Hvorfor du skal kjøpe Napa nå
Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
nr1 Never lose
28.05.2025 kl 19:33
5246
Kjørte egen analyse på tallene som ble presentert ifm. Q1. Hvis de klarer salg på 80k units og forventet ASP, opex og marginer, så vil det forsvare kurs på kr. 112 til kr. 331, avhengig av hvilken P/E man legger inn og range på marginer. Fra 7 til 13 i P/E, i dette tilfellet.
Legg merke til det som blir sagt i presentasjonen rundt opex. Dette kommer til å gi direkte utslag på bunnlinjen og øke verdivurderingen betraktelig etterhvert som salget øker.
Nå går Napatech også fra å være en nisjeleverandør som ingen andre enn Finans360 (og et håndfull andre) forstår noe av, til å bli en player i en hypertrend. Dette kommer markedet til å fange opp om kort tid.
4x innsidekjøp, siste børsmeldt nå nettopp. Når var forrige innsidekjøp? Nå kan man kanskje begynne å se verdien av at warrants til styret ble begrenset til rabatt på kr. 500 per aksje.
Legg merke til det som blir sagt i presentasjonen rundt opex. Dette kommer til å gi direkte utslag på bunnlinjen og øke verdivurderingen betraktelig etterhvert som salget øker.
Nå går Napatech også fra å være en nisjeleverandør som ingen andre enn Finans360 (og et håndfull andre) forstår noe av, til å bli en player i en hypertrend. Dette kommer markedet til å fange opp om kort tid.
4x innsidekjøp, siste børsmeldt nå nettopp. Når var forrige innsidekjøp? Nå kan man kanskje begynne å se verdien av at warrants til styret ble begrenset til rabatt på kr. 500 per aksje.
fjellmannen
28.05.2025 kl 19:44
5240
Ifjor gikk kursen fra 13 til ca 40 på 5 måneder (jan til juni). Jeg tipper de neste 5 måneder gir enda bedre kursutvikling.
Finans360
28.05.2025 kl 22:04
5150
Enig
Hverken Brill Jensen eller Patricia Kummrow behøvede at købe aktier pga signalværdi. Det er en ren økonomisk betragtning, der ligger til grund for deres køb.
Den er ligetil denne her..
Hverken Brill Jensen eller Patricia Kummrow behøvede at købe aktier pga signalværdi. Det er en ren økonomisk betragtning, der ligger til grund for deres køb.
Den er ligetil denne her..
nr1 Never lose
28.05.2025 kl 23:34
5412
Med mindre Napatech blir kjøpt opp vil jeg tro at Napatech er i posisjon til å starte med utbytter i 2027 eller 2028. I lys av at virksomheten går mer over til å bli ordrebasert nå, så er det heller ingen grunn til å bygge særlig arbeidskapital, så det kan skje fortere enn vi aner så snart salgene begynner å ta seg opp.
Jeg tror (desverre) det kommer til å bli konsolidering før hele potensialet er utnyttet, men samtidig tror jeg ikke dette kommer eller blir anbefalt av styret før salgene har tatt seg opp nok til at nåværende aksjonærer har fått 'bang for the buck'. Husk at det nye styret har inngående kunnskap og erfaring med bransjen og produktene, samtidig som at de har stor personlig interesse i at Napatech lykkes, ref. Warrants.
Jeg tror (desverre) det kommer til å bli konsolidering før hele potensialet er utnyttet, men samtidig tror jeg ikke dette kommer eller blir anbefalt av styret før salgene har tatt seg opp nok til at nåværende aksjonærer har fått 'bang for the buck'. Husk at det nye styret har inngående kunnskap og erfaring med bransjen og produktene, samtidig som at de har stor personlig interesse i at Napatech lykkes, ref. Warrants.
Finans360
29.05.2025 kl 09:50
5529
Jeg er meget enig.
Særligt Lars er så ‘loaded’ med aktier og warrants at det vil blive udnyttet maksimalt til gavn for alle aktionærer. Som tidligere bestyrelsesformand og ekstremt well-connected med både storaktionærer, kunder og leverandører, så er hans stemme ift Napas fremtid slet ikke til at komme udenom.
