BGBIO- Hva foregår i Bergen Bio?

focuss
BGBIO 18.04.2021 kl 11:20 12834

Ja hva er det som foregår i BergenBio? Det har vært det store temaet på BgBio tråder i lang tid . Selskapet la ut en presentasjon (Aprilpresentasjonenen) på hjemmesiden og etter det har spekulasjonene på tråden gått i taket. Presentasjonen og spekulasjonen på forumet sendte kursen opp 13 % når børsen åpnet.

Siden har kursen falt igjen til samme nivå eller lavere enn hva den var før presentasjonen ble lagt ut, men spekulasjonen fortsetter og forventningene er at det skal komme en avtale som på en eller annen måte skal øke verdien av BGBIO. Dette gjør det spennende å følge med på BGBIO i tiden fremover.

Noe som særlig har trigget spekulasjonene er at det var forventet at selskapet skulle presentere resultat av kliniske studier av Bemcentinib mot Covid i slutten av Q1-21. Det har ikke selskapet gjort.
peaf
18.04.2021 kl 12:36 9245

I børs meldingen sa de att de håpte presentere resultaten rundt sluten av Q1, som da er ett lite mer vidt begrep. Så får vi håpe de er så lovende og som de hentyder.
Byzantin
18.04.2021 kl 14:30 9042

Min teori er at dette må handle om utenomjordiske vesener på søken gjennom verdensrommet etter et stoff som kan sikre deres overlevelse, og som med sin søketeknologi endelig har fått et matchende signal fra planeten jorden, nærmere bestemt Bergen. De har så inntatt lokalene til Bergebio, hvor alle ansatte har blitt kidnappet og deretter fraktet ut til moderskipet der de skal bidra til produksjonen av bemcentinib. For å hindre oppstyr og utsette mistanken lengst mulig, har de fremmede oppdatert hjemmesiden til Bergenbio, slik at omverdenen enn så lenge får inntrykk av at det jobbes som normalt i lokalene.
Redigert 18.04.2021 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
focuss
18.04.2021 kl 14:50 8969

Byzantin
Interessant teori, ser ikke bort fra at noen kan trekke den til sitt bryst. Nå tror jeg det er for tidlig å avskrive muligheten for at mysteriet ikke er mer spennende enn at å sette sammen en Metaanalyse basert på innputt fra 3 verdensdeler er mer komplisert enn hva Godfrey hadde sett for seg. Kanskje de til og med trenger hjelp fra noen konsulenter.
focuss
18.04.2021 kl 15:29 8832

Jeg har tidligere lagt ut en liste med argumenter som samlet kan være tegn på at det foregår noe uvanlig. Spekulasjoner selvsagt.

1) De rapporterer ikke Covid data som markedet har forventet.
2) De legger ut en presentasjon som indikerer gode Covid data men uten noen forklaring
3) Uklart hva hensikten med å legge ut presentasjonen var. Helt uvanlig.
4) De guider nå Covid resultater i Q2 mot tidligere slutten av Q1
5) De svarer ikke på telefon.
6) De svarer ikke på mail.
7) Hele Pharma miljøet har skiftet fokus og nå er veldig mye fokus på piller som kan ta s tidlig i sykdomsforløpet uten assistanse av helse personell. Dette kan illustreres ved at Pfziser har nå startet utvikling av slike preparater. Gilead har avsluttet kliniske studier av hjemmebehandling med injeksjon av Remdesivir da det er upraktisk da det krever helsepersonell
8) BGBIO sin Bemcentinib er en pille som enkelt kan administreres av pasienten hjemme selv og det er det som BP nå vil ha.
9) Det er det som bransjen nå definerer som : unmet medical need. Det betyr at dersom Bem viser effekt mot Covid så er Bemcentinib det som bransjen mener markedet trenger. Det betyr videre at veien til EUA er kort. (EUA betyr Emergency Use Authorization)
Karsten07
18.04.2021 kl 15:47 8742

Hmm, ja jeg velger nå å være positiv.. men må jo innrømme at det er noen likheter er med hva som skjedde i Lifecare. De lovet og lovet, og forskjøv frister.. Så begynte DD å oppdatere hjemmesiden kanskje for å skapte optimisme blant aksjonærene, med blant annet en dato på skjermen som mange trodde var dagen da den store meldingen kom. Bare uker etter denne datoen kommer konkursmelding.. jeg må jo si at det fremkommer som noe skittent spill.. Får håpe ikke BB går i LC side fotspor.. Jeg holder da enda på mine aksjer og er håpefull, spesielt på hovedprosjektet som også er grunnen til at jeg er i BB.
Lakshmi
18.04.2021 kl 15:48 8732


It's always tease, tease, tease
You're happy when I'm on my knees
One day it's fine and next it's black
So if you want me off your back
Well, come on and let me know
Should I stay or should I go?

