N Å SKJER D E T

rosgun
PLT 21.03.2021 kl 05:04 54586

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/har-kameralinse-til-test-hos-verdens-storste-mobilprodusenter/s/5-83-31643

Pga forsinkelser er denne artikkelen først aktuell idag 2021.....

Nå er alle de store inne, poc faser er ferdige og nye prosjekter fra ALLE de store kommer.......

absolutt alle🚀🚀🚀🚀🚀

Inkl Google og Facebook , Apple og Samsung, Oppo.....

Alle barnesykdommer er borte, lite hull og under skjerm er en realitet......

Ingen over- ingen ved siden av....

Nu kjør vi mot kr 6000🚀🚀🚀🧩🧩🧩💥💥💥🧠💥💥💥

«ST Micro-electronics»

=

Elektroniske kretser utgjør en stort sett usynlig del av verden vi lever i i dag. Disse kretsene er til stede i mikrochips eller bare "chips", som kombinerer de siste fremskrittene innen ytelse, intelligens og effektivitet. Hundrevis eller tusenvis av disse sjetongene er integrert i hver av de millioner og milliarder av elektroniske enheter mennesker over hele verden samhandler med hver dag. Det er i dette usettede området at STMicroelectronics skaper gnister som animerer produktene vi bruker til enhver tid. Vår teknologi finnes overalt hvor mikroelektronikk gir et positivt bidrag til folks liv. Chips fra ST som innebærer de mest avanserte innovasjonene, er en viktig del av så forskjellige produkter som biler og nøkkelbrikker, gigantiske fabrikkmaskiner og datasenterstrømforsyninger, vaskemaskiner og harddisker, og smarttelefoner og tannbørster.

https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_company_information/who-we-are.html

Børsverdi :330mrd

https://www.google.com/search?q=st+microelectronics+stock+value&rlz=1CDGOYI_enNO760NO760&hl=nb&sxsrf=ALeKk01uThmXl8fP5quqXW30RVPya-lRsQ%3A1616299989426&ei=1cdWYMK7GazrrgTZ4Ln4Aw&oq=st+microelectronics+stock+value&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIIxAnOgQIABATOggIABANEB4QEzoKCAAQFhAKEB4QEzoKCAAQCBANEB4QEzoECAAQDToGCAAQDRAeOgQIABAKOgsILhDHARCvARDLAToFCAAQywE6BwgAEAoQywE6DQguEMcBEK8BEAoQywE6CQgAEA0QRhD6AToICAAQCBANEB46BwghEAoQoAE6CAghEBYQHRAeULoeWLpTYOJXaABwAHgAgAGzA4gB-xSSAQoxLjE0LjEuMC4xmAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Redigert 21.03.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
29.07.2021 kl 15:57 5677

De aller fleste er spekulative, og ute etter raske penger. Finnes få her inne som ønsker å være med sidelengs og nedover, når det finnes bedre alternativer. Så aksjen skal mye ned. Det skjønner alle. Etter dette vil det ta tid før det kommer noen gode nyheter, og straks er det rapportering. Skuffelsene og nedturene vil stå i kø denne høsten.
Redigert 29.07.2021 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
SomSa
29.07.2021 kl 15:57 5796


Alltid er enkleste det beste og si "ikke kommenterer" er ødeleggende for et selskap. I hvert fall kunne han begrunne hvorfor ikke vil kommentere.

HP17
Slike selskaper som Polight, Airthings og mange grønne og teknologier aksjer skal overleve av emisjoner i mange år før de blir lønnsomme. Problemet er at når meglerbanditter hausser slike aksjer og gir kursmål tar ikke hensyn til dette og at antall aksjer skal økes etter hver emisjon.
abbos
29.07.2021 kl 16:25 5685

Unik kjpsmulighet 😀
Aiolos
29.07.2021 kl 16:28 5674

"– Dette har ingenting med TLens å gjøre. Det er en produktstrategisk beslutning, sier Isaksen."

Mens dine spekulasjoner så vidt jeg kan forstå gikk på at det har med T-lens å gjøre.

