Mangel på skip - kjøp FRO

Slettet bruker
FRO 21.04.2021 kl 09:22 4271

Det vil bli mangel på skip i segmentet senere i år. Skipsverdiene øker og det selges eldre skip til gode priser. Verdi endringer er ikke reflektert i FRO nyere flåte enda. Regner man på pris, leker seg litt med tall, basert på prisoppnåelse på de som har blitt solgt i siste tiden (eldre skip), så forsvarer FRO en betydelig aksjeverdi - økning bare på det. OG det før det tar av i markedet. KJØP nå,,,,,en klar oppside kandidat.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 09:29 4251

En god strategi: Kjøp når ratene er lave....ratene kommer snart oppover.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 10:09 4157

På vei mot 64-65. Target hos de fleste meglerhus er fra 75-80
Slettet bruker
21.04.2021 kl 10:17 4107

Frontline har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal på lang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 49.51 kroner og motstand på 132 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har støtte ved cirka 50.00 kroner og motstand ved cirka 104 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker trendbruddet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt.
Anbefaling en til seks kvartalers sikt: Kjøp (Scor
Sonatrach
21.04.2021 kl 10:20 4094

Dette sa man for 1 år siden også. I mellomtiden er fasitsvaret tidenes mest katastrofale tankmarked. Baltic for Q1 viser en gjennomsnittsrate for hvovedruten (AG -China) på -$1,700 Usd/day. Et så råttent marked har aldri før skjedd. Jeg mener at tank bør re-prises kraftig nedover på bakgrunn av hva deres Q1 tall vil vise.
Redigert 21.04.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
desirata
22.04.2021 kl 11:04 3765

Enig i Sonatrach.
Det er slik mangel på skip at det har vært null eller minus rater hele dette året.
Det har for utsatt en måned under pandemien, Aldri vært mangel på skip!
Neste resultat i FRO vil bli grusomt og gynge aksjen.
Flipper
23.04.2021 kl 17:27 3486

Teoretiske vurderinger har ingen plass i selskaper som er basert på Store svinginger i et volatilt markert som FRO er relatert til.

Se bare på container marketed samt tørrlast. Tonnasje tilbud vis behov.

Tank, som. jeg har sagt tidligere, er enten lav, eller topp, ingen ting i mellom.Er kun snakk om '' marginale '' forskjeller tilbud tonnasje, en skvinsegg som kan snu seg over natten, på marginaler.

Nybygg vil. ikke utgjøre noen forskjell, se på hvor lenge det tok for markedet å absorbere krav til dobbelt skrog,for mange år siden, hvor vi fikk et to tier market, som vi får nå igjen, men laaaangt fra nok.

Skraping, på priser jeg aldrig har sett før i min karriere over 40 år i shipping, $ 500 pr. Ltd er eksepsjonelt.

Det blir mye skraping fremover ...

Min 2 ¢
Shagwong
26.04.2021 kl 12:25 2958

En liten reduksjon i SHORT fra 3.70 % til 3.62 %
ks1977
26.04.2021 kl 14:22 2803

Vi har jo sett lite skraping så langt, på tross av at skrapprisene har vært høye ganske lenge nå - samtidig som at ratene har vært horrible omtrent like lenge. Nå tar det jo gjerne litt tid med dårlige rater før rederne modnes til å skrote, skjønt de som ikke allerede har investert i BWTS må ta valget temmelig snart og da burde valget være enkelt.

Skjønt, jeg lurer på om rederne med de eldste skipene er ekstra motivert til å IKKE skrape pga EEXI; Selv om EEXI vil ramme de eldste skipene (hardest), så vil det føre til et rateløft for hele flåten (ifht uten EEXI vel å merke). Ikke utenkelig at de eldste skipene (også) ender opp med å nyte godt av dette (selv om jeg personlig satser på rene ECO-flåter, pga to tier market som du nevner - skjønt vi snakker fort om tre tier marked denne gang, og etterhvert kanskje også fire - spesielt dersom/når vi får en verdensomspennende CO2e-avgift for shipping). Kanskje vi har et chicken-race her også? Dersom det blir heftig skroting, så vil jo det gi de som ikke skroter gode kår (gitt at flåten ikke er for stor, men det virket som at vi var ca i balanse før corona og at vi sånn sett trenger de aller fleste av de gamle skipene).

