N Å SKJER D E T

rosgun
PLT 21.03.2021 kl 05:04 54577

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/har-kameralinse-til-test-hos-verdens-storste-mobilprodusenter/s/5-83-31643

Pga forsinkelser er denne artikkelen fĂžrst aktuell idag 2021.....

NĂ„ er alle de store inne, poc faser er ferdige og nye prosjekter fra ALLE de store kommer.......

absolutt alle🚀🚀🚀🚀🚀

Inkl Google og Facebook , Apple og Samsung, Oppo.....

Alle barnesykdommer er borte, lite hull og under skjerm er en realitet......

Ingen over- ingen ved siden av....

Nu kjĂžr vi mot kr 6000đŸš€đŸš€đŸš€đŸ§©đŸ§©đŸ§©đŸ’„đŸ’„đŸ’„đŸ§ đŸ’„đŸ’„đŸ’„

«ST Micro-electronics»

=

Elektroniske kretser utgjÞr en stort sett usynlig del av verden vi lever i i dag. Disse kretsene er til stede i mikrochips eller bare "chips", som kombinerer de siste fremskrittene innen ytelse, intelligens og effektivitet. Hundrevis eller tusenvis av disse sjetongene er integrert i hver av de millioner og milliarder av elektroniske enheter mennesker over hele verden samhandler med hver dag. Det er i dette usettede omrÄdet at STMicroelectronics skaper gnister som animerer produktene vi bruker til enhver tid. VÄr teknologi finnes overalt hvor mikroelektronikk gir et positivt bidrag til folks liv. Chips fra ST som innebÊrer de mest avanserte innovasjonene, er en viktig del av sÄ forskjellige produkter som biler og nÞkkelbrikker, gigantiske fabrikkmaskiner og datasenterstrÞmforsyninger, vaskemaskiner og harddisker, og smarttelefoner og tannbÞrster.

https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_company_information/who-we-are.html

BĂžrsverdi :330mrd

https://www.google.com/search?q=st+microelectronics+stock+value&rlz=1CDGOYI_enNO760NO760&hl=nb&sxsrf=ALeKk01uThmXl8fP5quqXW30RVPya-lRsQ%3A1616299989426&ei=1cdWYMK7GazrrgTZ4Ln4Aw&oq=st+microelectronics+stock+value&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIIxAnOgQIABATOggIABANEB4QEzoKCAAQFhAKEB4QEzoKCAAQCBANEB4QEzoECAAQDToGCAAQDRAeOgQIABAKOgsILhDHARCvARDLAToFCAAQywE6BwgAEAoQywE6DQguEMcBEK8BEAoQywE6CQgAEA0QRhD6AToICAAQCBANEB46BwghEAoQoAE6CAghEBYQHRAeULoeWLpTYOJXaABwAHgAgAGzA4gB-xSSAQoxLjE0LjEuMC4xmAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Redigert 21.03.2021 kl 05:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
BareBareH
06.04.2021 kl 11:40 5371

Tror du virkelig at topp 20 aksjonÊrer, som forÞvrig Þker jevnt, bryr seg om Rosgun sine spÄdommer? Tvilsomt. Jeg har gjort meg opp min egen mening om hvor PLT skal i fremtiden og handlet der etter. Har vÊrt med siden 19,- og skal ikke ut fÞr utbytter, oppkjÞp eller en tur til mÄnen. Kan gjerne ta 10 Är for min del.
FunHouseComp
06.04.2021 kl 11:24 5438

I Rosgun sitt tilfelle er det sÄ enkelt at man finner seg et selskap med liten omsetning, begynner Ä skrive, gjerne 10 trÄder om samme selskap samtidig, smÄsparere hopper pÄ, sÄ er vi i gang. Det er ikke vanskeligere en det.
Redigert 06.04.2021 kl 11:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
06.04.2021 kl 10:53 2863