Så uanset hvornår/hvordan, så cash’er vi flot ind. Hvis man har spillet sine kort rigtigt kan man som Napa-aktionær efterfølgende trække stikket ‘for good’, hvis man ønsker det..
Set ift fremtiden for AI (som materialiserer sig netop nu) kan jeg ikke komme på en bedre aktie at eje nu end lige netop Napa. Udviklingen er ikke til at komme udenom og Napa har med sin software udviklet opskriften på ‘the secret sauce’
Bon appetit
Særligt Lars er så ‘loaded’ med aktier og warrants at det vil blive udnyttet maksimalt til gavn for alle aktionærer. Som tidligere bestyrelsesformand og ekstremt well-connected med både storaktionærer, kunder og leverandører, så er hans stemme ift Napas fremtid slet ikke til at komme udenom.
Så uanset hvornår/hvordan, så cash’er vi flot ind. Hvis man har spillet sine kort rigtigt kan man som Napa-aktionær efterfølgende trække stikket ‘for good’, hvis man ønsker det..
Set ift fremtiden for AI (som materialiserer sig netop nu) kan jeg ikke komme på en bedre aktie at eje nu end lige netop Napa. Udviklingen er ikke til at komme udenom og Napa har med sin software udviklet opskriften på ‘the secret sauce’
Bon appetit
Redigert 29.05.2025 kl 09:54
Finans360
29.05.2025 kl 09:53
5540
Ja, hold på hat og briller. Vi skal kraftigt opad - også på kort sigt. Den er ved at sive ind nu
nr1 Never lose
29.05.2025 kl 11:14
5481
Der kom det melding at Shannon Poulin også har kjøpt aksjer.
Vi har ikke vært vitne til så mange insiderkjøp siden jeg ble med på laget i 2020.
Ta en liten pust i bakken og se gjennom børsmeldingene den siste måneden, det er mye snacks!
D-Matrix-avtalen alene har potensiale til å prise Napatech til godt over 20-30 per aksje.
Kan nok begynne å planlegge øl i Nyhavn snart!
Vi har ikke vært vitne til så mange insiderkjøp siden jeg ble med på laget i 2020.
Ta en liten pust i bakken og se gjennom børsmeldingene den siste måneden, det er mye snacks!
D-Matrix-avtalen alene har potensiale til å prise Napatech til godt over 20-30 per aksje.
Kan nok begynne å planlegge øl i Nyhavn snart!
fjellmannen
29.05.2025 kl 11:16
5489
Shannon Poulin har også troa på NAPA fremover, nytt insidekjøp🙂
Finans360
29.05.2025 kl 11:37
5471
Nyhavn melder sig klar til tørstige Napa-aktionærer..
Juni eller august passer ualmindeligt godt..
Insiderne rykker ind nu. Going for the kill.
Vi sidder i en fantastisk priviligeret situation nu.
Vi er ikke kommet sovende til den.
Juni eller august passer ualmindeligt godt..
Insiderne rykker ind nu. Going for the kill.
Vi sidder i en fantastisk priviligeret situation nu.
Vi er ikke kommet sovende til den.
Totter
29.05.2025 kl 19:28
5284
Jeg er helt klar til Nyhavn både juni eller august.
Den må gerne rykke lidt mere den næste tid.
Den må gerne rykke lidt mere den næste tid.
Gummi
30.05.2025 kl 00:21
5113
DNB private banking har begynt å anbefale aksjen, kan jo øke etterspørselen etter aksjen :-), Dnb hadde også spørsmål på q1 angående forecasten til Lars.b. så virker som de følger med her nå.
