Passert 25 000 brukere - dette merkes i regnskapene

J. Livermore
INDUCT 23.03.2021 kl 11:17 1873

I går 22.03.21 meldte Induct om at de har passert 25 000 aktive brukere. Ved utgangen av Q4-20 var antall aktive brukere 15 000 og kvartalet før det ca 5 000. Dette betyr at selskapet opplever en sterk vekst i antall brukere på sin plattform.

Selskapet opplyser at de forventer å tjene ca. 25 kr pr aktive bruker pr. måned. Siden selskapet kun har faste utgifter vil enhver økning i omsetning tilfalle bunnlinjen. De siste kvartalene har vist overskudd, med unntak av Q4-20 som ble belastet med ekstraordinære utgifter. Ser man litt nøyere ser man at annonseinntektene stiger.

Med denne veksten ligger det an til at selskapet i 2021 kan få en omsetning på over 10 millioner. Det meste av dette som et rent overskudd og vi snakker da om rundt 50-60 øre pr aksje. Gitt en PE multippel på 40 forsvarer vi nå en aksjekurs på 20-25 kroner uten at man estimerer og priser inn ytterligere vekst i 2022.

Markedsverdien av Induct er ett av de minste på hele Oslo Børs. Markedet har rett og slett ikke oppdaget aksjen og at selskapet viser sterk vekst og begynnende økende overskudd. Dette tror jeg vil endre seg utover i året. Spennende tider for den tålmodige :)
paxer
23.03.2021 kl 13:31 1846

Med den vekst Induct har og samtidig er kapitalkostnader på nesten samme nivå som i sept da de hadde 5600 brukere er det merkelig ikke regneferdige folk ikke tar tak i dette papiret. Men når den blir mere omtalt så skal nok kurs rettferdiggjøres og da bør den stige betydelig. Vi får 1 kv resultat snart som vil belyse fremgang av betydlighet pga av økt kundemasse så tvi tvi til dere som sitter.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 18:33 1805

Brukervekst på 66 prosent i løpet av en tre måneders periode er i min verden noe mellom bra og knallsterk. Vi må huske på at den annonse baserte plattform kom i gang så sent som juni/juli 2020.
At noen utålmodige sjeler benyttet gårsdagens oppgang til å kaste kortene er ja litt typisk børs for tiden. Ting kan ikke gå fort nok, men å skape vekst og dermed resultater tar faktisk alltid en del tid. I motsetning til å ri på en hypet bølge.

Jeg har justert mine regneark i forhold til den faktiske utvikling og forventer derfor 50000 brukere ca slutten av juni 21 og mellom 150 og 200000 ved årets slutt.
Det er senest derifra og fremover det vil bli morsom å følge aksjekursen. Kommer Induct seg ditt, noe jeg tro sterkt på, så er det slutt på uuu prisingen av selskapet.......

Jeg skrev dette i går på den andre Induct tråd. Den andre av de få som finnes. Jammen lurer jeg på om det kanskje er noen få heldiggriser som har lest i de få Induct tråder som finnes og etterpå tatt seg den bry det er å sette seg selv inn i hva selskapet driver med og står for. Da er dagens kursutvikling ikke noe rart.
Jeg føler meg ganske sikkert på at det er ikke flere enn hundre personer som vet om Induct når det gjelder børs. Heldigvis er det laaaangt flere og et rask økende antall brukere som kjenner Induct som produkt.
Det er ikke umulig at det kommer en tid hvor Induct på dette tulleforum blir omtalt som det nye Kahoot. Hvor kursen står da vet jeg ikke, jeg har nok min formening om det, men den blir nok høyere enn 10 kroner. Dagens selskapsverdi ved kurs 10 er 126 mill kroner, eller i ekte penger 12,6 mill Euro. Dette for et internasjonal aktiv internett basert selskap som vokser skjorte av både Kahoot og Facebook for den saks skyld. Med det dilemma, at det starter så ca nå.......
Nilsenole
25.03.2021 kl 10:49 1685

Informativt innlegg her, flere burde lese.
Spennende vekst, høyt potensial
Slettet bruker
25.03.2021 kl 11:49 1642

Skal jammen gjør godt og bli kvitt de raringer som ikke liker å få betalt for sine aksjer som de kaster ut.....
JTC
25.03.2021 kl 15:18 1594

Begynner det endelig å røre litt på seg her? Hvis de bare får litt ordentlig fart på nye brukere nå, så kan det bli riktig moro her fremover:)
Slettet bruker
26.03.2021 kl 08:55 1507

Og fra 31. mars kommer det nå mulighet til video konferanse på Inducts platform. Jess, det er det mange som har ventet på....
Sjekk dagens børsmelding.
JTC
27.03.2021 kl 04:20 1434

Hyggelig utvikling på aksjekurs de siste dagene.,omsider. Om det var pga. 25k brukere eller videokonferanse løsning vet jeg ikke. Men, videokonferanse er jo ganske Basic shit nå om dagen som burde vært på plass for lenge siden. Stusser og litt på at det ikke har blitt ordnet en app allerede... Da vil man jo kunne få en ordentlig vekst på brukere..
JTC
27.03.2021 kl 04:29 1426

Og en videokonferanse løsning er ikke dyrt å kjøpe. Bedre enn å utvikle fra scratch selv...
Hell_Highwater
09.04.2021 kl 12:32 1126

Du forventer altså 25k nye brukere i Q2-21, slik at totalen er 50k brukere ved slutten av Q2-21?
Kan du forklare hvilke antagelser du har gjort for å komme frem til dette anslaget?
Opp+
09.04.2021 kl 18:12 1071

Får de til 50k brukere totalt før vi runder året er det ekstremt bra. De vokste veldig godt forrige kvartal og har flere leads ute nå, så det er langt i fra en umulighet. Og jo flere brukere som kommer jo lettere er det å øke til enda flere. Tror de vil vokse ekstremt de neste par årene nå også flater det ut. Utrolig spennende og følge med på og med denne markercappen så kan denne bli en rakett de neste årene. Men de må prestere og få økt antall brukere. Etter hvert når de har fått en god base, kan de se litt mer på muligheter for hvordan de skal tjene mer på hver bruker, ekstremt mange muligheter det, men nå er det vekst som gjelder.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 21:50 1026

Ja, jeg satser faktisk på det. Alt som skal til er at utviklingen fortsetter som i første kvartal 2021 og vi i tillegg få en "rullende snøball" effekt som går ut på at en økende brukermengde genererer enda flere kunder i seg selv.
Rett før jul 2020 meldte Indukt 15000 brukere, 22. mars 2021 25000. Dette tilsvarer en økning på 66,6 prosent i løpet av tre måneder. Jeg er optimistisk at Indukt gjennom sine stadig nye satsninger, nye løsninger og stadig forbedringer av selve plattformen klarer å opprettholde ca samme veksttakt. Ved 60 prosent havner vi på 40000 brukere til slutt av andre kvartal 2021. Resten opp til 50000 håper jeg skyldes denne ovennevnte "snøball" effekt.