Teknisk Analyse Hexagon Purus

Muggost
HPUR 16.03.2021 kl 18:23 34114

Teknisk analyse følger, i den grad det er relevant etter så kort tid som børsnotert selskap.
https://www.tradingview.com/x/BS3ojRKJ/

Så må dere huske at TA ikke er et verktøy som sier noe om de fundamentale forholdene i selskapet, det sier i stedet noe om hva investorene foretar seg.

Etter toppen 8.januar i år har "grønne aksjer" fått et noe pessimistisk sentiment over seg, da 10-årig rentenivå er stigende, noe som ikke er så bra for de selskapene som ikke har inntekter i dag, men venter inntekter i fremtiden. Penger i hånda nå er altså bedre enn penger i hånda i fremtiden.

HPUR falt deretter bratt tilbake fra et særdeles overkjøpt nivå (RSI 92) og har laget en nedadgående trendkanal som vi pr dags dato skurer bunnen av. Aksjen ligger et godt stykke under 50-dagers snittet (ikke et positivt tegn) og RSI (40) indikerer ikke engang at aksjen er oversolgt. Det dannet seg en ny bunn i går på 45.5 men fraværet av oppgang etter dagens monster-kontrakt på 700 millioner spenn kan ikke tolkes annet enn at mange investorer bruker dette som en sjans til å komme seg ut. Sell on news.

Det er desverre ikke ordentlig støtte før 36.7 og det er av ovennevnte indikasjoner grunn til å tro at aksjen kommer til å falle videre ned mot det nivået. Trenden vil aksellereres kraftig hvis oljeprisen og renter fortsetter å stige (husker du; penger i lomma nå er bedre enn penger i morgen). Dette var det tekniske, og jeg kan få rett eller ikke - det vil bare de kommende månedene vise.

SÅ TIL DET FUNDAMENTALE:
Som visse andre her på forumet er dyktige til å vise, så er de fundamentale forholdene ganske positive på lang sikt. Det inngås store kontrakter og "det grønne skiftet" vil aksellerere i årene som kommer. Det er i grunnen bare å lese innleggene til midtikøajohnny. Han er flink til å grave, ingen tvil om det. Det store spørsmålet her er egentlig om investorene kommer til å ha tålmodighet med Hexagon Purus som investeringsobjekt på kort og mellomlang sikt? Personlig har jeg omtalt aksjen som et luftslott med betong-fundament i en annen tråd, til stor forargelse fra ypperstepresten i meningheten.

Hvor mange år kommer til å gå før de fundamentale forholdene kommer til å forsvare 11 TUSEN MILLIONER i markedsverdi? Det er her luften ligger mener nå jeg. Det kan gå årevis. Investerer du i Purus i dag bør du være klar for å vente leeeenge på oppgang (men den kommer nok, og da tar Purus en NEL!). Så får de som skriker etter dokumentasjon klikke på lenken og se hva investorene HAR foretatt seg de siste to månedene. Det er vanskelig å tolke chartet på annen måte enn at folk flest har solgt og solgt og solgt på stadig lavere kurser. Og det er ganske kraftige tegn på at de vil fortsette og selge og selge og selge på stadig lavere kurser, selv om midtikøajohnny ikke vil at folk skal gjøre akkurat det.

Men selvfølgelig, hvis Purus fortsetter å melde sånne kontrakter som de gjorde i dag, og at dette ikke var en sånn once-in-a-decade kontrakt, ja da kan det snu. Og da skal dere selvfølgelig få kaste så mye tomater og råtten fisk som dere vil på meg, for da har jeg tatt feil. Jeg er hvertfall ikke i tvil om at ypperstepresten i menigheten kommer til å trekke frem det innlegget da :)

Og til slutt, en siste disclaimer. Jeg skriver selvfølgelig ikke dette for å advare folk som kanskje tenker de kan tjene noen raske penger her - jeg skriver dette fordi jeg driver åpenlys kursmanipulasjon og ønsker meg inn i aksjen til så lav pris som mulig...
Slettet bruker
07.02.2022 kl 18:27 4950

Jeg slenger på detaljer på samarbeidsplanene med BMW.
https://www.h2-view.com/story/new-consortium-led-by-bmw-and-hexagon-purus-aiming-to-develop-hydrogen-storage-system-solutions-for-passenger-vehicles/

Skulle dette bli realisert ( muligens indirekte som en konsekvens av en utbygging av infrastruktur for hydrogen/ batterier primært for tyngre kjøretøy), så er det en reversering av tidligere planer ( MB). Selvsagt er dette markedet enormt.

