N Å SKJER D E T

rosgun
PLT 21.03.2021 kl 05:04 54589

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/har-kameralinse-til-test-hos-verdens-storste-mobilprodusenter/s/5-83-31643

Pga forsinkelser er denne artikkelen først aktuell idag 2021.....

Nå er alle de store inne, poc faser er ferdige og nye prosjekter fra ALLE de store kommer.......

absolutt alle🚀🚀🚀🚀🚀

Inkl Google og Facebook , Apple og Samsung, Oppo.....

Alle barnesykdommer er borte, lite hull og under skjerm er en realitet......

Ingen over- ingen ved siden av....

Nu kjør vi mot kr 6000🚀🚀🚀🧩🧩🧩💥💥💥🧠💥💥💥

«ST Micro-electronics»

=

Elektroniske kretser utgjør en stort sett usynlig del av verden vi lever i i dag. Disse kretsene er til stede i mikrochips eller bare "chips", som kombinerer de siste fremskrittene innen ytelse, intelligens og effektivitet. Hundrevis eller tusenvis av disse sjetongene er integrert i hver av de millioner og milliarder av elektroniske enheter mennesker over hele verden samhandler med hver dag. Det er i dette usettede området at STMicroelectronics skaper gnister som animerer produktene vi bruker til enhver tid. Vår teknologi finnes overalt hvor mikroelektronikk gir et positivt bidrag til folks liv. Chips fra ST som innebærer de mest avanserte innovasjonene, er en viktig del av så forskjellige produkter som biler og nøkkelbrikker, gigantiske fabrikkmaskiner og datasenterstrømforsyninger, vaskemaskiner og harddisker, og smarttelefoner og tannbørster.

https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_company_information/who-we-are.html

Børsverdi :330mrd

https://www.google.com/search?q=st+microelectronics+stock+value&rlz=1CDGOYI_enNO760NO760&hl=nb&sxsrf=ALeKk01uThmXl8fP5quqXW30RVPya-lRsQ%3A1616299989426&ei=1cdWYMK7GazrrgTZ4Ln4Aw&oq=st+microelectronics+stock+value&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIIxAnOgQIABATOggIABANEB4QEzoKCAAQFhAKEB4QEzoKCAAQCBANEB4QEzoECAAQDToGCAAQDRAeOgQIABAKOgsILhDHARCvARDLAToFCAAQywE6BwgAEAoQywE6DQguEMcBEK8BEAoQywE6CQgAEA0QRhD6AToICAAQCBANEB46BwghEAoQoAE6CAghEBYQHRAeULoeWLpTYOJXaABwAHgAgAGzA4gB-xSSAQoxLjE0LjEuMC4xmAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Redigert 21.03.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
provence
08.04.2021 kl 16:03 6259

Spørsmålsstillingen er feil "mi mix sin liquid lens er sett opp imot tlens!"

Vi snakker om TLens her, ikke en annen teknolgi her
Myrabakk
08.04.2021 kl 16:37 6207

Jeg ser det diskuteres diverse kortsiktige kursmål på tråden her. "Denne skal til himmels" eller "denne skal ned, skikkelig, bare vent!" Tenkte jeg skulle komme med et tips da😉

Dersom det er noen som er interesserte i hva som foregår i selskapet nå, ikke bare om kursen er opp eller ned i morgen, så anbefaler jeg en tur innom siden provance sier, eller en av diskusjonene på Shareville. poLight har også en egen Redditgruppe med en innmari god redaktør. Vanvittig mye som er gravd frem på disse sidene siste tiden. Alt fra Microsoftpatent, Huawei, lasersamarbeid, irisscannerprosjekt, MoU-prosjekt mellom to av de som har samarbeid med poLight, (LG og Microsoft) og utrolig mye mer.

Fundamental info om poLight kan finnes i OEM-tråden her på FA, i tillegg til tråden "poLight-norges teknologiske hemmelighet?".

