Hvorfor du skal kjøpe Napa nå

Tradinator
NAPA 28.03.2021 kl 19:55 327197

Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Gas1
28.04.2025 kl 12:05 2980

Gummi det er en fornøjelse at læse dine indlæg. Det er godt med lidt liv på tråden og forhåbentligt snart med aktien. 300.000 stk off book i dag.
Gummi
28.04.2025 kl 12:26 2955

ha ha , en blir jo engasjert og forhåpningfull :-), ja håper på insidekjøp (primæinsidere ) nå av nye styremedlemmer, og ordre fra Tier 1 , og kanskje økt forecast på peak production. Litt usikker på om primærinsidere har lov å kjøpe før Q1 er ute. Vært litt tung periode nå om en ser på aksjekursen, men om en ser på utviklingen i selskapet så ser vel dette veeeldig bra ut Gas 1 :-), tror vi har gode måneder foran oss nå :-), spent på 22/5 .

som LB sier " Napatech is excited to be in the eye of the storm"
Gummi
30.04.2025 kl 09:45 2568

Napatech sier de kan redusere investeringene i datacentre med -70%, og dermed også Opex med tilsvarende, dette må vel bli lagt merke til der ute, og blant konkurrerende selskaper, hvorfor vil hyperscalers bruke egne løsninger om de sparer -70% på Capex/Opex med Napatechs løsning ? Dett må vel bli lagt merke til ? og påvirke markedssituasjonen til andre som leverer til dataindustrien, markedet synker jo med 70% :-), noen som har tanker om dette ?
Gummi
30.04.2025 kl 13:30 2478

"Altera is well-positioned to build on its momentum and deliver breakthrough FPGA-based solutions that are shaping the future of compute driven by AI,’ says new Altera CEO Raghib Hussain."

https://www.crn.com/news/components-peripherals/2025/intel-to-sell-51-percent-altera-stake-to-silver-lake-new-ceo-named
Gas1
07.05.2025 kl 09:29 1866

Nogen nyheder der tilsiger ned igen igen
Seriøs
07.05.2025 kl 11:24 1812

Om ikke annet så er det omsetning men på lave kurser ja. Håper det snur om litt.
Gummi
07.05.2025 kl 13:54 1742

kanskje manglende nyheter ?
Martinskj1
07.05.2025 kl 15:06 1701

Det er rimelig dødt om dagen ja, både på nyhetsfronten og i omsetningen. Men det er jo mange indikasjoner på at noe positivt ligger å venter på oss.

Spent på hva markedet forventer fremover. Dersom det ikke kommer positive nyheter ila mai/q1, evt videre i juni, hva skjer da.. Samtidig, dersom det blir en oppdatering på ordre eller andre positive nyheter så kan det virkelig skyte fart.

Aldri fått testet min tålmodighet så my som jeg har ila. mine år i Napatech!
Gummi
08.05.2025 kl 10:31 1545

ordrer er vel det eneste som gjelder nå...

håper utsettelsen av Q1, er for at en vil ha med noen nyheter om ordrer fra Tier-1, eller oppdatering av forecast på peak production. Vanligvis er vel en utsettelse av det negative slaget. Får vel noen nye designwins, men det hjelper ikke på kursen på kort sikt. Må ha ordrer nå.. høsten blir vel bra uansett tror jeg, Waiting game nå....
Finans360
09.05.2025 kl 09:38 1301

Helt enig

Jeg opfordrer til at sende Lars en mail, der gør det klart at det er nu det skal ske. Håndgribelige salgskontrakter fremfor luftige hensigtserklæringer.

Send mailen hellere idag end imorgen - men i hvertfald i fornuftig tid inden d. 22/5.

Lbo@napatech.com

Jeg tror at han er klar over vigtigheden af konkrete kontrakter nu og her men så blot for en sikkerheds skyld..

Finans360
09.05.2025 kl 11:50 1225

PS

Glem ikke hvor effektfuldt een fra hegnars spørgsmål til Lars var på forrige webcast

Nu betinger Napa sig trial orders imodsætning til tidligere
bjønn
09.05.2025 kl 21:30 1085

Frustrerende laber interesse.
Få seriøse kjøpsordrer da kursen ser ut å skal holdes stabilt på rundt kr 19.