Det ser ut for meg at investorer har størst fokus på det negative på kort sikt; I Nederland ble det tilført 10 milliarder til hedgefond i januar, i forventning om en korreksjon i markedet. Dette er selvsagt en global tendens. Også grønne aksjer vil da blir berørt. Siste ukens gunstige begivenheter for HEX+ ligger lengre frem i tid, så den gedigne korreksjonen oppover uteble i stor grad. De små kontrakter har selvsagt ingen betydning for kursen, når det forventes omsetning over 5 milliarder etterhvert.

Jeg sitter stille i båten, og beholder krigskassen ( slunket til 15% grunnet en foreløpig «mislykket» trade i HPUR/ SCATC med et papirtap på 10-11%).

Carnegie (en av de mange betalte manipulatorer) har forøvrig redusert sin manipulatorpris på HEX til 39.
Jeg husker godt at de prøvde å lure småinvestorer inn i SDRL i sin tid, noe som strengt tatt burde ha medført straffeforfølgelse:
2019: «Carnegie nedgraderer sin anbefaling på Seadrill til salg fra kjøp. Kursmålet kuttes til 25 kroner fra tidligere 210 kroner».
Også nedgraderingen var manipulering selvsagt.
Redigert 07.02.2022 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 22:31 4776

Helt utrolig at det ble en gapclosing i HPUR: ned fra 28 til under 18. Slikt er teoretisk et velkjent fenomen, men jeg har ingen plausibel forklaring for at det skjer, når de melder om en gamechanger. Selvsagt er det et elendig kursklima for tiden, noe som tynger især grønn sektor ( dette har jo bare vært ett år🥴), men dog. Jeg har heller ikke store forventninger til at HEX + plutselig vet hva kostnadskontroll er for noe, men at all den driten vi kjenner til overskygger et så sentralt gjennombrudd på serieproduksjon er sjokkerende og skremmende.
Q4 og innholdet i kontrakten som snart undertegnes er det jeg venter på. Det kan ikke bli en annullering; Da har ledelsen og styret begått strategisk selvmord, og jeg mener mye om de, men ikke at de er dumme og selvutslettende.
Redigert 08.02.2022 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2022 kl 18:17 4567

Dagens LOI kan legges i vektskåla, og bekrefter det jeg omtalte som en « gamechanger» samt at en sannsynlig kontrakt med antagelig Daimler vil legge press på andre aktører til å binde opp HPUR. Veldig synd at en del skribenter tror at de gjennom utstrakt haussing ( og baissing) kan påvirke kursen. En av de har postet 40 røyksignaler uten innhold.De undergraver seriøsiteten på HEX + trådene. Eneste forskjellen mellom disse og især Hegnar, som faktisk fikk kjørt ned HPUR fra 28 til 18, er at Hegnar og ANALister ER manipulerende, og slikt er strengt ulovlig i andre land.

Som sagt tidligere så har en sannsynlig kontrakt og alt annet av positive selskapsrelaterte nyheter, konsekvenser for HEX+ langt utover kontraktens størrelse. De tidligere kursmål opprettholdes, og revideres av meg etter Q4, og etter at innholdet i kontrakten med Daimler ( antar jeg) er en realitet. Skal du holde deg orientert så holder det med å følge noen få skribenter her på forum. Sil vekk støy, og ta hallelujakoret, som har fått mange nye medlemmer, samt de som fortvilt prøver å prate aksjen ned, til inntekt for betydelig økt interesse for HEX+ , samt et sentimentskifte.

