Blæser vindende i den rigtige retning i Quebec

Vestjyden
QEC 16.03.2021 kl 22:47 12067

Lånte dette linket fra Elly
Synes det fortjente sin egen tråd.
Kom frisk.

https://www.cbc.ca/news/politics/canada-germany-energy-transition-1.5951584

God læsning
Slettet bruker
17.03.2021 kl 23:09 4909

PU har tabt på QEC, selvom han med garanti fortæller en anden historie 😎 Ellers ville PU ikke spamme dette forum med gamle negative links, som han nu har gjort 10 år plus det løse 🙄🤣
Maybec21
17.03.2021 kl 23:48 4865

Nei eg er ikke erfaren, men menneskekjenner.en må fokusere på det positive. Å prøve å snakke ned det som har skjedd er destruktivt.prøv deg på de aksjer du går god for.
Slettet bruker
18.03.2021 kl 00:38 4824

Pick Up er en erfaren psykopat.
Slettet bruker
18.03.2021 kl 03:35 4846

Dere har ventet i 10 år på løsning i Québec og kommer til å vente 10år+ hvis ikke Qec er konk før det !
Jensi
18.03.2021 kl 07:43 4745

går tydeligvis med aviser
Slettet bruker
18.03.2021 kl 08:07 4694

Endelig fik man lavet en bruger efter 5 års læser!
Jeg fik endelig bare nok, af PU, SP og lidt Chris men han er kommet over på den bedre side nu!
Jeg forstår i vil diskutere aktien og at i er negativ på den, men at komme hele tiden med de samme dårlige links og trælse kommentar - er bare ikke i orden!
Men der er stadigvæk plads til gode diskutioner, ang. for og imod aktien.. men come on!
Vi har inviteret i aktien ( 5 år for mig) for vi ser det gode og tror på den, så er det jo ret lige meget, med alle de gamle links og snak 10 års tilbage..

Mvh LuffeGuffe
Slettet bruker
18.03.2021 kl 09:28 4584

Jeg har vist deg en link hvor Binnion prøver å overbevise myndighetene ved å drikke fracked væske. Det burde holde. Men litt må du også kunne klare. Opp gjennom tidene har jo ikke Qec gjort annet enn å stige på oppdaterte ressursrapporter som aldri er blitt noe av i form av prod.økning.
Redigert 18.03.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Maybec21
18.03.2021 kl 11:06 4449

Vi får håpe på at det blir litt nyheter i morgen under 4q
Slettet bruker
18.03.2021 kl 13:28 4237

Må jo takke buljongparet Vestyden/Elly for denne linken.

https://www.cbc.ca/news/politics/canada-germany-energy-transition-1.5951584


De to kan jo umulig å skjønt noe som helst av artikkelen siden de påstår at vindene i Québec blåser i riktig retning (for Qec). I artikkelen fremhever natur- ressursminister Seamus O’Regan med rene ord Quebecs naturgitte fortrinn for produksjon av grønn hydrogen. Så hvordan dette kan tolkes til Qecs fordel, skulle jeg gjerne likt å få en forklaring på.

Fra linken til Elly og Vestyden.
«Natural Resources Minister Seamus O'Regan says Quebec and his home province of Newfoundland and Labrador are particularly well poised to start generating so-called "green hydrogen," which burns cleanly and can be produced using wind and solar power»
Redigert 18.03.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
mofi1
18.03.2021 kl 13:45 4185

At du orker og gidder, Pick up, er du ikke snart lei av deg sjøl?

