HAV Topp 50 øker (>95%). Det rigges til et kjemperally.

Slettet bruker
HAV 15.03.2021 kl 19:11 11621

Da har HAV hatt nesten 2 uker å stabilisere seg på etter notering. For de som følger med kan man og se at Topp50 øker ganske betydelig. Nå er det under 1.5 mill aksjer utenfor Topp50 lista. Det må være noe av det mest ekstreme man kan finne på markedet i Oslo. Et minste pip nå sender aksjen opp 50%. kanskje man ikke renger det engang. At sektorene roterer litt tilbake til tech kan være nok, for hvor skal indeksregulerte eiere kjøpe aksjene når det ikke er noen tilgjengelig?

Triggere:

* Der er mange kjendiser i Topp20. Som typisk sett liker å doble 2 uker etter notering. (Hatteland, Spetalen, Fredly, osv osv..)
* Fearnley er meget positiv til HAV og kommer med analyse snart.
* HAV venter inn mange nye kontrakter, også internasjonalt
* Annual report som kommer til å guide fremtidsutsiktene.
* HAV skal starte mange nye forskningsprosjekt nå. For 45 mill. vent å se en strøm av Enova støtte inn mot disse.
* Greentech vannrens ordre landbasert oppdrett.
* Havila Kystrute Hydrogen ordre.
* SOV design og zero emission ordre
*osv osv..

Det sagt. Se på HAV fordi det er det ledende selskapet på maritime zero emission teknologi og ledende på vannrens/greentech og fordi de kommer til å vokse fort og kraftig fremover med Europas og Ernas klimameldinger. Priset til 500 mill i dag, er estimert til å få et resultat på 50 til 90 mill i 2021.
Redigert 15.03.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2021 kl 19:29 6217

Reservert
Patron72
15.03.2021 kl 20:08 6153

Fremtiden er grønn har verden bestemt. Men ja jeg har lodd i olje også.

Når det gjelder denne aksjen føles det trygt og godt å handle under emi kurs 💰💰💰
Slettet bruker
15.03.2021 kl 20:25 6116

Mye som er ulogisk på Oslo Børs. Hav som tjener penger og har lyse fremtidsutsikter har mcap på 500 mill. Mens bedrifter i samme sektor uten betydelig inntjening er priset til flere milliarder, LOL.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 20:32 6095

Det er veldig sant :).

Men følg med Nasdaq ligger over SP500 og Dow nå. Det er på tide med balanse ;)
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:43 5923

HAV har bunnet ut og setter en Higher Low før vi kjører opp igjen.

Sikreste og billigste kjøpet i Oslo.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:00 5900

Sett inn overdrive og kjøp Bagger.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:12 5865

Oppgang kommer, jeg har jo lastet på bra allerede da ved et par anledninger. Jeg har troen kortsiktig fordi det finnes jo pokker meg nesten ikke aksjer tilgjengelig samtidig som folk flest vet at HAV er ganske solid, har superrelevant teknologi og tjener mye penger.

Det er bare et par grupper som snakker om aksjen ennå. Shareville er for eksempel ennå stille, men det vil ikke vare lenge. Rapporter kommer og pengestrømmen blir stadig bedre bevist.
Redigert 16.03.2021 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:29 5842

Hvis man trekker fra hydrogen som etter min oppfatning sannsynligvis aldri vil kunne bli en realitet til maritimt bruk ut fra presentasjonen fra HAV Hydrogen for noen uker siden hvor man fra denne aktøren sin side viste hvor kort man faktisk har kommet i denne utviklingen, så blir H2 i skip over større strekninger en uovervinnelig barriere og ikke regningsvarende.
H2 drift vil ta alt for mye plass av skipets kapasitet, og bli kjempedyrt sammenlignet med elektrifiserte fartøyer..
Og ren hydrogen basert på vann vil koste alt for mye å fremstille.
Skal man basere H2 med utvinning fra elektrisk kraft, så vil man kaste bort elĺer miste minst 60% av den opprinnelige elektrisiteten.

Når det gjelder andre null utslipps løsninger så vil det etter min mening kunne bli en veldig sterk konkurranse mellom mange andre tilbydere, og man vil se store utvidelser og konsolideringeri dette segmentet.
Drømmen om store marginer for midre aktører kan fort bli med en våt drøm.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:34 5821

Tror vi må til en viss grad bare være enige om at vi er uenige vedr. maritime H2. Maritime H2 jobber mange selskap med og det kommer til å skje. CEO sier et DNV godkjent system vil komme fra HAV i Q3. Det er utrolig langt forran alle andre. Når det gjelder NTNU presentasjonen så vil jeg minne om at lederen som presenterte da fra HAV Hydrogen presenterte sammen med konkurrenter. Selvfølgelig presenterte han utfordringene og ikke løsningene. Konkurrentene kan ikke få svaret i fanget.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:45 5796

I så tilfelle tror jeg det var et feilgrep å presentere dette på den måten det ble gjort.
Bjellesauene er ikke dumme, og mange av disse vil nå holde seg unna HAV sammen med andre logiske investorer.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 10:52 5778

Jeg tror ikke mange er villige til å vedde på at det kommer en go fra DNV i kvartal 3.
La oss se hvem som får rett.
Det er ikke lenge til Juli-Sept.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 11:21 5743

Det kan jeg være enig i. Jeg var ganske overrasket når CEO sa det. Jeg er superfornøyd om det kommer i November eller Desember. :)

Men Hydrogen er jo fortsatt ikke den tingen man tjener mest på. Det er den tingen som er mest sexy å snakke om :) Så HAV kommer til å levere som pokker likevel.

