Epoxion
23.03.2021 kl 17:03 3511

Spännande! Köpte en lott. Utbytte låter väldigt bra!
Mariobros
23.03.2021 kl 17:21 3474

Er det ikke et lite varselflagg som går opp når de må ut via masseutsendelse på mail via dnb, sparebank1 og andre meglere for å samle nok investorer?
May-Liss
23.03.2021 kl 17:34 3454

Hva tilsier at de «må ut via masseutsendelser»
Det er vel ikke uvanlig at meglerhusene informerer kundene sine om kommende emisjoner og lignende.
I motsetning til mange andre som skal på børs om dagen, hvor rettede emisjoner mot utvalgte investorer er vanlig,velger Frøy å gjøre det på «gamlemåten» - hvor alle gis anledning til å investere.
I tillegg skal Frøy noteres på hovedlisten.
Struts
23.03.2021 kl 17:40 3433

Må innrømme at jeg er litt i det "blå", men har i det minste tegnet meg for noen aksjer. Hva med deg?
Epoxion
23.03.2021 kl 18:40 3337

Detta utdrag är från länken längre ner i tråden "
60 prosent av Frøy-inntektene er fra lange time charter-avtaler (TC). Rederiet har en såkalt backlog, kontraktsfestede avtaler, herunder TC for brønnbåter, på 3,7 milliarder kroner.

Gåsø er ikke spesielt bekymret for at fremveksten av en stor landbasert lakseindustri skal kunne redusere etterspørselen etter Frøys tjenester i årene som kommer.

– Det er store landbaserte prosjekter rundt om. Men vi tror det vil komme vekst i norske fjorder også, for de vil i de fleste tilfeller bli billigere, sier Gåsø."

Detta plus utbytte på mer än 50% av net profit. Blir riktigt bra långsiktigt!
milk
23.03.2021 kl 18:56 3297

Det som vil være tilbake av landbaserte anlegg om 10 år, vil bli å betrakte som et supplement til dagens oppdrett i sjø.... Laks i voksen alder er konstruert for å leve i saltvann og sjø!!
Cutter
23.03.2021 kl 19:58 3219

Bestilte et lodd her idag. Får se hvor mye en får. Fisken kommer til å leve i sjø så lenge jeg lever!
Water
24.03.2021 kl 08:44 2942

Betyr dette at den kanskje vil falle under 61,- når den kommer på børs?

Basert på ordrene mottatt hittil i bookbuilding-prosessen ventes kursen å havne på 61 kroner, går det frem av en børsmelding.
Dette er nedre grense i det tidligere indikerte kursintervallet på 61-68 kroner.
Børsintroduksjonen vil bestå av en emisjon med et proveny på rundt én milliard kroner og et nedsalg av aksjer der NTS skal selge eksisterende aksjer for minst 360 millioner kroner.

https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2021/03/24/7646970/froy-kursen-pa-vei-mot-nedre-grense
May-Liss
24.03.2021 kl 08:48 2913

Kanskje faller den - kanskje stiger den. Time will show.
Et spennende selskap som bør gi god avkastning over tid.
Darxia
27.03.2021 kl 13:19 2475

Under corona har flere oppdrettere utsatt slakting. På et tidspunk kan de ikke utsette lengre. Vaksineringen går stadig fremover i verden. Og åpningen vil øke prisen, slik at flere oppdrettere vil slakte. Dette vil kanskje skape en skvis etter brønnbåter. Da vil Frøy være i en god posisjon.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 13:30 2444

Her har man et verdiselskap som arbeider midt i smørøyet i havbruk, service av anlegg, transport av fisk osv. Tidene siste uke har vært labert til nyetablerte børsselskaper, dog er dette ikke noe euronext growt notering. Slik at jeg har tro på denne på kort, mellom lang og selvsagt lang sikt.
Struts
27.03.2021 kl 13:37 2428

