AGAS - et av de mest spennende selskapene på OSE

Garderobemannen
AGAS 21.03.2021 kl 21:34 43639

AGAS er etter mitt syn et av de mest spennende selskapene på OSE i disse dager, ved siden av ELK. Her er noen tanker jeg har om hva som skjer i AGAS for tiden.

Majoritetsaksjonæren (24,93%) i AGAS - John Fredriksen (JF) via Hemen, er en godt voksen (blir 77 år 10.5.2021) norsk shipping-magnat som er i ferd med å planlegge AGAS’ fremtid etter at han trapper ned/ trekker seg ut/ faller bort. AGAS er en liten del i hans betydelige imperium, som for øvrig består av bl.a. Ship Finance, MOWI, Frontline, Golden Ocean, Norwegian Property, Flex LNG, Axactor, Archer mfl. JF har tidligere sagt at han IKKE vil overlate imperiet til døtrene sine, og i et intervju i august 2019 uttalte han at han ikke vil at de skal måtte leve med jobbhverdagen han har hatt. JF ser seg altså om etter en exit. (https://www.dn.no/marked/john-fredriksen/kathrine-fredriksen/cecilie-fredriksen/stort-tradewinds-intervju-john-fredriksen-vil-ikke-overlate-imperiet-til-dotrene-skal-ikke-matte-leve-med-den-jobbhverdagen-jeg-har-hatt/2-1-663224).

Jeg tror JF har begynt å se seg om etter en exit i AGAS, og antakelig kan en betydelig eierpost i et fusjonert AGAS/Dorian være noe JF ønsker å etterlate til sine døtre. Jeg tror ikke JF ønsker å la BW LPG få overta AGAS, og i hvert fall ikke på dagens kursnivå. Derimot tror jeg JF har mer sans for en integrasjon med Dorian. Dette vil også forhindre at BW LPG tar over Dorian. Et integrert AGAS-Dorian vil bli en markedsledende aktør som på alle målepunkter er større enn BW LPG. Følgende sitat fra JF fra ovenstående intervju tror jeg sier mye:

«Fredriksen har ikke bestemt seg ennå for hvordan overtagelsen skal gjennomføres. En mulig løsning er konsolidering av selskapene til større selskaper, noe som kan gi andre aktører kontrollen over selskapene. Først og fremst er det viktig for ham å finne de riktige personene til å ta over.»

JF har også startet investeringsselskapet Aeternum under Seatankers Group-paraplyen, som i et slikt scenario vil få en betydelig eierandel i et fusjonert Dorian Avance Gas Ltd. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/03/7562801/fredriksen-starter-nytt-investeringsselskap).
Verdien av Hemens andel i AGAS på dagens kursnivå er MNOK 632, men jeg ser for meg at han vil ha minst milliarden for 25 % av AGAS.

BW Group gjorde et betydelig kjøp i AGAS, og kontrollerer nok fortsatt i realiteten minst 9,14 %, tilsvarende 5,9 millioner aksjer. (https://newsweb.oslobors.no/message/521458). Aksjene ble kjøpt på et høyere nivå enn dagens, og BW Group kunne fortelle om en kurs omtrent NOK 40 pr aksje ved fremleggelsen av BW LPG 4Q 2020-tallene. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/01/7634725/kraftig-borsnedtur-for-bw-lpg). Den senere reduksjonen med 952.683 aksjer ned til dagens 4.947.317 aksjer er nok kun utlån til shortere, i særdeleshet Worldquant LLC. BW Group er en langsiktig industriell LPG-aktør, som tidligere har vist stor appetitt på oppkjøp i LPG-bransjen (og andre bransjer). Sohmen Pao-kontrollerte BW Group (med Anders Onarheim som CEO i BW LPG) fremsatte via media en utilslørt fusjonsinvitt ved årsskiftet, som JF via AGAS avslo. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/01/06/7604184/fredriksen-avslar-sohmen-paos-fusjonsinvitt). BW Group er nok interessert i å øke sin eierandel. Strategisk er nok kostprisen til BW Group såpass gunstig at det uansett blir en hyggelig finansiell investering.

