KCC- product tank selskap som skal reprises.
Kan se slik ut, første emisjon i 2018 et elendig marked på 44,38, senere ny emisjon i 2019 på 47,5kr fortsatt i et i et elendig marked.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Nå er markedet for Panamax knallgodt 25k og bli enda bedre fremover , LR1/MR tank stigende nå ca 10k, markedet vil komme i takt med Covid innhenting
Aksje koster 41kr - løp å kjøp
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.
Redigert 03.10.2022 kl 20:44
Du må logge inn for å svare
PerS
16.06.2021 kl 12:30
5337
Kan du utdype dette? Etter gjennomlesning av rapportene og gjennomhøring av webcast er det min forståelse at KCC i snitt oppnår rater som korrelerer med markedet med et betydelig premiumpåslag pga kombinasjonskonseptet. En del av flåten er bundet i CoA's som vanligvis virker å ha 12 mndr varighet.
Det vil overraske meg om ikke KCC-kursen er doblet ila inneværende år.
Det vil overraske meg om ikke KCC-kursen er doblet ila inneværende år.
PerS
16.06.2021 kl 13:17
5335
Her er noen uttalelser fra medio mars i år. Markedene har bedret seg vesentlig siden da. (https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/03/19/7644328/med-hoyere-inntjening-enn-konkurrentene-klimaforsprang-og-okte-utbytter-rett-rundt-hjornet-er-klaveness-combination-carriers-sa-naer-et-kinderegg-som-en-shippingaksje-kan-komme.):
– Første kvartal blir ikke fantastisk, men i løpet av andre halvår blir det nok god fart, sier adm. direktør Engebret Dahm i Klaveness Combination Carriers.
– Det er ofte sånn i shipping at man opplever kjempetopper innenfor bestemte markeder, før det så går ti år til neste gang det skjer. Med kombinasjonsskip drar vi nytte av markedsoppgang i både tank- og tørrbulkmarkedet og har fleksibiliteten til å allokere mer kapasitet til de markedene som til enhver tid opplever en topp, sier Dahm.
Fra Q2-rapporten: Dry bulk voyages/TC-trips fixed to date for Q2 2021, representing 64% of planned CABU and CLEANBU dry bulk capacity in the quarter, gives estimated TCE-earnings of USD 21,200/day compared to average dry bulk TCE-earnings in Q1 2021 of USD 13,900/day.
– Første kvartal blir ikke fantastisk, men i løpet av andre halvår blir det nok god fart, sier adm. direktør Engebret Dahm i Klaveness Combination Carriers.
– Det er ofte sånn i shipping at man opplever kjempetopper innenfor bestemte markeder, før det så går ti år til neste gang det skjer. Med kombinasjonsskip drar vi nytte av markedsoppgang i både tank- og tørrbulkmarkedet og har fleksibiliteten til å allokere mer kapasitet til de markedene som til enhver tid opplever en topp, sier Dahm.
Fra Q2-rapporten: Dry bulk voyages/TC-trips fixed to date for Q2 2021, representing 64% of planned CABU and CLEANBU dry bulk capacity in the quarter, gives estimated TCE-earnings of USD 21,200/day compared to average dry bulk TCE-earnings in Q1 2021 of USD 13,900/day.
Redigert 16.06.2021 kl 13:35
Du må logge inn for å svare
PerS
18.06.2021 kl 14:33
5190
Forklaringen på kursmysteriet KCC er vel så pass enkel som lav likviditet pga dominerende eiere og med én eller mulig flere større aksjonær(er) som av uvisse grunner vil ut. Fordelen er at den i dag ikke raser ned sammen med peers som har gått togangeren mens denne har stått stille.
Jeg anser likevel ikke KCC å være en "value trap" ettersom utbyttepolitikken er aksjonærvennlig. Når fri cash flow omsettes i økende utbytter fra Q2 og enda mer fra Q3 og utover vil kursnivået automatisk tilpasse seg.
Jeg anser likevel ikke KCC å være en "value trap" ettersom utbyttepolitikken er aksjonærvennlig. Når fri cash flow omsettes i økende utbytter fra Q2 og enda mer fra Q3 og utover vil kursnivået automatisk tilpasse seg.
Jopaul
21.06.2021 kl 18:12
4926
Gleder meg til å se hva slags utbytte det blir til. Virker som ingen vet om denne skjulte skatten.
