Er VOW i spill - Snakker vi om at et oppkjøp er på gang?

mai2003
VOW 21.03.2021 kl 15:37 12791

Ble solgt ca 830000 aksjer i sluttauksjonen på fredag. Har sett det tidligere, hvor oppkjøp starter slik. Jeg har ingen tro på at dette var shortinndekning.
Noen betraktninger?
Redigert 21.03.2021 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
pingvinen
22.03.2021 kl 16:47 4306

Det er klart en sjanse for at den bryter opp, og at jeg dermed går glipp av en oppgang - men da igjen - det er ikke vanskelig å tjene penger, det vanskelige er å unngå tap.

Det vi ser gang på gang med VOW (men også andre aksjer) er at den gjør et hopp, for så å trekke seg tilbake og danne en ny trading range. Nå ligger den i den høye enden av den tradingrangen som har blitt dannet etter toppen på 56. Jeg tror den skal opp over 56 før eller senere, men skal den ned igjen før det eller ikke? Jeg vet ikke, men som jeg sa, så tok jeg en sjanse på det. Det skal sies at jeg lå med kjøp i sluttauksjonen, uten at jeg fikk noe.

VOW er en svært volatil aksje - derfor går det godt ann å trade. Ja - man risikerer å gå glipp av et hopp på noen kroner, men da er det bare å vente til neste trading range dannes :-)

Vi må alle finne våre egne måter å handle på. Jeg har ingen illusjoner om at jeg skal treffe alle topper og bunner, eller at jeg har funnet en magisk måte som er den ultimate måten å trade på. Jeg gjør det som passer for meg, og håper at dette i det lange løp skal gi meg en grei avkastning. Sitter med mesteparten av pengene i fond, og har spredd meg på flere forskjelleige fond. I det siste er jeg mer vekk fra fornybart og inn i globake indekser og lignende.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 17:33 4185

Innlegget er slettet
Antageligvis hvis den ikke bryter opp, så er det støtte på 45,- jeg kan ikke se noe price action signal så antagelig sidelengs til signal kommer.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 18:21 4126

Nasdaq er sterkt opp og renten på 10 år siger ned til 1,68.
Dette er gode nyheter så da kan vi regne med at VOW siger ned 2 - 3 kr i morgen.
Viktig at indeksfondene får kjøpe seg inn billigt.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 19:39 3979

Det vil være en god kjøpsmulighet muligens i morgen da:-) vi for se legger inn noen ordre under 50,-
Record
22.03.2021 kl 19:48 3942

Om den faller er det ikke bare fondene som får handlet billig ?
Har kanskje hvert ting som ikke tar seg pent ut i denne(også) over tid , satser på at det retter seg etterhvert som meldingene fra selskapet tikker inn, vi får kanskje noe allerede i morgen ?
Record
23.03.2021 kl 07:30 3447

Ser DNM øket med ca 200K, var de en del av fredagens handel ?
Ingen av de store som solgte noe , så da kommer de vel fra "Dark pools " ?
ruda
23.03.2021 kl 07:44 3421

Vow har vært preget av korona, men vil nok fort passere 60 når pandemien avtar
Record
23.03.2021 kl 08:44 3269

Kan det komme noe nyhet i forbindelse med DNB Markets sin SMB-konferanse i dag ?
Lenge siden siste mld fra selskapet .
Slettet bruker
23.03.2021 kl 08:55 3227

Markedet venter på ENOVA
Slettet bruker
23.03.2021 kl 09:00 3222

Det er en energi konferanse i dag, noen som har link ? Ev skal vow delta på konferansen ?
Slettet bruker
23.03.2021 kl 09:37 3130

Det er godt at Oslo Børs ikke tillater innsideinformasjon. ( Ha, ha 9
Er er det noen som vet noe
Slettet bruker
23.03.2021 kl 16:27 2920

