One plus har 8. og 9. plass

rosgun
PLT 11.03.2021 kl 05:55 5854

Første mann ut med T-lens i Smartphone : One plus

https://www.google.com/amp/s/m.gsmarena.com/top_20_most_popular_phones_in_2020-amp-46737.php

———-

Antall enheter for de 2 modellene som ligger på topp 20 liste fra 2020.

Ifølge denne oversikten

https://www.google.com/amp/s/www.gadgetsnow.com/amp/slideshows/10-highest-selling-smartphones-in-the-world/photolist/77882285.cms

Vil en 8.og 9. plass tilsvare ca 7,7 og 7,3 mill enheter.

Tenker vi Bob Bob og litt så her vil muligens ca 7 millioner enheter av modellen One plus 9 selges i et antall ila 2021:7 mill enheter....

Når vi ser nærmere på lista er Polights kunde på smartklokker, Xiaomi høyt oppe på lista med flere telefon modeller, og det er vel nærliggende å tro at de er en av de neste på lista som vil ha T- lens i sine kommende telefon modeller......

Da snakker vi helt andre tall totalt og tar vi utgpkt. i top 20 liste vil Xiaomi utgjøre. 33 mill enheter

Vi snakker da totalt om 40 mill for One plus og Xiaomi enheter med minst en T- lens i selfiekamera.......

Blir det feks i snitt 2 linser pr enhet vil det være ca 100 mill linser kun i smartphone og kun hos 2 produsenter.......

Et regnestykke:

100 mill linserX 20 kr= 2 mrd kr.

En bruttofortjeneste på 50% og vipps sitter plt igjen med
————///—-
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
1 mrd !!!!
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
—//——-//—-

Ta så alle andre smarttelefoner som vil ha T-lens og ikke bare i selfie , men under kamera i hovedkamera også....

For hver dag Polight går ned er en gledens dag for de som er på kjøpern. De som selger vet ingenting og jeg lurer på om de er edru.


Uansett gratulerer til alle som ser det jeg ser og sitter i ro.. Dette er en aksje nå som IKKE under noen omstendighet er lønnsomt å trade...... Ligger det en storfisk til og/eller flere, snakker vi Gamestop potensiale X 10.


Hver sin lyst - lykke til folkens med jakten på nye aksjer til pris : under kr 200/1000...🙂

Mitt kursmål for 2021: kr 6000,-( mcap:70 mrd)

Til sammenligning ( felles:høy margin)
-Nel har mcap på 35 mrd
- MOWI , 112 mrd
- Salmar, 67 mrd ( utbytte aksje som plt blir)
- Nos , 29 mrd

Fra 2019 har jeg alltid skrevet samme kursmål( fra kr 20-30 sa jeg det samme, nå er kurs 200.. fristende å si: « hvem hadde rett»?

Uansett er vi kun på veien til 6000, så velkommen ombord folkens.. ikke for sent for 6 dobling ila 2021....


( mcap er fortsatt under 2 mrd!!!!!— ikke verst når ovennevnte gir en bruttomargin på 1 mrd👍)

NB: Ovenevnte er synsing KUN om volum på 2 stk tlf produsenter... Andre områder som er/kommer er:

AR briller( DW annonseres snart , spådd til samme volum som smarttelefoner- blir muligens Plt linser i alle merker inkl Facebook sin( patent med T- lens))
Barcode ( Honeywell har bestilt, flere kommer)
Biler / sensor/ kamera ( DW annonseres snart)
Medisin ( DW annonseres snart)
Smartklokker ( Ny DW annonseres snart, Xiaomi har bestilt)
Droner ( DW annonseres snart)
Fotokamera ( kommer)
Ansiktsgjenkjenning/ sikkerhetssystemer ( kommer)

+++++++

Alt med bruttofortjeneste mellom 50-100%

.....NU kjør vi ...,
Redigert 11.03.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Cumulus
11.03.2021 kl 07:23 5721

Det er greit nok det. Polight er definitivt det mest spennende caset nå. Men det kommer jo ikke 2 selfiekamera i disse telefonene.

Men for all del, regnestykket er godt nok med en linse per telefon.
Nugatti
11.03.2021 kl 07:57 5619

Støtter deg i denne analysen , rosgun

Høye marginer og fortsatt enormt potensiale på kursen. Dette er bare en sped start!

rosgun
11.03.2021 kl 14:03 5388

Den kommer nok flere steder enn kun på selfiekamera

Hvis du snur telefonen finner du flere kameraer liksom
Redigert 11.03.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Cumulus
11.03.2021 kl 15:21 5224

Den gjør nok ikke det.