Ikke akkurat super-optimistisk etter at NTS såvidt gikk under nedsalgsgrensen, men de blir nå i det minste notert direkte på hovedlisten. Som dere sier, "time will tell". Indeed. Håper selvfølgelig å bli gledelig overrasket ...
Slettet bruker
27.03.2021 kl 14:11 2394

..det gav oss hvertfall 7kr rabatt på aksjen, så det er da noe, tross laber interesse.
May-Liss
27.03.2021 kl 14:30 2367

Det var utvilsomt "laber interesse" i øvre del av intervallet.
Jeg tror ikke NTS hadde interesse av å selge mer enn påkrevet i den nedre delen som kursen havnet på.
milk
27.03.2021 kl 14:44 2332

Jeg ser ingen grunn til at kursen vil falle under 61 på Mandag! Vi må nok vente til Frøy begynner å levere tall og resultater før den virkelig skyter fart.... Dette blir uten tvil et selskap med stort verdi potensiale! At det er laber interesse handler vel litt om at sektoren er for spesielt interesserte. Meglere og hus har veldig fokus på stigende oljepris for tiden. Det er vi som ikke følger strømmen, som kan gjøre de beste handlene. Dette blir bra :-)
Slettet bruker
27.03.2021 kl 15:43 2276

Vel.. Spesielt interesserte.. Usikker på det. Oppdrett og havbruk og Frøy som et energisektoren svar på akeresolutions pluss transportdelen.. Her er timing dårlig, slik som med GEM.. Ja, fokus på olje, særs disse døgn med evergreen på tvers i Suez. Men vi alle vet at opec snart snur opp ned på dette med produksjon osv. Det vil bli et ras i oljepris, i folkeakjsjen NAS. Slike ting gjør at Små investorene dreier over på sikre penger i nota, som eksempelvis denne Frøy og andre innen havbruk, den grønne bøljen har vist dem at dotcom fenomenet er like aktuelt her, og sum a sumarum så er det mest å hente i havbruket, ikke i Gjensidige og Orkla.. Så min enkle konklusjon blir at oppdrettere og særs servicebedrift innen havbruk vil få en boost.. Frøy har vel ikke mange å dele markedet med.. Endur snakker om å ta sine andeler, men gamle Bergen group har ikke tillienda, så sitt på aksjene dere fikk tak i utover sommeren og 61 skal kunne gi oss en pen urealisrert sak med utbytte tidlig. Ikke om 5-7 år..
Slettet bruker
27.03.2021 kl 15:45 2269

.. Tilføyer at Recsi er eneste caset jeg er mer positiv til i min portefølje. Da jeg har solgt meg helt ut av AKSO, for en periode, slik at jeg kunne øke i Recsi og delta i GEM og FRØY
milk
27.03.2021 kl 16:06 2232

Jeg kan bare tilføye at Recsi var tidenes "happening" for meg... Jeg hadde forberedt meg på å gå med dundrende underskudd med et fradrag på 28% på likningen... Men som vanlig, Milk sitter stille i båten og har aldri angret ett sekund på det. Snuoperasjonen med Røkke i front, har vert ett eventyr :-DD
vigdis88
27.03.2021 kl 17:11 2187

Jeg har også Recsi i porteføljen, men var litt sent ute. Den aksjen som har steget mest for meg i 2021 er Lerøy. Frøy vil ha mye å gjøre uavhengig av laksepris, får mer å gjøre ved lakselus og alger. Veldig positiv til denne aksjen.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 17:25 2165

Uavhengig av grønnebobler og oljepris. Samt at de går inn i oslobørs, ikke denne oppblåste euronext GR... T8lmodighet og utbytter, ja takk Egon.
msmekk
27.03.2021 kl 18:03 2107

Frøy er et verdiselskap som det er smart å putte noen sparepenger inn i, kursen vil helt sikker være svakt stigende ettersom selskapet vokser, utbyttene gode og lav beta på kurssvingniger.