Av 3900 selskaper fikk
Om Badin skriver juryen at han har omgjort visjoner og personlig engasjement til en innovativ virksomhet med bred internasjonal tilstedeværelse.
– Med sine verdensledende miljøteknologiske løsninger bidrar Vow sterkt til det grønne skiftet gjennom økt materialgjenvinning og redusert forurensning.
– Vinneren viser god evne til å være i forkant med ny teknologi, se nye muligheter for bruk av teknologien og samtidig posisjonere virksomheten for videre vekst, heter det i begrunnelsen.
– Dette er en pris som jeg føler at jeg deler med alle mine kolleger i Vow, med våre kunder som vil ha vår hjelp til å bli mer klima- og miljøvennlige, og med våre aksjonærer, sier Badin.
Om Badin skriver juryen at han har omgjort visjoner og personlig engasjement til en innovativ virksomhet med bred internasjonal tilstedeværelse.
– Med sine verdensledende miljøteknologiske løsninger bidrar Vow sterkt til det grønne skiftet gjennom økt materialgjenvinning og redusert forurensning.
– Vinneren viser god evne til å være i forkant med ny teknologi, se nye muligheter for bruk av teknologien og samtidig posisjonere virksomheten for videre vekst, heter det i begrunnelsen.


Veldig bra pris
Redigert 23.03.2021 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
sry
23.03.2021 kl 16:41 2849

Børsmelding nå. Henter inn penger for raskere vekst i Vow GM og ETIA
pingvinen
23.03.2021 kl 16:48 2805

Blir spennende å se hva kursen blir her - jeg tok inngang i sluttauksjonen. Fort gjort at det viste seg å være en feil i det korte bildet, men på den annen side - det at de nå viser at de mener alvor med å bygge selskapet større er positivt.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 16:53 2774

Blir litt fart på selskapet, ingen ting om spinnoff selskap.

The Company intends to use the net proceeds from the Primary Offering to
accelerate growth through the following initiatives:

i. provide initial funding to Vow Green Metals to meet the growing demand for
industry decarbonising and to build, own, and operate plants that produce
high value biocarbon and CO2 neutral gas for metallurgical industries;
ii. further build-up and development of ETIA, the technology leader to
valorise biomass residues and waste into renewable products, chemicals and
fossil free energy through pyrolysis solutions;
iii. pursue and fund near-term growth opportunities like the recently signed
co-operation agreement with Arcelor Mittal and Repsol and maintaining a
leading position, including further R&D and technical development and
potential value creating and strategic transactions;
iv. ensure a strong balance sheet to meet counterparty requirements for large
projects and further improve debt financing options; and
v. fund organisational build-up on the back of recent market entries and
scale-up, further business development and value accretion in Vow
Industries, as well as general corporate purposes.

The Secondary Offering is in part motivated by the Selling Shareholders' wish to
ensure increased free float in the Company's stock. Proceeds from the Secondary
Offering will be used by the Selling Shareholder to finance the payment of
private wealth tax and down payment of debt.

The offer price and the total number of Offer Shares to be issued and sold, as
applicable, in the Private Placement will be determined through an accelerated
bookbuilding process. The bookbuilding process will commence today, on 23 March
2021, at 16:30 hours (CET) and close on 24 March 2021 at 08:00 hours (CET). The
Company and the Managers may, however, at any time resolve to shorten or extend
the bookbuilding period at their sole discretion and for any reason. If the
bookbuilding period is shortened or extended, any dates referred to herein may
be amended accordingly. The Company and the Selling Shareholder also reserve the
right to cancel, and/or modify the terms of, the Private Placement at any time
and for any reason prior to the delivery of Offer Shares.

The minimum application and allocation amount in the Private Placement will be
the NOK amount equivalent to EUR 100,000, provided that the Company and the
Selling Shareholders may, at their sole discretion, allocate an amount below EUR
100,000 to the extent applicable exemptions from the prospectus requirements are
available.