BW Group har også vist ganske aggressive kjøp av andre aktører, blant annet kjøpte de 39 % for MUSD 197 av Navigator Holding i midten av desember 2020, omtrent samtidig som de økte ytterligere også i AGAS.
Redigert 19.05.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Garderobemannen
21.03.2021 kl 21:34 16381

Ratene i LPG-markedet har hatt et betydelig fall frem til for en drøy uke siden, hvor de ser ut til å ha bunnet ut på rater langt under break even, og foretatt det som foreløpig ser ut som en V-formet bounce. (https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Freight-rates). Sentrale aktører (meglerforetak, fondsforvaltere, skipseiere) forventer en sunn og positiv utvikling i LPG-ratemarkedet fremover mot sommeren og høsten. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/22/7630419/dnb-oppgraderer-avance-gas). Det ekstremt kalde været i USA er over for denne gangen, og dermed redusert US-produksjon og høy innenlandsk etterspørsel etter LPG. Slutningsaktiviteten har tatt seg opp igjen, og prisarbitrasjevinduet er også igjen åpent, selv om marginene for arbitrasjehandel ennå er lave. Etterspørselen øker «post covid», og en høyere oljepris har også sørget for at tilbudssiden ikke blir så redusert som pessimistene antok tidligere (les: USAs produksjon av LPG, som et biprodukt av oljeproduksjonen). Tilbudet av VLGC-tonnasje er også positivt påvirket av relativt liten nybyggingsaktivitet (siste var Zodiac Maritime sin bestilling 17.3.2021 av 3 VLGC’er til MUSD 78 pr skip, og før det kontraherte som kjent AGAS to nye drivstoffbesparende 91.000 cbm VLGC’er den 19.1.2021), mange VLGC’er som tas midlertidig ut for oppgraderinger til de nye utslippskravene, og forventet noe høyere skraping enn tidligere pga utslippskravene. Markedsutviklingen for LPG ser også lys ut i disse dager, i motsetning til for eksempel LNG.

Det er neppe noen tvil om at shorterne bommet betydelig på kursutviklingen i AGAS, mest som følge av BNP Paribas’ sine betydelige kjøp fra lave 30-tall. Man skal ikke så mange ukene tilbake før AGAS ble handlet langt nede på 20-tallet. Den manglende generelle korreksjonen i aksjemarkedet, har også vanskeliggjort lønnsomheten i shortposisjonen. En aksje som AGAS faller gjerne svært mange prosenter på dager med betydelig børsfall på OSE. Selv om ratene falt betydelig lavere enn de var da kursen i AGAS stod på lave 20-tallet og under 20, falt aldri AGAS lavere enn 30-tallet. BNP Paribas har siden 20.1.2021 økt sin beholdning fra 1,28 millioner aksjer til dagens 3,5 millioner aksjer, fra et punkt hvor aksjen var lavest. De har altså kjøpt 2,3 millioner aksjer, noe som tilsvarer mer enn shorter-aktørene har hatt disponibelt. Og spesielt negativt må det være for shorterfondene å se at også Hemen har økt jevnt, og dermed også bidratt til å få kursen høyere.

To av shorterne har redusert sin posisjon ved å kjøpe sammen med BNP Paribas, mens Worldquant har beholdt sin posisjon. Det går nok derfor ikke så lang tid før Worldquant også må bite i det sure eplet og kjøpe tilbake sin posisjon. De to øvrige fondene har akkurat bikket under 0,5 % og er nok derfor fortsatt på tilbakekjøper’n de også. Worldquant har tidligere «løst» en slik posisjon ved å legge seg med et betydelig antall kjøp i åpningsauksjonen en dag, et godt stykke over sluttkursen forrige dag (gjerne 2-3 kroner høyere). Mange kortsiktige hopper da på, og gjør at shorterfondet får dekket inn kanskje 300-400.000 aksjer i løpet av de første minuttene. Bli derfor ikke overrasket over om AGAS en dag åpner med en betydelig kjøperinteresse på 2-3 kroner høyere enn siste sluttkurs forrige børsdag. Alternativet er å bli med på en seigpining, som blir tyngre og tyngre å bære. Vi er bare en liten børsmelding (flaggemelding) fra at AGAS kan gjøre et betydelig hopp, avhengig av hvem som melder.

