ZENA mot 0,50 kr

marked1
ZENA 21.04.2021 kl 09:28 79890

Dette var vendepunktet for ZENA, oppgangen kan starte! Mange som skal inn i ZENA nå i dagene fremover, hold på aksjene! Husk oppturen før jul da aksjen steg til 25 øre intradag på kort tid.

"The Potential Acquisitions currently produce approximately 80-100 barrels of condensate per day with 5.5-6 MMSCF of natural gas, which is re-injected into the formation, from the first Potential Acquisition concession, and approximately 25 barrels of oil per day from the second Potential Acquisition concession. One well within the first Potential Acquisition concession suffered tubing string damage and has been temporarily shut-in, having had a stabilised production range of between approximately 500-600 barrels of oil per day prior to production being suspended. The low oil price environment during 2020 and the material investment required to restore production from this well have prevented the necessary repair work from being implemented.

A recent study carried out by seller in respect of the second Potential Acquisition, comprising production, cost-effectiveness and feasibility evaluations, concluded that the current production of approximately 25 barrels of oil per day could be increased to up to approximately 200 barrels of oil per day via drilling activities. The seller did not implement the recommendations of the study due to the low oil price environment during 2020 and the emergence of financing difficulties."

https://newsweb.oslobors.no/message/530686
Redigert 21.04.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
BlackPearl
12.05.2021 kl 17:46 3699

blir spennende å se hva som skjer fremover😀 er helt klart over alle de gode avtaler som venter oss, blir lit irritert når markedet reagerer ikke positivt på gode meldinger....AC har nok litt skyld i dette, alle er kritiske mot så mange EMIer....selv har jeg begynt å kjøpe igjen(betaler ikke mer en 0,10+ foreløpig), men dette kan endre seg vis jeg ser noe resultater og ikke bare drømmer om å bli noe.

Herman*
12.05.2021 kl 17:56 3694

Det er et godt spørsmål. Jeg fikk i sin tid vite direkte fra AC at de planlegger 8-9 brønner på Tilapia, men verken han eller analysene fra 2019 ser ut til å være sikre på potensialet. Oljeselskaper prises vel primært ut fra reserver, men vi kan jo se på et scenario der Zenith produserer 3500 fat NETTO på Tilapia og 3500 Netto i andre I andre land. Hvis vi antar en netback på 30 dollar, vil det si et totalt «dekningsbidrag» (driftsmargin) på vel 600 millioner NOK. Antar vi driftsutgifter på 150 mill (høyt, men de vet å bruke penger), sitter vi igjen med 450 mill. Å bruke P/E på et slikt selskap vet jeg ikke om er så lurt, men vi må sette den ganske lavt. La oss si 6. Da får vi en market cap på 2.6 milliarder. Men å komme dit tar tid og vil koste utvanning. Hvis vi tar i litt og antar 2.6 milliarder aksjer, får vi 1 krone aksjen. Klarer de det med f eks 2.2 milliarder aksjer, er vi vel på 1.18. Men... husk forutsetningene. De skal ha stor suksess i flere markeder utenom Tilapia. At noen snakker om 4 kroner før produksjon blir bare utopi. Hvis vi skal lage et blue sky scenario, må det være at Zenith klarer å nå 20 000 f/d netto med 3 milliarder aksjer. Det blir ikke lett. Da må vi bruke en P/E på 4 pga lav vekst og begrenset levetid på feltene.(I den grad vi kan prise ut fra PE og ikke reserver). Vi kan dog sette noe lavere adm kost per fat... totalt 250 mill. Vi får da en market cap på 6.2 milliarder. Delt på 3 milliarder aksjer: ca 2 kr per aksje. Dette er et drømmescenario for meg!
Joffe3
12.05.2021 kl 18:05 3679

Alle Sammen !