OM især HPUR i tillegg til disse gamechangernyheter klarer å få en viss kostnadskontroll i HPUR, så vil det faktisk åpne opp for at de ikke trenger å fusjonere, men kan fusjonere, om de vil, på likeverdige vilkår. Serieproduksjon åpner også opp for betydelig bedre marginer.
Forøvrig ble det et kjøpssignal i HPUR, med hovedmotstand rund 32.
Tekniske detaljer samt en ny vurdering kommer jeg med etterhvert
Redigert 11.02.2022 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 12:34 4434

Det kom også et kjøpssignal i HEX i form av en høyere foreløpig topp, innenfor sin fortsatt negative trend. HPUR brøt igjen ut av trendkanalen ( 2.gang). Bruddet er ikke bekreftet etablert.
Da forholder jeg meg til et kortsiktig mål på 32 til HPUR og 40-41 for HEX. Glem sprøytet SP kommer med. Han burde få en advarsel for utstrakt spamming. Muligens et barn. I så fall er du tilgitt.
Redigert 12.02.2022 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 12:36 4431

Jeg tipper vi får 100kr innen kort tid HPUR.

Kan gå mange hundre nå.

50kr neste uke HPUR.

2022
PO ordrer på Milliard /billiarder

Gå i tygg havn sats på HPUR på OSE i 2022.


70kr i fjord med, nå 24kr burde sett 200kr utifra kontrakt sign i Feb.2022.

Om ikke lenge så får de nye store billion kontrakter.

Fremtidens gjennombrud startet feb2022.
Redigert 12.02.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 13:06 4403

I fjord.

Hexagon Purus-aksjen har fått en rakettstart på 2021 og er opp 40,34 prosent så langt i år til 69,99 kroner. Nylig rykket SEB ut og tok igjen opp dekning på aksjen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 80 kroner.

Carnegie har også troen på aksjen og var for litt siden ute og mente at den sterke utviklingen vil fortsette en god stund til. Meglerhuset mener Purus forsvarer en verdi på over 26 milliarder kroner, tilsvarende en kurs på 115 kroner.

– Alt ligger til rette for at Hexagon Purus skal bli en suksess, uttalte Carnegie-analytiker Mikkel Nyholt-Smedseng.

Februar 2022. Mega kontrakter. 115kr kommer nå.
Redigert 12.02.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 17:59 4276

Kan ikke du spamme et annet sted, eller ta deg en bolle. Nyheter fra steinalderen ( analysen du viser til er fra starten på 2021og ikke slik du lyver om fra febr. 2022). og 40 forskjellige ubegrunnede kursmål samt over 42 røyksignaler igår fra deg på kun HPUR gjør nok at ingen med vettet i behold tar deg seriøst. Ville ikke forbause meg om du fortsatt bruker smukk.
Du oppnår fullstendig det motsatte av det du vil: hvem vil vel investere i et selskap når barnerumper som deg sprer bæsjen sin om et slikt selskap på forum.
Redigert 12.02.2022 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 19:39 4240

Vi får se hvem som har rett neste uke 🚀🚀🚀🚀🚀

Du må se totalen i selskapet fra 2021.

Med 2 milliarder kontrakt, snakket det om 115kr. 80kr kurs.

Sr bank 33kr i Nov. Buy iht banken.

Så kom gjebnombruddet i år.
2022 les:
Billion 2.2 USD kontrakt
10milliarder kontrakr
57mill
12 mill

Børsverdi
4 298,01 MNOK nå.

Hva tenker du nå. Skal du spå kursen. Jeg forholder meg til fakta.🥂🍾🥂🍾børsen hotteste case nå neste uke så gleder ledelsen seg. Hvorfor? Ta deg en pinne for selskapet.
Redigert 12.02.2022 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
vintage1
12.02.2022 kl 20:24 4297

Spekulerer litt på nivået her inne ja, må si det. Finnes det noen tråder hvor super duper er utestengt?
Redigert 12.02.2022 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2022 kl 21:41 4313

Noen som spammer her.
Slettet bruker
12.02.2022 kl 23:12 4314

Om flere klager på spamming, så pleier FA å gjøre noe.. 42 fiser bare igår er noe av det verste jeg har sett. Om alle skulle drive slik kneler FA innen kort tid.
Slettet bruker
13.02.2022 kl 22:38 4285