BW Group, som har lånt ut hoveddelen av aksjene shorterfondene har solgt, hadde nok sett for seg at de i fred og ro kunne akkumulere på lavere nivåer. De har muligens forsøkt å fremstå som «snurt» over avslaget på fusjonsinvitten, og tilsynelatende begynt å selge seg ned. På den måten håpet de nok å legge et press på AGAS-kursen. Sammen med shorterfond som tok betydelig shortposisjoner som presset kursen nedover, kunne de ha håpet på at den elendige rateutviklingen, og mer generelle børskorreksjoner over en periode, hadde presset AGAS-kursen nedover. Nå viste deg seg at det ikke skjedde, og i stedet snudde AGAS på drøye 30-lappen. Korreksjoner kan fremdeles komme, men neppe noe som bringer AGAS under kr 30 med det første.
Garderobemannen
21.03.2021 kl 21:35 16378

Den betydelige akkumuleringen til BNP Paribas siden 20.2.2021, er også interessant. Meglerforetaket BNP Paribas Securities Services stod i en lengre periode med en nominee-konto som 5. største aksjonær i AGAS, med 1.281.431 aksjer (1,99 %). (https://tekinvestor.no/t/avance-gas-holding-avance/9087/436?u=nille). Denne posten var nok den akkumulerte posten til flere aktører, hvor det kan ha vært et norsk eller utenlandsk fond.

Dorian er en aktør som er svært interessant i forhold til AGAS. De er, sammen med AGAS, den eneste reelle utfordreren til BW LPG i et ganske konsentrert VLGC-markedet. Tilbake i mai 2018, hvor LPG-markedet var tungt, fremsatte som kjent BW Group et forslag om å kjøpe opp Dorian, men dette ble kontant avvist av Dorian. (https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2018/10/milliardfusjon-veltet-av-hetere-marked). Først i oktober 2018 trakk BW Group dette tilbudet. Ettertiden har vist at dette var et riktig valg av Dorian, og de ble også reddet av et betydelig bedre marked. Også AGAS har tidligere (2014) vist konkret interesse for Dorian, og kommunisert konkret interesse for en integrasjon med Dorian.

Vi har også en stor aksjonær i Dimensional Fund Advisors LP, som er store aksjonærer i så vel Dorian med tett innpå 9,81 %, og i AGAS med 3,52 % (2.273.450 aksjer pr 4.3.2021). Dette kan bli en ganske sentral aktør i en integreringsprosess mellom Dorian og AGAS.

Det er også kjent i markedet at det aktivt forvaltede aksjefondet DNB SMB A har økt sin post i AGAS i det siste, sammen med DNB Asset Management AS.

AGAS har en betydelig eierandel av egne treasury-aksjer. AGAS er faktisk 12. største aksjonær med 833.899 egne aksjer, tilsvarende 1,29 %. Dette er litt uvanlig med en slik fast posisjon blant børsnoterte selskaper, spesielt når aksjene ikke benyttes til å tildele sentrale ansatte aksjer. På sikt er det ikke heldig med en slik posisjon, og i et nedadgående marked, bidrar dette til en aksellererende urealisert tap. Nå står vi antakelig foran det motsatte med en integrasjonsprosess med en aktør, hvor kursen lett kan drives oppover av nyheter, og da gir dette en ekstra kurs-boost. Samtidig gir posisjonen noen interessante muligheter til integrasjon gjennom konkrete aksje-for-aksje-bytteprosesser. Dette har den fordelen at det ikke krever likviditetsutlegg. En løsning som er nærliggende er at AGAS og Dorian foretar en slik bytteprosess. Dorian har også en rekke treasury-aksjer, og kan velge å bytte en forholdsmessig andel mot AGAS’ aksjer i seg selv. Det er kun snakk om å bli enige om den relative prisen.