[Chorus]
Should I stay or should I go now?
Should I stay or should I go now?
If I go, there will be trouble
And if I stay it will be double
So come on and let me know
focuss
18.04.2021 kl 16:32 8577

Karsten07
Man kan mene mye om Godfrey, men at BGBIO er et mer seriøst selskap enn Lifecare vil jeg i det lengste tro, men det skjer rare ting. Aprilpresentasjonen gir inntrykk av at Bemcentinib er potent over alle sykdomsfasene. Virker rart da de kliniske studiene kun har vært på innlagte pasienter, mens teorien sier at best effekt trolig oppnås tidlig i sykdomsforløpet. Det ser ut som at markedet har mest behov for nå er medisin som tas tidlig etter positiv test, som kan tas av pasienten selv uten hjelp av helsepersonell og som har bivirkninger som er akseptable uten overvåkning av helsepersonell. Bemcentinib er en pille som åpenbart er enkel å administrere så hvis effekt er god og bivirkninger akseptable så kan Bemcentinib være det som markedet trenger. Nå er det selvfølgelig slik da at Bem har ikke vært testet i en slik setting. Bivirkninger bør de likevel nå ha kontroll på hvordan er, og om effekten er ok på innlagte pasienter så vil effekten mest sannsynlig være bedre på pasienter som ikke er så syke at de er innlagt på sykehus og da potensielt sørge for at smittede ikke blir så syke at de trenger innleggelse.
focuss
18.04.2021 kl 17:49 8382

Dersom man ikke synes at situasjonen i BGBIO er uoversiktlig nok så kan man jo legge til hva loven sier om hvordan innside informasjon med betydning for verdsetting av selskapet skal håndteres. Det er ganske enkelt slik at informasjonen skal børsmeldes umiddelbart for å sikre at det ikke er ulik informasjon i markedet som kan brukes og miss brukes. Godfrey har ikke sendt noen melding men har lagt ut en presentasjon på hjemmesiden som har gitt grobunn for massive spekulasjoner. Hvordan kan det tolkes:

1) Godfrey sitter ikke med noe meldepliktig informasjon som betyr at det de vet om Bem i Covid ikke har betydning for selskapets verdi.
2) Godfrey kjenner ikke til relevante lover.
3) Godfrey kjenner til lover og regler men gir f..
Redigert 18.04.2021 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Byzantin
18.04.2021 kl 18:12 8302

Du har selv tidligere skissert enda et alternativ: At selskapet kan være i en situasjon der reglene for børsmelding av informasjon kan settes til side.

Redigert 18.04.2021 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
focuss
18.04.2021 kl 18:19 8254

Data av kliniske studier er meldepliktig. Eventuelle forhandlinger med tredjepart er et eksempel på hvor unntak om meldeplikt gis.
Byzantin
18.04.2021 kl 18:21 8227

Nettopp. Når det gjelder alternativ 1: Hvordan skulle det kunne være mulig at det de vet om Bem i Covid ikke har betydning for verdien av selskapet? At de ikke ennå har fått noen resultater fra studiene, eventuelt ennå ikke har rukket å analysere de, eller noe i den retning?
Eller at resultatene er fullstendig nøytrale, verken positive eller negative? Og hvordan skulle i så fall det kunne være mulig?
Redigert 18.04.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
focuss
18.04.2021 kl 18:23 8205

Må si det er hårreisende hvor mye usant og uriktig info som sprer som desinformasjon på " hva skjer a " tråden. Har aldri sett noe så grovt på forumet.
focuss
18.04.2021 kl 18:35 8114

Byzantin
Du har rett, informasjonen vil påvirke verdi uavhengig av hvordan de er. Positivt eller negativt.
focuss
18.04.2021 kl 19:12 7941

Dette er tredje gang jeg svarer på spørsmålet, men det er helt ok. Nei jeg solgte ikke alt, jeg solgte 40% da jeg følte satsingen ble for tung i forhold til risiko. Vi kan ikke utelukke at vi ender opp med noe positivt i forhold til Covid.
Lakshmi
18.04.2021 kl 19:20 7880