Regnestykket ditt gjelder for 2021 så vidt jeg forstår. TLens er kun aktuell for selfiekamera i Smartphone de neste kvartalene. Det jobbes med en ny generasjon TLens for bruk i bl.a. back Camera, men det er et stykke frem. Det er fullstendig uaktuelt i produkter nå. TLens Silver er nok i en smartBrille før neste generasjon Tlens er i et back Camera. Da er det ingen grunn til å bygge opp forventninger til det. Fremtiden i det korte bildet er lys nok som den er.
rosgun
11.03.2021 kl 16:35 5067

Fint om du kommer med linker og saklig begrunnelser . Du kan faktisk ikke vite dette 100%....

Bare tullprat uten argumentasjon holder ikke her
Redigert 11.03.2021 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
disdude
11.03.2021 kl 17:42 4880

Er vel ikke tullprat å poengtere at det kun er silver og silver premium som er på markedet p.d.d.
Men når Platinum og evt MoU linsen materialiserer seg, da kan vi snakke om flere linser i en enkelt mobil
Kraamz
11.03.2021 kl 19:05 4595

Hvorfor utelukkes bakkamera? 😊 Det har da sannelig blitt nevnt forbedring av bakkamera med Tlens 🙂

Men jeg er enig i at kursmålet er noe drygt, men det er lov å håpe😅
Selv tror jeg en plass mellom 350 og 500 kan være realistisk☺️
Jeg er overpositiv kanskje😬
provence
11.03.2021 kl 19:12 4563

Fordi Kraamz .. se meldingen om MOU
--
poLight ASA - signed MoU and received purchase order to make a prototype of a new version of TLens
Horten, 9 September 2020 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced that the company has signed an Memorandum of Understanding (MoU) and received a purchase order to develop a prototype of a new version of the TLens from an unnamed camera module supplier. Depending on the result of the prototype and the party's strategic consideration, the aim is to release a new version of the TLens having a bigger aperture and hence fitting bigger sensor formats and new applications, primarily for the smartphone market. The purchase order is worth NOK 1,3 million.
--

Det er fysikk involvert her, for å understøtte en større sensor og høyere oppløsning, man må ha en større blenderåpning om du forstår - TLens Platinum.
Redigert 11.03.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Kraamz
11.03.2021 kl 19:41 4457

Det du skriver her provence er helt korrekt i forhold til større blenderåpning🙂, MOU er Langt frem i tid , det er helt klart men er ikke relatert til Platinum, platinum er av mindre størrelse igjen og har vert i POC stadiet tidligere(Bekreftet av CEO at MOU og Platinum er to forskjellige typer Tlens) 🙂

Alt dette tatt til side, er det å utelukke kamera bak på smartphone av mindre sensor med AF? En bak kamera kluster er ofte sammensatt av flere sensorer av forskjellig størrelse🙂 Jeg mener selv Silver ikke kan utelukkes i high FPS cam bakpå!? ☺️

Redigert 11.03.2021 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2021 kl 19:42 4440

Hvor fort Tlens kommer til å bre om seg i de ulike markedene (mobil etc.) kan vi nok se i strekkodeleser firmaene (barcode). Nå nylig lanserte Honeywell EX30 er mye bedre (250 % og 150% på to ulike kriterier) enn forgjengeren og konkurrentene vil begynne å skjelve og ha samme linse.
Om vi ikke er oppe i 6000,- i år så havner vi langt over 1000,-. Husk det er kun 9 mill aksjer.
Redigert 11.03.2021 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
provence
11.03.2021 kl 19:55 4354

Må holde tungen rett nå .. Platinumversjonen vil ha større format enn hva som er tilfellet med 'selfie' kamera. Selfi kamera skal ikke okkupere for mye areal mht. skjermen men på baksiden og hovedkamera har man rikelig rom for linser med større format. poLIght har ikke Platinumversjon klart for markedet nå.

MEN.. det interessante med denne ukjente kunden, kunden har kjøpt en prematur versjon av Platinum for å bygge dette inn i en konstruksjon om du forstår. Det er parallelle prosesser her om du forstår. Jeg tror dette ut fra min forståelse.

Spennende tider !

EDIT: poLight kan ikke omgå fysikalske lover om du forstår .. siden du nevner Platinumversjonen vs. øvrige systemer siden du bragte dette på bane (mindre størrelse) om jeg skal tolke hva du skriver.
Redigert 11.03.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.03.2021 kl 20:25 4230

Mulig det burde vært en splitt eller er det omvendt splitt det heter?