Vi som sitter i aksjen, vet alt om risikoen og usikkerheten rundt Québec. Vi sitter antagelig for at vi enten ser liten grunn til å selge oss ut med tap eller bryr oss ikke, men ser at oppsiden er enorm hvis det mot formodning skulle skje noe uventet i Québec.
tuja
18.03.2021 kl 13:50 4172

Har blokkert PU m.fl for lenge siden. En befrielse å slippe unna kveruleringen, og historisk gammelt materiale som blir gjentatt til det kjedsommelige. At noen velger å se bakover, og nekter å ta inn over seg at mulighetene ligger i framtida, da er man sunket ned i ett hull man ikke kommer ut av.
Maybec21
18.03.2021 kl 13:54 4158

Noen tanker om morgendagen 4q ?
Upup
18.03.2021 kl 14:01 4126

lav råvarepris, mindre produksjon, underskudd, luftige uttalelser som antyder fremgang i Quebec surret inn i noe vissvass om blått hydrogen og clean tech.
tuja
18.03.2021 kl 14:08 4099

Det motsatte av Upup. QEC tjener penger med dagens energipriser, noe Tommesen sa under en presentasjon tidligere i vinter. Og man skal ikke kimse av teknologien som QEC har utarbeidet i samarbeid med Schlumberger. At baissegutta er konstant negative er som det bruker å være. Men det er kun støy. Har man tro på ett positivt svar fra myndighetene, sitter man på aksjene. Og pr i dag forsvarer nok Montney alene dagens kurs. Så faren er størst ved å sitte på sidelinjen om pilot blir børsmeldt. For meg er valget enkelt.

:)
Upup
18.03.2021 kl 14:30 4041

Jeg sitter selv på en grei porsjon aksjer og er for så vidt enig i at dagens kurs kan kunne forsvares utifra Montney alene hvis råvareprisen er ok og produksjonen ikke synker. Her var ikke spørsmålet aksjekurs eller "dagens energipriser", vi snakker om kvartal 4, det var i snitt langt lavere råvarepriser enn i dag.
Så du mener da at kvartal 4 ga overskudd?

Ift clean tech, quebec etc. så står jeg ved at ledelsen driver aksjonærene til vanvidd med uendelig tidslinje og lite til ingen fremgang.
Virker som de bare kaster ut en ny tanke om blue hydrogen fordi det var på moten.
Jeg har ingen anelse om man skal kimse av teknologien eller ikke fordi jeg ikke vet noe om den, men ting tar tid!

Det forundrer meg at man kun kan ha en av to posisjoner: ute av aksjen og negativ, eller inne i aksjen og positiv, kanskje noen av oss ser potensiale i f.eks montney men ikke er imponert over produksjonsutvikling mm?
Slettet bruker
18.03.2021 kl 14:54 3987

Mr. Klippe Klister alias PU får altid drejet tingene, så det passer i egen agenda, men folk har heldigvis luret PU, så ingen lytter til ham mere :-)
Slettet bruker
18.03.2021 kl 16:27 3846

Hvis jeg var deg, hadde jeg blokkert meg og heller konsentrert deg om Tuja som har ropt pilot (les ulv, ulv, ulv) i hvert eneste bidige innlegg helt siden 2019. Det må jo være mye mer interessant å lese disse innleggene enn mine. Så hadde du i det minste også sluppet å få grå hår av bekymring på mine vegne. En win-win løsning for deg hvis du spør meg.
Redigert 18.03.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
NA2
18.03.2021 kl 16:31 3830

Du verden Upup og du har gått i lære hos PU eller er det broren din? så søtt og hyggelig innspill, dersom du ikke sitter i aksjen hvorfor i all verden kommentere, dersom du sitter så er det like greit å selge så slipper du bruke noe mer tid på dette luftslottet, like saklig du som de 2 andre jeg har blokkert, finn deg en aksje du trives i så slipper vi slike oppgulp!
Slettet bruker
18.03.2021 kl 16:34 3816

NA2
Ikke alle som har aksjer i Qec, er blinde.