Nei,dette kommer til å gå virkelig til helvete, hva skal jeg bruke alle disse pengene til.
Jeg kommer til å miste helt balansen til høsten. :-)

Happy skvett

Joffe3
Svartsyn
12.05.2021 kl 19:33 3561

Hei Herman.
Hvis vi får 2000 fat olje opp pr. dag, vil økningen av aksjer minke/stoppe. Da blir det en helt annet finansiering av "driften" enn en rekke av emisjoner.
Det er å komme opp i 2000 fat som er vanskelig,resten blir utrolig mye lettere finansielt.
Men det skal krysses av en god del dager på kalenderen før vi er der.
Kan ikke menigheten la første mål være 20-til 25 øre pr.aksje så kan tall-leken fortsette til neste mål/target.
Ha en flott kveld alle Zenith er.
Redigert 12.05.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Herman*
12.05.2021 kl 19:51 3594

Er 100% enig. La oss få Tilapia i boks og krysse 20 øre grensen.
Stockdance
12.05.2021 kl 20:46 3533

Regner du med dagens aksjeverdi når du estimerer antall fremtidige aksjer?
Slettet bruker
12.05.2021 kl 20:51 3522

Hold på aksjene og kjøp de som har ledig kapital!

God langhelg og 17. mai
Nano Rekyl
12.05.2021 kl 21:06 3506

Fylte på litt til i dag! Kunne ikke la være😊 ha en fortreffelig aften alle sammen!
Slettet bruker
12.05.2021 kl 22:04 3436

Desperasjonen fortsetter med enda en børsmelding idag!

Da er AC oppe i 5 børsmeldinger på 12 dager!

Guiness neste?
Redigert 12.05.2021 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Gullit
12.05.2021 kl 22:10 3430

Det e bra Zenith børsmelder før det kommer medieoppslag

https://www.offshore-energy.biz/zenith-energy-buys-candax-energys-acreage-in-tunisia/


Det jobbes og leveres på alle plan om dagen. Virkelig spennende å være med på denne reisen. Les dere opp uavhengi av alt som blir skrevet her.

Gullit
12.05.2021 kl 22:37 3387

Det e så gøy med meldinger/. 👌
Nano Rekyl
12.05.2021 kl 22:41 3382

Helt enig! Hva blir det neste? Jo, nye felt og stempler!!! Verdistigninger på verdipapirene! Dette blir bedre enn is og brus😊😊😊
Redigert 12.05.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 22:57 3370

Noen som har oppdatert topp 20 liste og vet hvem ny investor er?
Kommer man inn på topp 20 listen med 10 millioner aksjer??
Herman*
12.05.2021 kl 23:08 3375

AC og styret mangler totalt antenner. De klør seg i hodet over hvorfor prisingen av selskapet er så lav, og så fortsetter de å strø rundt seg med opsjoner og warrants. Det er jo ikke slik at ledelsen ikke har til salt i grøten. I 2019 var Zenith ikke verdig til å bli kalt en oljemygg en gang. Det samme gjelder vel 2020. La oss ta en titt på kompensasjonen:

Andrea Cattaneo was appointed President and Chief Executive Officer effective 01 January 2009. As
proposed by the Compensation Committee, Mr. Cattaneo’s annual consulting fee payment is
approximately £210k (CAD $366k), payable in equal monthly instalments, plus benefits for the year
ended March 31, 2019. Mr Cattaneo has agreed to swap his full salary for new Common Shares (“Salary
Sacrifice Shares”), with effect from 1 April 2018. The new Common Shares are issued on a quarterly
basis at a price that is the average price at which the Common Shares traded during the period, based
on the mid-market closing price on the London Stock Exchange. Mr. Cattaneo also received a yearly
bonus compensation of CAD$200k from the parent Company and CAD$101k from subsidiary
undertakings.
- Mr. Andrea Cattaneo received a share-based payment of CAD$462k, relating stock options granted
during the year ended March 31, 2019.
- Mr. Andrea Cattaneo had CAD$34k as Director fee compensation, CAD$59k as Fee for guarantee
remuneration and CAD$174k as a management fee premium for EMTN issue, during year ended March
31, 2019.