En slik bytteprosess mellom egne treasury-aksjer er likevel svært begrenset, i forhold til hva jeg tror vil komme. Byttingen vil nok sende et tydelig signal til BW Group om hva AGAS ønsker. Reaksjonen fra BW Group vil nok likevel kunne bli at de øker ytterligere. Kommer BW Group over 10 % kan de forhindre en full integrasjon, ved å unngå måtte bli tvangsutløst.

Den relative prisingen mellom BW LPG, Dorian og AGAS er også p.t. godt i favør av AGAS i dag Jeg går ikke i detalj på dette her, men kan jo vise til Cleaves sine beregninger og analyser. AGAS fremstår også som lavt priset, vurdert opp mot NAV. JF selger ikke ved dørene, og er nok svært lite interessert i noen byttehandel/ oppkjøp på dagens AGAS-kurser. Hemens kjøp de siste to ukene er jo også et ganske tydelig vitnesbyrd om det samme.

Ting kan skje med lynets hastighet i AGAS, straks en av aktørene (Hemen, BW Group eller Dorian) har noe å melde…
Frontman
21.03.2021 kl 22:38 16250

Hva er NAV for Avance og BWLPG?
ZinoDK
22.03.2021 kl 06:18 16038

Garderobeman: Mange tak - super interessante betragtninger.
JanOrge
22.03.2021 kl 07:55 15877

Kanoninnlegg av Garderobemannen. Veldig gjennomtenkt og god lesning. Stå på!
JanOrge
22.03.2021 kl 07:56 15873

NAV for AGAS er 60.
NAV for BWlpg er 72.
skuggen
22.03.2021 kl 17:30 15495

Hemmelig kjøper ønsker å kjøpe aksjer for 140 mill i Agas i flg. melding i dag, 22.3.
JanOrge
22.03.2021 kl 18:24 15319

Blir virkelig spennende å se hvilken aktør som nå melder seg på. Og så gleder jeg meg til å høre hva Garderobemannen har å si til det, når denne ukjente kjøperen er synlig.
Garderobemannen
22.03.2021 kl 19:02 15190

Her skjedde visst ting med "lynets hastighet"...

Dagen etter innlegget melder en kjøper seg for en betydelig post.

Umiddelbart synes jeg dette en ganske interessant melding - kjøperen antyder et ønske om å kjøpe 3,5 millioner aksjer, men tar forbehold om å kunne redusere dette, noe som er vanlig.

Her tar imidlertid kjøperen også forbehold om å kunne øke antallet. Man kan jo spekulere litt rundt dette, men det forteller meg at vi har å gjøre med en kjøper som neppe er fornøyd med å kjøper kun de antydede 3,5 millioner aksjer.

Skal jeg tippe vil jeg tro det er Dorian Ltd som er på kjøper'n.

Denne kjøperen må nok ut med en pris som jeg vil tro ligger anslagsvis 10 % over dagens sluttkurs. Sammen med dette kjøpet vil det komme en pliktig flaggemelding, siden kjøperen passerer 5 %.

Er det Dorian som kjøper, vil de jo ved å få 3,5 millioner aksjer ha passert flaggegrensen med drøye 1,1 millioner aksjer. Vi kan våkne opp til at Dorian Ltd i morgen flagger at de har 4,6 millioner aksjer. I så fall begynner de i nærme seg BW LPG sin post. Og skulle Dorian også stå bak BNP Paribas sin akkumulering i det siste, kan vi se at Dorian flagger mer enn 10 % i AGAS.

