforsamling den 11. mai, 2021."

Hadde jeg fått panikk og sovet dårlig for at aksjekursen går ned, så hadde jeg solgt på flekken. Så lenge det fundamentale ikke er forandret til det negative så vinner det i lengden.

#Hadde jeg vidt det var du Barbro som var TS så hadde jeg ikke vært ufin, du har min største respekt etter årene i Elkem, beklager dette selv om jeg mener du krisemaksimerer litt her.
AllInInc
06.03.2021 kl 18:05 8433

Synes det er altfor mye aggressiv skriving her til at jeg ønsker å legge ut for mange kommentarer/spørsmål. Synes Topptur/Barbro åpner opp for en diskusjon på noe jeg også lurer på. Hvordan skal Røkke få kontroll
Slettet bruker
06.03.2021 kl 18:11 8429

De har sagt at Aker horizons skal bruke 100 milliarder på det grønne skiftet... mye av det blir såklart oppkjøp
AllInInc
06.03.2021 kl 18:13 8417

For the record. Jeg er All In i Rec og frigjort mer cash for handling men usikker på om jeg skal laste mer på mandag eller vente litt da det er volatilt nå. Er det «lett» for shortere å tvinge kursen mer ned mtp omsetning per dag?
Topptur
06.03.2021 kl 18:37 8340

AllnInc
La oss ta den diskusjonen. Som du ser er de fleste debatanter helt i mot en diskusjon.
AllInInc
06.03.2021 kl 18:46 8320

Helt enig. Det er viktig å belyse caset fra alle sider og ha konstruktive diskusjoner.
Er nok mange som ikke spiller inn spørsmål eller teorier da det ofte blir slaktet ned med en gang.
Har veldig tro på REC men lurer også på om det er noe jeg misser her?
halvpris
06.03.2021 kl 19:04 8259

JUM satte med full kontroll over Rec med samme antall aksjer som Røkke nå, så da har også Røkke kontroll.

Ellers så er jeg meget komfortabel med at Rec reagere sammen med SOLAR sektoren og faller på likefot, noe den stort sett ikke har gjort de siste 5 år. Rec har ligget under kontroll av en form for" Recmafia" som har fått skammkjøre kursen med pump/short/pump/short osv. Håper Røkke får bort denne skiten.
Skruen
06.03.2021 kl 19:53 8224

Mye enig her! Eneste spørsmålet er om røkke rabatten som du kaller den er langt nok nede nå? Syns også det er legetimt at folk stiller spørmål ved kursen. Jeg har et hus å bygge og skulle gjerne tatt ut gevinst på kurs 24! Men er klokkeklar på fundamentet til Recsi. Det er så mye som ligger å venter!
Slettet bruker
06.03.2021 kl 21:06 8005

Hvor ikke bli med den oppturen som kommer i PGS en mnd fra nå så kan du gå tilbake til rec med det dobbelte?
Emonks invest
07.03.2021 kl 00:10 7732

Står ingenting her om at dyslektikere oftere lykkes som gründere...
Skruen
07.03.2021 kl 00:24 7695

Tar ikke noe sjans på utgang av Recsi. Vet aldri når den tar sats. Når det gjelder seismikk må da Mseis være et mye bedre case
Topptur
07.03.2021 kl 09:05 7220

Kjell Inge Røkke sitter som styreformann i 6 selskaper. Han er indirekte eier i 34 selskaper. Der han sitter som styremedlem. Av de 6 selskaper han er styreformann i er det 2 selskaper som trenger hans engasjement. Aker og Rec. At KIR har valgt å gå all in i Rec må vi se på som possitivt.https://proff.no/roller/kjell-inge-r%C3%B8kke/vettre/260371/
KIR har mye han kan engasjere seg i så hvorfor velger han Rec?

Sent en Søndags kveld kommer en børsmelding om at AH ønsker en ekstraordinær generalforsamling der de ønsker KIR som styreformann.

At KIR velger å sette sitt navn så til de grader på Rec tyder på at noe er på gang. Han kunne tatt et annet Akerselskap under sin vinge som styreformann.
Man saken er nå han har valgt Rec og kommer til å bli husket for det.

KIR nevner i et intervju i DN at hans andre hjemmland er USA. Han kjenner landet og businessen der godt.

Amen.Halleluja.