De har jo også fått en ekstra motivasjon nå som (hovedsakelig) kontainer har fylt opp verftene ut 2023. Gitt at dagens verftkapasitet er ca 5% av skipsflåten, så vil det ta fryktelig lang tid å oppdatere tankflåten - og vi får ikke engang kommet i gang med dette før (minst ett år etter at) EEXI trår i kraft.

Har du noen flere two-cents, Flipper? Jeg tenkte ifht BWTS; dette må etterinnstalleres på neste SS etter 08.09.17. For vintage så snakker vi da SS hver 30mnd, så siste SS for (de som allerede var) vintage skulle da allerede vært passert (fortløpende frem til 08.03.20). Kanskje de på flytende lager fikk utsatt SS? Har du sett en oversikt over hvor mange vintage som har etterinstallert BWTS?
https://www.hellenicshippingnews.com/imos-ballast-water-management-convention-to-rekindle-tonnage-scrapping-in-crude-tankers/
fattigstakkar
26.04.2021 kl 18:33 2606

Noe som forundrer meg er at det ikke er "kartelltendenser" i tankmarkedet. Hadde de store rederiene hver tatt 10% av flåten ut av drift når ratene er så lave som nå burde jo det fått ratene såpass mye opp at det hadde lønt seg sammenlignet med å seile med tap som man gjør nå. Formaliserte avtaler kan sikkert ikke inngås uten å få konkurransemyndigheter på nakken, men de kan vel ikke pålegge selskaper å ta oppdrag?
oldgrumpy
26.04.2021 kl 23:58 2314

Har vært diskutert tidligere, og skal sikkert diskuteres igjen hos "gutteklubben grei". Konkurransemyndighetene vil aldri klare å få god kontroll over et internasjonalt fragmentert marked som tank, og kartellvirksomhet i sektoren bør helt klart være en åpenlys mulighet til å heve ratene radikalt.
vulkan
27.04.2021 kl 11:15 2061

Når tror dere det bunner ut og på hvilken kurs?
Coronaen går over til slutt.....
Slettet bruker
27.04.2021 kl 17:26 1893

Umulig å si det, det forventes økt aktivitet fra nå og utover, men foreløpig dødt som i dødens dal.
Alle vet at q1 blir forferdelig, q2 også,
Jeg har litt Fro 57 og Euron 8,3

Føler meg ikke sikker på at det er noe god ide å sitter disse aksjene nå, men en bør og skal kjøpe når rater er på bunn i shipping,
Det er de nå og har jo i sannhetens navn ligget her i et år nå, så det er jaggu på tide at det lysner på rate siden rimelig kjapt eller så tror jeg fort aksjene dumper ned enda et hakk ogjen.
Redigert 27.04.2021 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
27.04.2021 kl 17:59 1819

Jeg satser åå at jo lenger nede markedet ligger, jo sterkere blir rekylen. Bare se på bulk markedet. Like lite nybygg av skip her som i bulkmarkedet. Like vanskelig å få bygd nye når bygging av LNG skip til Qatar og container skip opptar verftenes kapasitet. Nå trenger man bare å få vaksinert nok samt ordne et digitalt reisepass så drar folk på tur igjen, arbeid gjennopptas og investeringer ignagsettes. Da trengs det energi i form av olje :-)
Slettet bruker
27.04.2021 kl 18:14 1788

Du må ikke glemme at bulk markedet lå nede i 10 år da, siste 1/2 års rekyl er bare et blaff i den milevise fallende trenden vi har sett.
Nå var jo tank på god tur før Corona, med et bra marked med rater rundt 50 og et marked i balanse, optimismen sto i taket og alt og alle hausset og så grønne skoger.
Contango biten regner vi ikke med, for det i dikterer bare et marked i total krasj.
Nå har det gått et år siden den biten og vi har opplevd tidenes værste tank periode noensinne, så en kan jaggu lure på hvor sterk rekylen blir.
Noe mindre tank flåte har vi ikke fått siste året, så etterspørselen må kraftig opp for å få ratene opp.
Føler meg ikke trygg på at dette markedet kommer kraftig tilbake med det første, aksjene er jo ikke spesielt billige eller, for optimismen blomstret litt i januar/feb uten at en skitt skjedde på rate siden i markedet.
Redigert 27.04.2021 kl 18:15 Du må logge inn for å svare