The allocation of Offer Shares will be determined at the end of the bookbuilding
period, and the final allocation will be determined by the Company's board of
directors at its sole discretion, and following advice from the Managers.
Notification of allotment and payment instructions will be sent to the
applicants by the Managers on or about 24 March 2021, subject to any shortenings
or extensions of the bookbuilding period.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 16:59 2717

En god deal for de store gutta med inngang rundt 1.-/aksje dette. Som jeg har gjentatt til kjedsommelighet har de nok forstått at kursen er himmelhøy , og at det kan være et godt tidspunkt for å ta gevinst
Slettet bruker
23.03.2021 kl 16:59 2732

Tja, hvordan tolker vi dette for oss eksisterende?
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:03 2673

Utvanning på 7,3 % ganske betydelig. Hvis da fremtidsutsiktene er og øke inntektene tilsvarende eller 50% er det en veldig fornuftig utvanning. Mange snakket godt om det nye segmentet innen stål. Jeg gir dette tommelen opp. Sjefen fikk en bekreftende pris på sitt lederskap så dette kan bli bra.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:06 2659

Det er dere som får svi. Det behøver du ikke å tvile på. Spørsmålet er hvor mye. Det får morgendagen vise
En kan godt komme med tips om kurs, men jeg vil ikke strø salt i såret
Pilteri
23.03.2021 kl 17:08 2649

Tror ikke dette er veldig dramatisk. Man liker aldri innsidesalg men med de gevinstene disse gutta hadde pr 31.12.20 betyr det mange mange mill i formuesskatt som må finansieres. Ikke bare å gå i banken og låne 10 talls mill for å betale skatt. Sper på i samme slengen med litt ekstra så det blir et par vindunker i påsken så her er d bare å senke skuldrene.
BLOODLINE
23.03.2021 kl 17:09 2641

Burde satt emisjonen på 3-400 millioner aksjer kurs 25 kr, fått litt fart i skuta. 7,3 % utvanning er alt for lite, neste emisjon kommer og da tømmer insiderne seg for ennå mere aksjer. Spektakulert og planlagt for egen berikelse
pingvinen
23.03.2021 kl 17:10 2647

Jeg er enig i hovedtrekkene, men det er ikke 7,3% - kun 4,76%. Det er jo bare de 5 millioner nye aksjene som er utvannende. Hvor mye utvannende de blir avhenger også av kursen. Dersom emisjonen settes på 50 kr, så er det ikke utvannende i det heletatt - kaken blir bare større.

Når det gjelder nedsalget på 3 mill aksjer, så høres jo begrunnelsene plausible ut - de selger jo ned en beskjeden andel av sitt totale innehav.

Som jeg sier over - skal bli spennende å se hvor dette går. I det korte (kanskje ultrakorte) bildet tror jeg at det var feil av meg å ta inngang i sluttauksjonen i dag, men dette er ikke noe som gjør det lange bildet dårligere - snarere tvert i mot. Dette selvfølgelig forutsatt at de klarer å sette denne emisjonen uten alt for stor rabatt.
oivindl
23.03.2021 kl 17:12 2715

På presentasjonen i dag står det følgende:

"Contemplating launch of Vow Green Metals as new and separate entity"
Altså man vurderer å skille ut VOW GM.

I lukket forum kan vi lese følgende:
"hvorav VOW GM allerede er vedtatt børslistet ila juni/juli."
-Hammers

Hvem har rett?

Ellers gratulerer med flott pris!
Redigert 23.03.2021 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
Pilteri
23.03.2021 kl 17:12 2712

Helt enig. Skulle til å skrive, i affekt, men rakk ikke😉
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:13 2705

Blir nok emisjon på på slutt kursen tenker jeg, de har snakket om spinnoff selskap til aksjonærer så jeg regner med at de skiller ut metall delen og gir det til aksjonærene. Dette er nok med tanke på spinn off
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:20 2615

Antar mange ventet på Enova og holdt ut pga GM.
Fikk emi. Vel..smaken av jern i munnvikene i morgen?
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:26 2541

-Salg av eksisterende aksjer er delvis motivert av aksjonærers ønske om å sikre fri flyt i selskapets aksjer
Og at Pareto kom med høyt kursmål i forkant har sikkert ikke noe med dette å gjøre :)
pingvinen
23.03.2021 kl 17:27 2526

Det er vel litt tidlig å si. Mye avhenger av hvordan emisjonen går -. blir den overbooket, eller må de dumpe prisen for å få med seg investorer? Ser man en fornuftig rabatt, så kan man fort få situasjonen hvor det kun er et svært kortvarig fall (intradag) - må de derimot gi betydelig rabatt, så er saken helt annerledes. Kan dog ikke i mine villeste fantasier tro at det går med på en betydelig rabatt - da trekker de heller emisjonen. Selvfølgelig - dersom de ender opp med å trekke emisjonen, så har også de profesjonelle talt - 50 kr er for mye......