Lagt ut på begge TA tråder:
På tide med litt TA på bakgrunn av de mange hendelser i HEX+
HPUR( 24,83): brudd på sin negativ trend, men ubekreftet (ikke etablert). Ved en bekreftelse: motstand på 26, 32, 36 og 43.
Forventer selv at vi skal inn i området 32-36, hvor 32 gir mer motstand enn 26. Bekreftes ikke bruddet er det støtte på rund 18,5.
HEX(30,70): ligger i nedre del av sin negative trend. Stadig høyre bunner og høyre topper i det siste. Motstand på like under 32, 34 og 40-41.
Forventer selv at vi skal inn i området 34-40/41. Støtte rund 25.
Ved en HPUR kurs på 36 verdsettes HPUR til rund 8,4 milliarder. Matematisk tilsvarer det 6,3 milliarder i HEX altså 31 HEX kroner.
Av den grunn burde den utfordre motstanden på 40-41, og ikke henge i den lave delen av intervallet.

Det vil nok komme nye analyser etter at Q4 er kjent, og jeg venter selv med det som må bli en oppjustering av kursmål etterhvert.
Imens kan jo folk sammenligne HPUR med f.eks. NEL og gjøre sine vurderinger. Jeg er igang med det selv; Især forventninger om fremtidig omsetning, målt mot verdisettelser i begge selskaper kan si noe om hvilken premiepris det settes på NEL og HPUR. Sånn umiddelbart ser det ut til at HPUR ikke prises med samme premiumpris.

Litt uvanlig å gå veien om HPUR ( og NEL), for å vurdere HEX, men jeg mener det kan være fornuftig. På et tidspunkt vil HPUR stå på egne ben, og da vil en reprising av HEX være naturlig. 1,85 milliard som en matematisk verdsettelse av HEX som standalone selskap er i minste laget.

Det som kan legge hindringer i veien er geopolitisk støy, makrostøy, elendige Q4 tall og at de allikevel ikke sikrer seg disse gigantkontrakter.
Nok av usikkerhet, men forutsatt at de lander disse kontrakter, så ser det veldig lyst ut for HEX+. Betydningen av de overgår enhver forventning, og er på ingen måte gjenspeilt i kursnivået. Vi har heller ikke sett noe til en turnaround i grønn sektor. Snart vil EU ta en finansieringsbeslutning og vil IPCEI bli ferdigstilt, noe som kan gi økt ordreinngang for HEX + på hydrogenfronten.

Gitt at dette er små aksjer og regelmessig styrt av algoritmebasert handel, men også lettere påvirkelig når større aktører skal inn eller ut, så må du ta hensyn til det når du handler. Det er lenge siden jeg har vært så positiv til HEX+, og det har ikke løsnet på hydrogen og gass en gang…

Om kapitalbehov: Det har vært kjent lenge at HPUR vil trenge mer penger etterhvert. Med den farta de har brent av kroner, så vil tidspunktet for det være raskere enn 2024. Jeg maser selv regelmessig på at de må få kostnadskontroll. Q4 vil vise om de er på rett vei eller ikke der.
Med nær forestående store inntekter, og på disse lave kurser er ikke emisjon tingen. Stiger kursen mye og er Q4 elendig kan de allikevel finne på å gjøre det. Jeg sitter i begge også av den grunn. For øyeblikket finnes det andre og bedre alternativer for å finansiere et ( midlertidig?) kapitalbehov.
Fjellheim
14.02.2022 kl 08:44 4175

Jeg vil tro at dagens kontrakt fører oss ut i positivt terreng også rent teknisk :)
Slettet bruker
14.02.2022 kl 14:36 4137

Ja. Begge har endel å gå på, og India avtalen er et lite gjennombrudd på Hydrogen. Er mest spent på hva IPCEI utløser av kontrakter for HEX+ Batteripakker utløst av lovendringer i California kommer på et bra tidspunkt i påvente av serieproduksjon innenfor hydrogen/gass. Serieproduksjon bør gi bedre marginer og større forutsigbarhet. Både gass og hydrogen markedet for HEX+ vil eksplodere i årene som kommer, og når tomrommet fylles med 20 milliarder i backlogg, så er det en av to brikker i puslespillet som manglet. Nå gjenstår kun en bedre kostnadskontroll.
Redigert 14.02.2022 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2022 kl 14:49 4143

Ja, TA må ikke undervurderes. Logaritmebasert handel går endel etter det, og halvparten av investorer har mest tro på det. Kombinert med andre ting er det et fint redskap.
Nå er HPUR for annen dag ut av sin negative trend. HEX følger ikke etter.
Redigert 14.02.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
14.02.2022 kl 15:01 4107