Jeg tenker at markedet må få øynene opp for HAV til slutt. Det er ikke en TECO boble, det er en bedrift med 800 mill omsetning og sannsynligvis 50 til 90 mill resultat. Akkurat nå er den priset til bare 530 mill mcap. Vi får smøre oss med tolmodighet og finne på noe morsomt mens vi venter :)
Mariobros
16.03.2021 kl 11:50 5718

greit nok at du ikke har troen på hydrogendelen, den er forsåvidt ikke priset inn heller... du finner ingen teknologiselskap som legger ut tegninger eller løsninger på store utfordringer i en presentasjon før de selv har fått godkjenning og deretter en oppdatert patentsikring, det må i så fall være aktører som ikke er ute etter å tjene penger...

rensesystem for ballastvann (der hav har den mest kompakte løsningen) er big business, samme gjelder når den skal modifiseres for å kunne rense vann for fiskeoppdrett og andre formål ellers i verden (ref presentasjonen med CEO). der sa han ganske klart at her var det mye penger å hente. hav har også broløsningssystemene og skipsdesign, enda to aktører som har markedet forran seg. er du like negativ til disse delene av hav? i så fall, hvorfor?
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:17 5600

Har vi ikke satt en slags høyere bunn nå?
Jeg tror vi er klar for en korreksjon opp.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:31 5569

Jeg er enig i at broløsningen til windsupplyskipene er i en klasse for seg ;-))
Slettet bruker
16.03.2021 kl 14:37 5563

Ja det og skips design simulatoren til HAV design and solution. Den biten der har de tjent store penger på med EBIT margin rundt 20% i alle år (bortsett fra 2019 da).
Slettet bruker
16.03.2021 kl 18:59 5417

HPUR signerer hydrogenkontrakt. Hydrogen roterer tilbake i fokus.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 19:00 5524

HPUR signerer hydrogenkontrakt. Hydrogen roterer tilbake i fokus. Ikke lenge før vi ser noe mer fra HAV også på dette.

Nå er vi og tilbake på fokus på skip og hydrogen. https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/16/7641363/31-rederier-konkurrerer-om-veidekke-kontrakt

Redigert 16.03.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 21:28 5482

Trenger ikke og komme noe nyheter fra HAV enda, jeg vil laste opp mere under emi kurs før den skyter fart. :-)
Mariobros
16.03.2021 kl 21:59 5449

Ja syns den kan vente til typ neste tirsdag 👌
Redigert 17.03.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 23:02 5366

Det tror jeg ingenting på. Den blir å hoppe opp før den tid. Se tittel på tråden Topp 50 har 95.5% av aksjene og øker. Den minste interesse fra folket vil sende den langt over emi kurs oppover 20 tallet.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 23:52 5303

Ja det er derfor folk ikke må oppdage denne før jeg er ferdiglastet.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 06:55 5180

Synes det er nok nå. HAV burde ikke være omsatt for under 30 kroner aksjen. Tidenes mes åpenbare rakett.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 15:57 4960

Topp 10 og Topp 20 Øker og øker. jeg tror ikke det er så mye tid igjen før toget går.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:30 4918

Fikk kjøpt 2000 til på lavt 14 tall idag, det er jeg meget fornøyd med, Ellers, hysj hysj, vil kjøpe mer før den store horde oppdager den.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:36 4918

Det gjør meg forbannet at folk kan ennå kjøpe den så billig. Men det er ikke lenge nå. #2 på aksjonærlista økte med 500 000 aksjer i sist liste.