Så hva tenker industribyggeren om Rec? Hvilken grep kommer?
Det kommer et aktivt eierskap der AH kommer til å eie 51% over tid. Kort tid.
Akersystemet bruker DNB mye. Som bank og som tilrettelegger.
De selger til han. Uten tvil. Så kommer det en emisjon som er stor. jeg tenker i størrelsen 5 milliarder.
Så vil nok mange rope at Rec ikke har behov for penger.
KIR ønsker to ting. Større eierandel og oppkjøp. Da snakker jeg om Elefantkjøp. Jeg skal ikke nevne hvilken fabrikker men de er nevnt i stor skala her på forumet.

At REC kan falle mere , ja. Er det fortjent, nei.

Jeg vil på det sterkeste rope høyt. Sitt med cash. Klare til å kjøpe dere opp på en vidre nedang.
At REC vil bli stor er det ingen tvil om.

Husk at når historien skal skrives er det alltid det siste som blir husket .. Kjell Inge Røkke er 62 år.
Er det nå vi skal få se det business har lært han i livet?
-----------------------------------------------------------------------------
Igjen . I slutten av intervjuet sier Herr Røkke.:


– Forretningsmenn blomstrer etter 60.

– Det har gått 25 år?

– Det har gått 25 år i Aker. Og jeg er 25 kilo lettere i dag enn i 1996.

– Og du som den gang utfordret det norske establishmentet, er selv blitt en del av det?

– Som bedrift er Aker blitt en del av establishmentet. Det er ikke jeg, sier han.

– Jeg ser ikke noe poeng i det.
Redigert 07.03.2021 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2021 kl 09:17 7153

Et stort MEN med ditt resonnement slik jeg ser det.
Dette hadde vært enklere å gjennomføre om han ikke gikk inn som styreleder, for nå har han ett helt annen juridisk ansvar.

Ref,

§ 6-28. Misbruk av posisjon i selskapet mv
(1) Styret og andre som etter §§ 6-30 til 6-32 representerer selskapet, må ikke foreta noe som er egnet til å gi visse aksjeeiere eller andre en urimelig fordel på andre aksjeeieres eller selskapets bekostning

Uansett, så er fremtiden batteri/sol og grønn! Det grønne skiftet er ikke over, selv om det har vert noen negative uker på børs for grønne aksjer.

Verden må omstille seg for fremtidige generasjoner, så enkelt er det. Endelig ser det ut til at US er i førersete til dette. Rec har således en meget god fremtid. Tålmodighet!
Redigert 07.03.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Topptur
07.03.2021 kl 09:27 7122

denvise2
Jeg kan ikke se at § 6-28 skal forhindre dette senarioet. Tvert imot. Det vil styrke selskapet enormt. Som eiere kan vi tripple vår investering.

Vi kan gå vidre i tenkeboksen. Noe jeg har dvelet med den siste mnd og som kun er en teori.

Sunrise portfolio
Our Sunrise portfolio contains investments in companies or businesses that are in an early phase or require further development to realize their full potential. The investments provide Aker Horizons with strategic options or building blocks to develop companies or value chains that turn into future investment platforms. Current Sunrise investments include:

SuperNode (50%)

Rainpower (100%)

REC Silicon (24.7%)
Sunrise portefølje
Sunrise-porteføljen vår inneholder investeringer i selskaper eller virksomheter som er i en tidlig fase eller krever videreutvikling for å realisere sitt fulle potensiale. Investeringene gir Aker Horizons strategiske muligheter eller byggesteiner for å utvikle selskaper eller verdikjeder som blir til fremtidige investeringsplattformer. Nåværende Sunrise-investeringer inkluderer:
https://www.akerhorizons.com/portfolio
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Her er mitt senario . Sammenslåing av flere selskaper. Det er en teori som jeg skal komme tilbake til.
Noen som har noen meninger om emnet?
Slettet bruker
07.03.2021 kl 09:29 7119

Tja. Det spillet som skjer om dagen skjønner jeg ikke noe av.

Det jeg skjønner noe av er tall og markedsøkonomi.
Jeg sitter med denne aksjen i minimum 2 år til. Sannsynligvis lenger.
MorganKane
07.03.2021 kl 11:15 6728

Vel,

Spillet er som følger. Europa åpner opp etter corona utover våren. Mer penger går inn i sykliske og verdi aksjer. Og penger tas fra vekstaksjene. Jeg mener at dette nå har gått langt nok. Uansett, REC bør gjøre det "bedre" enn de fleste andre vekstaksjer. Det er pga Butte. Pluss at Røkke gikk inn. REC kan ikke sammenlignes med andre vekstaksjer. Butte genererer allerede positiv, sterk positiv til og med, ebidta for hele REC på egenhånd. Dvs at i forhold til dagens og neste års ebidta er REC allerede priset helt hinsides dårlig (sammenlignet med andre vekstelskaper). Men viktigere; den ekstreme veksten ligger kun et år eller to frem i tid, ikke 5, 10 og til og med 30 år som en del av de andre vekstaksjer. REC kommer tilbake raskere enn vi aner.