Bedre kostnadskontroll er viktig. Du kjenner sikkert selskapet mye bedre enn meg men nå har de investert mye i utvikling av batteripakken siden 2017. Der er kostnader tatt og nå ser vi fruktene av arbeidet med flere fantastiske kontrakter.
Slettet bruker
14.02.2022 kl 15:39 4062

Er ikke opptatt av hvem som vet best. Liker i grunn best at flest mulig kommer med ting som kan komplementere en vurdering av HEX +. Det er ikke lenge siden jeg mente de var i en dødsspiral: penger renner ut, ingen backlog, økte kostnader og utsettelser i grønn satsing. 20 milliarder i backlog i form av serieproduksjon endrer alt, og nå havner de i en selvforsterkende positiv spiral. Gamechanger er veldig beskrivende. Q4 er fortsatt veldig viktig, og da mener jeg kostnadskontrollen er det jeg vil henge meg opp i. Selvfølgelig burde de kunne si mer om de andre prosessene de er inni i Nord Amerika og Kina. Det er nok mer som kommer etter at EU vedtar veikartet for grønn satsing ( nå i Q1)
Redigert 14.02.2022 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Dolphines
15.02.2022 kl 10:41 3920


Finansiering,

Burde ikke selge seg billig. De burde vente til 10 mrd kontrakten med nordamerikansk lastebilprodusent signeres og offentliggjøres, som vel burde forventes før 1. april.

Dernest burde de behandle emisjonen som en mulighet for assosierte partnere i miljøet - utenlandske selskap med andre ord, til å kjøpe seg inn i selskapet. Skap ei klynge! Ikke bruk de norske «hoffleverandørene» til emisjoner, de er bare ute etter rask gevinst.

HEX eier 74% av HPUR så jeg tviler på at de vil vanne ut seg selv. Men, de store i HEX kan selvsagt spytte mer inn i HPUR, vel vitende om utsiktene som ligger foran dem. Mitsui kan også øke sin allerede store andel. Hva med en rettet emisjon mot et større tysk eller amerikansk selskap?
Slettet bruker
15.02.2022 kl 16:43 3761

Hexagon Purus-knekk etter kvartalsrapport
4 timer siden · Infront TDN Direkt
Oslo Børs handles flatt tirsdag – i motsetning til de fleste andre børsene i Europa, hvor det er oppgang.
Hydrogenselskapet Hexagon Purus faller 10,3 prosent tirsdag etter å ha steget nær 45 prosent de to seneste handelsdagene. Selskapet opplyste blant annet i dagens kvartalsrapport at omsetningen i 2022 er ventet å vokse med om lag 75 prosent, mens ebitda-tapet ventes å øke med 50 prosent.
Analytiker i Carnegie, Fabian Jørgensen, sier til TDN Direkt at resultatene for fjerde kvartal var over meglerhusets forventninger, mens omsetningsmålet for 2022 var i linje med hva meglerhuset har antatt.
– Med 80 prosent av 2022-målet dekket av nåværende ordrebok ser vi på dette som oppnåelig. Legg også merke til at guiding for organisk vekst i 2021 opprinnelig var 50 prosent, men resultatet ble 110 prosent, sier Jørgensen.
Det fremkom videre under presentasjonen at selskapet vil trenge mer kapital for å vokse videre mot neste fase.
Jørgensen understreker at selskapet kommuniserte investeringskostnader de to neste årene på rundt 700 millioner kroner. Meglerhuset estimerer samtidig netto kontantstrøm på rundt 2 til 3 milliarder kroner mellom 2022 og 2025.