Redigert 18.03.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.03.2021 kl 19:28 3652

Det er ikke snakk om "hvis", MEN "når" pilot blir meldt ... ;)

23.12 2020

Questerre expands Clean Tech Pilot engineering to include hydrogen

Mr. Binnion added, “Our Clean Tech Energy project will produce natural gas with near zero emissions. Whether this Clean Gas is used to make hydrogen, to blend with hydrogen, or both, it will materially reduce emissions from production and cons umption of energy. More importantly, this could turn Quebec into a hub for high value industries like methanol and fertilizer that use hydrogen and natural gas as raw materials. On a full cycle basis, our Clean Gas could make a significant contribution to reducing the footprint of these and other products.”Commenting on the status of social acceptability for its Clean Tech project he noted, “With the inclusion of hy drogen in our project and the growing interest from industrial and other consumers, we are increasingly optimistic about our prospects for next year. Once the restrictions in Quebec related to the second COVID-19 wave are lifted, we expect this will revitalize our discussions with key stakeholders.”

https://newsweb.oslobors.no/message/521626

----------------------------

Nå befinner vi oss i det nye året hvor Pilot er estimert å komme. Blir nok mange baissere som snart og igjen vil måtte krype tilbake inn i hullet de kom i fra og desto flere som vil bli løpende etter - men for all del, det er ikke alle forunt å tjene på børs ... ;)
Redigert 18.03.2021 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2021 kl 20:25 3546

Hittil er det hausserne som har måttet krype tilbake til hullet.

Sitat Binnion: ».., our Clean Gas could make a significant contribution to reducing the footprint of these and other products»

Nothing reduces the fotoprint more than clean hdrogenpower and green hydrogen.

Vedr. Pilot var den estimert til å komme i 2020 eller tidlig 2021. 2020 har allerede rent ut i sanden, og tidlig 2021 går nå på siste verset. Kanskje rischioso som fortsatt er opptatt av piloten, kan redegjøre for hva den går ut på? Hittil har den vært brukt som emisjonsagn.
Redigert 18.03.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Maybec21
18.03.2021 kl 20:29 3527

Får kansje et hint i morgen.
mofi1
18.03.2021 kl 21:03 3439

Ja, Pick up, jeg burde jo blokkert deg så jeg ikke får flere grå hår, men det hjelper dessverre nok ikke. Dessuten kunne det jo hende at det kom noe nytt og positivt fra deg en gang, men det skjer nok heller ikke.

Ellers kan det se ut fra kommentaren din at du ser det som din oppgave å være en motvekt mot Tuja o.a. haussere, men tror heller ikke at det trengs. De aller aller fleste av oss, selv her på HO, skjønner både risikobilde og mulighetene i denne aksjen.( I hvert fall vi som har vært med en stund og av og til skriver på disse trådene)
Slettet bruker
18.03.2021 kl 21:19 3390

Jo da, det kommer noe nytt og positivt fra meg når jeg værer at Binnion blir tatt inn i varmen og inkludert i Quebecs gode selskap. Men hittil er Binnion frosset ut.
Redigert 18.03.2021 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
NA2
19.03.2021 kl 08:53 3113

Måtte bare se hva du kommenterte PU og igjen noe dritt fra deg! Blind å blind PU når man vet at Q4 kommer på fredag så ville det være naturlig å komme med en kommentar etter at man har lest den og ikke komme med en hel tirade med dritt før den er sluppet, jeg ville nå ventet til jeg hadde lest og så kan man gjerne skrive hva man vil og vise sin misnøye viss man føler for det, men før syns jeg blir helt feil, meg om det. Men du prøver vel bare å være NOBEL som vanlig for å beskytte folk å investere i qec men jeg tror nok majoriteten her har kjøpt qec fordi vi tror på selskapet, god bedring og lykke til med baissingen.
NA2
19.03.2021 kl 09:14 3041

Apropo BLIND pu så er vel du den rette til å si det!!! Du har nå holdt på noen år her på trådene med å klippe og lime med dine innlegg "du ser nok ikke skauen for bare trær" (BLIND) som vi sier, du skjønner verden utvikler seg og det gjør det i Quebec også skal du se så ikke kall oss andre blinde.
Upup
19.03.2021 kl 09:38 2964