Men i forhold til TS sine spørsmål om Røkke. Det finnes mange grunner til at Røkke vil inn og personlig styre skuta. Og at han ikke kunne vente til mai. Han har garantert en plan klar. Hvilken plan vet vi ikke ennå. Jeg liker teorien om sammenslåing, men da hadde han ikke trengt å gå inn selv. Det er standard prosedyre og enkelt for en lojal Røkke mann å hamre igjennom. Jeg tror for øvrig at en sammenslåing hadde vært positivt for REC. Det ville tatt ned de mest ekstreme kursmålene, men samtidig redusert risiko. Jeg slenger derfor frem en ny teori. TT har alltid poenget at de har en fremragende teknologi. Og at dette i seg selv er verdt mye penger. Hva hvis dette har kommet opp på bordet igjen?

Jeg tenker på India. India ønsker å bygge ut hele verdikjeden. Fra silicon til paneler. Og det skal skje raskt. Vi vet at FBR er den mest energieffektive og mest miljøvennlige metoden. Uten tvangsarbeidere og ekstremt lave strømpriser er det også den billigste.

https://www.google.com/amp/s/energy.economictimes.indiatimes.com/amp/news/renewable/india-must-set-up-15-gw-of-solar-panel-manufacturing-capacity-over-2-3-years-teri/70585439

Kanskje Safari har rett og det ikke er Yulin og dårlig samarbeid der som trykker. Kanskje det har dukket opp en helt ny mulighet for ytterligere vekst som gjør at Røkke hopper inn med ekstrem fart?

Edit: linken jeg linket opp er relativt gammel, men poenget mitt gjelder fortsatt. Linker likevel opp en nyere link som viser behovet for økt polysil produksjon i India.

https://www.pv-tech.org/indian-psus-asked-to-establish-domestic-solar-polysilicon-facilities-reports/
Redigert 07.03.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Topptur
07.03.2021 kl 11:54 6597

MK

I AH systemet ligger det mye snadder som kan kobles opp mot REC. Husk at grunnideen i Aker er industri.
Er det bruk for REC sine produkter og grunnleggende ide og forretningside her ? .https://www.mainstreamrp.com/about-us/what-we-do/solar/

At hastverket er betydelig for AH må ikke stikkes under en stol. Husk at Aker er global og har sine kanaler i de fleste markeder.
Topptur
07.03.2021 kl 12:10 6519

Så da er tiden inne for min konklusjon:

Hvis KIR har tro på selskapet hvorfor eie 24%?
Hvis KIR har tro på selskapet og setter seg selv inn i et av få selskaper han er styreformann i hvorfor eie 24%?

Selfølgelig skal Aker H ha et høyre eierskap som vil si 51%.

At det vil skje noe ila uka er jeg helt overbevist om.

Veldig mange private investorer som deg og meg har ståltro på REC. Men så har vi ikke helt troen på at Aker ikke har det.
Spør dere selv om det. Hvorfor skal de ikke eie mere??
Logisk tanke. Så hvem kjører kursen ned ?l

Har prøvd å provosere fram en del meninger her , så sett tanke boksen i sving..
Redigert 07.03.2021 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Topptur
07.03.2021 kl 12:28 6409

For de som ikke har fått med seg kommentaren i DN er den her.(jeg tar ikke betalt)
-----------------------------------------------------------------------------------
Det er noe spesielt som haster så voldsomt for Røkke at han bare MÅ bli ny styreleder i Rec Silicon
Røkke har ikke tid til å vente til den ordinære generalforsamlingen i Rec Silicon 11. mai.


Kjell Inge Røkke krever å bli blir ny styreleder i Rec Silicon - og det med en gang! (Foto: Skjalg Bøhmer Vold)

Leseliste

l
Silisiumprodusenten Rec Silicon steg over 12 prosent på Oslo Børs mandag etter at største aksjonær Aker Horizons søndag ettermiddag krevet en ekstraordinær generalforsamling for å få stemt inn Kjell Inge Røkke som ny styreleder og kvitte seg med en del uønskede styremedlemmer, deriblant Espen Klitzing som er finansdirektør hos Jens Ulltveit-Moe. Aker kjøpte aksjeposten i Rec Silicon til konkurspriser fra nettopp Ulltveit-Moe.