Rosgun har gjort det til sitt speciale Ä plukke selskaper med liten omsetning, hause de opp til det hinsidige og selge - pump and dump. KjÞrer samme strategi i alle selskaper han er innom. Holdt pÄ i Ärevis pÄ samme mÄte, og folk er sÄ dumme at de gÄr pÄ limpinnen. Lyver sÄ det renner av han. Helt utrolig at han har klart Ä holde det gÄende pÄ denne mÄten i sÄ mange Är uten at noen reagerer. Det er nÊrliggende Ä anta at Rosgun, Gullhaugen og Fast Finger kan vÊre en og samme person. De opererer alle pÄ samme mÄte her inne.
Redigert 06.04.2021 kl 11:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
aksjejokeren
06.04.2021 kl 10:30 2913

Innen 1 Är sÄ er polight pÄ et helt annet nivÄ enn i dag. Rosgun fÄr nok rett i en del ting, men tar nok litt lengre tid enn han tror. I lÞpet av sommeren kommer det designwin i mobiltelefoner. da vil kursen i polight vÊre mye hÞyere enn den er i dag.
abbos
06.04.2021 kl 10:11 2950

Virker som det er utrolig mye pĂ„ gang her - sett fra en amatĂžr som prĂžver Ă„ sette seg inn i dette firmaets produkter 😀👍
Ronny PĂžbel
06.04.2021 kl 08:13 3159

poLight ASA - Webcam launched with advanced TLens[Âź] autofocus function

https://newsweb.oslobors.no/message/529523
FunHouseComp
02.04.2021 kl 14:30 3651

Hva skjedde med 6000 kroners mÄlet til Rosgun? Han omtrent bodde inne pÄ forum, med stadig hÞyere, villere og mer eurforiske analyser av PLT, og plutselig ble han borte?
Redigert 02.04.2021 kl 14:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
26.03.2021 kl 17:53 4507

Man kan f.eks. fÄ til perfekte bilder av stjernehimmelen og lange eksponeringstider og samtidig justere for stjernenes posision som endres og man fÄr ikke streker i bildet om du forstÄr. TLens og VCM styrte linser. I denne lÞsningen tar man mange enkeltbilder og via programvare superponerer alle enkeltbildene til et klart forsterket bilde med klare stjerner i motsetning til gamle lÞsninger og blenderen mÄ vÊre Äpen lenge.

Okay, det er egentlig den digitale billedsensoren som er lĂžsningen her .. noe avsporende..
Redigert 26.03.2021 kl 18:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
26.03.2021 kl 17:38 4522

Dette lĂžftes opp i programvare. Google med intro av pixel4 hadde et langt foredrag om kamera i en moderne tid...i korthet "a software camera"
Redigert 26.03.2021 kl 17:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
stimar
26.03.2021 kl 16:57 4617

provence, det der er mildt sagt spennende. Har hatt fÞlelsen for Xiaomi lenge angÄende MOU. Det har pÄgÄtt et samarbeid lenge og teknologien til poLight har gÄtt gradene med begynnelsen i klokkene.
provence
26.03.2021 kl 16:46 4633

Hei dere.

Interessant med denne linken https://www.theverge.com/platform/amp/2021/3/25/22350245/xiaomi-mi-mix-liquid-lens-autofocus-focal-length-camera

"Xiaomi teases camera with liquid lens on upcoming Mi Mix"

Sannsynligvis snakker vi om hovedkamera i denne dingsen. Hva poLight ikke har et godt alternativ til men som 'upcoming' og TLens Platinum .. ref meldingen om Memoranding of understanding (MOU) og en ukjent kunde har kjĂžpt en prematur versjon av denne.

Hva vi har terpet pÄ her inne, poLight mÄ fÄ til denne Platinumversjonen med stÞrre blenderÄpning og som vil dekke hovedkamera.
stimar
26.03.2021 kl 13:59 4829

nykken, her synes jeg du kommer med mye fornuftig. NÄ skal man ikke foregripe noe, men i mine tanker vil en styrking av kapitalen pÄ nÄvÊrende nivÄ ikke vÊre i nÊrheten av negativt.
Eksempel pÄ 500 tusen nye aksjer; 500 000 : 9 128 000 = 0,055
Om du eier 1000 aksjer vil du fÄ tilbud om Ä kjÞpe 55 nye aksjer. Blir emisjonen satt til 220 kroner, sÄ vil det bety 12100 kroner for aksjonÊren og poLight har hentet 110 millioner. Totalt antall aksjer vil bli 9 628 000 stk.
Fullstendig uproblematisk, spĂžr du meg.....
nykken
26.03.2021 kl 13:32 4886