Dette blir etter mine beregninger ca 9 millioner kroner i lønn. I tillegg har jeg lest at han får 100 000 Pund i husleiestøtte (!!!). Så da er vi på 10 millioner kroner i total kompensasjon for 2019.

Det hadde vært fint om andre aksjonærer enn meg selv hadde forsøkt å oppdra han litt i hvordan han skal oppføre seg som CEO i et selskap notert på Oslo børs. Det er selskaper i Norge som er mange ganger større enn Zenith hvor ledelsen har en kompensasjon på 2-3 millioner NOK. I min verden tapper ledelsen selskapet for midler på bekostning av aksjonærene. Når selskapet er tilnærmet uten inntekter og CEO får en lønnspakke på 10 mill: Hvor mye tror dere han tar ut når omsetninger en gang bikker 1 milliard? (Som ikke er så mye for et oljeselskap)?

Synes alle dere andre som er aksjonærer at dette er greit?
Redigert 13.05.2021 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
12.05.2021 kl 23:12 3387

AC lurer til seg flere aksjer Slik at pensjonen er sikret. snakk om bukken og havresekken. Blir kvalm av denne fyren. Enda mer utvanning. 😈
Redigert 12.05.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Gullit
12.05.2021 kl 23:17 3388

Dette temaet er tatt opp i 2019 2020.
Det var ikke mange som ville byttet vekk friheten med det jaget, presset og all den tid vekke fra familien som han har. Helt grei kompensert spør du meg. Mye av det er jo ikke cash heller. Hva mener du han burde hatt?
Gullhaugen
13.05.2021 kl 00:20 3283

Det er fremgang men AC beriker seg kraftig på oss aksjonærer. Mye av emi pengene går til AC og management. Når man bygger et selskap skal kan vise måtehold i starten til selskapet tjener penger.
Liverbirds
13.05.2021 kl 00:46 3362

Beriker han seg på oss? Han får ikke en krone av meg. At det er aksjonærer som har kapital og vil bli med er jo knallbra. Her bygges det stein for stein.
Redigert 13.05.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.05.2021 kl 00:53 3351

Jeg mener en grunder i et lite selskap skal være måteholden. Total lønnspakke (lønn, opsjoner, frynsegoder osv) burde i 2019 og 2020 ligger på 3 millioner NOK. Lønnskompensasjonen for lederne i de 100 største selskapene i Norge er i snitt 5.8 millioner kroner. AC ligger på nivå med CEO i Norsk Hydro, Yara, Telenor etc. Dette er selskaper med tusenvis av ansatte. Faktisk er ikke lønnspakken til AC så veldig langt unna lønnspakken til CEO i Equinor. Hvis ikke dette blir gjort noe med, vil ledelsen bli slaktet i norsk finansmedia hvis og når selskapet lykkes så mye at noen gidder å gjøre litt undersøkende journalistikk. Dette blir spesielt pinlig når en har ødelagt enorme aksjonærverdien mens en har tatt seg så skrekkelig godt betalt. Her bør noen av dere som fortsatt er bestis med mannen, hviske han noen kloke ord i øret.
Redigert 13.05.2021 kl 00:54 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.05.2021 kl 00:55 3349

Beriker seg ved å ta ut en hinsides kompensasjonspakke som selvsagt går ut over selskapets likviditet. Det medfører også til ekstra utvanning for aksjonærene.
BlackPearl
13.05.2021 kl 07:47 3178

Det virker slik at han har veldig god deal med Zenith om å få fortjeneste for hver enkel krone som noen investere in i selskapet.
Dette går selvsagt på bekostning av aksjonærer, gamle aksjonærer vannes ut. Verdi av aksje synker mer og mer.
Det er lite andel av emi penger som går direkte i vekst av selskapet, slik som sist så brukte han 1,7 mil for kjøp men resten da?
Tviler på at alt dette som han holder med er helt lovlig men, man velger selv hvor han skal investere pengene sine.
Zenith er skyhøy risiko selskap som får veldig lite støtte av markedet i norge.
veldig skeptisk -ja, kritisk -ja, aksjonær - ja,
Selger på 0,15 - JA
Gullhaugen
13.05.2021 kl 10:06 3033