Focuss, en fornuftig strategi, du bør aldri ligge alle eggene i en kurv 👍 Blir spennende uke for BgBio, vi får håpe på nyheter denne uken ...
Guuz
18.04.2021 kl 19:33 7789

Det er mye som skurrer med BergenBio, og det er smart og trå forsiktig. Det er i hvert fall ikke mangel på spekulasjoner. Jeg finner også noen av tilfeldighetene litt pussige

Focuss: du nevner ikke signering av nytt kontraktsystem (artig timing om det skulle være tilfeldig) Jeg stusser også litt over at Stener slutter i koronakommisjonen.
Redigert 20.04.2021 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Carrera
18.04.2021 kl 19:47 7711

Om Stener Kvinnsland har(hatt) sensitiv informasjon vedr.BGBIO - Burde han ikke da trukket seg FØR han la fram koronakommisjonen sin konklusjon?
Eller på et tidligere tidspunkt?
focuss
18.04.2021 kl 19:54 7654

Nei jeg nevner ikke nytt kontraktsystem da jeg ikke aner hva det skal brukes til og da blir det spekulasjon og slag i løse lufta. Dersom BGBIO skal inngå en kommersiell kontrakt så trenger de assistanse av jurister med erfaring fra denne type forhandlinger og det vil sikkert bli utarbeidet 4-5 draft kontrakter ettersom forhandlinger skrider fremover. Det er mye som skal enes om og det er greit å ha en tidligere kontrakt titte på når selve kontraktsstrukturen skal settes opp. Jeg vet ikke om BGBIO i det hele tatt har kompetanse til å sitte rundt forhandlingsbordet så jeg antar de skaffer seg kompetent hjelp som de kan lene seg på. I en slik kontrakt så vil det bli veldig mange detaljer å diskutere som uerfarene folk ikke ikke engang aner må bli en del av forhandlingene.
Guuz
18.04.2021 kl 19:54 7653

Tja, jeg tror ikke den informasjonen ville påvirke koronakommisjonens utfall i noen grad, jeg tenker mer i grad av at han:

1. Slutter fordi det er alle mann til pumpene grunnet forhandlinger.
2. fremtidig ansvar i kommisjonen vil ikke være forenlig med Bergen sin kommende satsning på koronamedisin.
3. Han var lei av jobben.
Guuz
18.04.2021 kl 19:58 7627

Det er et veldig godt poeng. For du har nemlig helt rett. N slik avtale skrives 100% av jurister. Er bare artig hvor mange tilfeldigheter man finner når man virkelig ønsker noe..
Hayen
18.04.2021 kl 20:02 7600

Er på samme linje. I mitt hode særdeles spekulativt å koble SKs avgang med fremdrift i Bergenbio.
klaesp
18.04.2021 kl 20:10 7541

Spørsmålet er når denne  sensitive informasjonen har materialisert seg i denne prosessen..
HP17
18.04.2021 kl 20:19 7490

Det ligger ann til en særdeles spennende uke i BGBIO, kommet den forløsende meldingen som sender kursen til himmels?
Slettet bruker
18.04.2021 kl 20:36 7379

Åja HP17 buller Bgbio, da er det på tide å komme seg ut. Selskapene han buller pleier å få seg en kraftig knyttneve kort tid etter.
Nanoq
18.04.2021 kl 21:23 7205

Jeg tror ikke man skal ha veldig mye tillit til det som kommer fra deg når det gjelder aksjer og kursutvikling...

Sapa
09.05.2020 kl 16:38
704
Hei, jeg har lagt alle sparepengene mine i NAS, var det lurt? Gleder meg til vi er tilbake på 200kr aksjen igjen, for da blir jeg rik.
Redigert 09.05.2020 kl 16:39

https://finansavisen.no/forum/thread/100023/view/2012964?legacy=0

Vi vet hva som skjedde seinere det året med NAS og aksjekursen...jeg mener at kursen/verdien av aksjene er ned med nesten 90% siden den gangen...

PS.: Hvordan går det med sparepengene?


Redigert 18.04.2021 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Lakshmi
18.04.2021 kl 21:31 7151

HP17, ja, melding kommer neste uke, og den er positiv, kursen dobler seg+++. Om dette scenarioet utspiller seg, er det da lurt og selge, eller bør en holde på aksjen?
Slettet bruker
18.04.2021 kl 22:42 7438

Jepp nas blir en megarakett innen få måneder. All inn!
Rule
18.04.2021 kl 23:52 7199

BGBIO- Hva foregår i Bergen Bio? Absolut ingen ting, 20 dage uden børsmelding. Det er ikke sket i et helt år så vidt jeg kunne bladre mig igennem stock exchange notices. Hm.
heilo888
19.04.2021 kl 00:18 7112

Å ha aksjer i BgBio føles litt som å delta i Lotto for tiden!
Avhengig av innholdet i kommende melding fra selskapet kan det bli knall eller fall!