PerS
26.06.2021 kl 11:43
4727
CEO bekrefter 65/35 fordeling bulk/tank i Q2 mot normalt 50/50 og bekrefter samtidig utbyttepolitikk med 80% av fri kontantstrøm. Anslår snittrater i Q2 på linje ned tørrbulk og deretter vesentlig høyere når hele flåten med nye cleanbu-skip er ferdig innfaset.
"I et «booming» tørrlastmarked med sterke forventninger for andre halvår og for 2022 får vi full uttelling."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/25/7695813/klaveness-oker-torrlasteksponeringen?internal_source=sistenytt
"I et «booming» tørrlastmarked med sterke forventninger for andre halvår og for 2022 får vi full uttelling."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/25/7695813/klaveness-oker-torrlasteksponeringen?internal_source=sistenytt
Saddam68
27.06.2021 kl 10:49
4596
Hva er kursmålet på denne aksjen..står 56kr på E 24....er det et godt tidspunkt å kjøpe seg inn nå? Ny på bulk 😊 lurte på Golden ocean også? Men den har kanskje nådd toppen...noen meninger???
Kalle Kurtasje
27.06.2021 kl 11:15
4578
Slettet forrige innlegg, da jeg svarte deg vedr. en annen aksje.
Vet ikke hva e24 har av kursmål, da jeg ikke bruker denne siden på aksjer.
Friskeste kursmål på GOGL er fra #1, og er på $17 = NOK 144
Vet ikke hva e24 har av kursmål, da jeg ikke bruker denne siden på aksjer.
Friskeste kursmål på GOGL er fra #1, og er på $17 = NOK 144
Saddam68
27.06.2021 kl 11:56
4545
Noen råd på kjøp av bulk aksjer da? Har litt trua på KCC men har ikke så peiling egentlig....
harris73
27.06.2021 kl 13:43
4494
Kcc reagerte opp på fredag, god strategi det her. Gogl har gått mye men Kcc har gått sidelengs. Nå kommer den etter. Skal sikkert teste 46 burde klare å etablere seg på 50- tallet etterhvert. 4 utbytter i året også.
Kalle Kurtasje
27.06.2021 kl 17:18
4422
Du spurte også om kursmål på GOGL, og jeg svarte på kursmål vedr. GOGL.
Ca 50% opp til 144. Kurs fredag var ca 96,- - som er det høyeste jeg kan huske.
Mulig det var høyere sist det var supersyklus - for mer enn 10 år siden.
Kjenner ikke kursmål for KCC, men betydelig høyere enn 40-tallet.
Ca 50% opp til 144. Kurs fredag var ca 96,- - som er det høyeste jeg kan huske.
Mulig det var høyere sist det var supersyklus - for mer enn 10 år siden.
Kjenner ikke kursmål for KCC, men betydelig høyere enn 40-tallet.
PerS
27.06.2021 kl 20:13
4368
Kan bli et nytt kraftig rykk i morgen. Hold på hatten. KCC gikk 20% forrige gang den ble lovprist i Finansavisen for 3 mndrs tid siden. Den gangen som "ukens aksje". Det er enda bedre utsikter nå. Aksjen prises likevel under pre-Covid nivå.
Kalle Kurtasje
28.06.2021 kl 09:19
4204
Har vært litt ut og inn av KCC siste halvåret, men doblet antall aksjer idag mandag morgen.
Da er jeg klar for samme oppgangen i KCC, som vi har hatt i GOGL, Belco og 2020 :)
Da er jeg klar for samme oppgangen i KCC, som vi har hatt i GOGL, Belco og 2020 :)
Jopaul
30.06.2021 kl 06:04
3829
For i Belship er du kun eksponert til tørrbulk mens i KCC er du eksponert mot både tørrbulk og tank. Så jo mindre du vil kun eksponere deg mot tørrbulk så burde du investere litt i KCC
Saddam68
30.06.2021 kl 11:08
3762
Den stigningen belco har hatt siste mnd tror jeg ikke vil fortsette....KCC er på vei opp nå med nye " Grønne ship".....hiv deg på nå 👍👍👍
Jopaul
01.07.2021 kl 03:02
3667
Jeg har hivd meg på for en liten stund siden, falt litt for konseptet rundt skip som kan brukes til mer enn bare et spesifikt marked.
Brusselgeren
01.07.2021 kl 12:54
3588
Rart denne står helt stille når flere shippingaksjer faller voldsomt.
Altfor underpriset kanskje? :O)
Altfor underpriset kanskje? :O)
PerS
01.07.2021 kl 13:14
3595
Kursen er åpenbart for lav. Sektoroppdateringer fra meglerhusene er enten tørrbulk eller tank. KCC faller ut av begge kategorierne og går ellers under radaren pga lav likviditet og kontrollerende hovedeier. Ingen problem for meg så lenge de tjener gode penger og utbyttene ruller på.
