Element ASA / DLT ASA 🌎🚀🌖 - Hvor høyt vil den gå?

NoRiskNoReturn
DLTX 27.03.2021 kl 17:09 4977

Element ASA har gjennomført oppkjøpet av DLT, og vil snart få nytt navn. Kanskje vil selskapet kunne handles under ny ticker allerede i begynnelsen av neste uke? Røkke og Spetalen har endelig skjønt at det ligger verdi i krypto. Snart vil norske kryptoelskere og mannen i gaten få høre om DLT ASA. Vil svenskene også la seg friste av DLT - et billigere alternativ til kryptoeksponering sammenlignet med Arcane Crypto? Hva står kursen i til sommeren? 😄
Ta invest
27.03.2021 kl 19:54 4852

Du får rekne på inntekt og verdi av selskapet så får du en skremmende pekepinn 😂😂😂😂
dårligtid
27.03.2021 kl 21:44 4777

Akkurat det tror jeg også, hvorfor skulle alle disse aksjene være verdi mere en 3-10kr? dette regnestykket synes jeg blir vanskelig å regne seg fram til neste 3 år i allefall..
NoRiskNoReturn
27.03.2021 kl 22:37 4718

Konservative i tankegangen!
Slettet bruker
28.03.2021 kl 00:44 4574

Ele har som kjent ikke fått til noe de siste årene. Jeg kjøpte aksjer før Intex ble Element og fikk en oppgang på ca 400%, det var rett før BTC boblen sprakk. Da steg ele bare på hype (ele skulle lage asset backed token). Nå får vi navnebytte igjen og Ele har kjøpt ett selskap som genererer cash flow, nye ledere som har peiling på blockchain og crypto generelt. Ser frem til uken før påske ;)
NoRiskNoReturn
28.03.2021 kl 00:59 4552

Jeg TROR DLTX vil stå i 30 kr til sommeren gitt at kryptomarkedet ikke krasjer!
dårligtid
28.03.2021 kl 08:13 4425

NoRiskNoReturn skrev Konservative i tankegangen!
Hehe ja det har du nok rett i. Men siden du nå har skrevet kanskje 50-100 ganger 30 kr på div sider ang Ele og kursen, kan du sette opp et regnestykke til oss hvordan du kom fram til dette tallet å ikke 50kr feks. Ellers vil det være lett å tro du bare gjetter eller ønsker fordi du selv hauser, men regnestykket har du vel klart vel, eller....?!?:)
Redigert 28.03.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
28.03.2021 kl 09:18 4357

Mitt spekulative anslag er selvsagt kun et spekulativt anslag. Altså en gjetning! Det er selvsagt også en mulighet for at kursen står i 3 kr til sommeren, men det tror jeg i så tilfelle vil være sammenfallende med et krasj i kryptomarkedet. Jeg baserer meg på market cap til Hut 8 Mining (ca 7 mrd i market cap), Hive Blockchain Technologies (ca 10 mrd i market cap) og Riot Blockchain (27 mrd i market cap) i mitt spekulative anslag. Disse selskapene driver hovedsakelig med mining, men har både større mining kapasitet og porteføljer enn DLT. Basert på sammenligning med disse, og Arcane Crypto (2.2 mrd i market cap) så synes jeg ikke en market cap på 1.5 - 2 mrd for DLT virker så fjernt! Jeg tror imidlertid det blir vanskelig å forsvare en mye høyere market cap enn dette da man vil kunne få mer for pengene ved lignende alternative investeringer (slik ståa er nå).

Her tenker jeg for øvrig som så at man til dels investerer i teamet bak DLT og deres evne til å plukke gode investeringer i et marked få har skikkelig peiling på. Det ligger mye verdi i kompetanse og nettverk når man opererer innenfor kryptoverden, tenker jeg. I denne verden kan ting gå 50- og 100-gangen på kort tid. Men det finnes antagelig langt langt flere eksempler på prosjekter som går at skogen. Hvis man som amatør skal forsøke å plukke slike investeringer, så blir det vel mer gambling enn noe annet, og med dårlige odds. Men med god peiling og nettverk, så har man kanskje mulighet til å gjøre en og annen slik investering uten at det trenger å kalles gambling. DLT sine investeringer i eksempelvis Polymath, Hedera Hashgraph og Beam er kanskje indikasjoner på at teamet nettopp evner dette! Polymath har gått tretti-gangen siste året! Hedera har gått ti-gangen det siste året. Beam har gått fire-gangen. Ja, også har jo selvsagt investeringen deres i mining kapasitet blitt veldig mye mer verdt pga økning i bitcoin kursen samt et tøft marked for mining-utstyr.
Redigert 28.03.2021 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
helloween
28.03.2021 kl 10:18 4271

Arcane prises til 3 milliarder, som ville gitt en kurs på 50 kroner DLTx(ELE) klarer du å gi ett regnestykke som forsvarer Arcane kursen ?
Inord
28.03.2021 kl 10:57 4207

Jeg har tidligere sett på verdiene de kjøper, blant annet diverse tokens.
Og verdisetting på 135 mill er reelle verdier.

Inntekt på ca 8 mill i måneden, etter utbygging av mer bitcoin mining.

For å regne et rundt tall:
60 mill aksjer 25 kr. Gir en verdisetting på 1,5 milliard.
I dette ligger tegning av opsjoner som gir en god del millioner i kassa, 135 mill i portefølje og 10x 100 mill i årsoverskudd fra mining
+mer portefølje.
Redigert 28.03.2021 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Ta invest
28.03.2021 kl 17:25 4016

Satser på att inntektene stiger etter investeringer :-) , vil tru det vil bli nokon forventningar her også so løfter kursen.
nopetter
25.01.2024 kl 19:30 253

Jeg hadde en del aksjer i Element en gang i verden den boomet vel med 200-300% en stund. Pga kryptovaluta var veldig i vinden en stund. De begynte å rote veldig med ting de selv knapt nok forstod basert på en amerikansk investor James et eller annet der de gikk ut i en emisjon sammen med spetalen til et nytt selskap. Da solgte jeg rubbel og bit. Men de som kjøpte Bitcoin i 2021 til kurser rundt 21000 usd/Bitcoin har doblet pengene idag

Minner meg litt om de som satt i NODL de nektet at aksjen ville bli strøket av børsen enda børsmeldingene skrev dette helt klart. Strusteinvestorer kan man kalle slike
Redigert 25.01.2024 kl 19:41 Du må logge inn for å svare