« ….. advise on and effect a contemplated private placement (the “Private Placement”) of new ordinary shares in the Company (the “Offer Shares”), raising gross proceeds of approximately NOK 600 million (the “Private Placement”). The subscription price per New Share in the Private Placement (the “Subscription Price”) will be set by the Company’s Board of Directors (the “Board”) on the basis of an accelerated book-building process conducted by the Manager…….»
Redigert 15.02.2022 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2022 kl 17:02 3780

Resultatet var slik jeg antydet tidligere med et tap på nok 1,50, nøyaktig det jeg antok, så ingen tegn til at ledelsen har tatt grep på kostnadssiden. Heller ikke verre enn jeg trodde. Skuffende at de henter penger nå, når kursen er lav. Ikke et ord om Nikola.
Har ikke fordøyd alt, og heldigvis sitter jeg også i HEX…
Hydrogrenselskapet Hexagon Purus skal hente 600 millioner kroner i friske penger. Det skriver selskapet i en børsmelding.
Hovedeier Hexagon Composties vil stille med minst 440 millioner av disse. Purus-aksjen har steget kraftig på børsen de siste ukene.
Redigert 15.02.2022 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
brugerhandbog
15.02.2022 kl 18:00 3696

Hvad bliver emission kurs ,er der nogen der ved det ,men spændene nyheder med de to selskaber ,god aften
Slettet bruker
15.02.2022 kl 18:07 3687

Kursen vites ikke. Den fastsettes slik: The subscription price per New Share in the Private Placement (the “Subscription Price”) will be set by the Company’s Board of Directors (the “Board”) on the basis of an accelerated book-building process conducted by the Managers.
fjellmannen
15.02.2022 kl 18:35 3655

Hadde de tatt ned kostnadene de siste 5 årene så hadde de nok ikke fått de 2 nylig annonserte batteriavtalen. Mener vi må gi stor honnør til ledelsen som har investert pengene på en fantastisk måte og som nå drar inn 2 hinsides avtaler. Mener du må slutte med kostnadspratet ditt når ledelsen nå leverer som de gjør. Kan ikke huske noe selskap som har dratt i land sånne avtaler nesten ut av det blå.
Rect Angel
15.02.2022 kl 18:37 3659

👏👏👏

Kunne ikke vært mer enig. Ledelsen har gjort og gjør en fantastisk jobb. Hexagon Group må da i dag være et av de desidert mest undervurderte konsern innen norsk næringsliv...
Redigert 15.02.2022 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
15.02.2022 kl 18:39 3662

Emisjonsfrykten har ligget over kursen de siste ukene. Disse avtalene ville ført kursen til kr. 40 hadde det ikke vært for vissheten om at de må få inn mer kapital.
Nå får vi dette unna og jeg tenker kursen raskt kan ta gode klyv oppover etterhvert.
Kingen
15.02.2022 kl 18:49 3630

Var ikke kursen rundt kr 82,- for ca 1 år siden under den største fornybar euforien? Etter den tid er det hanket inn enorme kontrakter.
vintage1
15.02.2022 kl 18:49 3632

Enig! Det å ikke bruke penger på dette stadiet er nok ikke en velegnet strategi. Heller gi noen smuler i form av emisjon, for å i det hele tatt kunne være med i kampen om de store kontraktene, enn å spare seg til fant.
Slettet bruker
15.02.2022 kl 18:50 3653

Feil: å investere for fremtiden er riktig. Å ikke ha kostnadskontroll er noe helt annet. Gidder ikke å detaljere det. Du få lese deg opp i den berettigede kritikken jeg har hatt mot ledelsen i lang tid, på det. Det er en skikkelig og ødeleggende og aksjonærfienltdig ukultur. Honnør for en sannsynlig økning i backloggen på 20 milliarder, og tommelen ned for vanvittige opsjonsavtaler, alt for høye godtgjørelser til en hel buss med ledere og ukritisk bruk av penger ( og derfor en emisjon på lave kurser).
Redigert 15.02.2022 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
15.02.2022 kl 19:54 3536

Kan emisjonskursen ligge på 21 eller 22 kroner ? Kan det stemme ?
fjellmannen
15.02.2022 kl 20:01 3609

24,25
Redigert 15.02.2022 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2022 kl 22:16 3472

Hadde de hatt kostnadskontroll hadde kursen ligget mye høyre, og hadde emisjonskursen kunnet være 35. Nå få HEX billige aksjer for 450 millioner kroner.
Slettet bruker
15.02.2022 kl 22:22 3465

Emisjon kursen ligger på 24,25 kr jeg har litt lange ører. 😂Den vil ta en tur ned før den bestemmer seg for nord eller sør
Redigert 15.02.2022 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2022 kl 23:11 3362

Lange ører, men dårlig hørsel 😂. Emisjonskursen var 24,25, slik det ble opplyst om.
The Company is pleased to announce that it has raised approximately NOK 600 million in gross proceeds through a private placement (the "Private Placement") of 24,742,268 new shares (the "New Shares"), at a price per share of NOK 24.25, which represents a discount of 1.3% to the transaction day volume weighted average price (VWAP). Following the completion of the Private Placement, the Company will have 258,278,937 shares outstanding, and a market capitalization based on the subscription price of approximately NOK 6.3 billion.

