PLCS – Hva skjer nå

Slettet bruker
PLCS 31.03.2021 kl 16:32 1058

Jeg tar meg "den frihet" å åpne en ny målrettet tråd på gangen videre i prosessen med Polarcus og hva som nå skjer etter dagens melding: ""Polarcus: Summons To Bondholders Of A Proposed Written Resolution""

Slik jeg tolker det gjøres det nå et forsøk på enighet mellom obligasjonseierne i obligasjonene tilknyttet Polarcus Selma, nå VT på bareboat charter for russerne. Går obligasjonseierne med på foreslåtte løsning overføres denne til et nytt selskap, PXGEO. Polarcus Ltd vil så bli avviklet hvor øvrige kreditorer blir sidestilt under "Pari-passu" som i praksis betyr en lik dividende av det som realiseres av gjenværende verdier.

3.9 Polarcus Group
It is currently anticipated that, following the Guarantor Transfer and the completion of the
Restructuring, the provisional liquidation of the Issuer will be converted into an official
liquidation in the Cayman Islands, and that the Joint Provisional Liquidators will then be
appointed as Official Liquidators of the Issuer. In such circumstances, the Issuer and its
remaining subsidiaries (which have not been otherwise disposed of) will then be wound down.
The Outstanding Bonds which remain post-Restructuring will remain in place to allow
Bondholders to file a claim in the Issuer's liquidation estate, such claims ranking pari passu
with the claims of other unsecured creditors of the Issuer.

Dessverre står aksjonærer sist i køen. Vi får bare vente å se. Aksjen kommer nok ikke tilbake på børs. Det som "blir igjen" når alt er betalt av kostnader rundt pågående prosess skal fordeles. De øvrige obligasjonseierne som DnB etc. kan nå legge inn krav i boet. Denne prosessen blir jo litt "betent" da den totale gjeldsbyrden til Polarcus avhengig av hva de øvrige seks skipene blir solgt for. De eneste som vil tjene på dette er bobestyrere og advokater.
Slettet bruker
31.03.2021 kl 17:31 994

Alle er jo ute av de aksjene for lengst.Ikke noe mere å mase med det selskapet
Slettet bruker
31.03.2021 kl 17:31 992

Alle er jo ute av de aksjene for lengst.Ikke noe mere å mase med det selskapet