Sunndal Collier trenger vel kanskje heller ikke drive commisioned analyse, men gjøre på egenhånd, de kan jo ikke gi kursmål nå. Med finansiering i orden, insidekjøp, konservative forecast som indikerer salg x 15, med gross margin på 70%, Ken vi vel forvente en hyggelig stigning fremover nå. Hvilke andre investeringer kan matche dette , "in the eye of the storm"
edit : tipper Sunndal Collier kommer med analyse snart som ikke er "commisioned" og kursmål på aksjen. samtidig som de anbefaler sine kunder kjøp.
burde vel bikke 30 tallet snart nå. :-)
Sunndal Collier trenger vel kanskje heller ikke drive commisioned analyse, men gjøre på egenhånd, de kan jo ikke gi kursmål nå. Med finansiering i orden, insidekjøp, konservative forecast som indikerer salg x 15, med gross margin på 70%, Ken vi vel forvente en hyggelig stigning fremover nå. Hvilke andre investeringer kan matche dette , "in the eye of the storm"
edit : tipper Sunndal Collier kommer med analyse snart som ikke er "commisioned" og kursmål på aksjen. samtidig som de anbefaler sine kunder kjøp.
burde vel bikke 30 tallet snart nå. :-)
Redigert 30.05.2025 kl 00:39
Gummi
30.05.2025 kl 00:50
5093
Om Dell er Tier-1, just sayin:-)
fra finansavisen :
"Dell-aksjen spratt opp åtte prosent
Etter børsslutt i New York rapporterer Dell kvartalstall og den umiddelbare responsen sender aksjen kraftig opp i etterhandelen.
Kvartalstallene slo analytikernes forventninger på netto inntekter. Topplinjen endte på 23,4 milliarder dollar, mot ventet 23,2 milliarder. For investorene er det nok mer gledelig at ordreboken er dobbelt så stor som analytikerne hadde håpet når det kommer til servere for kunstig intelligens, der Dell nå har bestillinger for over 14 milliarder dollar.
Aksjonærene liker nok også at ledelsen løfter både inntekts- og lønnsomhetsmål for resten av året."
fra finansavisen :
"Dell-aksjen spratt opp åtte prosent
Etter børsslutt i New York rapporterer Dell kvartalstall og den umiddelbare responsen sender aksjen kraftig opp i etterhandelen.
Kvartalstallene slo analytikernes forventninger på netto inntekter. Topplinjen endte på 23,4 milliarder dollar, mot ventet 23,2 milliarder. For investorene er det nok mer gledelig at ordreboken er dobbelt så stor som analytikerne hadde håpet når det kommer til servere for kunstig intelligens, der Dell nå har bestillinger for over 14 milliarder dollar.
Aksjonærene liker nok også at ledelsen løfter både inntekts- og lønnsomhetsmål for resten av året."
Redigert 30.05.2025 kl 09:55
nr1 Never lose
30.05.2025 kl 01:57
5075
Har du fått anbefalt fra rådgiver i PB, eller som analyse/skriftlig?
Interessert
30.05.2025 kl 06:48
5033
Lurer på det samme. Jeg er i DnB PB, men har ikke sett at de opererer med egne anbefalte aksjer, noe jeg ville være interessert i, om så finnes.
Finans360
30.05.2025 kl 08:02
4991
Markedet er nu klar over at vi forlader nuværende kursniveau. Dokumentationen ligger på bordet.
Vi kommer til at se en reaktion.
Vi kommer til at se en reaktion.
Gummi
30.05.2025 kl 09:29
4893
nr1 Never lose skrev Har du fått anbefalt fra rådgiver i PB, eller som analyse/skriftlig?
en venn av meg har fond i DNB - gjennom Dnb private banking, han ble anbefalt Napatech, han har møte med de ca hvert kvartal for oppfølging. Han ble anbefalt i møte, men hadde allerede aksjen, så har det via min venn .
Redigert 30.05.2025 kl 09:31
nr1 Never lose
30.05.2025 kl 09:40
4876
Jeg har også DNB PB, så sjekker opp med rådgiveren. Husk at DNB har Disrtruptiv Oppurtunities som sitter med ca. 2 mill aksjer og økende. Dette er nok ikke uten å ha kjørt egne analyser, men det er nok triggere og kunder som har gjort at PB har fått denne på radaren i så fall. Audun i DNB DO har kommet med spørsmål ved flere presentasjoner tidligere også.