Polight har penger ut Äret og litt til .men ledelsen har antydet at en elle annen pengetilfÞrsel kommer sannsynligvis I lÞpet av Äret. Dette fordi de venter dramatisk aktivitet utover Äret. Men tenk dere et selskap som har brukt over 10 Är pÄ Ä utvikle et sÄnt fantastisk unikt produkt med et sÄ fantastisk potensiale og er i ferd med Ä fÄ gjennombrudd og har ingen gjeld. Det er helt spesielt. Ledelsen har uttalt at produksjonener ikke problemet . Roboter som spyr ut linsene i millioner pÄ kort tid. men Polight har i det siste annsatt en del folk i distribusjonsnettet etter som je forstÄr og mÄ fortsette med det. O g i et sÄ lite selskap som kan bli et mange milliarder selskap og det er bare vel 9 mill. aksjer er det klart de mÄ ruste opp Þkonomisk fundament. det er helt nÞdvendig og helt velkommen. Det gir et tryggere selskap for kundene Ä satse pÄ. Og I et selskap med sÄ fÄ aksjer vil jeg tro at investorer vil stÄ i kÞ ved en emisjon. og jeg vil tro at emisjonskurs ikke vil bli sÊrlig billigere enn bÞrskurs nÄ den tid kommer.Det ville bli dyrere Ä anskaffe et litt stÞrre antall aksjer pÄ bÞrsen nÄr det er sÄ fÄ aksjer.
SÄ alt I alt Þnsker jeg en emisjon velkommen, SÄ selskapet vil stÄ mer robust og kanskje komme med nye annvendelser av linsene eller nye ideer i fremtiden. og ikke minst trygge sitt salgsapparat og distribusjon.
stimar
26.03.2021 kl 10:43 5031

Ronny P, er enig med deg i at kommende meldinger fra selskapet hvor de bekrefter stÞrre ordrer og innhogg i etablerte markeder, vil vÊre betryggende. Om de velger Ä hente noen kroner, eks 500 tusen nye aksjer til 220 kroner og samlet 110 millioner kroner i kassen, sÄ skal jeg gjerne bidra. Totalt antall aksjer i selskapet vil fremdeles vÊre godt under 10 millioner.
Ronny PĂžbel
26.03.2021 kl 09:24 5145

Jeg har aldri fulgt med pÄ presentasjoner, eller Isaksen. Tror ogsÄ at dette er et teknologieventyr som begynner Ä ta form, og at vi kan fÄ en eksplosiv vekst hvis produktet er sÄ bra som de sier det er. Problemet er nÄ bare hvis vi begynner Ä ta veksten fÞr markedsandelene kommer, og at vi i realiteten ser ned i munningen pÄ en emisjon fordi det hver dag brennes penger.
VantageVolante
26.03.2021 kl 08:41 5184

Ja, eller kan hende kula faktisk er pÄ vei ut av munningen. Langt hold, sÄ krever skarpskytteregenskaper.
Rkasba
26.03.2021 kl 07:40 5235

Ronny PÞbel: Siden du har vÊrt med som aksjonÊr sÄ lenge, synes jeg det er interessant Ä spÞrre deg; Har du noensinne sett Isaksen sÄ sitrende stolt og sjÞlsikker som pÄ Q4? Det er da vel ikke mulig at han stÄr og blÞffer? For hvis det han sier er sant, sÄ er riktignok ikke bjÞrnen skutt ennÄ, men vi har fingeren pÄ avtrekkeren og mulighet for en clean shot for Ä si det slik.
Ronny PĂžbel
26.03.2021 kl 07:03 5329

Tek er som alt annet, et veddemÄl. Som Hortenspatriot med stor H kjÞpte jeg 1000 aksjer i august 2019, og har ikke tenkt stort mer pÄ dem. Spiller ingen rolle om kursen er 10 eller 1000. Synd at kursen blir hauset og manipulert, for produktet er bra og og selskapet hadde hatt en mer stabil kurve hvis fremskrittene talte for seg selv. Jeg forstÄr at et DW og inkludering i en smarttelefon er en stor greie, og at det er kursdrivende. Det er bare sÄ eitrende synd at kursen baserer seg pÄ forumhausing med raketter og store bokstaver.