Saddam68
02.07.2021 kl 19:27
3401
Sterkt av KCC på en ellers dårlig bulk dag.....neste uke begynner oppgangen...god helg folkens 😊
Redigert 02.07.2021 kl 19:34
Du må logge inn for å svare
Jopaul
03.07.2021 kl 20:36
3303
Er utbytte aksje med bra potensiale for tiden , men når er jeg ikke helt sikker på
Kalle Kurtasje
03.07.2021 kl 21:00
3310
KCC har stått helt stille i lang tid. Kjøpte de første aksjene i mars for 44,10.
Bulk som Belco, GOGL, 2020 og JUNI har hatt kraftige økninger i samme periode.
KCC er en spennende aksje med stort potensiale - spesielt hvis også tank drar seg til.
Bulk som Belco, GOGL, 2020 og JUNI har hatt kraftige økninger i samme periode.
KCC er en spennende aksje med stort potensiale - spesielt hvis også tank drar seg til.
Kcc har ikke rikket seg av flekken under rallyet hvor tørrlast har steget 200-300% nå siste 1/2 år.
Ser at enkelte gir skylden på at Kcc er et kombi selskap, greit nok det, men selskapet kjører i dag 65% panna.
Nå skal det også påpekes at tank har steget godt siste 1/2 år, og nå hagler det inn med kjøps anbefalinger da alle skjønner at tank vil bedres fremover, seneste bull signal Opec og større produksjon, dette har eller ikke påvirket Kcc.
Selv har jeg tjent gode penger under bulk rallyet ,tatt noe av bordet i de rene bulk casene siste uker og som flere her inne økt kraftig i Kcc.
Når oppgangen kommer her har jeg ikke peiling på, er lettere sjokkskadet at den enda ligger her å kaver men at inntjeningen og dividendekapasiteten skyter kraftig opp allerede i q2 er jeg overbevist om.
Da selskapet gikk på børs viste aksjonærene at de måtte vente 1,5 år før alle skipene var levert, nå når skipene er levert og Panamax ratene ligger over 30 k og verdier på skip/stål har skutt opp i det mange tror er en super syklus ligger aksjen fortsatt under Covid nivåer, forstå det den som kan.
En no branner i mine øyne, en typisk aksje som kan gå 20-30% på no time når de søvnige våkner,
Det er ikke lenge siden shipping aksjer som f.eks Jin eller Mpcc lå helt paddeflatt og uten omsetning på Oslo børs, alle vet hvordan det gikk.
Ser at enkelte gir skylden på at Kcc er et kombi selskap, greit nok det, men selskapet kjører i dag 65% panna.
Nå skal det også påpekes at tank har steget godt siste 1/2 år, og nå hagler det inn med kjøps anbefalinger da alle skjønner at tank vil bedres fremover, seneste bull signal Opec og større produksjon, dette har eller ikke påvirket Kcc.
Selv har jeg tjent gode penger under bulk rallyet ,tatt noe av bordet i de rene bulk casene siste uker og som flere her inne økt kraftig i Kcc.
Når oppgangen kommer her har jeg ikke peiling på, er lettere sjokkskadet at den enda ligger her å kaver men at inntjeningen og dividendekapasiteten skyter kraftig opp allerede i q2 er jeg overbevist om.
Da selskapet gikk på børs viste aksjonærene at de måtte vente 1,5 år før alle skipene var levert, nå når skipene er levert og Panamax ratene ligger over 30 k og verdier på skip/stål har skutt opp i det mange tror er en super syklus ligger aksjen fortsatt under Covid nivåer, forstå det den som kan.
En no branner i mine øyne, en typisk aksje som kan gå 20-30% på no time når de søvnige våkner,
Det er ikke lenge siden shipping aksjer som f.eks Jin eller Mpcc lå helt paddeflatt og uten omsetning på Oslo børs, alle vet hvordan det gikk.
Redigert 05.07.2021 kl 10:45
Du må logge inn for å svare
harris73
06.07.2021 kl 00:10
3051
Tank stikker av gårde snart. Da vil den delen av KCC nyte godt av det. Det er sannsynlig Opec blir enig snart. Fro gikk bra idag oljerelatert labert selv med stigende oljepris. Posisjonering.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/05/7700917/vi-tror-sektoren-er-klar-for-oppgang
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/05/7700917/vi-tror-sektoren-er-klar-for-oppgang
Noen som har hørt om rederiet med den splitter nye eco flåten som ikke fikk delta i shipping festen?
