Elop - SIMPLIFAI ENTERS STRATEGIC PARTNERSHIP

Slettet bruker
ELOP 14.04.2021 kl 14:02 67307

ELOP AS: SIMPLIFAI ENTERS STRATEGIC PARTNERSHIP WITH DOCUMASTER AND SIGNS UP TWO FIRST MUNICIPALITY CLIENTS

13:53
April 14th 2021 - Elops AI business unit Simplifai has entered into a

strategic partnership agreement with rapidly growing document management company

Documaster AS. The partnership has already landed its first clients, two

Norwegian municipalities, and is part of a public sector growth strategy.



Documaster was recently one of only five Norwegian technology companies that

were included in Financial Times list: FT 1000: Europes Fastest Growing

Companies.



As part of the agreement, Documaster will include Simplifais AI-driven systems

in its offering to support public and private sector clients in facilitating

automatic receipt and management of e-mails and user or customer enquiries,

including documents that needs to be managed.

tunktee
02.12.2021 kl 14:39 4390

Ka e det du snakker om? Finner du opp nye utrykk mens du skriver som skjæringspunkt og B/E?
Og overskudd er estimert til 2022? Hvem i all verden er det som har estimert dette, er det deg du sikter til? I så tilfelle vil jeg gjerne ha et trekk av det du røyker.

Ellers, jeg syns presentasjonen var grei i dag.
Liker ikke at Horpestad snakker til folk som om de skulle være barn og bruker diverse litt merkelige metaforer.
Men liker selvfølgelig utviklingen i Simplifai, og andre signaler.
Skulle gjerne hørt om spesifikk antall Insight som er levert.

Utviklingen er enn så lenge god, og fortsetter de i samme takt fremover vil jeg anta at selskapet kan oppnå positiv kontantstrøm før kassen er tom, og at man i så tilfelle ikke trenger en ny emisjon om et par år.
tunktee
02.12.2021 kl 14:59 4388

Det er tydelig at aksjen har hatt et negativt momentum over en lengre periode.
Muligens finnes det også rester av aksjer hos spekulanter fra emisjonen, som de har slitt med å bli kvitt.

Monentumet vil trolig snu på ett eller annet tidspunkt, men når?
Spesielt vanskelig hvis aksjen nå synker under den magre støtten som har vært i dette området.
Jeg ser potensiale for flere gode børsmeldinger fremover, det gjenstår å se om de kan gjøre trikset og snu markedspsykologien.

Edit;
Jeg syns risk/reward ser attraktiv ut i selskapet, og velger å sitte inntil videre.
Men jeg ville vært svært forsiktig og ikke investert mer enn at man har råd til å tape en god porsjon av kapitalen, for det gode potensiale samfaller med høy risiko.
Dersom selskapet leverer dårlige nyheter ved neste korsvei, kan kursen fort starte med et ett-tall.
Har derfor under 2% av kapitalen plassert her, og øker ikke før både tekniske og fundamentale forhold ser bedre ut.
Redigert 02.12.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Record
02.12.2021 kl 15:03 4394

Tror simplyfai kan bli en gullklump etterhvert, de andre produktene er på tur ut i markedene men sikkert en del testing før de er godkjente .
Tror nok at det etterhvert kommer noen større aktører på banen da potensialet er rimelig stort om alt er etter forventningene , syntes fallet etter emmisjonen var drøy men det har jo bare fortsatt .Uansett så er selskapet greit kapitalisert forhåpentligvis til salget tar seg opp .
Tar noen lodder til å satser på at det er flere en meg som syntes denne er undervurdert .
tunktee
02.12.2021 kl 15:13 4386

Enig med du!
Syns ikke kvartalsrapporten tilsier fall i kursen, så derfor jeg lurte på om det fortsatt er folk som har brent inne med aksjer fra emi, eller har ventet til nå for å ta stop loss.
Jeg hadde gjerne også tatt et lodd hvis jeg ikke hadde aksjer fra før, men i prinsippet ville jeg ventet til jeg så en bunn i kursen.
rischioso
02.12.2021 kl 18:12 4245

Uff, ja dette var en tung dag - ikke bare for oss i dette caset, men stort sett for de fleste. Begynte riktig, men snudde brått ned hvor kortsiktige sell on news tradere virker å ha trigget nedgangen som endte med en overreaksjon. Legger vi dagens presentasjon til grunn så var det ingenting der som rettferdiggjør en slik nedgang. Det positive er at det ikke er kommet noen melding om innsidehandler noe som er i tråd med presentasjonen som forteller at mye triggende er estimert å komme i løpet av desember måned (Q4) noe som betyr at nytt av betydning kan komme hvilken dag som helst de siste knappe 3 ukene med handelsdager og av samme grunn kan ikke innsidehandler gjennomføres.

Når det kommer til den generelle kursutviklingen så leser jeg at noen tror det er nedsalg fra noen som ble med i emisjonen. Det kunne det ha vært om den hadde stoppet før for det er mange måter å bli kvitt aksjer på og hvem kjøper for 4 og selger under 3nok - da burde man ha tilbudt aksjene på annen måte og fått langt mer. Så nei, tror heller at det er noen som er short, for med så lavt volum så skal det ikke mye til for å flytte kursen og med flere mindre shortandeler som går under radaren så kan fort bli en del til sammen. For nedgangen fra 4 til 2,7 har nærmest vært non-stop med unntak av noen få dager med oppgang hvor eventuelle shortere kan fylle opp ammunisjonen for så og fortsette å kjøre kursen videre ned. I mine nærmere 20 år på børsen så er dette mønsteret noe av det merkeligste jeg har sett, men om det er noen amøber som kjøper på 4 for å selge under 3 så går vel de tomme på et eller annet tidspunkt og om det er shortere så vil det være svært risky i disse tider hvor så mye triggende er estimert å skje den nærmeste tiden så går vi utvilsomt en spennende tid i møte som kan by på mange positive overraskelser. Jeg blir i alle fall med videre og plukker på dager og nivå som dette så lenge selskapet fortsetter å levere så får tiden vise hva det ender opp med.
Redigert 02.12.2021 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
rufus01
02.12.2021 kl 19:06 4237

Og det sier en som kommer til og selge seg ut iløpet av neste uke, for så å bruke de neste ukene på og skrive negativt om elop. Og slik går dagene, ukene og årene i rischioso sitt liv, ett patetisk liv, men dog ett liv. Fra det ene tapsprosjektet til det andre....:).
Redigert 02.12.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
02.12.2021 kl 19:19 4221

Nå er det snart jul, og da skal alle være snille med hverandre så takk for kreativ input - alltid hyggelig med noen som har noe fint å si ... ;)
Record
02.12.2021 kl 19:28 4232

Så langt er i hvertfall jeg happy, kjedelig med fall i alle aksjer da .
Vil nok poppe opp noen salg i nær fremtid , selv om denne Coronaen ikke gjør tingene enklere. Håper de har priset scanneren greit, kan nok bli bedre betalt når den får noe tid i markedet å viser resultat å derav potensialet. Hørte at det var kapital å hente fra diverse utviklingsfond og tilsvarende (HO presentasjonen)
Er sterk i troen å handler på magefølelsen , kan jo gå på en smell , men i dag gikk den nesten 5 Kr lavere enn gjennomsnittlig insidekjøp , ser ikke bort i fra om noen snitter ytterligere . Om noen mnd vet vi mye mere .
besson
02.12.2021 kl 20:02 4200

Hvis man ser bort fra programmet for ansatte som fikk kjøpt med 20 % rabatt på 4-tallet et sted, er det blitt kjøpt 1,14 mill aksjer av innsidere i markedet til snittpris (vektet) 6,68 kr. Av disse står Horpestad for samtlige kjøp unntatt to (en fra Taugbøl og en fra Lundqvist). Dette er relativt små kvanta sammenliknet med total beholdning til disse herrene, som er blitt kjøpt før børsintro, på emisjonene på 2,87 og 4,37 og ved siste emisjon på 4 kr.
rischioso
02.12.2021 kl 20:11 4183

Det som er frustrerende er at man ikke kan forstå hva som skjer. Hadde vi bare hatt innsyn slik at vi kunne sett hvem som kjøpte og solgte til en hver tid så kunne vi også ha skjønt mer, men slik er det dessverre ikke.

Og i mangel av det så må man tenke annerledes når det ikke er selskapets leveringsevne som kan legges til grunn, ingen spesifikke endringer i det fundamentale ei heller noen av TOP20 som har flagget at de er på vei ut så begynner det å bli helt andre og mindre viktige årsaker. De som har vært med en stund har jo helt sikkert opplevd at kurs er blitt pumpet opp uten nyheter for å få opp volumet på kjøpersiden for så og dumpe, her kan det være motsatt hvor kursen presses for å få så mange som mulig til å kaste kortene om det er noen som ønsker flere aksjer på et rimeligere nivå noe som kan gi mening om vi legger til grunn hva som ble presentert i dag og ikke minst hva som ble estimert til å komme fremover.

Ikke lett å bli klok på dette her, men så får tiden vise hva som skjer videre hvor desember måned blir viktig i så måte hvor det er estimert å tikke inn både nye ordrer og meldinger om nye partneravtaler.
Slettet bruker
03.12.2021 kl 03:50 4021

Fortsatt store ord og lite å komme med, men nå har jeg gått fra å være veldig negativ til selskapet til å bli svakt poistiv innstilt.
Men skulle de få en del bestiiinger vil de få problemer da deres produksjonskapasitet er svært lav. Er ikke overbevist om elop vil bli et selskap å satse på men vil gi dem en ny sjanse. Etter mange samtaler med folk i byggebransjen ser en at der er et behov for et slikt produkt. Så nå har man begynt å kjøpe aksjer igjen. Har tatt et tap på ca 25. % av min årslønn, surt men enkelte lærer ikke av en feil og nå er jeg blant dem. Går fra å bæe ikke troende til å bli litt troende omtrent som å gå til gudstjeneste en gang i året. Med andre ord ikke så veldig sterk i trua.
rischioso
03.12.2021 kl 08:00 3955

Mao, legger vi siste sluttkurs til grunn (2,725) så betyr det at absolutt alle sitter nå med røde posisjoner i dette caset (med unntak av Masada som kjøpte 339 aksjer til 2,725 i sluttauksjonen:) - Det sies jo at det gjerne må bli litt verre før det kan bli bedre og det kan man jo trygt si at det har blitt så da skal man ikke se bort i fra at det er rundt dette nivået det snur noe som også ligger i kortene om selskapet leverer det korte bildet som lovet . i.e at det materialiserer seg nye ordrer og/eller partnerskap i løpet av desember måned. Også vil det være naturlig at flere eksisterende aksjonærer kommer på banen og akkumulerer - time will show ..:)

LES: Teknologiselskapet forventer at enda flere ordre vil gå i boks i fjerde kvartal.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/12/02/7782410/ordrene-har-begynt-a-tikke-inn
Redigert 03.12.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
03.12.2021 kl 09:48 3854

Tror noen må ta Finansavisen en runde for seg...?

"Elop følger også opp gårsdagens oppgang med nye 5 prosent i kjølvannet av kvartalsrapporten"

All oppmerksomhet er vel god oppmerksomhet, så det er positivt å bli nevnt i dag. Likevel ikke heeeelt presis beskrivelse...
rischioso
03.12.2021 kl 10:04 3825

Ja, men igjen så bekrefter bare det at om man ser på presentasjonen isolert sett så ville enhver ha trodd at det gav et løft. En nedgang på over 8% etter en slik presentasjon var det ingen som kunne forutse og langt mindre forstå så ja - denne feilen er faktisk forståelig ... ;)
Slettet bruker
03.12.2021 kl 10:19 3801

Tjener ikke penger på drift i hele 2022 sier Horpestad, lykke til sier jeg i inflasjons galoppen.
Innse det først som sist Ris, denne aksjen kommer du snart til å dumpe med stort tap, ta det nå og få tapet på ligningen
rischioso
03.12.2021 kl 11:18 3756

Minner om at det er du som har etablert denne tråden, at du hausset denne på 6nok og at det er du som har tatt tap og gjennom det baisser på et langt lavere nivå enn da du var inne. Vi andre får mest sannsynlig en fin reise hvor det allerede i denne måneden er estimert å tikke inn nye ordrer og partnerskap noe som igjen vil øke interessen for caset, skape forventninger og trigge kurs.

Du har ennå sjansen til å få bli med på denne reisen og fortsatt med god rabatt slik at tapet du realiserte tidligere kan bli nullet ut og du ender opp med en pen gevinst, men det er avhengig av at du ikke sitter og nistirrer på kursen minutt for minutt og lar impulskontrollen overskygge det fundamentale, men heller tar tiden til hjelp så vil nok en investering her kunne kaste godt av seg på sikt.

Når det kommer til din input om når selskapet vil gå i pluss på drifta så virker børsen slik at inntekter bakes inn i aksjekursen lenge før det skjer gjennom forventninger så etter hvert som selskapet fortsetter å levere fremover så kommer også forventningene og med den økt aksjekurs og det lenge før den faktiske inntjeningen er på plass så velkommen skal du være ... ;)
Redigert 03.12.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2021 kl 11:19 3768

Er nok for mange som har brent seg her til att det blir noen høydare med det første. Tar inngang til våren da vi ligger på ca 2,20
rischioso
03.12.2021 kl 11:21 3763

Innen våren er sannsynligheten langt høyere for at kursen står i 4,20 enn 2,20 - men 4,2 kan også være en fin inngang om selskapet fortsetter og levere ... ;)
Slettet bruker
03.12.2021 kl 11:26 3748

Du ser det er nedadgående trend Mr rischioso?
2,70 innen dagslutt og ATL.
Redigert 03.12.2021 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.12.2021 kl 11:33 3733

Nei, jeg ser det har vært en nedadgående trend og en negativ spiral siden selskapet overraskende hentet inn 100m nok med god rabatt på 4nok, men det tekniske er fortiden og tar ikke høyde for hva som skjer i fremtiden.
Nå skal Q3 presentasjonen først drøvtygges og så fordøyes av markedet så er det nettopp meldt om at det vil komme nye ordrer og nye partnerskap nå i desember noe som da kan tikke inn hvilken dag som helst og gjør det det så vil den trenden snus.

Allerede i dag så ser vi antydninger til trendskifte så gjenstår det å se hva som faktisk blir meldt nå i desember ... ;)
Slettet bruker
03.12.2021 kl 11:46 3709

Kan hende det men..det pussige er jo att hver gang det kommer en god nyhet så går kursen ned.
Record
03.12.2021 kl 12:11 3698

Like pussig som like før en dårlig nyhet stiger den kraftig ? (Siste emmi)
Vi må ikke være så naive, det er vel ikke for ingenting noen alltid gjør veldig gode invisteringer på OB .
Dette gjelder hele OB , ikke bare i denne .
Plutselig er spettet inne i bilde, vi får kanskje vite det når han er på tur ut ?
Handle ut fra egene valg å vurderinger , lykke til .
Slettet bruker
03.12.2021 kl 12:38 3686

Horpestad antar at de tjener på driften i 2023, ikke noe sikkert med andre ord, så her kan det gå enda 1 eller 2 år før de tjener penger.
Nå det gjelder opprettelse av tråd, det er historie,det var i en tid da slike aksjer og selskaper var populært på Oslo børs, nå skyr markedet slike selskaper som pesten, og du, jeg har ikke tapt ei krone i Elop,

Med Horpestad utalelser i dagens finans avis ser jeg overhode ingen grund til at dette papiret skal opp, her skal det tapes penger i mang en kvartal fremover med det resultat det ofte har på aksjer.
Men lykke til, vedder en Øl på at din posisjon her ender akkurat som i Qfuel
rischioso
03.12.2021 kl 14:17 3601

Tjener NEL penger? Nei, og de har heller aldri tjent penger, men det er bakt inn forventninger om det.
Tjener Qfuel penger? Nei, og de har heller aldri tjent penger, men det er bakt inn forventninger om det.
.... og slik kan vi ramse opp en haug med selskaper på OSE, så ser ikke helt den vinklingen der - mao, i unge selskaper så er det ikke den faktiske inntjeningen som er viktig, men forventninger om akkurat det...;)

Kan heller ikke sammenligne dette caset med Qfuel - i Qfuel er ikke teknologien på plass - her er den det ...

Så alt handler om hva selskapet leverer fremover. Tikker det inn flere nye ordrer så trigger det forventninger om økt inntjening. Tikker det inn ordrer fra ulike deler av verden så trigger det det ytterligere forventninger til økt salg og økt inntjening.
Inngås det flere partnerskap, så trigger det forventninger til både hurtigere og økt salg.

Og begge deler ( nye ordrer og nye partnerskap) er meldt å kunne tikke inn allerede nå i desember - mao, hvilken dag som helst så StayTuned ... ;)
Redigert 03.12.2021 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.12.2021 kl 07:32 3428

Endte på 2,92 opp 7,16% så da ble i alle fall den misforståtte nedgangen på torsdag nærmest nullet ut og klatringen tilbake på 3 tallet kan begynne godt hjulpet av forventninger om det som er meldt å komme nå i desember - både nye ordrer og partnerskap ... ;)

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/12/02/7782410/ordrene-har-begynt-a-tikke-inn

Fortsatt god helg!
Slettet bruker
05.12.2021 kl 21:46 3127

Klarer ikke Elop å diske opp med nye bestilninger i løpet av Desember er selskapet som en vits. Store ord og fagre løfter må følges av nye ordrer.
Record
06.12.2021 kl 08:17 2977

Helt klart at Elop må foreta nye bestillinger for å fullføre eventuelle ordrer , men hvordag ser du at de bestiller ?
Slettet bruker
06.12.2021 kl 08:41 2940

Litt tilit til dem må vi vel ha såde klarer vel å ordne det. Men det er ikke sikkert, medElop vet man jo aldri. Går det ikke så har de helt sikkrt en unnskyldning på lur.
rischioso
06.12.2021 kl 09:04 2889

2 tallet står for fall med positivt fortegn og er veldig snart historie hvor en etablering på 3 tallet vil tvinge seg frem. Både nye ordrer og partnerskap er forventet å tikke inn hvilken dag som helst nå i desember i tillegg til oppdateringer på regulatoriske søknader og ikke minst utviklingssamarbeidet både i Norge og i USA så ja, ønsker man en inngang og/eller akkumulere så er nok tiden inne for det akkurat nå hvor man ikke skal se bort i fra at dette vil bli en jule -nyttårsrakett - lykke til med timingen ... ;)
Redigert 06.12.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
omans
06.12.2021 kl 10:34 2816

Ser kursen er mye ned og aksjen lite populær/hatet.
I tillegg inn i siste periode av året for window dressing i porteføljer av selskaper som har falt mye ila året.
Kurs er klassisk lav-kandidat for jule- nyttårs rekyl.
Ser av børs meldinger at ting virker på stell, men aksjen er ikke populær eller interessant for folk flest.
Det kan snu om sentiment snur, og at innside kjøpet på 7-8kr kan komme i pluss etter hvert.
Redigert 06.12.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.12.2021 kl 11:39 2853

Ja, vi får se hva som tikker inn nå denne måneden- det begynner i alle fall å bli tynt med reelle selgere under 3 tallet nettopp fordi absolutt alle sitter i minus på dette nivået og da må gjerne kursen kjøres opp for å finne reelle selgere. Med nye ordrer, nye partnerskap og et sterkt voksende stand alone Simplifai så ligger det meste til rette for en reprising med positivt fortegn. Spennende er det og spennende blir det, hvor megarabatt perioden virker å gå mot slutten - om ikke lenge vet vi mer .. ;)

Slettet bruker
06.12.2021 kl 23:02 2660

Sannsynligvis tikker ingenting inn denne måneden. Null, absolutt ingenting. Minner meg mer og mer om Mohammed Said al-Sahhaf.
omans
07.12.2021 kl 01:06 2612

Har ikke alt for mye for seg å diskutere her og nå, dette er et eksempel på noe som kan bli stort på litt lengre sikt.

Dersom det er et marked for disse løsningene, er det kanskje ikke så stort nå men kan bli ila 3-4 år. Da kan man tenke tilbake på tider med kurser under kr 3.
Redigert 07.12.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.12.2021 kl 08:34 2508

Ikke lett å skulle få en som kanskje klarer å holde på aksjene 1 hel dag til å kunne forstå det ... ;)
rischioso
07.12.2021 kl 08:49 2490

Når selskapet har levert til det fulle frem til i dag så faller en slik påstand på sin egen urimelighet. Når du flagger her på forumet at du har kjøpt aksjer basert på Q presentasjonen for noen dager siden hvor selskapet beviselig har levert som lovet og samtidig estimerer at det vil tikke inn både nye ordrer og partnerskap denne måneden så blir det jo komisk at du allerede 2 børsdager senere av totalt 17 denne måneden påstår at selskapet ikke vil levere. Da er det ene og alene din egen usikkerhet denne påstanden handler om og har ikke noe med selskapets forventninger å gjøre for de ligger jo frem i tid ...

Håper du klarte å gå noen ører i pluss på denne traden - noen er fornøyd med ører mens vi andre venter på kroner ... ;)
Redigert 07.12.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2021 kl 08:56 2488

1 hel dag er en evighet for en som tviler på selskapet. Kl 11. en optimistisk og kjøper kl 13 tror en på konkurs for Elop og selger. Sånn går dagene.
rischioso
07.12.2021 kl 08:58 2489

Konkurs? Med en cashkasse på over 150m som vil vare ut 2022 så hallusinerer du om konkurs dagen etter at du har kjøpt - da burde du nok finne deg en annen hobby .. ;)
omans
07.12.2021 kl 09:19 2460

Ser du svarer til meg, men jeg ble litt lei d maset for litt tilbake og ser kun en rød signatur pga blocked.
Slettet bruker
07.12.2021 kl 09:49 2413

Neida jeg tror ikke på konkurs i løpet av neste år, men året etter ...
Mener ikke de har levert som de har lovet. Har en utrolig lemfeldig omgang med tall, litt sånn tenk på et tall som feks 1milliard og så blir det målet. Hadde de sagt 200 - 300 milioner vil jeg hatt mer tilit, men 1 milliard. Nope. Jeg tviler aldri så når jeg gjør det så har jeg nok en god grunn til det. Mangel på tillit til selskapet. Har fortsatt aksjer og vil utrolig nok komme til å kjøpe mer. Men tviler det gjør en og man må håpe på et mirakel.
tunktee
07.12.2021 kl 11:22 2330

Hvis dere utgjør et representativt snitt av aksjonærene og styret i Elop, er det jaggu ikke overraskende at kursen er svak.