Gummi
30.05.2025 kl 11:57
4732
Vil tro Sparebank 1 som var med i emisjonen også vil komme med en analyse innen rimelig tid.
Ved å bruke Napatechs forecast 32 000 kort i 2027 - = 1,3 mrd Nok omsetning , gir grossmarging 900 Mnok , Ebitda 600 Mnok ? .
om en regner 2028, 50 000 kort = 2 Mrd omsetning , GM 1,2 -1,4 Mrd NOK , er pengemaskinen i gang.
Vi bør vel kunne nå 50 kroner++ iløpet av året ? hva tror dere ? med 250 potensielle kunder i pipeline og noen store ordrer fra Tier-1 (uansett om det er Dell eller AMD) , kanskje logisk at det er Dell, siden de i video med Charlie Ashton bekrefter at Napatech er i deres Ecosystem)
jeg synes 2026 forecast virker noe forsiktig :-)
(ps litt hoderegning dette, så litt runde tall :-)
Men vanskelig å se at en ikke skal nå ny ATH i løpet av 2025 ?
Ved å bruke Napatechs forecast 32 000 kort i 2027 - = 1,3 mrd Nok omsetning , gir grossmarging 900 Mnok , Ebitda 600 Mnok ? .
om en regner 2028, 50 000 kort = 2 Mrd omsetning , GM 1,2 -1,4 Mrd NOK , er pengemaskinen i gang.
Vi bør vel kunne nå 50 kroner++ iløpet av året ? hva tror dere ? med 250 potensielle kunder i pipeline og noen store ordrer fra Tier-1 (uansett om det er Dell eller AMD) , kanskje logisk at det er Dell, siden de i video med Charlie Ashton bekrefter at Napatech er i deres Ecosystem)
jeg synes 2026 forecast virker noe forsiktig :-)
(ps litt hoderegning dette, så litt runde tall :-)
Men vanskelig å se at en ikke skal nå ny ATH i løpet av 2025 ?
Redigert 30.05.2025 kl 14:50
Finans360
01.06.2025 kl 09:42
4220
Boilesen udtaler på webcast d. 26/5 at alle estimater er konservative estimater.
Her er hvad der kommer til at udløse voldsom kursstigning i reståret 2025 efter min vurdering:
a) Napa melder om een eller flere ordrer som bringer nuværende estimat på ca. 5.700 stk shipped units i 2025 op på ml. 7-10.000 stk. Det vil resultere i voldsom opjustering af omsætning.
b) Napa melder om nyt design win ala d’Matrix AI-infrastruktur hvilket vil føre til klar opjustering af peak production.
Begge ovennævnte scenarier vil føre til ny ATH - i 2025.
Sandsynligheden for at ingen af ovennævnte scenarier indtræffer vurderer jeg som næsten ikke-eksisterende set i lyset af den voldsomme, forretningsmæssige- og teknologiske medvind.
Den første million er altid den sværeste at tjene = den første storkunde er altid den sværeste at lande.
Napa har allerede nu landet den storkunde, der har fået bolden til at rulle - nu næsten af sig selv.
Pengekassen er fuld. Pipelinen ditto.
Altid tænk i risc-reward.
We’re in the eye of the storm
Her er hvad der kommer til at udløse voldsom kursstigning i reståret 2025 efter min vurdering:
a) Napa melder om een eller flere ordrer som bringer nuværende estimat på ca. 5.700 stk shipped units i 2025 op på ml. 7-10.000 stk. Det vil resultere i voldsom opjustering af omsætning.
b) Napa melder om nyt design win ala d’Matrix AI-infrastruktur hvilket vil føre til klar opjustering af peak production.
Begge ovennævnte scenarier vil føre til ny ATH - i 2025.
Sandsynligheden for at ingen af ovennævnte scenarier indtræffer vurderer jeg som næsten ikke-eksisterende set i lyset af den voldsomme, forretningsmæssige- og teknologiske medvind.
Den første million er altid den sværeste at tjene = den første storkunde er altid den sværeste at lande.