Betydningen av dette kjøpet er nok svært uheldig for shorterne. Som nevnt har Worldquant allerede bommet betydelig på sin short i AGAS. Denne bookbuildingen gjør ikke situasjonen bedre. Jeg forventer også at Worldquant kan aggressivt begynne å dekke inn sin short, sammen med resten av de øvrige to shorterne.
Redigert 22.03.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
23.03.2021 kl 08:05 14716

Tydeligvis ikke mange som ville selge til den prisen kjøperen håpet på. Ingen aksjer kjøpt.

Avance Gas Holding Ltd: Result of offer to acquire shares
Reference is made to the stock exchange notice published on 22 March 2021 regarding the potential offer to acquire up to 3,500,000 existing shares in Avance Gas Holding Ltd by an undisclosed investor. No shares will be bought as the result of the accelerated bookbuilding process.
Dividend
23.03.2021 kl 08:08 14688

Kan knapt huske og ha sett at sånne bookbuildinger ikke har gitt aksjer? Mer bull melding skal du lete lenger ette. Avance er i spill ser det ut til. Opp 10% Idag?
Garderobemannen
23.03.2021 kl 08:08 14679

Dagens børsmelding om at den interesserte kjøperen ikke vil kjøpe noen aksjer, innebærer nok at han ikke var i nærheten av å oppnå de ønskede 3,5 millioner til en rimelig pris. Umiddelbart fremstår dette litt klossete for en ekstern aktør å ikke kjøpe noe.

Dersom en tenker seg at det er Hemen som står bak, kan imidlertid formålet være oppnådd. Det blir signalisert at det er kjøpere til betydelige poster i markedet, og kursen på AGAS vil ventelig reagere positivt på dette. Den relative prisingen av AGAS, i forhold til Dorian og BW LPG, vil av denne grunn bli bedre for AGAS-aksjonærene (JF). Dette gir i sin tur et bedre utgangspunkt for samtaler om bytteforhold etc.

En annen effekt av dette er jo at den interesserte ikke trenger å vise ansikt, og det kan jo være et argument i seg selv.
Redigert 23.03.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.03.2021 kl 08:14 14583

Kan tyde på at det er Hemen som har gjort et forsøk. JF er kjent for å ikke gi ved døren når han prøver å kjøpe noe og det er derfor han mislykkes ofte, jfr FRO/DHT forsøket. Kan også være BW. Sohmen Pao er like gjerrig!
Redigert 23.03.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Dividend
23.03.2021 kl 08:17 14534



Sant nok.

De som gjorde dette stuntet må jo betale for gildet, så det er ganske interessant at de ikke kjøpe en eneste akse.

Arctic jobber ikke gratis for dem en sånn ettermiddag.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 08:17 14540

Det har jeg ingen tro på, hvis det var en reel kjøper hadde han fått kjøpt aksjer okke som.
Nå er det bare for eventuelt interesserte å avvente til aksjen blir shortet ned igjen, vi aner ikke hvem som står bak Bnp, de trenger eller ikke vise hvem de er da posten slutter under 5%
Så en eventuell interessent kan nå få short fondene til bikke aksjen ned igjen, vi får se om der forsvinner noen utlån aksjer fra Hemen/ Dorian/Bw de neste dagene.
før de event fortsetter kjøpet via ny klient
Redigert 23.03.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Frontman
23.03.2021 kl 08:20 14510

Shorte denne aksjen nå! Lykke til
Slettet bruker
23.03.2021 kl 08:22 14493

Hva er forskjell på det nå kontra for 14 dager tilbake?
Hvis det er en av de 3 kjempene som har kjørt aksjen opp siste 14 dager, og som ønsker mer, kan man nærmest garantere at de klarer å kjøre den ned igjen, disse store, tunge kreftene får til akkurat det de vil i et papir som Agas.
Redigert 23.03.2021 kl 08:23 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.03.2021 kl 08:28 14403

Tipper mange gav faen i å tilby aksjer da kjøper var ukjent. Eventuelt la ut til ekstra høy pris av samme grunn.
kodenavn
23.03.2021 kl 08:51 14409

Så Longst solgte i går, og håper å komme inn igjen på lavest mulig kurs før det kommer bud på selskapet. Lykke til med det.
Drowsy
23.03.2021 kl 08:56 14349

Nå var det noen spekulasjoner her som jeg syns virket irrasjonelle.