Vedrørende den hodeløse haussinga/kursmålene til Rosgun så regner jeg med at ingen med et snev av kritisk sans tar dette seriøst og kjøper aksjer på grunn av dette. Alle som har fulgt litt med i timen bør også ha fått med seg at det er sannsynlig med en ny emisjon før året er omme. De bør også ha fått med seg at PoLight siden begynnelsen av 2020 har gått fra å ha null design wins til å nå ha kommet inn i smartklokker, strekkodeleser, webkamera og modul for machine vision. Så det har vært en markant utvikling der selskapet er kommet i en ny fase, selv om det foreløpig ikke vises på bunnlinja.
FunHouseComp
29.07.2021 kl 17:12 5545

Som et langsiktig case kan det være spennende, men tiden er ikke inne for å gå inn akkurat nå, og i alle fall ikke ut fra de premissene enkelte her inne legger til grunn for sine vanvittige kursmål. Det har jeg gitt utrykk for tidligere.
Hammers
29.07.2021 kl 17:36 5485

Da er vi tilbake til hva jeg i går sa på denne tråden.

Omsetning på 1,5 mill ila Q1/21
Tap på 23 mill i samme periode.
I dag er altså den kontrakten som trolig har dratt opp kursen fra 50-tallet kansellert.
Hva er da igjen?

Hilsen Hammers........som ber dere tenke spesielt på forholdet oms/resultat. Håpløst etter mitt syn.
happi67
29.07.2021 kl 17:57 5435

Ja, ja hammers. Godt at jeg ikke bryr meg døyten om hva du mener. Polight har et supert produkt. Blir ikke solgt en aksje her. Så får vi se om om et par år hvem som får rett.
Slettet bruker
29.07.2021 kl 18:48 5286

Min mening var før i år at Tlens først kom i OnePlus 10. Ingenting er endret for min del uansett hvor høyt dette hylekoret skriker.
Dado83
29.07.2021 kl 19:14 5186

Men hva mener selveste Rosgun om det her? Han har hengt på tråden sin hver dag hele uka, men i dag så er han plutselig borte....
SarevoK
29.07.2021 kl 19:59 5072

Óg hver gang det kommer negative nyheter om PLT kommer slike som deg fram, som aldri kommenterer ellers når det går motsatt vei. Merkelig det der..
Rotter kjenner rotters vaner.
Lim Gordon
29.07.2021 kl 20:52 4937

Her blir det skrevet mye svada, og når reaksjonen på en dårlig nyhet blir som i dag, forstår man at svært mange bare har satset penger på noe de ikke engang gidder å sette seg inn i. Dette, slik jeg ser det, er kun et midlertidig "set back" og har ingen betydning for det som kommer senere. Hvorfor? Fordi de ikke har noen sammenheng. Ingen bygger mobilkamera fordi det kan benytte T-lens, de bygger det fordi de mener at de kan sette sammen en rekke interessante faktorer, også T-lens, slik at den vil få en "edge" i markedet. Men nå fant altså mobilprodusenten kanskje at den ikke ville bli lønnsom nok, eller noe slikt. Men det kommer mye etter dette, og, som Isaksen skriver, det kommer vi tilbake til i kvartalsrapporten. Så enkelt er det, og la det bli med det, alle dommedagsprofetiene er bare barnepjatt.
Slettet bruker
29.07.2021 kl 21:19 4846

Det ble omsatt ca 6% av aksjene i PLT i dag.
Hvor mange av disse var tvangssalg og hvor mange gikk ut og inn mange ganger i dag?

Jeg tror de aller fleste av har sittet i ro i dag og kanskje også kjøpt ytterligere flere.

Blir spennende å se neste aksjonæroversikt.
Redigert 29.07.2021 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.07.2021 kl 21:23 4834

Godt mulig at PLT har et supert produkt, men når omsetningen er på nivå NOK 500.000 pr mnd skjønner vel de fleste at dette ikke går i lengden. Resultatet forteller da også sitt tydelige språk. Dette går ikke i lengden.

Kursen kom fra noen og 50 pga en kontrakt på et supert produkt som det nå ikke blir noe av.
Bør ikke kursen da tilbake til utgangspunktet? Min logikk sier i hvert fall det.