Hadde kurs vært mer som Idex f eks, og ligget på 2-3 kroner(mcap fortsatt 3-4 mrd) ville nok flere vært med på min tankegang om verdifastsettelsen. Er jo veldig uvanlig at en kurs er så høy som flere hundre og etterhvert tusen... Vil tro plt gjør noe med dette vært øyeblikk så folk ikke skal få høydeskrekk her....

Fokus er mcap og at den er under 2 mrd, dvs halvparten av hva IDEX er verdsatt til , til tross for kurser rundt kr 2-3..


dvs om plt hadde gjort en splitt ville en kurs fra 2 til 64 kr (kr 2,4,8,16,32,64) virke mindre avskrekkende enn en kurs fra kr 200 til 6000...

Men sånn er det for øyeblikket og forholdet til mcap og kurs er jo akkurat likt.....


at det kommer en splitt av noe slag omvendt, bakvendt eller lignende iforhold til 2:200 virker svært sannsynlig at bør komme hvert øyeblikk.....

ER nok heller av den oppfatning at en verdsettelse på kurs 6000 er beskjeden med tanke på at all teknologi i alle typer kamera skal byttes ut til kun en "linsetype" ila nær fremtid.... Det er i dag svært mange linseselskap som er big bussiness.. Da lle disse forsvinner til fordel polight sier det seg selv hvor vannvittig denne aksje kommer til å bli verdsatt, ikke bare i dagens ordre,, men aksjer prises som alle vet på forventninger tidlig enn faktisk inntjening på kort sikt...

Folk må våkne og se og forstå ovennevnte for å gidde å kjøpe seg tyngre inn.. man trenger ikke 10 aksjer nå, kun plt.... Noe sikrere penger på gata finner du ikke nå eller ila neste 10 år... lav risiko er det også-svært lav... Få aksjer betyr massiv og hurtig vekst mot kursmål i 2021, kr 6000
Redigert 11.03.2021 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Kraamz
11.03.2021 kl 20:39 4171

Hehe, er nok jeg som er dårlig til å få frem hva jeg sikter til🙈

Jeg har full forståelse for at det er forskjell på aperaturstørrelsene her, og at det er klart fordelaktig å ha større aperatur for å kunne passe større sensorer og få lavere F, nummer☺️

Slik CEO ligger frem svar ved Q&A etter MOU kom til live, er at det ikke er noe forbindelse mellom MOU linsen og Platinum, slik jeg tolket han🤔

Ang Tlens Silver(brukt som selfiecam) er det grunn til å utelukke denne i bakkamera? Til å ha en annen funksjon enn hovedkamera foreksempel?
Kraamz
11.03.2021 kl 20:50 4130

Spurte CEO følgende🙂


Hei Øyvind!

Ang Bakkamera på smartphone!

Vet du har nevnt at det er mulugheter for å forbedre bakkamera tidligere.

Er dette å utelukke uten bruk av den nye MOU relaterte linsen eller Platinum?

Er det slik at Platinum er langt frem i tid også?


Svar fra CEO:

Dette kan bety flere ting. I tillegg til nye varianter av TLens (inkl Platinum og «MoU linsen») vil også vår teknologiplattform generelt kunne danne grunnlag for andre ting i bakkamerastrukturen



Platinum ble satt på hold når den var på ES nivå (eng. sample), så den kan relativt rask tas opp i MP avhengig av kapasitet hos underleverandør.

provence
11.03.2021 kl 20:58 4100

Med Tlens Silver osv. vil denne komme til kort og vil være underlegen som hovekamera av grunner jeg nevnte .. mindre blenderåpning .. fysiske lover.

Prøvde å finne denne uttalelsen .. teksten kommer nok fra poLight men finner denne ikke men på tidligere tråder her https://finansavisen.no/forum/post/1073225/report

The TLens Silver and Silver Premium are considered more suitable for a smartphone front-facing camera, wearables and for barcode readers. The TLens Platinum product is more suitable for rear-facing smartphone cameras due to wider front aperture diameters allowing for more light to reach the camera sensor.

For bakkamera .. det er TLens Platinum vi snakker om.
Redigert 11.03.2021 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
provence
11.03.2021 kl 21:31 3946

Det er da interessant med denne uttalelsen Platinum ble satt på hold når den var på ES nivå (eng. sample), så den kan relativt rask tas opp i MP avhengig av kapasitet hos underleveran

For slik jeg forstår det, poLight har kanskje tatt den største og mest ufordrende oppgaven med å få frem selfi kamera løsningen nå med små dimensjoner. For når det kommer til en Platinum versjon med større armslag for å si det sånn kan veien frem til en Platinum versjon være kort..
Cumulus
11.03.2021 kl 21:53 3850

«...andre ting i bakkamerastrukturen»

Hmm, Isaksen litt kryptisk der. Hvis TLens allerede nå (H1) skal brukes til «andre ting» i bakkamerastrukturen blir jeg overrasket. Det mener jeg ikke er kommunisert til markedet som en mulighet på dette stadiet.