Napa har allerede nu landet den storkunde, der har fået bolden til at rulle - nu næsten af sig selv.
Pengekassen er fuld. Pipelinen ditto.
Altid tænk i risc-reward.
We’re in the eye of the storm
Redigert 01.06.2025 kl 11:14
EnklestErBest
01.06.2025 kl 15:07
4096
Man kan vel forvente at kursen begynner å ta seg opp fra imorgen etter flere innsidekjøp meldt på helligdag, og ellers oval helg.
Gummi
02.06.2025 kl 11:24
3847
jeg vil tro etpar meglerhus (sunndal & collier) vil pushe på sine gode kunder nå før de går ut med en offisiell anbefaling av aksjen. Ingen har vel turt dette tidligere pga fare for emisjon, og usikre forecaster. Når er jo ting på plass, ser jo ut som når kjøperne kommer så er det alltids selgere der. så bra med litt mer omsetning i aksjen nå. :-)
Kanskje kan en få litt glede også av tidligere roadshows, med større investorer. og at de nye offisielle avtalene hjelper på litt internasjonal ryktespreding :-)
Kanskje kan en få litt glede også av tidligere roadshows, med større investorer. og at de nye offisielle avtalene hjelper på litt internasjonal ryktespreding :-)
Redigert 02.06.2025 kl 11:33
Finans360
02.06.2025 kl 12:12
3875
Med eller uden mæglerhus vil aktien stige kraftigt på baggrund af de meddelelser, der vil blive offentliggjort af Napa i kommende tid.
Det er nu det sker. Og JA, vi kommer til at passere ATH hvis der skulle være tvivl..og tilmed passere i meget voldsom grad
Det er nu det sker. Og JA, vi kommer til at passere ATH hvis der skulle være tvivl..og tilmed passere i meget voldsom grad
Redigert 02.06.2025 kl 12:14
Gummi
02.06.2025 kl 12:30
3972
du får fortsette og lede oss trygt gjennom "the eye of the storm" :-) , takk for din kunnskap så langt
Seriøs
02.06.2025 kl 12:33
4375
Ja, uten Finans360 hadde jeg ikke kjøpt NAPA. Fikk først et tap fra 28 til 25 kr og inn igjen på 19 kr så er nå klar for oppgangen og hyggelig å endelig se litt grønt her:)
Gas1
02.06.2025 kl 12:38
4466
Jeps tilslutter mig helt bestemt de rosende ord om Finans360. Og ja skønt at se grøn farve og en øget omsætning i det hele taget. Men er det stadig ikke gået helt op for markedet, at Napa er med kæmpe potentiale?
Finans360
02.06.2025 kl 12:57
4465
Tak for de mange venlige ord. Det er et fælles projekt. Og fornuften- og logisk slutning spiller på vores hold. Det bliver stort det her. MEGET stort.
nesiva
02.06.2025 kl 13:06
4454
Basert på siste tids hendelser har jeg valgt å øke eksponering i NAPA betraktelig. Det er nå min desidert største post i porteføljen. Så får vi se hvor lurt det er. Det var en gang noen kloke som sa ikke putt alle eggene i samme kurv. Men det var også noen andre kloke som sa Yolo. Hehe. Tror dette kan bli meget spennende. Vi ses i Køben ;)
EnklestErBest
02.06.2025 kl 13:37
4431
Det samme har jeg, men bare med 25k aksjer. Ser for meg at dette blir svært lønnsomt.
Gas1
02.06.2025 kl 15:57
4317
Det lignede længe en flot dag, men ender vel alligevel lidt som en fuser?
olemt
02.06.2025 kl 16:18
4337
Det er den vanlige manipuleringen. Nå skal den ligge i skrustikke mellom 22 og 23. Det ble gjort forsøk flere ganger på å starte opp en robot med småposter men trykket var for stort. Nå er det på plass.
Gas1
02.06.2025 kl 16:23
4423
Ja det ligner det sædvanlige mønster/manipulation irriterende at se på. Lige så snart der ikke er fart på omsætningen, ja så kører små ordrer kursen ned igen.