Hilsen Hammers
Spirrevippen
29.07.2021 kl 21:42 4774

Den er iallfall oversolgt idag. Overbevist om at vi får en 5-12% bounce imorgen.
Ov3Chr02
29.07.2021 kl 21:48 4740

Dagens omsetning og resultat er ikke relevant for prising av et selskap som poLight. Selskapet prises på fremtidig inntjening og den er potensielt stor om alt går etter planen for poLight.
Hammers
29.07.2021 kl 22:01 4700

Alle selskaper prises vel etter potensiell inntjening noe fram i tid.
Det er vel derfor PLT har steget som det selskapet har - fra noen og 50 til 250 (etter hukommelsen).

Men, når et selskap ikke har noen omsetning og slettes ingen inntjening - ja så......!
Når den forventede omsetningen og inntjeningen plutselig forsvant - ja så.......!

Hilsen Hammers.......som ikke gidder å snakke mer om PLT. Jeg har sagt mitt for denne gang.
Leifjuster
29.07.2021 kl 22:39 4570

Det er lov å bli negativ etter at den viktigste kontrakten til polight 1 år frem i tid er kansellert. Husk å bruk hodet folkens. Når selskapet kommer med en melding som i dag er det naturlig å snu. Hva skal vi da med info og meldinger fra selskapet om man bare overser og holder seg varm ved å pisse på seg selv? poLight blir bra på sikt, men med en ny runde med kansellering av smartphone vet vi ikke når den kommer og når DW AV stor betydning kommer. Ordre på 750.000 holder ikke lengre.. Sorry. Jeg er kjempe skuffet. Ikke fordi jeg prøver å trade er ut og inn og humøret svinger, men basert på dagens melding. Lykke til folkens.
Leifjuster
29.07.2021 kl 23:09 4475

Det vil ta tid å tjene penger nå, Isaksen sier det selv i intervjuet i dag. Helt naturlig at markedsverdien av selskapet ytterligere vil synke tiden fremover:

– Smarttelefonen er den vertikalen i dag som representerer et vesentlig volummarked, sier han.

Det kansellert prosjektet vil forsinke selskapets inngang i det viktige smarttelefonmarkedet.

– De andre prosjektene vi jobber med ligger noe lenger frem i tid, men jeg må komme tilbake til det i forbindelse med rapporten for andre kvartal, sier Polight-sjefen.
Hammers
29.07.2021 kl 23:43 4404

Trøsten for dem som har kommet seg ut får være at kursen tross alt er ca 3 gang så høy som da stigningen startet.
Verre hvis man hørte på "en viss hausser" (som nå har forsvunnet) og kjøpte sine aksjer på topp.

Hilsen Hammers
txp
30.07.2021 kl 09:03 4097

Herre, så mange som har lite å bedrive tiden sin med. Lenge leve anonymiteten
HP17
30.07.2021 kl 09:09 4068

Nettopp og kursen fortsetter nedover fra start i dag etter gårsdagens sjokkmelding med kanselering av den viktigste kontrakten til PLT. Mitt tips er at kursen går under kr 100 tidlig i neste uke for den har vært blåst høyt opp på forventninger og i går brast drømmene
abbos
30.07.2021 kl 09:32 3982

Unik kjøpsmulighet 🤓
Highflow
30.07.2021 kl 10:38 3829

Unik ? bedre og vente til den går under 100 kr ivertfall
AtlasShrugged
30.07.2021 kl 10:55 3776

lukter råttent lang vei, kursmål 10-20 kr her, ingenting av verdi igjen! STAY AWAY!
FunHouseComp
30.07.2021 kl 11:37 3663

Det selges i det "stille". Det er øredøvende taust både fra trådstarter, og andre. Det er brutalt, men realitetene har sunket inn over aksjonærene. Den siste optimist har forlatt skuta. Euforien er borte, og volumet på nedslaget er svært høyt. Blant de mest omsatte i dag. Det er mange som er skuffet.
Redigert 30.07.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
abbos
30.07.2021 kl 12:08 3601

Kommer vel an på hvor tungt en er lastet og tidshorisonten for investeringen 😇
Nugatti
30.07.2021 kl 14:24 3475

Isaksen i dag:

– Vi har en utrolig bra interesse for produktet vårt og vi har flere prosjekter på gang. Vi har flere pågående prosjekter med aktøren som kansellerte telefonlanseringen. Vi ser fremdeles positive muligheter i smarttelefonmarkedet, sier Isaksen.

