N Å SKJER D E T

rosgun
PLT 21.03.2021 kl 05:04 54584

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/har-kameralinse-til-test-hos-verdens-storste-mobilprodusenter/s/5-83-31643

Pga forsinkelser er denne artikkelen først aktuell idag 2021.....

Nå er alle de store inne, poc faser er ferdige og nye prosjekter fra ALLE de store kommer.......

absolutt alle🚀🚀🚀🚀🚀

Inkl Google og Facebook , Apple og Samsung, Oppo.....

Alle barnesykdommer er borte, lite hull og under skjerm er en realitet......

Ingen over- ingen ved siden av....

Nu kjør vi mot kr 6000🚀🚀🚀🧩🧩🧩💥💥💥🧠💥💥💥

«ST Micro-electronics»

=

Elektroniske kretser utgjør en stort sett usynlig del av verden vi lever i i dag. Disse kretsene er til stede i mikrochips eller bare "chips", som kombinerer de siste fremskrittene innen ytelse, intelligens og effektivitet. Hundrevis eller tusenvis av disse sjetongene er integrert i hver av de millioner og milliarder av elektroniske enheter mennesker over hele verden samhandler med hver dag. Det er i dette usettede området at STMicroelectronics skaper gnister som animerer produktene vi bruker til enhver tid. Vår teknologi finnes overalt hvor mikroelektronikk gir et positivt bidrag til folks liv. Chips fra ST som innebærer de mest avanserte innovasjonene, er en viktig del av så forskjellige produkter som biler og nøkkelbrikker, gigantiske fabrikkmaskiner og datasenterstrømforsyninger, vaskemaskiner og harddisker, og smarttelefoner og tannbørster.

https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_company_information/who-we-are.html

Børsverdi :330mrd

https://www.google.com/search?q=st+microelectronics+stock+value&rlz=1CDGOYI_enNO760NO760&hl=nb&sxsrf=ALeKk01uThmXl8fP5quqXW30RVPya-lRsQ%3A1616299989426&ei=1cdWYMK7GazrrgTZ4Ln4Aw&oq=st+microelectronics+stock+value&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIIxAnOgQIABATOggIABANEB4QEzoKCAAQFhAKEB4QEzoKCAAQCBANEB4QEzoECAAQDToGCAAQDRAeOgQIABAKOgsILhDHARCvARDLAToFCAAQywE6BwgAEAoQywE6DQguEMcBEK8BEAoQywE6CQgAEA0QRhD6AToICAAQCBANEB46BwghEAoQoAE6CAghEBYQHRAeULoeWLpTYOJXaABwAHgAgAGzA4gB-xSSAQoxLjE0LjEuMC4xmAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Redigert 21.03.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.06.2021 kl 06:30 8935

Det har s k J e d d- kursmål 2021. Kr 6000(kommer til å skje)-enhjørningen fyrer opp skikkelig nå:

Deler denne videre fra Shareville (Myragubben):

”A deal between Norwegian solid state smart lens maker Polight and Wooptix could boost 3D cameras with light field technology"

Slik beskrives poLights nyeste prosjekt👍. Dette samarbeidet ble funnet av noen av poLightaksjonærene for noen dager siden, så det er ikke nyheten her, men det at de store tech-sidene nå har oppdaget poLight kan virkelig sette fart i interessen for selskapet.

poLights avtale innen light field med Wooptix får mye oppmerksomhet i store tech-magasiner og nettsteder.
Light field er en løsning som til nå har vært forbeholdt store kameraer, gjerne med multikameraoppsett for å ta bilder som settes sammen for å oppnå 3D-effekt og tilby andre etterbehandlingsløsninger. Det at poLight og Wooptix nå kan tilby denne funksjonen til mikrokameraer i smarttelefoner vekker internasjonal oppsikt. Selveste eeNewsEurope hadde en artikkel om dette nå nettopp.

Fra artikkelen kan man se at TLens fra poLight beskrives som tech som kan erstatte VCM-tech som er mekanisk, OG liquid lenses, som må flytte væske for fokus. Det betyr at TLens beskrives som den ultimate løsningen for raskt fokus, bedre enn alle eksisterende løsninger som finnes i dag! Legger med et utdrag:

"Norwegian Optical component developer poLight has teamed up for light field 3D camera technology in consumer designs.
The deal with light field chip technology developer Wooptix allows a camera system to capture light from many angles so that users can refocus the image, change the depth of field or select the point of view afterwards.

poLight has developed a solid-state tuneable lens technology that can replace mechanical focus and liquid lens solutions.