Ikke det at man ikke skal diskutere kursmål, det må man i finansverden. Jeg tenker bare at man kanskje burde hatt utviklingen og markedet som felles grunnlag for å komme med påstand og motpåstand.
FunHouseComp
08.04.2021 kl 16:45 6179

Kursmålet til Rosgun på 6000 er hinsides all fornuft. Markedet har våknet opp og sender Plt rolig tilbake. Naturlig nok. Nedsiden og fallhøyden er fremdeles stor. 150- 170 om ikke lenge.
Redigert 08.04.2021 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
abbos
08.04.2021 kl 18:48 6038

Tydelig at du er ferdig solgt og venter på lavere inngang - greit å få vite det 🤓
FunHouseComp
08.04.2021 kl 18:56 6011

Vi skal mye tilbake. Når folk, i dette tilfellet Rosgun kommer med kursmål på 6000 så er det greit å ikke sitte for tungt.
betongklumpen
08.04.2021 kl 20:18 5858

FunHouseComp skrev Innlegget er slettet
Men baissing er OK?
FunHouseComp
08.04.2021 kl 20:53 5803

Kursmålet på 6000 til Rosgun er ikke OK. Det er alt jeg vi si om det.
Redigert 08.04.2021 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 22:18 5674

Kursmål 31. des 2021: 12000!
nykken
08.04.2021 kl 23:54 5566

En litt rar tråd dette her. Det blir liksom mye munnhuggeri . Litt Bastante påstander den ene og den andre veien. Når man bastant påstår at PLT ikke kan gå så og så høyt f.eks 6000, så har man etter mitt syn ikke forstått caset Polight. jeg sier ikke at den gjør det. men å påstå at den ikke gjør det blir like dummt som mye annet. Jeg tenker at worst case cenario på litt sikt er 3000 og jeg blir aldeles ikke overasket om den gå i 6000. Og det tror jeg at de som er inne i dette tekniske her er enig med meg i. men så lenge er det mye mer fruktbart å lese trådene til Myrabakk og kramz og happy 67 og lignende folk her på forumet. Innlegg og kommentarer som forteller mer om tekniske og forretninsmessige fremskritt og deretter gjøre seg opp en mening. og for meg ser det ut til å gå i riktig retning. Og da blir dette fantastisk.
Alop123
09.04.2021 kl 00:07 5525

Dei fleste trur eg er enig i at Polight kan nå 6000 med full klaff.
Det FunHouseComp sikter til er at kursmålet til Rosgun er 6000, i ÅR.
Det trur eg dei fleste som følger selskapet er enig i at eg litt vel optimistisk.

Forøvrig enig i at trådene fra Myra og Kramzz er verdt å følge, og oppfordrer alle til å lage en Shareville-konto og følge "Polight" og "Polight fra lille Horten" der, samt Reddit med Aa Vanger, masse god info daglig!
Redigert 09.04.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Hobbydansken
09.04.2021 kl 00:11 5516

Helt enig.
Jeg tenker det er noen som ønsker kursen opp - og noen ned. Sånn er vi jo forskjellige. Mitt inntrykk er at de fleste her på FA ønsker kursen opp (mitt inntrykk er at de fleste legger lange penger). Om de enkeltes personlige mål er 20, 200, 2000 eller 20000 er vel egentlig irrelevant. En personlig målkurs på 6000 for PLT, kan både være grådig, realistisk, forhåpningsfullt, urealistisk og optimistisk.
Personlig setter jeg pris på faglighet og saklighet i innleggene her inne. Og jeg liker diversiteten - og jeg synes selv jeg klarer å spotte den informasjon jeg trenger for å treffe mine egne beslutninger. Jeg plukker hva jeg har bruk for - og bestemmer selv om mitt mål er 20, 200, 2000 eller 20000.
Jeg elsker dybden i den informasjon som kommer frem her på forumet - og engasjementet til de som graver. Det jeg har funnet her inne, har til dags dato vært veldig givende i min lange strategi. På flere plan enn det økonomiske.
FunHouseComp
09.04.2021 kl 04:08 5425

Når man ser hvordan Rosgun hauser i de ulike selskapene han er innom, så må det være lov å være kritisk, og bruke vett og forstand.
Redigert 09.04.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
12.04.2021 kl 16:31 5009