Les også:
Det kommer et Røkke-triks i Rec Silicon – spørsmålet er bare hvor frekt det blir
dnPlus
Også ut av styret ryker jusprofessor Inger Berg Ørstavik.

Ny i Rec Silicon-styret blir Lene Landøy som sitter i konsernledelsen i Aker BP. Om dette betyr at Rec Silicon skal inn i oljerelatert virksomhet er tvilsomt. Det er derimot spekulert i at Aker Horizons ønsker at Rec Silicon skal satse på innsatsfaktorer til batteriproduksjon til elbiler.

Anette Malm Justad og Audun Stensvold fortsetter i styret. Stensvold jobbet i Aker i perioden 2006 til 2018, blant annet som investeringsdirektør.

Dermed kan man konkludere at Røkke og Aker vil få full kontroll over styret i Rec Silicon. Det skal bli svært interessant å se hva denne kontrollen skal benyttes til.

Dermed kan man konkludere at Røkke og Aker vil få full kontroll over styret i Rec Silicon
Aker Horizons eier nesten 25 prosent av aksjene i Rec Silicon og det ligger i kortene at Aker Horizons vil ønske å øke denne eierandelen, gjerne til over 50 prosent slik tilfellet er i Aker Carbon Capture og Aker Offshore Wind.

Spørsmålet er bare hvordan dette skal skje. Det er tvilsomt om Aker og Røkke ønsker å bruke cash for å få opp eierandelen. Røkke har tidligere benyttet tingsinnskudd i slike tilfeller og det kan skje igjen. Man kan forestille seg at Rec Silicon kjøper eiendeler fra for eksempel Aker.

Uansett hva slags planer Røkke har for Rec Silicon så er det ganske opplagt at det er noe som haster voldsomt.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Røkke kunne ha ventet til Rec Silicons ordinære generalforsamling den 11. mai med å kreve styreledervervet, men det har han åpenbart ikke tid til å vente på.

Etter at Røkke først bestemte seg for å gå grønt har ting skjedd i et rasende tempo.

Les også:
Røkke ville riktignok redde verdenshavene med et hotell på Fornebu, men å vedde på en handelsavtale med Rec Silicon blir for enkelt
dnPlus
Investorene i Rec Silicon kan dermed regne med at det kommer noen grep fra det nye styret i ganske raskt. Det ser investorene frem til med stor glede siden aksjen steg over 12 prosent på meldingen.

Etter at Røkke for ikke lenge siden bestemt seg for å satse tungt på det grønne og sirkulære, eller «planet positive» som er uttrykket Røkke bruker, har aksjonærverdiene steget voldsomt. Erfaringen har vist at det gir god avkastning å investere med Røkke. Det vil han og Aker åpenbart utnytte for alt det er verdt i tiden fremover. Markedet flommer over av billige penger, og de vil Røkke gjerne ha sin del av
Slettet bruker
07.03.2021 kl 13:53 5998

Hvorfor er der ingen andre en vi som tror på REC 😅tror ikke mindre når jeg leser hva som er fremtiden https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/03/07/7638094/ubs-kjop-disse-tre-aksjene-men-hold-deg-unna-denne
MorganKane
07.03.2021 kl 14:20 5810

Jeg tror ikke noen kjører kursen ned. Denne nedturen er noe som berører alle vekstaksjer. AOW har for eksempel blitt redusert med godt over 50% fra toppen.

Så er det mange proffe som sier at man skal selge alt grønt. Det er selfølgelig bare tull. Man kan spekulere i om det er bevisst for å få mest mulig penger inn i verdiaksjer (som de da allerede har posisjonert seg i) eller fordi det er å få billig inngang i grønne kvalitetsaksjer, slik som REC, den neste uken. EU-direktivet kommer. Penger vil også styrer over i grønn vekst. Denne nedturen i grønne aksjer kan umulig vare lenge.

Men tilbake til Røkke. Jeg tror at en sammenslåing av selskaper ikke hadde krevd at Røkke selv har styringen. I praksis har Aker styringen i alle selskapene som nevnes og hvis det var dette som var agendaen så er det relativt grei plankekjøring som kunne lett blitt gjort av et Aker kontrollert styre. Eller hva mener du Topptur?