2211
11.03.2021 kl 22:27 3730

Jo dette er nevnt kort på en tidligere q pres. Om det var q 1 eller 2 husker ikke jeg. Men det ble ikke sakt mer en hva som står i mailen kramz viser til.
Cumulus
11.03.2021 kl 22:50 3658

Ok, det kan hende.

Jeg tror likevel hovedfokus bør være DW i selfiekamera. Om det mot formodning skulle komme «andre ting» mottas det med takk. :-)
Kraamz
12.03.2021 kl 08:33 3300

Helt enig i at fokuset ligger på Selfiecam og at det er Platinum og MOU som vil bli brukt i hovedkamera bak, men kan man dermed utelukke en annen Tlens bak på en mobil ? AF funksjonen med alt i focus osv er da overlegen selvom den ikke kan konkurrere på andre parametre!

Det har blitt nevnt funksjoner NOT Related to imaging, er dere ikke da enig i at vi ikke kan utelukke produkter som i dag ER tilgjengelige? 🙂
nykken
12.03.2021 kl 09:02 3215

Good morning everybody! Det føles godt nå når skuta har kastet loss og vi kan stort sett skue forover. Noe krusninger blir det vel på reisen men stort sett ser meldingene bra ut. God reise!
rosgun
12.03.2021 kl 12:21 2940

G J E N N O M B R U D D I SMARTTELEFON BEKREFTET:

Tipper det kommer bestilling på 1-3 millioner linser ila kort tid. Prod kapasitet er ingen problem....NU Kjør vi.......:

In the past two days, I have been watching the information on the OnePlus 9 network. In addition to the rear-camera IMX789 and free-form surface, 140° ultra-wide viewing angle shooting, I am also very interested in the advertised "human eye bionic focus" technology, and tried Use professional knowledge to interpret.

OnePlus mobile phone supports human eye bionic focus. According to OnePlus, this sci-fi-like technology is inspired by the human eye. The auto focus response speed can be shortened to 1 millisecond, which is 5-10 times faster than traditional mobile phone cameras. The minimum focusing distance is shortened to 15 cm, and it can focus at close range quickly even when shaking. And it can effectively reduce the internal space occupancy and reduce the opening of the front camera. Thanks to this technology, the front camera will be able to capture portraits and backgrounds separately at almost the same time, and synthesize all-focus photos. The introduction to this technology on the Internet is dazzling, but also very simple, but you can get a glimpse of it through a moving picture.

https://zhuanlan.zhihu.com/p/355810047
Redigert 12.03.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
stimar
12.03.2021 kl 12:27 2913

Wow igjen rosgun !
1/6 av kursmålet ditt for 2021 er absolutt innafor, alt over blir bonus ;-))
rosgun
12.03.2021 kl 12:30 2895

Høres voldsomt ut med 6000, men kommer nok en splitt så vil folk le av det lave verdi/mcap målet på 60 milliarder......

kurs mål på 64 kr vs 6000 kr gjør noe med hue til folk

La oss si at kurs i dag var mellom 2-3 kr og kursmål var kr 60.....

Det hadde gjort det enklere psykologisk for hvermansen å forstå at det ikke er sååååå mye høyere. Høyt ja, men ikke "bak mål" overhodet...

Flere aksjer har hatt en slik reise, NEL, Wow osv osv,,,, spotify, appple , facebook, snapchat, google..og div bitcoin osv osv.

Er vel ikke noe annerledes med polight- distrtruptiv teknologi er en klink vinner uansett- enkelt og greit!!!
Redigert 12.03.2021 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
stimar
12.03.2021 kl 12:35 2862

Veldig enig i dette med splitt og noe jeg har "mast" om i tidligere innlegg. Tenker vi vil få høre om dette på neste Q, 07.05.21.
Jotun, Arendal fossekompani og Voss veksel er ikke kjent for høyt volum;-)
stimar
12.03.2021 kl 12:41 2835

Ville anbefalt 1:10 splitt. 91 millioner aksjer er høvelig til at "alle kan få" sin del.
For ordens skyld, 10:1 er reversed splitt;-)