Redigert 02.06.2025 kl 16:23
olemt
02.06.2025 kl 16:25
4436
Ja dette må man tåle som NAPA aksjonær. Vi har sett det mange ganger, og det kan vare i flere måneder av gangen.
Gas1
02.06.2025 kl 16:29
4441
Jeg troede alligevel ikke, at vi ville ryge i rødt. Sidste år doblede kursen sig på ganske kort tid, da vi fik nyheden om Tier-1 og de forventede ordrer.
olemt
02.06.2025 kl 16:41
4478
Det kom en MH som tok luften ut på midten av dagen. Oslo Børs er en vanskelig markedsplass med veldig få aktører dessverre. En Nasdaq notering over dammen hadde gitt oss ordentlig fart.
EnklestErBest
02.06.2025 kl 17:04
4504
Ja, dette er trading og i tillegg manipulasjon. Vi ser jo at mange ville gitt hva som helst for aksjene idag, men så stopper omsetningen opp, og det blir lett match for algoene. Personlig synes jeg det er positivt at aksjen er så populær på morgen, formiddag. Idag tror jeg sluttkursen hadde vært godt over 26 om omsetningen hadde holdt seg. sånn som situasjonen er nå , tør jeg ikke trade,
Redigert 02.06.2025 kl 17:07
Seriøs
02.06.2025 kl 18:12
4639
Det kom også en melding og aksjen falt etter det.
https://www.finansavisen.no/borsmeldinger/2025/06/02/4f240fc7-e1ad-5cdb-ac22-e78176b033e6/napatech-a-s-registered-share-capital-increase
https://www.finansavisen.no/borsmeldinger/2025/06/02/4f240fc7-e1ad-5cdb-ac22-e78176b033e6/napatech-a-s-registered-share-capital-increase
Redigert 02.06.2025 kl 18:14
Finans360
03.06.2025 kl 06:25
4419
Intet nyt i den meddelelse. Det var blot juridisk formalia ifm emissionen.
Det er positivt at se markedet har fået appetit på Napa. Det er ikke mærkeligt.
Vi kommer til at se adskillige ryk. Og aktien vil blive permanent re-priced opad til et højere niveau indenfor 1-90 dage (Q2).
Så selv med kun 90 dages investeringshorisont kan der laves penge. Det er helt ukompliceret. Men vent ikke for længe. Gårsdagens handel var et varsel om hvor hurtigt det kan gå opad og nedtællingen til forestående re-pricing er allerede nu igang.
Det er positivt at se markedet har fået appetit på Napa. Det er ikke mærkeligt.
Vi kommer til at se adskillige ryk. Og aktien vil blive permanent re-priced opad til et højere niveau indenfor 1-90 dage (Q2).
Så selv med kun 90 dages investeringshorisont kan der laves penge. Det er helt ukompliceret. Men vent ikke for længe. Gårsdagens handel var et varsel om hvor hurtigt det kan gå opad og nedtællingen til forestående re-pricing er allerede nu igang.
Redigert 03.06.2025 kl 06:27
Finans360
03.06.2025 kl 08:14
4401
Vi kommer til at se flere ryk opad. For hvert ryk falder sandsynligheden markant for at den atter falder tilbage. Sats IKKE på at den falder tilbage igen som igår.. i så fald bliver man hægtet af
Det er et ‘numbers game’ som man sir’
Hvis man vil tjene de store penge skal man kunne håndtere grådighed, frygt og udmattelse. De som ikke kan, vil jagte drømme om store penge for evigt. Spild ikke tid på det.
I går så vi at seriøse aktører vil betale penge for aktien. Og dem bliver der endnu flere af. Det er lektien fra igår. De små aktører der efterfølgende vil trække små gevinster hjem kan slet ikke modvirke kommende optræk.
Denne her aktie kører vi hjem.
Det er et ‘numbers game’ som man sir’
Hvis man vil tjene de store penge skal man kunne håndtere grådighed, frygt og udmattelse. De som ikke kan, vil jagte drømme om store penge for evigt. Spild ikke tid på det.
