TA AV VOW: TESTER STØTTEN PÅ 22 KRONER

Max Payne
VOW 25.03.2021 kl 21:05 80160

Vow har krakket siden den 11. februar.

Teknisk analyse kort sikt: Brudd ned gjennom gulvet på 43 kroner.

Dette betyr enda sterkere falltakt og videre nedgang er signalisert.

Det kan komme rekyler, men statistisk sett er det indikasjon for videre nedgang. Kanskje ned til 35-36 kroner på kort sikt.

Redigert 18.12.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
nolast
13.06.2021 kl 22:17 3433

Da er det bare å kjøpe med begge henda. Det er denne uken nyhetene tikker inn. Lykke til!
Record
23.06.2021 kl 09:13 2998

Noen som kan oppdatere teknisk, er den fortsatt utsatt i henhold til Invester ?
Record
23.06.2021 kl 13:55 2827

Fikk ikke noe respons på denne :-(
Kan jeg være inne på noe slikt som neste motstand rundt emisjons kurs , for så teste ATH ?
Hammers
23.06.2021 kl 13:58 2823

Hold på hatten!

Hilsen Hammers
Record
23.06.2021 kl 13:59 2815

😁
Slettet bruker
23.06.2021 kl 14:18 2731

Hva er dette for noe? En 'Bærekraftsrapport' med fine bilder og svada? Show me the money ;)
Spekulerer de i en ny emisjon der ledelsen får lettet seg for aksjer langt over verdien?
Redigert 23.06.2021 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
23.06.2021 kl 14:23 2703

Money tror jeg det blir lite av for din del ;)
Slettet bruker
23.06.2021 kl 22:26 3583

oivindl skrev Innlegget er slettet
Vow ASA : Vow wins another retrofit contract with Carnival Cruise Line

Vow ASA (“Vow”) has through its subsidiary Scanship AS been awarded a retrofit contract with Carnival Cruise Line to deliver its advanced wastewater purification (AWP) system to Carnival Dream. The system will be installed aboard the vessel during a scheduled drydock in 2021.

“This contract signals a strong commitment for environmental sustainability even in most disruptive times, and we are thrilled to continue our work with Carnival Cruise Line deploying Scanship AWP technology to meet the highest discharge standard at sea,” said CEO Henrik Badin.

For Scanship, this will be the thirty first (31) AWP system installed on existing ships in operation, and one of the largest retrofit projects within this business area for the company to date. Scanship is currently also working on another AWP retrofit project for Carnival Cruise Line on the Carnival Magic, under a contract announced in September last year.

“We are impressed with the cruise industry’s commitment and determination to meet the environmental requirements of tomorrow, by upgrading systems on existing ships and installing new clean ship solutions on newbuilds under construction”, said Badin.
Record
24.06.2021 kl 07:00 3109

Det er til å bli blank i øynene , kontraktene popper jo opp hele veien :-)
Cruise som hele tiden har hvert grunnsteinen fortsetter å imponere , landsiden tar jo nesten helt av , å det er nok bare begynnelsen vil jeg tro .
Safestril som mange ser på som noe av mindre betydning øker også hele veien , kanskje ikke så rart når vi er inne i en pandemi, sterilisering å matsikkerhet vil nok få høyt fokus også fremover.
Biogreen pyrolyse har så bred variasjon av hva kunden ønsker av resultat at det er imponerende, stort potensiale .
Så har vi jo produksjon av biocarbon og syngas ,som jeg trodde var den første,kunne bli den største og sikreste med oppstart like om hjørnet , helt imponerende portefølje av produkter til riktig tid :-)
Det som er mest imponerende er at , nesten alle teknologiene reduserer kundenes utgifter med avfall , gir dem intekter i tillegg til reduksjon av Co2 og tilsvarende skadelige utslipp som til nå har hvert alternativet.

Mr Næss spådom om det neste industri eventyr kan virkeliggjøres adskillig tidligere enn selv jeg hadde drømt om .
Slettet bruker
24.06.2021 kl 08:54 2857

Vow ASA : Vow secures second Safesteril contract this month

A large steel manufacturer listed in India enters into a partnership with Vow to diversify its business and enter the lucrative spice industry, a pillar of Indian exports and economy. As part of the partnership, Vow ASA’s subsidiary ETIA will deliver a Safesteril® spice sterilisation unit valued at around EUR 0.55 million.

The unit has the capacity to treat 1.5 tonnes of product per hour, and will be used to sterilise chilli, turmeric, seeds, and grains. The spice processing factory will be up and running by the end of this year.

“This second contract won by ETIA this month, reminds us again of the versatility of our proprietary and patented Spirajoule technology and its relevance in a wide range of industrial applications,” said Henrik Badin, CEO of Vow ASA.

In Safesteril® systems, Vow’s patented Spirajoule electrical heating screw in combination with saturated steam removes pathogen and reduces the total amount of micro-organisms in the product. Since 2003, ETIA has delivered close to one hundred such systems to customers all over the world, representing an important after-market potential for the company.

India ranks as one of the biggest spice growers in the world and it is therefore an important market for ETIA’s Safesteril®. Several large Indian corporations are currently branching out into the spice industry.