voldsomt så sensitiv vi var da, jeg svarte på et spørsmål om hva man tror om Q4. Når produksjon, råvarepris og kostnader er relativt kjente størrelser så er det vel ingen bombe at det blir underskudd, skal man være fornærmet for at noen påpeker det så må man ikke spørre hva folk tror. Hva skal man svare da? resultatet blir fantastisk fordi de sikkert har tryllet fram masse ekstra produksjon på mirakuløst vis (uten å ha børsmeldt noe) eller fått langt bedre betalt enn råvareprisene oktober-desember skulle tilsi? anbefaler å forholde deg til den virkelige verden, ikke drømmer. At det kommer skriverier rundt clean tech/hydrogen er vel heller ingen bombe, at jeg er eneste investor som er noe lei av masse ord og ingen fremgang er meg en gåte.
NA2
19.03.2021 kl 10:00 2912

jeg drømmer ikke upup og du må gjerne skrive hva du vil men å komme med en analyse dagen før syns jeg er merkelig, men for guds skyld alle må få mene hva dem vil. Jeg er litt oppgitt av at man til enhver tid angriper Binnion jeg tror han ønsker at alle skal komme riktig bra ut av dette og at vi er ganske så nærme en avklaring...håper ærlig og oppriktig at du gjør store penger på qec sammen med oss andre....vi drømmer vel litt alle mann ellers så hadde vi ikke sittet i qec :-) for vi vet hva som skjer viss/når pilot og godkjenning kommer, ha en fin qec dag og god helg til deg upup :-)
Slettet bruker
20.03.2021 kl 09:27 2594

Takk for mange rosende ord.
Jo verden utvikler seg, og det gjør det i Québec også, som du skriver. Men ikke mot større utnyttelse av fossil energi som du later til å tro. Økt forbruk av fossil energi ville vært et stort tilbakeskritt for Québec som fra 2020-2030 skal investere til sammen $19,4 MILLIARDER i elektrifisering av transportsektoren. Denne sektoren alene står i dag for mer enn 43% av Quebecs drivgassutslipp.

https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html
Redigert 20.03.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
20.03.2021 kl 09:49 2536

Ja, og blue hydrogen kan være en måde at finansiere det på.
Slettet bruker
20.03.2021 kl 09:52 2522

Blue hydrogen er ikke engang nevnt i Québec Green Economy Plan 2030. Det er derimot green hydrogen.

«...and $15 million will be invested to support the green hydrogen sector in its development and search for innovation. Québec’s first green hydrogen and bioenergy strategy will be presented in 2021 and will aim to position Québec as a leader for the future. The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity»


PS
Forestill deg hva som ville skjedd med aksjekursen hvis det i stedet for green hadde stått blue hydrogen.
Redigert 20.03.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
20.03.2021 kl 10:51 2436

Jeg formoder, at Green Economy Plan 2030 er skrevet før pandemien. Pandemien har forandret verden - også Quebec.
Slettet bruker
20.03.2021 kl 11:14 2386

Carlsen 73
Da formoder du feil.

Første linje i 2. avsnitt: «In the context of uncertainty caused by the pandemic,...»

Hele avsnittet:

«In the context of uncertainty caused by the pandemic, the government is presenting a first implementation plan for the period 2021-2026 that, in addition to reducing GHG emissions, is intended to stimulate economic recovery and job creation. The government estimates that this electrification and climate change project should add $2.2 billion to Québec’s GDP in real terms by 2030 and create more than 15,500 new jobs. Additional investments that will support the development of green sectors, such as batteries and green hydrogen, will enhance these benefits»
Redigert 20.03.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2021 kl 11:32 2329

Carlsen73, lad være med at tage dialogen med Mr. Klippe Klister alias PU, da han ikke vil indse, at tiderne forandrer sig og derfor nytter hans gamle links ikke noget længere.
Slettet bruker
20.03.2021 kl 13:15 2204

MC Axel skrev Indeed! 👍
Det blir jo unektelig komisk at Axel løfter tommer’n opp for Carlsens 73’s innlegg når jeg nettop har påvist at dansken tar feil. Québec Green Economic Plan ble utarbeidet av myndighetene under pandemien for å fjerne mye av usikkerheten som er blitt skapt.
Redigert 20.03.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Stranger
20.03.2021 kl 17:19 1994

Er Q4 rapport udskudt til senere?