I går så vi at seriøse aktører vil betale penge for aktien. Og dem bliver der endnu flere af. Det er lektien fra igår. De små aktører der efterfølgende vil trække små gevinster hjem kan slet ikke modvirke kommende optræk.
Denne her aktie kører vi hjem.
Redigert 03.06.2025 kl 08:45
Seriøs
03.06.2025 kl 12:17
4237
Ja, denne tør jeg ikke trade da man kan gå glipp av et rykk i det man selger. Når neste positive melding tikker inn så er vi over 30 kr . Om det blir i sommer eller høst spiller ingen rolle for her er det bare å sitte stille i båten
Skulle den dykke ned en gang i sommer så fyller jeg på mer
Skulle den dykke ned en gang i sommer så fyller jeg på mer
Redigert 03.06.2025 kl 12:18
Finans360
05.06.2025 kl 08:13
3706
Storaktionærerne over en bred kam øgede deres beholdning i emissionen.
ATP tegnede sig for ekstra 2 mio stk (nu 7,8 mio stk) Sundt fik tildelt ca. 1 mio stk. Verdane krydsede over samlet beholdning på 10 mio stk. (vil fremgå af kommende opdatering)
Og sådan ser vi øgning af beholdning ned igennem listen.
Organisationer tættest på inderkredsen, de med tillige langsigtede perspektiver, øgede deres beholdninger. Hvilke konklusioner drager den kloge mon af det?
God dag..
ATP tegnede sig for ekstra 2 mio stk (nu 7,8 mio stk) Sundt fik tildelt ca. 1 mio stk. Verdane krydsede over samlet beholdning på 10 mio stk. (vil fremgå af kommende opdatering)
Og sådan ser vi øgning af beholdning ned igennem listen.
Organisationer tættest på inderkredsen, de med tillige langsigtede perspektiver, øgede deres beholdninger. Hvilke konklusioner drager den kloge mon af det?
God dag..
Tradinator
05.06.2025 kl 08:50
3695
Jeg startet denne tråden for mange år siden og tok en meget pen gevinst og kjøpte lodd andre steder. Nå er jeg meget lysten på en tur inn her igjen, ble ikke overbevist over de siste tallene, men har skjønt at utsiktene ser meget pene ut fremover. Betryggende at finans360 fortsatt sitter og deler sin enorme kunnskap om selskapet. Noen skyer på horisonten som kan bremse Napa nå?
nr1 Never lose
05.06.2025 kl 08:56
3688
Dette er gode signaler, sammen med at styret kjøper i større grad enn noen perioder tidligere (i alle fall siden 2020). Personlig har jeg doblet beholdningen siden i fjor, selv om jeg egentlig følte meg fullastet da. En av fordelene er at jeg fikk mulighet til å delta i emisjonen. Den største fordelen er at gevinsten kommer til å bli mye større!
Nedsiderisikoen er jo tilnærmet eliminert på dagens kurs. Men for "ikke-norske" investorer så ser det jo enda bedre ut, ettersom den norske kronen er relativt svak nå, samtidig som den er forventet å styrke seg mot dollar i perioden fremover.
Nedsiderisikoen er jo tilnærmet eliminert på dagens kurs. Men for "ikke-norske" investorer så ser det jo enda bedre ut, ettersom den norske kronen er relativt svak nå, samtidig som den er forventet å styrke seg mot dollar i perioden fremover.
Finans360
05.06.2025 kl 09:06
3677
Vi er garanteret omsætningsvækst i Q2 på 40-50% men langt vigtigere har vi fået sat tal på shipped units i 2025, 2026, 2027 baseret på uhyggeligt stærke design win.
Læg hertil ny, stærk bestyrelse, flere insiderkøb og øget storaktionær-investering.
Så ja, din timing ift re-entry er ualmindelig god.
Læg hertil ny, stærk bestyrelse, flere insiderkøb og øget storaktionær-investering.
Så ja, din timing ift re-entry er ualmindelig god.
Redigert 05.06.2025 kl 09:11