Vow’s Spirajoule technology is a core component in a wide range of other products and systems from Vow, including Biogreen solutions which are used for valorisation of waste and production of CO2 neutral energy and biogenic (non-fossil) carbon.
theblueone
24.06.2021 kl 08:57 2830

Hva er vitsen med å komme med gammelt nytt? Skal du først gjøre det, så datofest når meldingen kom
Framtia
24.06.2021 kl 10:19 2654

Ingen bekymring! Vow blir kanonbra! Så lenge det fins håp...og tid vil roboter og manipulatører prøve å kjøre aksjen ned!🤔Sikkert 90% av dagens kjøp og salg er utført av "750" - roboten. Den bestemmer retningen hele dagen, men så kommer nyheter snart og da spørs det...🤔? Denne type handel er en jævla skamplett! Finanstilsynet er dessverre opprettet for å ivareta slikt fanskap!🤔
Record
24.06.2021 kl 10:53 2609

Du må ikke irritere deg over det du ikke kan gjøre noe med , det er bare ikke kjøpere i dag , det åpner for denne akrobatikken .
På samme måte som akrobatene satser på å utløse SL kan eventuelle kjøpere handle rimeligere nå enn i går ut på dagen :-)
Slik er det bare , tror nok det er sundt med litt bevegelser i aksjekursen , selskapet leverer jo så det vil nok reflekteres i kursen etterhvert .
Slettet bruker
25.06.2021 kl 08:24 2235

Saueflokken jages inn igjen :-)

https://finansavisen.no/blogg/2021/06/25/7695311/vekst-trumfer-verdi-pa-sikt

Vekst trumfer verdi på sikt
På lang sikt er det for meg opplagt at vekst vil slå verdi, men pass på fellene.

Blogg
Thomas Nielsen
05:27 - 25. juni
Dette blogginnlegget er forfattet og publisert av skribenten, uavhengig av Finansavisens redaksjon.
Diskusjonen rundt om det er såkalte vekst- eller verdiaksjer som vil gjøre det best fremover er for tiden intens. Men jeg tror det er greit å nøste opp i noen potensielle misforståelser.

S&P definerer verdiaksjer som de som har lavest P/E, P/S og P/B. De fleste, undertegnede inkludert, liker å kjøpe ting billig. Men å kjøpe aksjer ut i fra denne definisjonen har i beste fall vesentlig mangler. Alt annet like synes jeg lav P/E er fornuftig, lav pris for inntjening kan jo ikke være så dumt. Men å ved å kjøpe basert på lav P/S vil du typisk ende opp med selskaper som har lav margin. Det er ikke nødvendigvis dårlige selskaper, men jeg vil påstå at selskaper med høy margin oftest er bedre enn det motsatte. Ved å kjøpe selskaper basert på lav P/B ender du opp med mye selskaper som har lav avkastning på kapitalen, har lite immaterielle verdier (som gjerne er det som gir varige konkurransefortrinn) og er kapitaltunge (det er ikke bra om inflasjonen skulle bli høy). I sum vil jeg si at du vil ende opp med en overvekt dårlige selskaper som skaper lite langsiktige verdier om du kjøper såkalte verdiaksjer. En Huyndai er billig, men det er det en grunn til (har hatt det selv)

S&P definerer vekstaksjer som de som har høyest vekst i salg og inntjening samt de som har best momentum (hvor mye kursen har steget siste 12 månedene. Momentum synes jeg er helt irrelevant, men at et selskap evner å vokse salget sitt er viktig. Litt forenklet kan vi si at Salg x margin x multippel = aksjekurs. Margin og multippel kan variere litt, men salg kan vokse uendelig mye. Fellestrekk for de 10 selskapene med høyest avkastning i S&P 500 siste 15 år (Netflix, Apple, Monster Beverage, Amazon osv.), er høy salgsvekst. Med 20% vekst i 15 år vil 100 i salg bli til 1.540. Da kan du tåle både lavere margin og multippel men samtidig få voldsom avkastning. Men det er fremtidig vekst som teller. Ved å spå har du to utfall; flaks eller feil. Så jeg tenker at "this time is not different", selskaper som har vært flinke i lang tid, fortsetter stort sett med det. Samtidig er det greit med en liten kikk på prislappen, Intel og Cisco har tross god utvikling i finasielle nøkkeltall ikke gitt positiv avkastning siden sine respektive topper i 2000. De var rett og slett for dyre

Så derfor mener jeg avkastningen i selskaper som vokser over tid er mye større enn ved å forsøke å time reprisingen av et verdiselskap som på sikt har mager verdiskaping

På lang sikt utgjør endring i verdsettelse under 10% av den totale avkastningen i aksjemarkedet
oivindl
25.06.2021 kl 11:38 1935

pingvinen skrev Innlegget er slettet
Pingvinen
Jeg har ikke brukt hersketeknikker og aldri uttalt meg negativt om deg og aldri slengt dritt til deg.
Framtia
25.06.2021 kl 12:16 2131

Noen som vet når VGM blir en realitet? Trodde vi begynte å nærme oss noe...🤔 Skal vi få nok en emisjon i fleisen før sommerferien...Den siste var ikke nødvendig for å finansiere VGM ifølge ledelsen...🤔 Imens går nu dagene med at "750"- roboten kjører solo på Oslo børs og bestemmer retningen etter "eget" ønske...
pingvinen
25.06.2021 kl 12:36 2145

VOW selv har sagt "slutten av juni/begynnelsen av juli". Det er vi her inne som har hengt oss opp i dagens dato. I dag er det dagen hvor fristen for kreditorinnsigelser går ut. Mao har kreditorer ut dagen i dag på seg for å ha innsigelser.

Når det gjelder emisjoner. "den siste"? det har vært en emisjon i senere tid (regner med at du ikke tenker på den i forbindelse med oppkjøpet av Etia i 2019), hvor de hentet 240 millioner kroner i brutto proveny. 150 av disse blir brukt for å kapitalisere opp VGM. Etterpå hentet de penger ved å låne 170 mill pluss skaffe en trekkfasilitet på 150 millioner. Disse pengene skal brukes til videre vekst på landbasert - blir spennende å se hva det blir :-)

Hvorfor tror du det skal komme en emisjon til før sommeren?