The liquid tuneable lens solution used in their prototype cameras worked well enough, but the speed of capture is a bit limited due to having to move a liquid. The new solid-state tuneable lens (TLens) from poLight solves this challenge and does so in a very compact form factor.”

https://www.eenewseurope.com/news/sdk-consumer-holographic-light-field-camera

Dette styrker troen på at poLights utsagn om at add-in-løsning med liten frontlinse har potensiale til å bli standardløsning for selfiecamera i smarttelefoner er realistisk.

Takker Aslolini for deling av link til denne artikkelen!👌
Redigert 28.06.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Nugatti
11.06.2021 kl 10:24 9390

Jepp dette går ikke galt. Husk, vi er kun er priset til knappe 1,7 MRD NOK , og det rampes opp til masseproduksjon as we speak. Selskapet bekrefter jo dette!

Hvis dette bare tar noen prosenter av selfiekamera-markedet skal aksjen reprises kraftig. Tenk hvis dette blir standard. Altså 50-100% markedsandel.
Da blir det helt vilt ! 6000 kr er ikke noe problem
Slettet bruker
11.06.2021 kl 10:05 4030

Ja dette må bli stort, men om kursen står i 2000 eller 6000 om 4 år vet jeg ikke. Uansett. Dette kan ikke gå galt. Det er bare å lene seg tilbake i 3-4 år og ta en enorm gevinst da. Blås i alt som skjer på veien dit.
Nugatti
11.06.2021 kl 09:49 4048

Kommer til å bli stort dette! Disruptiv tech.

Kameramodulen med TLens har potensiale til å bli standard for selfiecam. Det er ingen annen over eller ved siden.



+ smartklokker, AR/ VR , automotive , medical osv
Redigert 11.06.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2021 kl 06:58 4210

Er du sikker på at ikke 6000 var et for konservativt anslag, rosgun?
rosgun
11.06.2021 kl 06:02 4208

Fantastiske nyheter siste 3 ukene, dette går veien.... nå har kameramodul produsentene virkelig tatt grep og markedsfører Polight linser til alle hovedprodusent som kan krype og gå. Hva og hvem modulprodusentene snakker business med vet selv ikke Polight. Bli ikke overrasket om det kommer flere bestillinger på flere hundre millioner linser eller intensjonsavtaler som strekker seg over flere år hvert øyeblikk. Tenk - tenk- kjøpmaksjer- tenk mer- qkjøp flere aksjer ✈️✈️✈️✈️✈️🚀🚀🚀🚀
Kraamz
30.04.2021 kl 10:37 4829

Ja dette blir veldig spennende😃 Jeg tror vi får masse god info ang guiding ,Prosjekt pipeline, produksjons site status,add in osv😃👍

Vi har ikke fått mld om noe negativt enda, noe som tyder på at ting går bra sålangt🙂👍
Redigert 30.04.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Sima1
30.04.2021 kl 09:57 4875

Blir spennende og høre hva Øyvind og co har og komme med den 7 mai. Tror dere vi får noe spennende news?
Kraamz
27.04.2021 kl 13:33 5293

Dette er en spennende smartphone av flere grunner🙂

OIS,AF og 4k ved 30fps(ligner på det webcam har, så mulig tilsvarende sensor)

For ikke å nevne at denne får gode tilbakemeldinger, noe som vil annerkjenne AF i selfies! Samtidig bygger denne like lite som min fastfokus selfie😯 Det kan jo være dette er Tlens for alt vi vet, bare tiden vil vise👍

Takk for deling🤞🙂
Foksen
27.04.2021 kl 11:11 5456

2 umiddelbare grunner til at denne ikke har TLens: AF på Selfiekamera er ikke nevnt og poLight har ikke fått noen ordre ennå...
Mangel på AF er den største Nei-faktoren - Kommer nok snart i en mer Top-End telefon enn denne får vi håpe :-)
rosgun
23.04.2021 kl 03:15 6262

Som jeg skrev for en tid tilbake skriver jeg ikke mer på forum da jeg jobber «døgnet rundt» i ny jobb som krever sitt....i tilegg til omrokkering på bosted, oppussing, kjøp av 2 fritidsleiligheter++. Har mao ikke tradet eller skrevet noe
siste ukene.

Jeg skrev at det er ingen aksje over og ingen ved siden av. Jeg er absolutt «all in» i Polight- 100%.. og har ikke mer å si annet enn at mitt kursmål iår fortsatt er kr 6000.

Argumentene er det samme som tidligere....

I tilegg er jeg på topp 30 i Greenstat, men de er jo fortsatt ikke børsnotert (kommer ila Q3).

Thats it!

Ad kursutvikling : Noen store skal inn- kurs manipuleres ned for å gi plass til etternølere og svært store internasjonale aktører. Nyheter om hjørnet,,, ganske sikkert....Nå skjer det... skjer snart- denne kan gå 5x nå....på «no time». Alle vet det
kommer. Jeg har god tid å vente til f. eks Q3. Dette blir ekstremt når nyhet kommer eller nyheter tikker inn i flere klokker og briller..og tlf... Nå skal folk shoppe igjen og da vil salget gå Sky high av slike produkter ......