Alle synes dette var kjipt, men jeg tror vi står akkurat likt som før, men med en utsettelse, og det hadde vi ikke sett for oss nå. En liten håndfull viste interesse ved forrige Q, tror det er flere nå som add in er ferdig.
FunHouseComp
31.07.2021 kl 13:18 3098

Når jeg ser på hvordan trådstarter (Rosgun) har herjet på ulike Thin tråder ((Ensu) opp gjennom årene, med et fall på rundt 95 prosent bare det siste halvannet året, begynner jeg å spekulere i om dette også kan skje i PLT. Enkeltpersoner her inne har spesialisert seg i å lage eufori rundt enkeltaksjer, i håp om å blåse de opp, og hoppe av, for så å bli borte. Det overrasker meg ikke om vi vil vi se den samme utviklingen i PLT som i Thin-/ Ensu.
Redigert 31.07.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Aiolos
31.07.2021 kl 14:32 3036

Tror du tillegger trådstarter i overkant mye betydning dersom du bruker hen som indikasjon på hvor aksjen skal. Jeg velger i stedet å fokusere på at poLight i løpet av det siste halvannet året har fått designwins i fire forskjellige produktsegmenter med fire forskjellige kunder, og er i startgropa i sin kommersialiseringsfase. Flere andre prosjekter i andre produktsegmenter ligger i pipeline (inkludert mobiltelefoner).
nykken
31.07.2021 kl 15:26 2972

Jeg er enig med både FunHouse Comp og Aiolos. Jeg har også for lenge siden lagt spesielt merke til Rosgun sin haussing av tidligere thin akkurat på samme måte som i PLT. Etter miitt syn kan ikke de selskapene sammenlignes i det hele tatt. Thin er i mine øyne et selskap som det finnes 100 vis av i verden og Har aldri hatt suksess i noe som helst.De har også et veldig dårlig rykte på seg. Nå går ut og forteller verden at de skal lage noe som heter Solid state batterier og prøver å innbille verden at det skal være mettallisk elektolyt Batterier som så langt bare en drøm som mest sannsynlig alltid vil Være bare en drøm. Alt de driver med lukter av lureri.
PLT mener jeg er det helt motsatte på alle måter. Derfor legger jeg ikke vekt på hva rosgun skriver i hele tatt. Jeg holder meg til lgnende folk som Myrabakk og krams.
Det som blir gravd frem av flere iden kategorien er virkelig interessant.. Jeg blir mer og mer positiv til PLT og denne nedgangen nå ser jeg på som en fantastisk kjøpsmulighet. For det går ikke så veldig lang tid før PLT kommer. Og dess lenger det går dess brattere blir kurven opp med alt det vi nå vet de har på gang.

lt
Slettet bruker
01.08.2021 kl 08:23 2676

https://m.youtube.com/watch?v=EAp5ihYqF2I OnePlus 10 Pro
I denne videoen som ble lagt ut på YOUTUBE i går, etter ca 2:52 min sies og står det T-lens.
Redigert 01.08.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
nykken
01.08.2021 kl 10:02 2561

Dette var jo veldig hyggelig Pilegrim. Men hvordan greide du å komme frem til tidligere at det var i ONE+ 10 pro T-lens skulle komme Vel det er vel kanskje en lang historie å forklare, men mange takk. Jeg tror jeg må legge deg til listen min av de verdifulle her på forumet.
Bjørn 1212
01.08.2021 kl 20:52 2199

Det er vel ikke bankers at dette er Polight? T-Lens er betegnelsen for alle tunable lenses. Polight har TLens. Dermed sier det ingenting om hvem som er leverandør/produsent i 10Pro. Eller har jeg misforstått noe?
Nugatti
01.08.2021 kl 22:15 2080

Jo alt stemmer med beskrivelse av TLens sine egenskaper. Responstid 1 millisecond osv. Ingen andre har lignende specs
Hammers
01.08.2021 kl 22:30 2038

Hvis man ikke klarer å tjene penger på produktet er det hele dødfødt - etter mitt syn.
Derfor kommer jeg stadig tilbake til omsetning pr Q og tapet i samme periode.

Når omsetning er 1,5 mill ila 3 mnd skjønner man at markedet ikke er interessert. Man har ikke nok salg og pengene renner ut.
Enkel logikk.......uansett hvor mange millisekunder det er snakk om.

Hilsen Hammers