Jeg har derfor mer tro på at det må tas noen større avgjørelser innenfor enten ML (batterier eller Solar relatert), Yulin, eventuelt at salg av teknologi til et nytt land (India) igjen har kommet opp på bordet. En siste mulighet er en sammenslåing av et eller annet slag, men da mellom REC og et annet selskap Aker ikke har kontroll på. Alt dette ville kreve mer enn bare plankekjøring. Og i mine øyne er det kun en av disse opsjonene som kan forklare Røkke sin personlige vilje til å ta grep. Og svært raske sådanne. Som du nevner så har Røkke i utgangspunktet allerede mer enn nok å henge fingra i.

Uansett, som nevnt i DN artikkelen, det er naturlig at vi får mer informasjon om dette rimelig raskt.
Redigert 07.03.2021 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2021 kl 14:51 5619

Takk for posting, fint å påminne om denne..

Vi har ikke grunnlag for å tro at noe er forandret fra denne ble skrevet, og tenk at dette var for bare noe uker siden. Makan til utålmodighet, og "doom and gloom", som er hos den del her inne
Topptur
07.03.2021 kl 14:54 5599

MK
Husk at i det gammle styret var det mye grums. Stort sett eterfølgere av JUM. At det må byttes ut for nytenkning er ikke rart.
Jeg tror at kommer det en type sammenslåing vil det inkludere flere selskaper. Da batteri og solselskaper. Derfor tror jeg en emisjon på Elefantnivå vil komme. At det vil skje på dagens kurs tror jeg ikke. Det er nok mere et håp fra noen en en realitet.Uka vil vise.
Redigert 07.03.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
MorganKane
07.03.2021 kl 15:34 5400

Alle emisjoner så langt har blitt satt langt over hva REC kursen var bare noen uker tidligere. Slik som tidligere vil det være naturlig å børsmelde eventuelle avtaler som er gunstig for aksjekursen før en emisjon gjøres. Det finnes regler. Mao dette vil skje nå også. Husk også at det alltid har blitt tilbudt repreasjonsemisjon. Noe som da gjør at han uansett ikke klarer å øke eierandelen. Og igjen, hvis Røkke først bestemmer seg for å være kjeltring, så ville han isteden fått noen andre til å gjøre det for seg. Greit å rydde i styret og gå ut gamle JUM menn, men det finnes nok av Røkke lojale, kompetente menn og kvinner til at Røkke ikke trenger å gå inn selv.

Igjen, den eneste grunnen jeg ser til at Røkke hår inn selv er at han mener hans teft, personlighet, forhandlingsegenskaper vil gjøre en forskjell. Dette er kun aktuelt hvis en eller flere tredjeparter er inne i bildet (itillegg til REC og Aker).

Jeg tror heller omvendt. Ved en elefantemisjon vil Røkke måtte hente det meste av penger utenfra. Dette betyr at jo høyere aksjekursen er jo mindre må han selv bidra med for å beholde eierandelen.
Topptur
07.03.2021 kl 17:12 4962

MK
Jeg er enig med mye av de du skriver.

Men jeg tror AH vil ha mye i emisjonen.
Slettet bruker
07.03.2021 kl 20:15 4402

Topptur, jeg har lært mye av dine fornuftige innlegg vedrørende RECSI og takker for det. Angående Aker Horizons, emisjoner og framtiden;

Jeg fulgte Nicolay Grove da han valgte å selge seg ut. Han har vært inne i selskapet i mange år fra noen kroner når ingen andre trodde på Rec. Jeg tror han solgte på bakgrunn av Aker Horizon sine planer for selskapet framover
Redigert 07.03.2021 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
VL
07.03.2021 kl 20:44 4203

Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken planer er det AH har for REC som gjør at du og Grov føler at Dere måtte selge Dere ut? Ingenting har endret seg siden Q4, TT har sagt at ML skal åpne opp i 2023 MEN kan også åpne tidligere hvis ting endre seg ( Q4) . Hvorfor solgte du ikke etter at AH tok over? Men sammen med Grov? Eneste grunnen er at du ønsker en lavere inngang og følger blind etter Grov( bææææ). Håper du kan komme med en velbegrunnet svar på hva det er som en negativt med planen til AH.
Slettet bruker
07.03.2021 kl 21:01 4046

Jeg begrunnet det allerede, vi kan vel være enige om at Grove sannsynligvis har mer kunnskap om Rec enn de fleste på forumet her? Det jeg sier er at han har sagt at prosessen tar lenger tid. Jeg har troen på Rec på lang sikt, men valgte å sikre gevinst fordi jeg er usikker på kursen de kommende månedene.
Topptur
07.03.2021 kl 21:15 3902

Les trådene mellom MG og Topptur.