Flyr - en analyse

Slettet bruker
FLYR 16.03.2021 kl 11:55 2430

om noen år vil myndighetene kreve biofuel som er 5 ganger så dyrt for å nå nullutslippsmålet, flyveturer vil være forbeholdt for en liten økonomisk elite.
Redigert 16.03.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
16.03.2021 kl 12:15 2383

I 2019 var pris 2,5 - 3 ganger høyere, og går trolig ned med økende etterspørsel.
Hvis fuel utgjør 25 % av kostprisen, vil den fremdeles være bare halvparten av kostprisen, og kostprisen stige med 40 %.
Tror ikke det dreper reiselysten til folk.
fabian2
16.03.2021 kl 14:31 2290

En "analyse" litt på siden. Jeg har iblant lurt på hvordan flybilletten kan koste mindre enn noen smørbrød på flyplassen :)
vestlandsfugl
16.03.2021 kl 15:07 2249

flyet går likevel, tomt sete = kr 0,-,
solgt sete er kr 99,- + mulighet for å selge bagasje, setereservasjon, mat/drikke, skrapelodd (Ryanair)++, så er inntekten plutselig kr 999,-
det er min erfaring
fabian2
16.03.2021 kl 15:12 2232

Ja , innenlands er det mye billigere å fly Oslo-Bergen enn å ta toget......og toget er nok stats-subsidiert......
Slettet bruker
16.03.2021 kl 15:16 2216

Før pandemien var vel reiseaktiviteten på sitt høyeste noengang.
De færreste flyselskap tjente gode penger, selvsagt noe riv ruskende galt i den bransjen, men fortsatt setter folk velvillig inn kapital i disse selskapene
Kåre Grønn
16.03.2021 kl 16:16 2146

Etter pandemien vil reiselysten være enda høyere enn noen gang...
Redigert 16.03.2021 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Jguiden
16.03.2021 kl 17:52 2017

Må huske på at det tar tid for de store flyselskapene å få fly i drift og crew tilbake i jobb når alt åpnes igjen. Når alt åpner og alle skal ut å fly så vil det være høyere etterspørsel enn tilbud.
Kåre Grønn
16.03.2021 kl 23:25 1805

Massevaksinering dundrer i gang etter påske! Flytrafikk for fullt til sommeren!

Dette under skal Kjos og Co samarbeide med :)))) NAS er bare latterlig..

https://e24.no/podkast/vgtv/episode/214116
Redigert 16.03.2021 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
pengex
17.03.2021 kl 07:32 1646

Sparker beina under nas aksjonærene her. Kjos overlater kortdistanse til nas,flyr,sas osv og satser på noe nas har skrotet. Altså en verdi som er trukket ut fra nas. Regner med at han får lisenser og fly meget billig. Og så mener han at vi skal satse på dette igjen.
Kåre Grønn
17.03.2021 kl 10:02 1541

Kjos har ingen tillit selv om han får noen oppslag i media. Kjos var hovedårsaken med alt for mange bestilte fly til at Norwegian gikk fullstendig dundass. Kjos var stormannsgal og gikk helt amokk.. Jeg vil likevel si at oppslaget rundt Kjos bare reklamerte for hele flybransjen (reiselivet er som en trykkoker noe som er sant). Flyselskapet som opptrer smartest i markedet, vil gjøre det best. Jeg tror også at det er plass for alle de norske selskapene. Flyr har på samme måte mulighet til å starte opp noe nytt der de anskaffer gode flyavtaler (lease eller kjøp etterhvert). Det vil ikke være nok flyturer fra start, så dette er nødt å bli bra! Og det er plass til enda flere selskap egentlig..
Redigert 17.03.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
fabian2
18.03.2021 kl 12:36 1371

Løsningen er vel enkel : Påby alle nordmenn å fly minst to ganger i måneden. Frem og tilbake. Da får flyselskapene nok kunder , og nordmenn får brukt litt av pengene sine. Og "Fremtiden i våre hender" kan servere bærekraftige smørbrød før avgang , og etter ankomst. Hele folket i arbeid!
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 12:44 1342

Kjos sitter og håper på at Covid fortsetter utover høsten slik at de andre selskapene ikke får fortrinn :)) Spennende etter påske nå! Blir det massevaksinering??
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 12:47 1332

AstraZeneca kommer til å fortsatt brukes nå. Dvs vaksinen er blir friskemeldt 13.00:))
Redigert 18.03.2021 kl 12:47 Du må logge inn for å svare