SĂ„nn... NĂ„ skal jeg ta kaffekoppen min.
Redigert 26.03.2021 kl 07:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
26.03.2021 kl 00:33 5504

Det skrives med store bokstaver fra denne rosgun. Ofte lager han 10 trÄder om samme selskap pÄ samme dag (natt) - gjerne med litt krutt og raketter. Det klippes og limes fra google og internett i en salig rÞre som fort fÄr uinnvidde til Ä gÄ limpinnen. NÄr det ikke gÄr veien har vedkommende noe ferdigredigert svada som legges ut, sÄ blir det stilt... MÞnstret gÄr igjen i alle selskaper denne profilen hauser. Lett Ä gjennomskue.
Redigert 26.03.2021 kl 01:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 20:53 5798

NÄ mÄ dere slutte med disse konspirasjonsteoriene da.
FunHouseComp
25.03.2021 kl 20:39 5829

Denne rosgun herjer pÄ ulike trÄder med ulike nick. Han bruker samme framgangsmÄte hele veien. Beryktet pÄ ulike Thin trÄder, og andre selskaper som man enkelt kan manipulere ved Ä hause hinsides all fornuft. Man merker fort om han er inne eller ute. Alltid samme fremgangsmÄte.
Redigert 25.03.2021 kl 20:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sima1
25.03.2021 kl 19:37 5933

Derfor det er veldig viktig og sette seg inn i firmaene man skal investere i. GjÞr ting litt lettere de dagene aksjen ikke gÄr rett opp.
FunHouseComp
25.03.2021 kl 17:53 6103

Personlig er jeg ikke i tvil om at enkeltpersoner, slik som trÄdstarter er i stand til Ä pÄvirke kurser. De gÄr pÄ mindre selskaper, hvor kursbevegelsene blir store pga ellevill hausing. TrÄdstarter ville feks aldri vÊrt i stand til Ä pÄvirke kurser i store tunge selskaper som NHY eller Equinor. Derfor finner du dem gang pÄ gang i mindre selskaper som PLT med flere (lista er lang). Det er derfor all grunn til Ä vÊre skeptisk til en del av disse som opererer med vanvittige kursmÄl. De pisser og skvetter i trusene hele tiden mens de hopper inn og ut. All honÞr til mange av de informative innleggene her inne, fra langsiktige genuint interesserte aksjonÊrer. Delt kunskap uten evindelig mas. Takk til dere.
Redigert 25.03.2021 kl 17:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Cumulus
25.03.2021 kl 14:40 6313

Jeg tror det er mest fruktbart Ä vÊre realistisk i forhold til dette. Det er definitivt ikke snakk om 20.000 smÄaksjonÊrer som investerer sparepengene sine i Plt etter Ä ha lest pÄ forumet her.

Polight har totalt 2-3.000 aksjonĂŠrer.
Cumulus
25.03.2021 kl 14:19 6339

Det er jo ikke 200-300.000 unike brukere som har Äpnet disse trÄdene. Det er nok noen hundre, eller kanskje tusen, brukere som har Äpnet trÄdene hundrevis av ganger hver.
Nelk
25.03.2021 kl 13:59 6386

Har nok ikke sÄ mye Ä si for kursen, men du skal nok ikke undervurdere det heller. Flere trÄder har blitt sett 200-300 tusen ganger. Om bare 20 000 av de investerer et snitt belÞp pÄ 5000kr snakker vi 100 mill
Slettet bruker
25.03.2021 kl 13:03 6491

Om haussing og baissing av en enkelt aksje her inne er med pÄ Ä forandre kursen? Svaret er et klokkeklart NEI.