Nå er det ikke lenge.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 17:08 4885

Tror nok ikke de økte, var nok en del av totalen de kjøpte på emisjonskurs kr 18 som lå under Fearnley emisjons post i starten.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 17:10 4886

Men det jeg ikke skjønner bæra av er, hvem i svarte er det som selger på disse nivåene.
Amore
17.03.2021 kl 18:05 3129

Folk som selger er folk som har skjønt at hydrogen for langdistanse ikke er i nærheten av kunne bli virkelighet på mange mange år enda. Selskapet prates opp av folk som har forkjøpt seg på aksjer , med håp om å trade seg ut på oppgang ved å lure andre inn. Les hva nicket oppgang kommer skriver nå som han har solgt seg ut . Les hva han skrev da han var inne blant topp 10 i Hyard. Han kom seg ut på topp over 30. Derfor blir det nå knallhardt salgspress framover. Ballast rens alene kan ikke holde denne oppe alene- 1-2 mill pr. system. De hauset med 4-5 mill-
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:29 4796

For noe tull. Det er mange artikler om Hydrogen som løsningen for zero emission skipsfart. Andre alternativ (som Ammoniakk) har et betydelig CO2 avtrykk og er ikke i nærheten av å komme ned i samme kost (det vil vel bare bli tøffere jo mer CO2 avgift går opp?). Siste shakeout tror jeg du så i dag. Om du lurte på hvor aksjene som ble solgt kom fra så var det ASK CAPITAL (og disse er vel fri for aksjer nå). Til gjengjeld har Farstad Capital økt med 500 000 aksjer. #2 på lista trumfer en del annen prat :).

Ellers har HAV 900 mill ordrer i ordrebok og har i alle år produsert et resultat typ 50 mill (også i 2020 om du korrigerer for kontrakts bruddet de måtte ta pga. verftet). Dette var før de fikk omsetning fra Greentech. Men siden Greentech nevnes så vil jo det selvfølgelig øke resultatet. 1-2 mill er jo beviselig feil om du leser HYARDs egen børsmelding 3 Mars. Jeg tenker at du har en uke på å komme deg inn nå før vi flyr over 20. Hydrogen på skip er igjen aktualisert med nye kontrakter på vei fra Veidekke.
Redigert 17.03.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:53 4769

HAV selskapene har mye bra på reportoaret, men etter å ha sett presentasjonen av H2 prosjektet, så oppfattet i hvertfall ikke jeg at det finnes noen løsnimger for hydrogen i store båter eller skip.
Hydrogen og brenselceller tar den plassen det tar og det blir det ingen forandring på.

Det som må til for å få plass er kanskje en skipskonstruksjon med mye dypere kjøl.
Og hvis det lar seg gjøre blir det sikkert så dyrt at det ikke er formålstjenlig.
Og minst like store utfordringer er helt jevn temperatur på den flytende H2 gassen, helt jevnt trykk, og garantert sikkerhet for mannskap og evt passasjerer.

De kumme jo sagt at de hadde en løsning på noe av dette, men det
gjorde de altså ikke.
Redigert 17.03.2021 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 18:59 4764

HAV jobber med komprimert H2 som de fleste andre, ikke flytende :)

CEO sier nå selv at de skal ha DNV godkjent system i Q3.

Hva sier DNV om dette?

"DNV GL’s latest research suggests a more certain future for hydrogen, and that the time is right to begin scaling the hydrogen economy."

https://www.dnv.com/oilgas/hydrogen/index.html


Oppgang Kommer. Jeg har en god del respekt for det du har fått til som investor. Jeg håper du ikke faller for fristelsen å begynne å si negativt for å si negativt bare fordi du har solgt deg ut. Jeg kjenner jo selv og at det kan være fristende av og til, men prøver å la være. Det du snakker om her vedr. DNV er jo noe du kunne sjekket selv. Som du ser så har DNV en veldig positiv innstilling og sier dette oppfordrer de til for det lar seg gjøre. Lovverk og standard for godkjenning er under utarbeidelse.
Redigert 17.03.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 19:11 4746

Amore skrev Innlegget er slettet
Hva med å lese deg opp litt Amore. DNV sier noe helt annet enn deg. Tiden er rett for Hydrogen!

OG HAV holder ikke på med flytende. Havila Kystruten er lagd for komprimert for å unngå sloshing effekten.

Sett dere inn i ting.
Redigert 17.03.2021 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Patron72
17.03.2021 kl 19:24 4720

Blir grønn dag i morgen nå 👍
Mariobros
17.03.2021 kl 20:46 4642

Amore skrev Innlegget er slettet
Hydrogendelen er jo enda langt langt unna å være priset inn så skjønner ikke helt hvorfor OK og Amore henger seg opp i den. Løsning på kjøling og trykk finnes allerede, er bare et par dager siden man kunne se det på nyhetene i beste sendetid ang norske ferger.
Uansett hvor negativ man er så kan dere ikke argumentere vekk omsetningen selskapene i HAV har hatt, og veksten de ligger an til å få, ex hydrogen...
Redigert 17.03.2021 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2021 kl 21:13 4604

Jeg skal ikke si mer om dette.
Du får se selv.

Nikola har nå holdt på med å få store trucker på veien i en del år.
så vidt jeg husker skulle de ha vært på veien før flere år siden.

Slutt fra meg.

ps
Jeg skal ikke ha HAV aksjer.

Lykke til.

.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 23:13 4493

Nikola har holdt på ja. Men se på Hyundai trucks. De har 10 prototyp som kjører rundt i europa. Funker strålende. Snakkes bare mindre om.