Aksjekursen endte på ca 40 kr i går. Like etter stenging kommer det melding om at noen ønsker å få tak i 3,5 mill aksjer. Det har denne investoren ikke fått til. Man må nesten anta at dette ikke bare var et "narrespill", men en seriøs interesse for, i det minste, å finne ut hva slags nivå man kan få kjøpt så mange aksjer på eller om man overhode fikk tak i så mange aksjer.

Man kan selvfølgelig tolke meldingen negativt med å si at aksjonærene har urealistiske forventninger til pris, at dette bare var en del av et spill, at shorterne nå kommer til å kjøre hardt, men for meg fremstår et positivt scenario som mer sannsynlig.

Det er faktisk veldig få som har villet selge 3,5 mill aksjer på nåværende kurs. Det ligger altså ikke et stort salgspress på aksjen. Shorterne har blitt vettskremt og vil kanskje tømme posisjonene for å unngå en saftig smell. Det er en eller annen form for kamp i selskapet og akkurat nå fremstår det jo som meget spesielt å ikke holde på aksjen.

Nå må gjerne dere forklare meg hvorfor dette positive scenario ikke er korrekt og hvorfor kursen ikke skal gå videre i dag, men faktisk falle på grunn av disse to børsmeldingene.
Frontman
23.03.2021 kl 08:58 14331

Blir innteresant når børsen åpner. Er det noen som selger for 40-42? Hvis så, hvor har de vært siste døgnet
Frontman
23.03.2021 kl 09:02 14294

Se på det ja, kaster ut aksjene på 41.
Drowsy
23.03.2021 kl 09:06 14253

Tja,

Hele ordrebilde virker ustabilt. Aksjen blir veldig volatil i dag. Her flyr ordrene og småposter hele tiden.

Hva tenker folk her i dag?
kodenavn
23.03.2021 kl 09:06 14236

Det er ingen premie for å gjette at dagens selgerside ikke er reell.
Her er det layering.
Både shorteme og minst en kjøper er interessert i å holde kursen nede.
Kjøp.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 09:19 14132

Den hemmelige kjøperen fant antagelig ikke så mange som var villige til å selge rundt disse nivåene. Spillet er i gang.
Avanceman
23.03.2021 kl 09:19 14124

Jeg tenker som flg.: Hvis det var Helen (Fredriksen) som sto bak Arctic-oppdraget, tror jeg han hadde et ganske lavt premium på kjøpsforsøket, eksempelvis 43,- eller 44,- pr. aksje. NB: Han er kjent for ikke "å gi ved dørene". Kjøpsordren var sikkert reell, men med et for lavt "tak". Det er ikke mange nok selgere som er villig til å selge på det angitte nivået. Da akkumuleringen fremstår som et oppkjøpsforsøk, forventer investorene seg med i "premie". Hadde kjøperen vært villig til å strekke seg til ca. 50,-, ville vedkommende fått tak i nok aksjer. Jeg holder fast ved hva jeg tidligere har skrevet, om at selskapet er i spill, der flere aktører (Helen, BW LPG og Dorian) er interesserte. Det indikerer videre oppgang og spennende dager fremover. Her er det et enten eller, altså holde på de man har eller akkumulere... :)
Drowsy
23.03.2021 kl 09:20 14108

Hva tenker du Longsit? Du er nok den mest aktive traderen av oss alle her. Interessant å høre ditt perspektiv på både meldingen og strategi? Personlig er jeg redd for å gå ut av aksjen mens det pågår et spill mellom aktører som ønsker å få kloa i selskapet, samtidig er det ingen tvil om at der finnes krefter som prøver å sende den ned akkurat nå.
Frontman
23.03.2021 kl 09:20 14088