De som eventuelt lar seg pÄvirke av det som blir skrevet her er de som handler for noen fÄ tusenlapper og det fÞrer ikke til noen kursendring. Kanskje akkurat der og akkurat da fordi de kjÞper 20 aksjer pÄ selgers kurs, (eller selger pÄ kjÞpers kurs) men i det store og hele er slike smÄ kjÞp det samme som et musepiss i havet. Det forandrer ikke kursen.
peiiider
25.03.2021 kl 12:39 6544

Er ikke sÄ vanskelig Ä legge merke til stilen nei. Ser det jo med flere brukere pÄ forumet, ett jÊvla mas om en aksje noen dager, kanskje ei ukes tid, sÄ er det over til neste «case». Hvor vidt det er nok til Ä faktisk pÄvirke kursen i enkelte aksjer aner jeg ikke, men siden de samme folka fortsetter gang etter gang sÄ kan det kanskje fungere..

Om enkelte personer ogsÄ har flere brukernavn og sjonglerer disse for Ä oppnÄ mer oppmerksomhet vet jeg heller ikke, og det er ogsÄ nytteslÞst Ä beskylde folk for slikt
men det skulle ikke forundre meg om det er slik enkelte holder pÄ.
Redigert 25.03.2021 kl 12:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
nykken
25.03.2021 kl 12:08 6585

Det vises mye raketter i inleggene her i rosgun-trÄdene. SÄ da kan man ta med " the Rocket Man from north Korea also = rosgun= fast finger.
Jeg er ekstremt positiv til Polight men jeg liker ikke stilen til Rosgun. Det virker sÄ masete opphausset. Jeg mener polight greier seg fint uten dennslags. jeg har en fÞlelse av at polight ville greie seg bedre uten dennslags. Vi i forumet som ikke e sÄ helt oppe Ä gÄ i denne bussinessen her drukner i masete haussing istedenfor interessante opplysninger og viniklinger
Jeg holder meg mer til trÄdene til Myrabakk og kramz og lignende. De deler nÞkterne fakts og gir inntrykk av integritet og innsikt.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 11:14 6713

Rosgun fÄr rett.
Computum
24.03.2021 kl 14:27 7172

Hva du ville gjort blir din sak. Da ville det vÊrt bedre Ä solgt pÄ 250 i tilfelle, som hausserne gjorde?
Jeg ser selvfÞlgelig potensialet i PLT om de fÄr napp hos de stÞrste. Men jeg synes det har vÊrt skuffende kontrakter sÄ langt. Det jeg sitter med er "gratisaksjer" og disse blir beholdt.

PS: Og jeg har aldri sagt at jeg ikke ville kjÞpt igjen. Derimot vil jeg ikke kjÞpe pÄ opphaussede kurser. Og det er jo det vi har opplevd den siste mÄneden.
Redigert 24.03.2021 kl 14:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Nugatti
24.03.2021 kl 13:12 7288

Man mÄ spÞrre seg:
Et selskap som er svÊrt nÊrme gjennombrudd pÄ mobilmarkedet. Game-changerpotensiale. Smartebriller, potensielt enda stÞrre!
Guidet av en forsiktig CEO... skal det vĂŠre verdi skarve 1,8 MRD NOK???
Leifjuster
24.03.2021 kl 13:05 7277

Om du sitter pĂ„ en aksje og du mener prisen eller selskapet er feil i.f.t dagens verdi og aldri ville kjĂžpt mer, ja da hadde jeg solgt alt nĂ„đŸ™ˆđŸ€”
Computum
24.03.2021 kl 12:31 7370

Jeg kjÞpte mine fÞrste PLT aksjer pÄ 10 kroner. Ble skeptisk til den kraftige oppgangen uten lÞnnsomme ordrer, sÄ solgte storparten etter 10-gangern. De jeg har igjen skal fÄ vÊre med videre, men Ä kjÞpe mer nÄ vil jeg ikke sjanse pÄ.
2211
24.03.2021 kl 11:35 7516

Om du velger Ä selge nÄ pÄ kurs 200 sÄ mener jeg du er svÊrt kortsiktig. Posetive bÞrsmeldinger kan komme nÄr som helst Ä da har vi jo sett hvor hÞyt plt ble priset uten nyheter. SÄ hvorfor skal vi ikke opp og forbi 250 pÄ neste bÞrsmelding.