Redigert 06.07.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
smøgen07
06.07.2021 kl 11:01
2899
:-) velkommen tilbake Longsit..
Lett å bli utålmodig, vi får se hvordan det står til med KCC og hele sektoren i sept.
Innfrir forventningene til Q2 med gode utbytter, blir det avgjørende for videre retning...
Liker dårlig at Opec ikke blir enig ang. videre økning i olje produksjon.
Lett å bli utålmodig, vi får se hvordan det står til med KCC og hele sektoren i sept.
Innfrir forventningene til Q2 med gode utbytter, blir det avgjørende for videre retning...
Liker dårlig at Opec ikke blir enig ang. videre økning i olje produksjon.
Hva Opec gjør eller ikke gjør kortsiktig har ingen betydning, produksjonen skal opp og det kommer i takt med økt flytrafikk og det er en nøkkelfaktor for tank/produkt, dette kommer vær trygg.
Jeg er ikke utolmodig i Kcc, jeg vet at denne vil gå nordover,
Klcc har varslet en bedring på bulk delen på 60% i q2, 21.200 dollar pr dag, sammenlignet med 13.900 dollar pr dag i første kvartal.
Det er uten de 2 siste skipene, muligens uten 3 skip, nå ligger Panamax over 30 k så trolig vil de varsle en ytterligere 50% økning på bulk delen når q2 på hele flåten?
Og historisk vet vi at Kcc får en premium på rundt 20%- da kan det hele ligge opp mot 35k, da lukter det svidd av seddel pressen og dividende kranen.
Så kan en bare regne dette hjem når produkt kommer utover høsten.
Denne er som 2020 bulkers og Jinhui sommer 2020, bare hold så skal vi få betalt så det holder både med aksje stigning og store utbytter.
I mine øyne den mest potente og undervurderte shipping aksje du finner på Oslo børs nå, grønn er den også, noe investorene blåser i, men det gjør ikke kundene.
Jeg er ikke utolmodig i Kcc, jeg vet at denne vil gå nordover,
Klcc har varslet en bedring på bulk delen på 60% i q2, 21.200 dollar pr dag, sammenlignet med 13.900 dollar pr dag i første kvartal.
Det er uten de 2 siste skipene, muligens uten 3 skip, nå ligger Panamax over 30 k så trolig vil de varsle en ytterligere 50% økning på bulk delen når q2 på hele flåten?
Og historisk vet vi at Kcc får en premium på rundt 20%- da kan det hele ligge opp mot 35k, da lukter det svidd av seddel pressen og dividende kranen.
Så kan en bare regne dette hjem når produkt kommer utover høsten.
Denne er som 2020 bulkers og Jinhui sommer 2020, bare hold så skal vi få betalt så det holder både med aksje stigning og store utbytter.
I mine øyne den mest potente og undervurderte shipping aksje du finner på Oslo børs nå, grønn er den også, noe investorene blåser i, men det gjør ikke kundene.
Redigert 06.07.2021 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
Jopaul
06.07.2021 kl 12:34
2870
Hvis det er noen som har lyst til å investere i KCC, men som føler de trenger litt investringscase forklaring. https://youtu.be/nr_C3WRTiRY
Jopaul
06.07.2021 kl 13:18
2898
KCC has consistently outperformed panamax dry bulk TCE-earnings by an average of two since 2015 with a 30-40% lower carbon emission than standard vessels in its main trades. In Q2-2021 KCC looks set to deliver TCE-earnings in line with the dry bulk market and in the upper range of the guiding for the quarter.
Hvis du ser på hvordan drybulk aksjene har gått i forhold til denne ville jeg kommet meg inn fort. KCC tjener like mye som drybulk selskpene i Q2.
Hvis du ser på hvordan drybulk aksjene har gått i forhold til denne ville jeg kommet meg inn fort. KCC tjener like mye som drybulk selskpene i Q2.
Redigert 06.07.2021 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
desirata
06.07.2021 kl 14:03
2883
Ikke så veldig hastverk med å komme inn, iom at aksjen er ned 3% idag.
Dette er typisk for slike illikvide aksjer, dersom mange selgere, men kan jo slå begge veier -
Dette er typisk for slike illikvide aksjer, dersom mange selgere, men kan jo slå begge veier -
Fevang
06.07.2021 kl 14:45
2869
Jaja - den har om ikke annet steget kr 0,20 siden denne tråden ble startet.
Men ser ut som et ok case.
Men ser ut som et ok case.