Nja, er jo lempet ut 200000 aksjer på 15 min her nå rundt gårsdagens sluttkurs. Så mange som vil ut
Drowsy
23.03.2021 kl 09:22 14069

Ja, men jeg syns det bare er poster på under 1000 aksjer som selges hele tiden. Andre som er flinkere enn meg som greier å se hva som skjer her nå?
Sonatrach
23.03.2021 kl 09:24 14043

Jeg har funnet ut hvem denne hemmelige kjøperen er. Det er ingen av de alternativene som er nevnt eller omtalt i noen av AGAS trådene etter nyttår. Det er en LPG markedsaktør som nok frykter at mer VLGC makt skal konsolideres på færre hender (redere). Aktøren er pengesterk, og fullt ut kapable til å plukke så mange aksjer han vil i markedet til de prisene han finner akseptable. Og kommer til å gjøre det. Her er det bare å følge med på topp 20 lista fremover og fjerne seg fra salgsknappen.
Redigert 23.03.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
kodenavn
23.03.2021 kl 09:24 14038

Det er ikke noen som vil ut. Et meglerhus har et oppdrag med å få tak i aksjer til lavest mulig pris. Da kjøper og selger de for å få til dette.
Her er det bare å sitte stille i båten.
Kursoppgang kommer.
Drowsy
23.03.2021 kl 09:28 13999

Men for å unngå dette må vel denne aktøren ha betydelig mer enn 5 prosent av aksjene? Hvilken aktør snakker vi om eller vet du ikke eksakt hvem eller kan ikke si det?

Noen som har funnet ut gjennom Arctic hva slags pris og antall aksjer man faktisk oppnådde i bokbyggingen? Det burde jo strengt tatt vært offentlig informasjon og ikke noe bare ET forbanna meglerhus skal ha lov til å vite. Tenk hvilken makt meglerhuset sitter på om dette ikke er offentlig informasjon.
Sonatrach
23.03.2021 kl 09:35 13930

Jeg vet hvem det er, men vil ikke legge ut navn da det er for ferskt. Jeg vil anta en aktør kan blokke en overtakelse med over 10%? Legg til BNP Paribas boken og man ville vært på eller over 10% dersom bokbyggingen hadde materialisert seg...?? Nå må imidlertid vedkommende melde seg om om han kommer over 5%.......
Drowsy
23.03.2021 kl 09:38 13892

Hvordan opplever du da dagens utvikling Sonatrach?

Naturlig eller en smule rart? Regner jo ikke akkurat med at denne aktøren hadde forventet å få tak i så mange aksjer til under 40 kr. I dag ser det ut til at han kan få til det ved å bare handle i det åpne markedet.
Springer
23.03.2021 kl 09:42 13854

Dagens kursutvikling er identisk med BW LPG sin.
Bare at den startet litt høyere.
Sonatrach
23.03.2021 kl 09:43 13851

Ja markedet er litt rart nå. Litt i limbo. Overrasket over hvor mange som gidder å selge. Men det er jo ikke utenkelig at aksjen er presset kunstig høyt av BNP Paribas i den senere tid. Og dersom disse er linket til denne nye aktøren og han nå ber dem selge vil jo bunnen falle ut av AGAS. Men magefølelsen tilsier at de ikke vil selge.
Drowsy
23.03.2021 kl 09:47 13814

Vel, den faller mer men med bare halve omsettingen av Avance. Såvidt meg bekjent er det vanligvis mye høyere omsetting daglig i BW LPG enn Avance.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 13:21 13360

Helt naturlig at denne faller nå, rater ned , har steget 10kr og tilbyder gidder ikke kjøpe aksjer, Dorian ned i går, Bwlpg ned 5%
Dette er helt etter boka
Slettet bruker
23.03.2021 kl 13:31 13306

Helt naturlig dette, nå skal det shortes ned og så lommer det en klient konto begynner å kjøpe aksjer når den har falt langt nok ned.