Jeg holder fast på at det blir svært spennende i morgen - en emisjon som er overbooket på en rabatt på f.eks rundt 10% - da snakker vi butikk :-). Avlyst eller forlenget bookbuilding - da er det bedre å selge og ta tapet. Likeledes dersom det blir en rabatt av betydning.
Record
23.03.2021 kl 17:33 2456

Hadde minste innsats hvert 10000 Euro hadde også jeg handlet , tror det blir stor overtegning, ikke fortell at de som handlet på fredag ikke hadde nyss i dette , tilretteleggerne kanskje ?
Dette blir nok bra , penger til planlagt expansjon i lang tid fremover ,spinoff i sommer ,blir nok ett jubelår også i år som VoW aksjonær.
pingvinen
23.03.2021 kl 17:34 2440

Det har du trolig rett i, men det er jo ikke noe selskapsspesifikt - det skjer hele tiden :-) Helt generelt, så leser jeg meldinger fra ALLE eksperter - være seg aksje, rente, eiendom, forsikring, pensjon eller hva som helst - med to spørsmål i bakhodet.

1) Hvem er det som sier det?
2) Hvofor sier denne personen dette?

Når en senior rådgiver fra DnB står og sier at "nå må dere huske å kjøpe pensjonsforsikring" eller "når dere har 40% gjeldsgrad på huset, så er det på tide å slutte og nedbetale på lånet og heller leve livet" så har de jo en baktanke.

Jeg hadde for mange år siden en situasjon hvor jeg hadde mye penger i sirkulasjon i et firma jeg eide. Noe av dette var penger som skulle stå noen måneder, og det var mens rentenivået var betydelig høyere enn det er nå - jeg hadde det relativt travelt, så jeg reflekterte ikke over hva slags konto pengene sto på. Når jeg var ferdig med prosjektet, så ser jeg at dersom jeg hadde valgt en annen konto, så hadde jeg hatt 70.000 kr mer i renteinntekt. Jeg ble litt sur, og sa til bankkontakten min at "dette kunne du jo godt ha påpekt for meg" - han svarte "ja, det ser jeg at du synes, men du skal huske på at det banken som betaler lønnen min, ikke du"..... Jeg ga ham kreditt for å være ærlig, og vi fortsatte å ha et veldig godt forhold :-)
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:43 2359

Kursmålet tilfeldighet! Kanskje, prisen sjefen fikk i dag er veldig bra.. for eksisterende aksjonærer blir det spinn off så utvanningen blir belønnet til aksjeeier forhåpentlig.. venter til de er på aksjehandel konto før jeg la gleden synke inn.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:45 2334

Ja,ikke sant. Det eneste en har igjen for å være ærlig er en god samvittighet. Men det skal en ikke forakte på oppgjørets time ;)
Det snakkes om å betale formueskatt, men nå er vel ikke den mer enn 0.47% etter at 35% er fratrukket formueverdi
En vanlig lønnslave er heldig hvis han kommer under 25%
Redigert 23.03.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
pingvinen
23.03.2021 kl 17:59 2243

Det stemmer ikke. Jeg har i mange situasjoner klart meg nettopp pga jeg har hatt et rykte på meg for å være ærlig - har jeg sagt at det blir slik, så blir det slik.

Jeg har vært involvert i relativt store prosjekter i andre tider og andre steder enn hvor vi er i dag - helt bokstavelig talt så har det vært forskjellen på liv og død for meg at andre stolte på meg og mitt ord. Dette er selvfølgelig ekstremsituasjoner, men jeg tror på karma - eller "what goes around comes around" vær et rasshøl, så faller du for dette en dag :-)
Record
23.03.2021 kl 18:05 2201

En vis mann fortalte meg , om en er Ærlig trenger en ikke så god hukommelse !
Etterhver som en har oppnådd en grei alder har jeg personlig erfart akkurat dette ,mange som skulle fått det rådet tidligere !