Slutter aldri å la meg forundre over alle disse hundretalls hausetråder til denne Rosgun. Spekulativt, og uten tvil manipulerende. Har selv en ikke ubetydelig post i PLT - langsiktig, men jeg finner liten glede av å se denne Rosgun herjer som han ønsker i ulike selskaper her inne. Det er lite bra.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 17:00 4980

FunHouseComp

Du trenger hjelp.
FunHouseComp
12.04.2021 kl 18:21 4899

Nå håper jeg at folk ikke er så dumme at de går inn et selskap fordi Rosgun kommer med et kursmål hinsides all fornuft. De siste månedene har vi sett hvordan han har herjet i Thin, Life, og en rekke andre selskaper han med viten og vilje har prøvd å kjøre opp. Felles for de alle er at de er kraftig tilbake.
Redigert 12.04.2021 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Sima1
12.04.2021 kl 18:29 4964

Kanskje på tide og avslutte dette tema? Når du ikke engang får svar fra vedkommende så bør du ta hintet ; - )
FunHouseComp
12.04.2021 kl 18:36 5018

Fyren er ekstremt spekulativ og manipulerende i alle selskaper han er inne i, og han bruker forum bevist for å påvirke og pumpe opp kursene. Dette gjør han i alle selskaper han er innom. Så det er ingen grunn til å la denne Rosgun gå fri.
Redigert 12.04.2021 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Sima1
12.04.2021 kl 18:47 5011

Tror du har fått frem poenget ditt nå. Bruk heller tråden til informative ting som omhandler polight.
Leser personlig mest på shareville. Mye flinke folk som faktisk graver i polight caset.
FunHouseComp
12.04.2021 kl 21:50 4848

Det er lett å se denne Rosgun spretter inn og ut, på samme måte som han gjør i andre selskaper han hauser helt ellevilt. Når noen påpeker dette kaller han oss idioter. Ikke bra. For egen del har jeg kommet til en grense for hva jeg kan og bør akseptere av spam og spekulasjoner, gjentatte ganger beviser han sin manglende troverdighet, og det er og svært uheldig for andre å kaste seg ut på hans kyniske spill. En drømmeverden.
FunHouseComp
12.04.2021 kl 22:46 4790

Kunne vært interessant om Rosgun utdypet og begrunnet sitt kursmål på 6000, og ikke bare driter i eget rede, og herjer som en løs kanon slik han gjør i Thin, Life og andre selskaper. Dessverre har han vel ikke tid til å vente på sitt eget kursmål. Latterlig å se hvordan han agerer.
Redigert 12.04.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
disdude
12.04.2021 kl 23:17 4840

PoLight KAN bli verdt f.eks. 60 mrd nok, gitt at selskapets produkter i fremtiden kan ta del i det enorme antall kameramoduler som produseres i verden.

Kan også utdype; blir AR så stort som dr. Isaksen / Microsoft/ Apple mener, så kan poLight virkelig bli et eventyr. Da en AR-brille har svært mange kameraer som filmer kontinuerlig så er TLens sitt lave (1/100 av VCM ish) en enorm fordel.

F.eks. 6 kameraer med VCM = opp mot 1.5 W (!) Det er mye når alle batterier skal bæres på hodet med lang brukstid.
Til sammenligning bruker TLens ned mot 1 mW pr stykk. Det er ganske utrolig!
Redigert 12.04.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 07:55 4719

Kan virke som om du ene og alene investerte i lc på grunn av rosgun. Det ble en feilslått investering, og nå fotfølger du rosgun fordi han forsvant ut bakdøra. Fint! Men ingen grunn til å plager oss andre ;)
Redigert 13.04.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
abbos
13.04.2021 kl 08:20 4689

Føler at Plt er en løs kanon som kan skyte når som helst - jeg bare må ha denne i porteføljen selvom jeg ikke har peiling på hva riktig kursnivå er 😀😇
nykken
13.04.2021 kl 09:03 4613