Og ikke minst når i løpet av Q2 får vi høre noe?! De fleste synes nok det begynner å bli på høy tid og er ikke innstilt på å vente til ut i juni!
HP17
19.04.2021 kl 07:10 6810

Fantastisk. BGBIO kan ha svaret på covid-19.
in a meta-analysis to inform next steps for this potential new COVID-19 treatment
Throughout both studies, bemcentinib was well tolerated by patients and no safety signals of concern were reported. At day 29, there was a numerically lower number of deaths reported in the bemcentinib arm of both studies
. A preliminary analysis shows the primary endpoint is numerically in bemcentinib’s favour,
The drug has a good safety profile and holds potential promise at this vital time.
https://newsweb.oslobors.no/message/530482
peaf
19.04.2021 kl 07:11 6791

Om Accord vart stoppt 31 mars og de vil ha med de resultaten, og det er vel ikke noen oppgjitt datum for siste pasient der. så er det vel først nu som Accord har samlet
samtlige resultater og evaluerer dem. I regel er det naturlige årsaker som ligger bak vad som skjer, det viser seg gang på gang når man vel har fasit. Men jeg vet att vil man selge noe er det beste att skryte opp produktet eller selskapet mest mulig. Ikke å hemligholde resultater du får ikke mer betalt før det. Men førhandlinger kan de naturligtvis holde hemlig til bud føreligger.

Ja svaret kom fort men var kryptiskt, med andre ord ikke helt klart.
Redigert 19.04.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Lakshmi
19.04.2021 kl 07:49 6502

Tenker at uttalelsen til Wilkinson ikke er så veldig uklart, lovende kan som jeg ser det bare være det sterkeste orde han kan bruke nå.

Tom Wilkinson, MA Cantab MBBS PhD FRCP FERS, Professor i respiratorisk medisin
og hovedutprøver på ACCORD-programmet, kommenterte: «COVID-19 pandemien vedvarer
som den mest alvorlige globale helsekrisen vi nå står overfor og det er fortsatt
et påtrengende behov for en sikker, praktisk og mer effektiv behandling for et
bredt spekter av pasienter. Virkningsmekanismen til bemcentinib er uavhengig av
SARS-CoV-2 spike-proteinet, og den forventes derfor å beholde sin effekt med
fremveksten av nye, potensielt vaksine-resistente virusstammer. Bemcentinib har
en god sikkerhetsprofil og har lovende potensial på dette viktige tidspunktet.»
heilo888
19.04.2021 kl 07:56 6425

Den foreløpige meldingen viser ikke akkurat revolusjonerende resultater for Bem. Men dog gode safety resultater og noe effekt utover standardbehandling.
Enkelte som hadde trodd at Bem skulle vise seg å være rene tryllemidlet mot Covid-19 vil nok bli skuffet når man ser at pasientene også dør delv om de får Bem.

Analysene pågår og fullstendige resultater vil foreligge først i løpet av mai.
Og man dermed kan man stoppe diskusjonen om oppkjøp av BgBio på bakgrunn av stillheten fra selskapet.
focuss
19.04.2021 kl 09:35 6024

Hva skal man kalle Aprilpresentasjonen nå?
Knfo
19.04.2021 kl 09:39 5963

Godt spørsmål. Er redd aksjen kan falle en god del nå om det ikke kommer nye og langt mer positive nyheter fra selskapet. Dagens oppdatering var veldig tynn suppe.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 09:40 5952

Se her ja, det ble en knyttneve dagen etter. HP17 buller et case? Ja da kom dere ut...
Gullit
19.04.2021 kl 09:44 5902

Alt for mange med dårlig tid her.. her vises det til en klar virkning og mennesker redder liv.. hva er dårlig med det. Raske penger er ikke alltid det mest lønnsomme i det lange løp
focuss
19.04.2021 kl 10:46 5686

Hva var Godfreys intensjon med å legge ut den såkalte Aprilpresentasjonen aner jeg ikke. Men at den hadde en manipulerende effekt er det vel ingen tvil om.