Mvh

Rosgun ( Polight er BEST- f ... the rest :):))
Redigert 23.04.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Sima1
22.04.2021 kl 18:40 6483

Skulle nesten vært innlogging via bankid. Sånne som han finner små firmaer med lavt volum for og påvirke prisen mest mulig.
Leifjuster
22.04.2021 kl 18:30 6501

Rosgun er forduftet.. Det er trist, det er mye bra engasjement der.. Nå har jeg sett en sammenheng mellom hans innlegg med positivt fortegn og en annens innlegg med negativt fortegn. Om mine antagelser stemmer er det i såfall råttent bruk av forum...
Redigert 22.04.2021 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
2211
22.04.2021 kl 16:44 6511

Ja jeg påstår det er billig nå. Hva som skjer fra time til time er bare ren tipping. Når noen med midler ser dette er for billig så går det for opp. Om vi ser på kursbevegelsen fra 200 og opp til 250 og ned hit så må vi se litt på nyheter. På bestilling til honeywell Barcode så fikk vi sluttkurs 199. Etter det har vi fått stor omsetning opp til 250 før det begynte å dette ned. Men vi har fått ny dw den sendte kursen fra 191,6 til 225 så har det kommet bestilling og opfølgingsordre til dette webkamera. Att vi ser en så stor tilbakegang i kursen blir ikke riktig i forhold til de posetive nyheter som er kommet. Dette webkamera er ett nytt marked og det er jo snakk om video og ikke bilder. Etter min mening er dette en god dw. Da jeg mener att i ett sånt produkt står de fritt til å velge litt hva de vil, de trenger ikke tenke på plass eller att det må trekke lite strøm, og de velger tlens det er ett kvalitets stempel. Keg ser ikke noe negativt fra selskapet som forsvarer kurs nedgangen så hær er det bare å kjøpe å vente til det snur opp. Dw kommer plutselig😉
Redigert 22.04.2021 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
22.04.2021 kl 13:21 6714

For en inngang i dag men dette varer nok ikke lenge...snart tomt for aksjer under 200
Redigert 22.04.2021 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Sima1
21.04.2021 kl 09:53 7001

Viser at produktet leverer. Dette er bare starten.
2211
21.04.2021 kl 08:58 7019

Dette er en bekreftelse på att det går riktig vei👍
Slettet bruker
21.04.2021 kl 08:51 6998

Ny børsmelding med ordre fra webcameraprodusent.
https://newsweb.oslobors.no/message/530697
Redigert 21.04.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
happi67
19.04.2021 kl 10:24 7300

I dag er det bare å reise på fisketur 😂
Sima1
14.04.2021 kl 10:02 7666

Artig og se at topp 50 aksjonærene sitter rolig :: - )
Myrabakk
14.04.2021 kl 07:27 7777

Heisann, nykken!
Når jeg sier scanner som kommer til våren så er det noe nytt, ja. Det er gravd frem en firmapresentasjon fra J2C, et selskap som driver med irisscannere. De møtte poLight på CES2019, og har inngått NDA-avtale med "oss". Tlens forbedrer irisscanneren med 200% (ifølge J2C)! Denne jobber de sammen med Ofilm for å få ferdig i designprosessen. Vi sitter på opplysninger om at denne skal være klar i mai/juni 2021, etter kontakt med J2C selv. Det bør derfor komme en designwin da😉

Ellers står det på Honeywells side at de skal ut med en ny scanner i år, men sier ikke når. Det skal være en FlexRange, og da vet vi at det er Tlens som er deres valg i FlexRange nå. Mulig Honeywell kommer med ny scanner allerede i kveld klokken 21:15, når de holder presentasjon på PROMAT, men det kan også hende at de "bare" skal skryte av verdens første universelle barcodescanner, og at det er EX30 som allerede er med Tlens. Info om denne la jeg nylig ut i annen tråd her på FA.

Spennende uansett, og går ting som vi tror, så kommer det minst 3 designwins i scanningsmarkedet i år. 1 Honeywell, 1 J2C, pluss 1ukjent i prosjekt som vi får vite mer om på Q1-pres 7.mai😉

Ha en fin dag👍
Redigert 14.04.2021 kl 07:29 Du må logge inn for å svare
rosgun
14.04.2021 kl 05:24 7849

Noen som vet noe. Autofokus på nye appletv høres fornuftig ut da det er lang avstand som regel fra boks til der du sitter og skal ha videosamtaler (FaceTime) . Noen må tipse Apple isåfall om Polight autofokus som vil løse utfordringen på en super måte 😳

https://www.tek.no/nyheter/rykte/i/BlPR9E/hevder-apple-jobber-med-apple-tv-med-kamera-og-hoeyttaler?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row55_pos2

Til campinggøyhuset:
Tips: sitt i minst 5 høyrisikoaksjer , vent i 3-10 år. Ikke se på aksjene i perioden. Er du heldig har kursen på ett av de firmaer gått til himmels... Det holder det........