Godt poeng disdude. Det er denne type betraktninger som er grunnen til at jeg har investert i Polight . Ikke om typer som Rosgun høyer og gauler. Og jeg syns at i lang tid har det haglet med positive funn om Polight for den som gidder å lese de rette innleggene. Jeg mener at Polight trenger ingen Haussing. Det bare ødelegger. Polight greier seg uten denslags. Men det er kjempebra at amatører som meg har disse typene her på forumet som kan litt om denne teknologien og businessen og graver frem mye om hvordan det skrider fremover med Polight.
FunHouseComp
13.04.2021 kl 13:33 4494

Ja det blir mye gauling fra denne fyren, han kan ikke gå inn i et selskap uten å gaule. Nå tok han bakdøren ut, som så ofte før. Lyset står på, men ingen er hjemme.
Redigert 13.04.2021 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
13.04.2021 kl 13:41 4536

For egen del gikk jeg inn på 11 kroner, og var med ned til rundt 5 kroner. Dette var lenge før Rosgun begynte å gaule. Posten på 25 000 aksjer har vært med på store opp og nedturer de siste 3 år, men urørt. Jeg reagerer i grunnen bare på hvordan denne Rosgun hyper ulike selskaper her inne. Spekulativ, manipulerende og løgnaktig. På denne måten har han holdt på i årevis uten at noen reagerer.
Redigert 13.04.2021 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Sima1
13.04.2021 kl 15:39 4532

Robot som styrer nå? 48 aksjer legges ut hele tiden.
Foksen
13.04.2021 kl 16:28 4508

Ser ut til at "Bootom Rock" for polight var 6,5 kr den 22 august 2019 så 5 kroner var kanskje litt lavt...? Ser heller ingen post på 25000 aksjer i aksjeoversikten - Begynner du å bli like glemsom som meg eller tar jeg feil? :-)
FunHouseComp
13.04.2021 kl 17:28 4501

Den var ned mot 5 kroner sa jeg. Jeg brukte fallet til å kjøpe meg opp. Fra 15 kroner og ned. 11 kroner og noen øre er min inngangskurs. De siste aksjene kjøpte jeg en formiddag på et Hotellrom i Berlin etter at PLT stupte fra rundt 10 og ned mot 5. Så det er ikke noe feil med min hukommelse. I ettertid har denne Rosgun herjet i PLT som han har funnet det for godt. Pisset i buksen og herjet vilt med konspirasjoner og kursmål som det har passet han. Stakkars småsparere som har fulgt denne fyren.
Redigert 13.04.2021 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
13.04.2021 kl 18:28 4428

Aldri så galt at det ikke er godt for noe med de som kjører opp en skikkelig haussekampanje. Jeg fant innlegg fra Rosgun her inne, og begynte å lese meg opp. Det var nok Kramzz sine innlegg som overbeviste meg, men innlegg fra nevnte Rosgun var altså det som trakk oppmerksomheten min på forum.

Nå har jeg gravd og gravd i poLight, og er skikelig imponert over kunnskapsnivå blant forumdeltakere rundt om. Helt vanvittig bra nivå på research i flere forum, særlig OEM her på FA, Reddit og et par tråder på Shareville. Nå i helga som var ble det faktisk lagt ut fremgravd info om designwin i webcam, før meldingen fra poLight. (Ikke lekkasje fra poLight, men info delt av Webcamprod.)

Det er allerede funnet en konfidensiell firmapresentasjon fra et irisscannefirma (J2C) som sier de vil gå for Tlens i en scanner som kommer til våren, og det er funnet info om at Honeywell jobber med enda en scanner. Det er imponerende!

Jeg anbefaler å sjekke ut Promat-messa, dvs årets barcodehappening, som pågår denne uka. Imorgen skal Honeywell presentere en av, ifølge dem selv, verdens beste scan engines. Dette er enten den som Tlens allerede er inne i, eller så kommer det enda en Tlens-scanner. Vi får se i morgen utpå dagen. Gøy uansett, og kjekt med oppmerksomheten poLight får der.
Foksen
13.04.2021 kl 18:55 4408

Grunnen til min inngang i poLight var et intervu med en ukevinner i NM for "Amatørmeglere" eller lignende. Han hadde satset (Ganske umotivert) på polight. Leste meg opp og nå er jeg All In :-)
Har veldig tro på at Barcode er den maskinen som skal bli "Fødselshjelperen" til poLight en stund fremover - Både økonomisk og PR-messig. At Honeywell tar i bruk TLens og inviterer ny teknologi inn i scannermarkedet er kanskje større enn det kan synes som! Med tanke på driften til poLight og cashflow / kontrakter man kan vise til ved søknad om lån i 2022 (ønsker ikke emisjon) vil dette være viktig slik det ser ut nå! Kanskje kommer det noen DW før det blir nødvendig men er det en ting jeg har lært så er det at Ting Tar Tid!
Hadde vært utrolig fint med enda en DW i Barcode også selvsagt - Dess fortere dette går dess bedre!
Uten alle de ivrige Graverne her inne med deg Myrabakk og Kraamz hadde det heller ikke blitt så stor følelse av at vi alle "kjenner" poLight mye bedre enn noen annen aksjecase! Det hadde sannsynligvis heller ikek kommet så mange nye dedikerte gravere til etterhvert heller! Så Tusen Takk for tidlig og iherdig innsatt til dere begge :-)
Foksen
13.04.2021 kl 19:09 4517

Hukommelse er viktige greier - Skulle ønske min kostpris var mer lik din men hadde ikke mer penger på den tiden... Har begynt å bruke L-Serin for hukommelsen og synes det virker - Husker i alle fall å kjøpe mer aksjer for hver lønning!
Kommenterer ikke Rosgun siden jeg ikke har vært her så lenge at jeg kjenner historikken! Uansett er det ganske sprelsk det jeg har sett til nå da :-)
Takker for svar!
Slettet bruker
13.04.2021 kl 19:24 4508

Jeg leste på en lc-tråd at du og noen andre kritiserte rosgun fordi han hauset og at han gikk stille i gangene (forsvant) når det ikke lyktes. Like etter ble du en aktiv kritiker av rosgun her på plt-tråden.
Det er åpenbart at du er bitter. Du er ikke ute etter å advare andre brukere. Du er ute etter hevn fordi du har tapt penger og vil at dette skal gå utover noen...

Her på forumet er alle anonyme. Det er et utall antall hausere og baisere. Tror du bare på venne deg til det. Intet nytt under solen.

Hausing er sikkert ingen dårlig strategi hvis du er inne i en aksje. Tror ikke det har så veldig mye å si for denne aksjen. Kraamz og Myrabakk sin graving og overbevisningsevne derimot, har tiltrukket seg ganske så mange aksjonærer, som jeg nok tror har hatt ganske mye å si for dagens kurs. Rosguns påvirkningskraft tror jeg ikke har hatt noe å si foruten at noen nok har trukket på smilebåndet når 6000 i år har blitt foreslått.
Redigert 13.04.2021 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
happi67
13.04.2021 kl 19:38 4568

Tenker at rosgun er en vittig fargeklatt med vell mye optimisme 😂. Men er samtidig imponert over kunnskapen han har. Ta det med en klype salt så kan det bli lærerikt og vittig.
Sima1
13.04.2021 kl 19:39 4568

Tror nok mange fikk drahjelp inn i denne aksjen nettopp pga Rosgun. Men etter hvert så ser man hvem som faktisk bidrar når det gjelder informasjon.
FunHouseComp
13.04.2021 kl 20:41 4535

Jeg har alltid klart meg fint i de selskapene jeg er inne i. Også i PLT. Det jeg reagerer på er hvordan denne Rosgun hauser i ulike selskaper uten at noen reagerer. Han er direkte løgnaktig i alt han skriver og driver med. For de uinnvidde et det viktig å være klar over dette. Om det gjelder Plt, Life, Thin eller andre selskaper. All honnør til de som bidrar med viktig informasjon. Rosgun er IKKE en av disse. Hauser som faen og går stille ut bakdøren. Pussig at ingen reagerer på dette?
Redigert 13.04.2021 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 20:52 4522

Hva med å drite i å bruke energi på noe du ikke får gjort noe med?
Hørt det uttrykket noen gang?????