The Private Placement attracted strong interest from both existing Hexagon Purus shareholders and new investors wishing to support Hexagon Purus in enabling zero emission mobility, and the book was multiple times oversubscribed. Hexagon Composites subscribed for and was allocated 18,134,361 shares in the Private Placement and retains its ownership interest in the Company of 73.3%.
kelle
15.02.2022 kl 23:13 3381

Det var jo en bra kurs. Det er bare å handle.

kelle
15.02.2022 kl 23:19 3391

HEX beholder sin eierandel på 73,3 %
Slettet bruker
07.03.2022 kl 04:00 2936

Henviser for TA med targets til mine siste utspill rund dette på HEX+ sine TA tråder, og holder fast ved de. Noe mer pessimistisk i det korte bildet fordi vi teknisk på flere børser er i et bearmarked. Jeg tør dog ikke å selge fordi disse kontrakter ligger der og ulmer. Det er også for mange jokere, og på makrofronten ser det tross alt igjen noe bedre ut, selvom vi nok en gang får bekreftet den enorme berlinermuren politikere flere steder har bygd for å beskytte sine egne interesser ( som regel olje). Tyskland løsner garantert, og dermed hele EU. I USA kan vi glemme nasjonale planer takket Manchin, den demokratiske oligarken som er minst like ille som de russiske. Muligens må vi avskaffe restene som er igjen av demokratiet, og heller gå for et Meritokrati. DET ville gagne HEX+; Det er jo ikke fornuft igjen i verden, nærmest uansett styreform, og jeg er ikke imponert over « demokratier», som rett og slett blåser i noe som heter rettferdighetsprinsipper ( muligens er begrepet avskaffet av de blåsvarte i Norge), og selv la en psykopat bli « valgt» gjennom å tillate korrupsjon, indoktrinering og et « demokratisk» system bygd på kapitalanarki og et valgsystem som overhodet ikke inneholder noe demokratisk. De samme demokratier prøver nå å innbilde oss at de gjør noe med den sosiopatiske krigsforbryteren og kretsen rund ham. Da lurer jeg på hvordan Gazprom fikk overført 20 milliarder dollar til Russland, fra London forrige uke, mens SWIFT boikotten gjaldt, og boikotten skulle være effektiv. Ja ja… Det blir nok en løsning på dette: Amerikaneren som utlover 1 million dollar for å få ham vekk « death or alive» blir ikke nevnt blant de 7 scenarioer som beskrives, men det er neppe usannsynlig at oligarker bruker noen kroner til å få ham fjernet på et viss. Vi lever i en global verden, og han må vekk før det er for sent. Det er de i grunn: Jeg har ment at han burde fjernes etter at han begikk sine første krigsforbrytelser for snart 20 år siden…. Jeg er optimist….og skjer det, så er det den ultimate løsningen, og kan vi igjen konsentrere oss om FN sin klimarapport, større åpenhet rund hvem som er investert i hva, og slipper vi å slite med samvittigheten fordi vi er investert i Hurtigruten, hvor Norge bidrar bare gjennom de med 120 millioner hvert år til Putin sin krigskasse. Jeg tipper at vi i grunn bidrar med milliarder hvert år til hans krigskasse, især gjennom olje og finans; dette tilsløres selvsagt.
Å satse på HEX+ er da en god etisk investering, hvor hovedproblemet er kun en ledelse som strør rund seg med penger, også til seg selv, uten å ha levert varene. De kan man jo kvitte seg med og erstatte med profesjonelle, og da vil de blomstre som F.
Redigert 07.03.2022 kl 04:43 Du må logge inn for å svare
citius
07.03.2022 kl 14:59 2859


Investorer har fått nok av shorting og tullball?????

Det kjøpes nå mer aktivt

25 på kort sikt!!