Prøv: Thin, IDEX,Polight , Next, Greenstat.

100 000 i hver!

Ps: Jeg har tapt flere millioner på børs siste 31 år....

Nå ser det endelig ut til at Greenstat blir redningen ( hvem hadde trodd det?)... En aksje jeg har kjøpt i over siste 5 år og ikke kunnet tradet da den ikke er på børs ... enda. Sier meg noe om at man faktisk bare bør sitte i noen år uten å trade. Sitt stille - ikke se på aksjer i en 3-5 års periode..Er nå inne på topp 30-40 av 1500 aksjonærer hvor ACH er største eier etter forrige emisjon ( snakk om flaks)...

Polight burde jeg sittet stille fra kr 28... Men nei, nå sitter jeg bomstille her og følger ikke med eller skriver mer. Denne skal i minst kr 6000 iår- jeg venter på det.

Bare et velmenende råd.

Les her:
https://www.investikon.no/hvordan-investere-som-warren-buffet/
Redigert 14.04.2021 kl 05:40 Du må logge inn for å svare
nykken
14.04.2021 kl 00:39 7902

Takk for gode opplysninger igjen Myrabakk. Kan jeg net spørre: Når du skriver :Scanner som kommer til våren. Mener du våre vi er i nå eller til neste vår?
Elles er jeg enig med Foxen i at ting tar gjerne lenger tid enn de fleste regner med. Det synes jeg er helt forståelig. Kanskje er det sundt også. Hastverk er lastverk. Et tre som vokser for fort blir et svakt tre. Eik vokser sakte.
nykken
14.04.2021 kl 00:25 7861

Er dere alle sammen sikre på at rosgun er en MANN. Jeg kjenner mange damer som har navn som ender på GUN. Derfor forestilte jeg meg fra begynnelsen at dette var en ekta skravlekjerring. Bare en spøk.
FunHouseComp
14.04.2021 kl 00:22 7848

Finn dere noen spennende selskaper gutter. Gjerne hvor man slipper denne evindelige hausingen til denne Rosgun. Det bør seriøst være mulig å gå inn i et selskap uten å skrike og hyle. Kanskje ikke for Rosgun, men for alle andre
Slettet bruker
13.04.2021 kl 23:33 7837

FunHouseComp er helt besatt av rosgun. Han har laget en voodoo-dukke og driver å stikker nåler i den akkurat nå. Han tenker på rosgun når han spiser, når han er på do og når han sover.
Redigert 13.04.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 23:04 7830

Hehe, sikkert. Du har tapt så innmari på lc du. Du og HP17. Og nå er du sur og skal ta det ut på rosgun.
Redigert 13.04.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
13.04.2021 kl 22:51 7848

Gutten min. I LC har jeg aldri vært. Ikke skal jeg inn heller. Ser at denne Rosgun har hauset også dette selskapet etter samme mønster som mange andre selskaper, før han gikk ut bakdøren.
Redigert 13.04.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 22:41 7742

Bitter fordi du i det siste har tapt på lc. Kanskje du har gått opp totalt, men i det siste har du tapt. Deg selv anser du som en glimrende investor og trenger noen å skylde på -- rosgun. Men kom igjen, bare fortell at det ikke stemmer, og at du simpelthen vil advare oss andre. Bullshit.
Redigert 13.04.2021 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
13.04.2021 kl 22:11 7739

I mitt tilfelle er ikke dette et problem. Utfordringen er hvordan enkeltpersoner agerer, spekulerer og manipulerer uten at det har konsekvenser.
FunHouseComp
13.04.2021 kl 21:50 7728

Bitter for hva? Jeg har aldri tapt en krone på denne fyren. Jeg bare påpeker det åpenbare.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 21:47 7542

Og hva er det han egentlig skriker etter????
Dersom de han liksom skal "hjelpe" mot Rosgun kan i verste fall ha kjøpt PLT på 255,- og nå har det falt "svimlende" 20%
Tror neppe at noen tar død av et verditap på 20%

Mens andre igjen kanskje har tjent minst 100% på 2-3 mnd hvis de har hørt på han, men de teller kanskje ikke i hans øyne???
Redigert 13.04.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 21:09 7537

Du virker veldig bitter. Du blir nødt til å komme deg videre i livet. Direkte oppvigleri faktisk.
Redigert 13.04.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare