BW-LPG
Her skjer det ikke mye for tiden...
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
Redigert 27.02.2022 kl 01:08
Du må logge inn for å svare
Bassefix
19.11.2021 kl 21:34
6481
Det bliver bedre og bedre
Latest futures price quotes as of Fri, Nov 19th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.000
+0.285
N/A
61.000
61.000
60.715
N/A
66
13:24 CT
JLPZ21 (Dec '21)
72.000
+0.250
N/A
72.000
72.000
71.750
5
59
13:24 CT
JLPF22 (Jan '22)
67.500
+0.500
N/A
67.500
67.500
67.000
N/A
2
13:24 CT
JLPG22 (Feb '22)
64.500
+0.250
N/A
64.500
64.500
64.250
N/A
2
13:24 CT
JLPH22 (Mar '22)
61.500
+0.750
N/A
61.5
Latest futures price quotes as of Fri, Nov 19th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.000
+0.285
N/A
61.000
61.000
60.715
N/A
66
13:24 CT
JLPZ21 (Dec '21)
72.000
+0.250
N/A
72.000
72.000
71.750
5
59
13:24 CT
JLPF22 (Jan '22)
67.500
+0.500
N/A
67.500
67.500
67.000
N/A
2
13:24 CT
JLPG22 (Feb '22)
64.500
+0.250
N/A
64.500
64.500
64.250
N/A
2
13:24 CT
JLPH22 (Mar '22)
61.500
+0.750
N/A
61.5
Just me
19.11.2021 kl 21:35
6481
#VLGC spot rates:
AG/JP +2% to $40k/d
USG/JP +7% to $53k/d🚀
Comparative to cash break-even ~$22k/d
Still significant delays at the #PanamaCanal
The US/FE #LPG pricing differential now theoretical supportive of TCE $69k/d
AG/JP +2% to $40k/d
USG/JP +7% to $53k/d🚀
Comparative to cash break-even ~$22k/d
Still significant delays at the #PanamaCanal
The US/FE #LPG pricing differential now theoretical supportive of TCE $69k/d
ErikAndtrader
20.11.2021 kl 08:30
6312
22k/d? At de fleste selskapene går i null ved rater på 22k dagen…så kan man se hvor mye dem tjener med slike rater som 40-60k dagen pr båt
Redigert 20.11.2021 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
Kjedl
20.11.2021 kl 09:38
6383
Tenkte på dette:
"The US/FE #LPG pricing differential now theoretical supportive of TCE $69k/d".
"The US/FE #LPG pricing differential now theoretical supportive of TCE $69k/d".
Ratta
20.11.2021 kl 09:59
6342
Arbitrasje handler om å utnytte prisforskjeller mellom to eller flere markeder. Det kan nå lønnsomt trades LPG US/FE og betale opp til $69k/d for frakt.
Redigert 20.11.2021 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
Bassefix
21.11.2021 kl 11:05
6012
Det kan gå hen og blive en spændende næste uge vi får. Hvis rater bliver ved med at stige. Så tror jeg vi ser 50. Og er vi først over kan det gå hen og blive sjovt op til jul.
Kjøttmopeden
22.11.2021 kl 09:29
5604
Jeg ser at BWLP har vært i en rettvinklet rektangelformasjon den senere tid,med første topp på 49,16 og bunner som stadig blir høyere.En slik formasjon er noe jeg kaller for «avventende»formasjon,dvs at selgerne tømmer seg over tid( derfor bunnene blir stadig høyere)Et brudd opp er absolutt til stede.Et brudd vil som regel bli avløst av en stigende eller fallende trend.Et brudd kommer som regel 2/3 inn i formasjonen.I dette tilfellet med de ratene vi har,er nok stigende trend det mest sannsynlige.
Redigert 22.11.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Da er ned igjen i dag som forventet. En dag opp og neste dag ned igjen. Slik har det vært en stund nå. Frusterende
Lpg rookie
22.11.2021 kl 15:54
5348
Ser ut som shorten øker.
Redigert 22.11.2021 kl 15:54
Du må logge inn for å svare
Just me
22.11.2021 kl 16:08
5643
Lpg rookie skrev Ser ut som shorten øker.
Stemmer det; short satt på; 48.800 0.61% antall 867,494
Superoptimist
22.11.2021 kl 17:33
5487
Bassefix skrev Dorian LPG Ltd oppe 2,37%.
Ja og ratene er opp! Hva i all verden skjer med "våre 2". OSE har jo blitt rene galehuset, bare juks og bedrag!
Kjøttmopeden
22.11.2021 kl 17:52
5465
Just me skrev Stemmer det; short satt på; 48.800 0.61% antall 867,494
Hårete å sette short nå som ratene stiger.For øyeblikket er BWLPG et pengetrykkeri med kjøl
Og vår venn stiger 3%
Og vår venn stiger 3%
Redigert 22.11.2021 kl 17:54
Du må logge inn for å svare
Uljanov
22.11.2021 kl 18:24
5470
Poten: (AG-Japan) 44,187
Cleaves: Baltic #LPG #shipping index +1.35% to $64.57/t (TCE $41k/d)
Cleaves: Baltic #LPG #shipping index +1.35% to $64.57/t (TCE $41k/d)
Avanceman
22.11.2021 kl 23:46
5227
Du gjentar deg selv i det uendelige og til det kjedsommelige! Blir jo ikke mer eller mindre galehus om du maser aldri så mye om det samme. Lei av å lese det samme, finn på noe nytt nå! Skjønner ikke at du er investert når det kun er juks og bedrag? Hvorfor selger du ikke? Selvmotsigelse de lux!
Superoptimist
23.11.2021 kl 10:45
4971
Nå er vel dette forumet ikke det rette til store diskusjoner om dette. Det skal vel sies at om ikke sannheter blir sagt/gjentatt for ofte, fører vel slike saker aldri til noe resultat/endringer!
Just me
23.11.2021 kl 13:32
4832
Tviler på at de sitter over Q4 med shorten med dagens rater, pluss at selskapet har sikret faste kontrakter på 80% av flåten for Q4. For q1 inngåes det kontrakter fortiden, de blir ikke lavere 35K dagen med dagens rater som er på 40K+
Hold på aksjene eller akkumuler.
Kommer mer utbytte i Q4 og Q1.
Husk at shorten skal dekkes inn en dag, og da skal de lete lenge etter selgere i dette selskapet som har høyest direkteavkastning.
Hold på aksjene eller akkumuler.
Kommer mer utbytte i Q4 og Q1.
Husk at shorten skal dekkes inn en dag, og da skal de lete lenge etter selgere i dette selskapet som har høyest direkteavkastning.
Just me
23.11.2021 kl 13:51
4804
USA(NY): VIL FRIGJØRE 50M FAT FRA STRATEGISKE RESERVER
(Oppdatert artikkel)
Oslo (Infront TDN Direkt): USA vil frigjøre 50 millioner fat fra strategiske oljereserver, ifølge en pressemelding fra Det hvite hus tirsdag.
Av dette vil 32 millioner fat tilbys de kommende månedene, ved å frigjøre olje som etter hvert vil komme tilbake i de strategiske petroleumsreservene over de kommende årene.
Tilbudsmekanismen "er et verktøy tilpasset dagens spesifikke økonomiske miljø, der markedene forventer at fremtidige oljepriser vil være lavere enn de er i dag, og bidrar til å gi lettelse til amerikanere umiddelbart og bygge bro til perioden med forventet lavere oljepris", heter det i meldingen. De resterende 18 millioner fatene som vil komme inn i de neste månedene er oljesalg som kongressen tidligere har godkjent, opplyses det.
Frigjøringen vil gjøres parallelt med andre nasjoner, inkludert Kina, India, Japan, Sør-Korea og Storbritannia. India vil frigjøre fem millioner fat fra sine reserver, ifølge Reuters.
En amerikanske tjenestemann sier Det hvite hus vil fortsette samtaler med internasjonale partnere rundt bensinprisene. Om et potensielt forbud mot eksport av amerikanske olje sier personen at alle muligheter fortsatt blir vurdert.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Håper de frigjør litt lpg i også til export
(Oppdatert artikkel)
Oslo (Infront TDN Direkt): USA vil frigjøre 50 millioner fat fra strategiske oljereserver, ifølge en pressemelding fra Det hvite hus tirsdag.
Av dette vil 32 millioner fat tilbys de kommende månedene, ved å frigjøre olje som etter hvert vil komme tilbake i de strategiske petroleumsreservene over de kommende årene.
Tilbudsmekanismen "er et verktøy tilpasset dagens spesifikke økonomiske miljø, der markedene forventer at fremtidige oljepriser vil være lavere enn de er i dag, og bidrar til å gi lettelse til amerikanere umiddelbart og bygge bro til perioden med forventet lavere oljepris", heter det i meldingen. De resterende 18 millioner fatene som vil komme inn i de neste månedene er oljesalg som kongressen tidligere har godkjent, opplyses det.
Frigjøringen vil gjøres parallelt med andre nasjoner, inkludert Kina, India, Japan, Sør-Korea og Storbritannia. India vil frigjøre fem millioner fat fra sine reserver, ifølge Reuters.
En amerikanske tjenestemann sier Det hvite hus vil fortsette samtaler med internasjonale partnere rundt bensinprisene. Om et potensielt forbud mot eksport av amerikanske olje sier personen at alle muligheter fortsatt blir vurdert.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Håper de frigjør litt lpg i også til export
Kjøttmopeden
23.11.2021 kl 16:22
4660
BWLPG må jo ha fått noe i propellen,for det her går rimelig hompete og tregt for tiden.Rart med tanke på de gode ratene vi har akkurat nå.Er det noen andre forhold som holder den tilbake?
Springer
23.11.2021 kl 16:41
4606
Som i de fleste andre aksjer på OB. Aksjen går når noen bestemmer at det er dens tur.
Kjøttmopeden
23.11.2021 kl 18:12
4487
Ja,tydeligvis.OSE ned,USA ned,men Dorian opp.Vår venn viser vei👍🏻
Bassefix
23.11.2021 kl 21:15
4337
Det ser godt ud
Latest futures price quotes as of Tue, Nov 23rd, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.545
+0.272
N/A
61.545
61.545
61.273
N/A
66
13:28 CT
JLPZ21 (Dec '21)
72.250
+1.500
N/A
72.250
72.250
70.750
N/A
54
13:28 CT
JLPF22 (Jan '22)
69.250
+2.000
N/A
69.25
Latest futures price quotes as of Tue, Nov 23rd, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.545
+0.272
N/A
61.545
61.545
61.273
N/A
66
13:28 CT
JLPZ21 (Dec '21)
72.250
+1.500
N/A
72.250
72.250
70.750
N/A
54
13:28 CT
JLPF22 (Jan '22)
69.250
+2.000
N/A
69.25
Bassefix
24.11.2021 kl 21:13
3802
Latest futures price quotes as of Wed, Nov 24th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.662
+0.117
N/A
61.662
61.662
61.545
N/A
66
13:15 CT
JLPZ21 (Dec '21)
73.000
+0.750
N/A
73.000
73.000
72.250
N/A
54
13:15 CT
JLPF22 (Jan '22)
71.250
+2.000
N/A
71.250
71.250
69.250
N/A
2
13:15 CT
JLPG22 (Feb '22)
65.000
+1.500
N/A
65.00
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
61.662
+0.117
N/A
61.662
61.662
61.545
N/A
66
13:15 CT
JLPZ21 (Dec '21)
73.000
+0.750
N/A
73.000
73.000
72.250
N/A
54
13:15 CT
JLPF22 (Jan '22)
71.250
+2.000
N/A
71.250
71.250
69.250
N/A
2
13:15 CT
JLPG22 (Feb '22)
65.000
+1.500
N/A
65.00
Kjøttmopeden
24.11.2021 kl 21:51
3726
Gas
Chartering
EAST
Since our last weekly update, we have seen several spot deals concluded in the Middle East throughout December. It is evident that freight ideas have increased on the back of this activity, and last done deals range from mid-high 60s Baltic (depending on the business). With increased uncertainty on exact waiting to transit through the Panama Canal, we have started to see more owners sending ships back West via Cape or Suez. With new rules for Panama transits coming into effect shortly we expect this trend to continue, and this ultimately means that more ships will be positioned for Eastern business potentially creating more competition.
WEST
Fixing focus is slowly but surely shifting to first decade January as the number of December cargoes in need for shipping diminishes. Owners’ freight target has been relatively persistent at, or around, the USD 120 per ton mark, however, a handful of relets seems content with somewhat lower rates than that. We expect activity to resume relatively soon and that the market tightness will persist well into first quarter next year. Although the product market is indeed a large decision maker for the market direction and activity level, the inefficiencies in discharge ports and Panama will contribute to an exciting start to the next year.
1.370.000 $/måned
Chartering
EAST
Since our last weekly update, we have seen several spot deals concluded in the Middle East throughout December. It is evident that freight ideas have increased on the back of this activity, and last done deals range from mid-high 60s Baltic (depending on the business). With increased uncertainty on exact waiting to transit through the Panama Canal, we have started to see more owners sending ships back West via Cape or Suez. With new rules for Panama transits coming into effect shortly we expect this trend to continue, and this ultimately means that more ships will be positioned for Eastern business potentially creating more competition.
WEST
Fixing focus is slowly but surely shifting to first decade January as the number of December cargoes in need for shipping diminishes. Owners’ freight target has been relatively persistent at, or around, the USD 120 per ton mark, however, a handful of relets seems content with somewhat lower rates than that. We expect activity to resume relatively soon and that the market tightness will persist well into first quarter next year. Although the product market is indeed a large decision maker for the market direction and activity level, the inefficiencies in discharge ports and Panama will contribute to an exciting start to the next year.
1.370.000 $/måned
Kjøttmopeden
24.11.2021 kl 21:56
3781
NATURAL GAS | OIL | SHIPPING 24 Nov 2021 | 03:27 UTC
Long delays at Indian LPG terminals tie up VLGCs, freight hits 10-month high
Author Ramthan Hussain
Editor Adithya Ram
Commodity Natural Gas, Oil, Shipping
HIGHLIGHTS
Some vessels wait over two weeks to discharge
India seeing hefty LPG imports to meet festive demand
Delays at Panama Canal and Chinese ports also support freight
India's large imports of LPG to meet festive-season demand in November have sparked heavy congestion at its ports, forcing some vessels to wait more than two weeks to discharge cargoes, VLGC fixtures from ship brokers showed, pushing freight to the highest in 10 months Nov. 23.
"There are delays and congestion at the ports. We have been seeing huge imports in the Indian market. The ports are getting busy on the discharge due to the volume of imports amid a rise in domestic consumption," an Indian shipping source said.
"Domestic consumption in India is on the rise even while prices of LPG are going up and this is the major reason Indian importers are taking more LPG cargo imports in recent weeks and also to avoid inventory losses," the source said.
"(It is) not unusual waiting time in India these days -- three to five days in Haldia. But yes, some places we do have some delays... which of course helps on the shipping market," another ship broker said, referring to the rise in VLGC rates from the delays caused by a combination of large imports and less than adequate port infrastructure. "It is not easy to fix out your ship coming ex-India," he added.
India's LPG consumption has been rising and hit nine-month highs at 2.49 million mt in October, as the country prepared for Diwali in November. Though imports in September fell 7.7% on the month to 1.57 million mt, these were from a record high of 1.71 million mt in August, according to data from the Petroleum Planning and Analysis Cell dating back to 1998.
In the first 10 months this year, India's LPG consumption totaled 23.076 million mt, up 2.52% on the year, PPAC data showed.
Freight rebounds
Up to the the third week of November, around 624,100 mt of mixed propane-butane LPG cargoes aboard 13 VLGCs were waiting at Indian terminals, including Mumbai, Haldia, Pirpau, Visakhapatnam, Kandla and Mangalore, fixtures showed.
The waiting times ranged between one day and two weeks, according to the fixtures.
The 58,123 Dwt BW Birch, fully laden with a Middle Eastern propane-butane cargo, has been waiting off Haldia for more than two weeks, according to the fixtures and Platts cFlow trade-flow analytics software.
The number of vessels peaked at 30 in the second week of November, waiting to discharge about 1.52 million mt of mixed cargoes off ports including Mumbai, Visakhapatnam, Pipavav, Kandla, Haldia, Pirpau, Mangalore, Dahej, Tuticorin, Porbandar and Ennore, the fixtures showed.
In the first week of November, about 1.08 million mt of LPG in 27 ships were waiting off India's east and west coast ports, the fixtures showed. Congestion at Indian and Chinese ports, along with delays vessels face in transiting the Panama Canal, had limited the number of available VLGCs to move cargoes during a high-demand season in Asia, sending rates on the major Persian Gulf- Japan route to almost six-month highs at $63.5/mt Nov. 16.
Though freight briefly eased to around $61/mt, as more trader relets emerged, levels rebounded to $66/mt Nov. 23, the highest since $69/mt on Jan. 25, as concerns over delays persisted amid healthy flows of US cargoes to Asia in December.
"(It is due to) long waiting times, and just generally bullish sentiment. We see this pattern all the time," a third ship broker said. "While the Persian Gulf-Chiba route might be losing steam, I think Houston-Chiba will keep going," he said, pointing to the busy schedules of US-to-North Asia shipments.
He said waiting times to transit the Panama Canal is currently about nine days for north-bound vessels and 15 days for those south bound, compared with the typical five to six days. Up to the Nov. 5 week, waiting times were around 18 days north bound and about 10 days south bound.
"Discharge port delays in India and the Far East are tying up potential ships and affecting itineraries as with the preference to place ships on a long-haul voyage where rates are typically at a seasonal high, leaving behind relatively fewer ships," the third ship broker added.
Just me
25.11.2021 kl 09:01
3568
Oslo (TDN Direkt): VLGC-fraktmarkedet er i bedring inn i vintermånedene med nåværende inntjening på over 40.000 dollar dagen. Markedet er drevet av forsinkelser i Panamakanalen og ved havner i Kina og India, kombinert med økende LPG- prisarbitrasje mellom USA og Asia.
Det skriver Avance Gas i selskapets kvartalsrapport torsdag.
Usikkerhet knyttet til betydelig ventetid rundt Panamakanalen kan påvirke redernes inntjening i det korte bildet og enda mer på mellomlang sikt siden forhåndsbestilling av transitt ikke lenger er tilgjengelig for VLGCer fra januar 2022, påpekes det i rapporten.
Ser man inn i 2022 opprettholder selskapet sin forventning om fortsatt vekst i amerikanske volumer og økt produksjon fra Opec+. Det legges til at ventetid i Panamakanalen kan føre til at skip vil reise via Kapp det gode håp eller Suezkanalen, som vil kunne påvirke fraktratene positivt.
Det skriver Avance Gas i selskapets kvartalsrapport torsdag.
Usikkerhet knyttet til betydelig ventetid rundt Panamakanalen kan påvirke redernes inntjening i det korte bildet og enda mer på mellomlang sikt siden forhåndsbestilling av transitt ikke lenger er tilgjengelig for VLGCer fra januar 2022, påpekes det i rapporten.
Ser man inn i 2022 opprettholder selskapet sin forventning om fortsatt vekst i amerikanske volumer og økt produksjon fra Opec+. Det legges til at ventetid i Panamakanalen kan føre til at skip vil reise via Kapp det gode håp eller Suezkanalen, som vil kunne påvirke fraktratene positivt.
Bassefix
25.11.2021 kl 09:36
3575
Omsætning 12841 stk. Det er hvad der er omsat i dag ind til videre. Hvad skal der til før vi kommer op. Der er højsæson de tjener penge. Men vi er på 47.5. Jeg forstår det ikke