Er det noe bedring i sikte på denne

twg76
ACC 17.03.2021 kl 17:05 2557

Har en inngangspris på 17,5 ish og syns ikke dagens nivåer er så veldig morsomme... For å toppe det så er jeg også godt inne i AOW, også denne har blitt rimelig ræv.... den siste mnd'n...

Men er det noen som har en kvalifisert gjetning på disse to? Er det noe lys et sted? Har ikke planer om å selge noen av de enda uansett... men hadde jo vært mye kjekkere med grønne en ILLRØDE tall... de såkalte grønne aksjene er ihvertfall de desidert mest røde jeg har eid... ;)

Anyone?
Muggost
17.03.2021 kl 17:18 2518

Jeg solgte Zenith med 97% tap så det kan alltids bli verre ja :)
KalleIvars
17.03.2021 kl 17:49 2455

Det er en del proffe tradere som shorter de grønne aksjene om dagen. De snuser ut sånne som meg og deg (småaksjonærer med edle tanker om å gjøre vårt for kommede generasjoner). De frotser i glede over at grønne aksjer går nedenom og hjem så de oppnår kortsiktig proffit. Der har du kapitalismen min venn. Dog myndighetene må ta grep og energibehovet går opp. Aow og ACC har en lovende framtid takket være dette EU miljø fokuset. Det må til om kapitalismen skal ha noe å tenke kortsiktig på i framtiden også. Kursen bunner ut når den siste idiot har solgt. Det skal ikke bli meg.
twg76
17.03.2021 kl 18:27 2357

:)
Da får vi krysse fingrene for at den siste idioten snart har solgt, så dette her kan snu litt ;)
McCartney
17.03.2021 kl 18:45 2312

Hallo trådstarter
Gratulerer med samme inngang som jeg har 😅😅😅
I tillegg har jeg kjøpt Aker Horizons til 41,5 kroner 🤣🤣
Jada det kan alltid bli lavere også, tiden får vise.
Har nå uansett ikke tenkt å selge, så det får stå på kontoen.
Heldigvis andre aksjer også som er under realisering til grønne gode tall.
Det er helt sikkert lys i tunnelen, ikke gi opp for shortselgerne.
Redigert 17.03.2021 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Atticus
17.03.2021 kl 19:47 2194

Renten holdes uendret fram til 2023 i USA, ligger da an til kraftig rekyl i morgen.
BlackPearl
17.03.2021 kl 19:58 2166

det går nok bra dette, det er bare å snitte ned vis du har mulighet til det....vekter selv over til grønne markedet nå for tiden
McCartney
17.03.2021 kl 21:03 2043

Da gjør du det riktige. Kina skal innen dette året legge frem konkrete planer på sin grønne strategi til sin nye 5 års plan.
Verden kommer til å måpe når Kina legger frem sin plan og det vil sette press på resten av verden til å satse grønt. Vi er bare i startgropa.
Kina skal være karbonnøytrale innen 2060. Her blir det karbonfangst, vind, sol etc på tapetet.

By 2030, China aims to lower carbon dioxide emissions per unit of GDP by over 65 percent from the 2005 level, raise the share of non-fossil energy in primary energy use to around 25 percent, and bring the total installed capacity of wind and solar electricity to more than 1.2 billion kilowatts.
An action plan for peaking carbon emissions by 2030 is expected to be unveiled within the year, according to a government work report.
LEVERAGE GREEN FINANCE
Apart from the clean energy campaign, China signals more efforts to promote comprehensive green transformation in its economic and social development.
To facilitate the green upgrade of various sectors, more green finance stimulus packages are expected.
BEIJING, March 8 -- China will take more measures to restructure its industry and energy mix in a greener way, and this will lay a solid foundation for peaking carbon dioxide emissions by 2030 and achieving carbon neutrality by 2060.
Over the next five years and beyond, China will control the aggregate amount and intensity of energy consumption, reduce the use of fossil energy and advance the low-carbon transition of sectors including industry, construction and transportation, according to the draft outline of the 14th Five-Year Plan (2021-2025) for national economic and social development and the long-range objectives through the year 2035.
"The government will support related regions where conditions permit to take the lead in peaking carbon emissions ahead of schedule," said the outline unveiled during the ongoing "two sessions."
Redigert 17.03.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
BlackPearl
17.03.2021 kl 21:46 1938

dette blir helt kanon i fremtiden, som er egentlig ikke så langt unna. Aker selskaper kommer å drive rundt omkring, om Norge velger å vente litt (pga fordyrt teknologi)med sol og vind så har vi også naboene våres som ville utvikle seg til å være ledende i markedet. Er ikke redd midlertidlig nedgangen i hele tatt. Lykke til til alle som velger grønt
Garcia
18.03.2021 kl 02:07 1710

Renten på 10 åringen var jo helt oppe i 1,68 heldigvis falt den til 1,64 etter rentemøtet ...
Dette betyr nok at vi kan puste lettet ut igjen....
Atticus
18.03.2021 kl 14:34 1429

Forventer gode nyheter

– Aker Horizons jobber kontinuerlig med å få frem nye selskaper som en del av Sunrise-porteføljen. Dette er spennende og vi tror også det vil komme positive nyheter fra flere av Aker Horizons' selskaper fremover. Dette vil kunne bidra positivt til aksjekursen, sier Kristiansen, samtidig minner om at både Aker Carbon Capture og Aker Offshore Wind nylig har inngått attraktive partnerskap som støtter oppunder fremtidig vekst.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/18/7644222/pareto-securities-aksjekursen-kan-doble-seg