Siden framleggelsen av q4 (10 uker siden) er gjennomsnittskursen på kr 19,08 (ikke vektet, med kr 17,80 lav og kr 21,50 høy). Siste 13 børsdager er det omsatt gjennomsnitt 5 414 aksjer i ordinær handel, ca kr 100 000 i omsetning. I dag bare 348 aksjer!

Når investorene fremdeles synes risikoen er for høy, må vi være sjeleglade for at noen passer på oss og holder kursen stabil, og ikke bare lemper ut.

Jeg har kommentert handels- og ordremønsteret flere ganger før. Jeg kjøper fremdeles småposter på 17 og 18 tallet, stort sett for gøy og for å se hvordan algoritmene er satt.

Blir spennende å se etter 22. mai hvilke kursgjennomsnitt som skal settes da.

I mitt hode burde det være unødvendig å bombardere Lars Boilesen med eposter. Men, det kom vel en positiv reaksjon sist. Jeg deler frustrasjonen over status quo, og det kan godt være at det kan hjelpe med å få «salgsapparatet» til å slutte avtaler, ikke bare jatte med……. (uten at jeg har den ringelse anelse hvor dyktige og dedikerte de er).
Redigert 09.05.2025 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Gas1
10.05.2025 kl 08:46 983

Hvad kan interessen være i at fastholde den lave kurs og hvem kan have interessen?
Finans360
11.05.2025 kl 12:29 773

Det burde ikke være nødvendigt

Og måske er det ikke nødvendigt.

Offentliggørelse af design win med unavngivne kunder fremfor indgåelse af volumenkontrakter er bare ikke længere afgørende for tiltroen til virksomheden/ledelsen.

De er simpelthen nødt til at udarbejde et tilbud som Tier-1 ikke kan sige nej til og skubbe det igennem.

Jeg har stadig en bekymring for at man sidder lidt for mageligt i stolen i forvisning om at investorerne vil holde hånden under virksomheden alene på baggrund af offentliggørelse af stort set uforpligtende design win med unavngivne kunder.

Man vil gerne høre Lars direkte erklære at indgåelse af salgskontrakter har TOP prioritet i ledelsen. Og at ALLE håndtag er i spil for at få det igennem. Der hersker stadig en følelse af laissez-faire ift at få den f…underskrift. Der må simpelthen være grænser for svært det er hvis ens case er virkelig stærk.

“Coffee is for closers”

“Get them to sign on the line which is dotted!”

Citat fra Glengarry Glen Ross: måske historiens bedste spillefilm om liv og død i salgsverden

https://www.imdb.com/title/tt0104348/?ref_=ext_shr_sms
Redigert 11.05.2025 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Gummi
I går kl 11:08 380

De leverer jo på det de sier de skal gjøre, nye produkter, designwins , og peak production i 26/27 (den tålmodige får se ) , tror vi bare må vente , ingen røde flagg ennå og flere rapporter sier jo at en ikke kommer unna Smartnics og investeringer innen AI, cybersec, datasentre skal jo gjøres. Nye Intelfolk i styret, Altera satser vel hovedsaklig på programmable Smartnics. Håper på noen håndfast 22., ellers blir det bra uansett utover høsten.
Gummi
I går kl 11:52 336

er dette pressemelding på produktet ? gjelder det samme som siste design win ?

“Our collaboration with Napatech allows us to bring state-of-the-art AI
inference solutions to the financial sector,
Gas1
I går kl 14:42 233

Der lå længe en post på 50000 aktier og pressede prisen ned (den er nu fjernet). Nu er det lykkedes igen med få aktier, at få prisen ned på 18 kr. I et ellers knaldgrønt marked.. meget trættende.
Seriøs
I går kl 14:56 210

Vi får håpe og tro at vi får noe kursdrivenfe i riktig vei snart.
Gummi
I går kl 17:28 123

sunndal Collier har jo ringt rundt og prøvd å selge endel aksjer (100' - 500 000 stk ) , en som vil ut da , og lite etterspørsel etter aksjen. Husk verdien på selskapet idag er ca 2mrd, årlig omsetning ca 180 MNOK , altså 10 ganger omsetning og taper penger. Tror vi bare må vente på ordrer nå :-) og selskapet sier de kommer..