Ja dette henger ikke på greip og er ikke aksjonær vennlig. Dette er mye av grunnen til at vi fortsatt ligger på 10 øre.For de som ikke kan regne så er vedien på et selskap antall utstedde aksjer multiplisert med verdien på aksjen.Dette gamet til AC holder kursen nede. Han kveler oppgangen. Hver gang det kommer en positiv melding så kommer det også melding om emisjon og utstedelse av opsjoner og warrants. Hva er det han tenker på?? Jo så klart...egen lommebok.
Redigert 13.05.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.05.2021 kl 10:08 3030

Var det 3 millioner du sa?

Fra 2019

« Svein Richard Brandtzæg i Hydro:
Hydro-sjefen fikk 15,2 millioner i lønn i fjor»

https://frifagbevegelse.no/forsideliste/hydrosjefen-fikk-152-millioner-i-lonn-i-fjor-6.158.617924.7917ca8cb8

Yarasjefen fikk ca 14 millioner tilbake i 2018

« Svein Tore Holsether, konsernsjef i Yara, fikk i fjor en lønn på totalt 1,6 millioner dollar, tilsvarende om lag 14 millioner kroner»

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/04/loennshopp-for-yara-sjefen


Equinor- sjefen fikk 16,8 millioner i 2018

Equinor-sjef Eldar Sætre fikk mest i samla godtgjørelser i fjor. Han dro inn hele 16,8 millioner kroner, inkludert den største bonusen av dem alle. Det er en vekst på 12 prosent i samla godtgjørelser fra året før. Staten eier 67 prosent av selskapet.

Fatter ikke hvor du har dine lønnsopplysninger fra. Du bommer jo totalt. Siden disse tallene har jo lønna deres steget til enda mer.

Sett i forhold til arbeidsinnsatsen synes jeg ikke sjefen i Zenith tjener spesielt mye.

Redigert 13.05.2021 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Tetro
13.05.2021 kl 10:15 3026

Takk for gode innlegg Herman. Du har inngående kjennskap til selskapet og imponerende kunnskap om drift og tall. Det er ikke mange her på forumet som setter kritiske spørsmål rundt selskapet med seriøse spørsmål. Wassa har også kjennskap og kunnskap men han er jo kun ute for å skade selskapet mens du ønsker faktisk selskapets beste med dine innlegg. Hvis AC lukter penger i kassa på bekostning av aksjonærer bryr han seg absolutt ingenting om. Det har vi vel sett altfor mange ganger. Jeg er en stille aksjonær og har aldrig sendt Mail til AC men tror kanskje det er på tide å at vi aksjonærer begynner å si fra. Det skal hvertfall jeg gjøre. Finansielle institusjoner vil jo heller ikke ta i denne aksjen så lenge CEO oppfører seg slik.Det som er vanskelig i denne situasjonen er at har det ikke vært for AC hadde vi vel neppe landet avtalene som har kommet siste månedene (hvis signeringer og stempler kommer). Jeg sitter long da jeg mener det må løsne etterhvert og har tro på caset i sin helhet. Men tror AC har godt av at aksjonærer kan bli litt kritiske.
Hektor
13.05.2021 kl 10:42 2981

Kan vi la mannen jobbe i fred nå, han gjør en fantastisk jobb. Lurer på hvor mange timer han egentlig jobber, for en kapasitet 👍
Slettet bruker
13.05.2021 kl 10:43 3032

Dette har du funnet ut helt alene?

Dette er jo det x antall skribenter(meg inkludert) har skrivit i snart 1 år..

Barneskirenn
13.05.2021 kl 10:48 3039

AC har gjort en kjempejobb siste tiden, og bør selvfølgelig få lønn for strevet.

MEN dette irriterer meg. En CEO som lover at finansiering skal skje på en annen måte enn emisjoner, samt klager over flere mnd at selskapet er undervurderd (4x). For så å berike seg selv med YTTERLIGERE utvanning kun dager etter siste.. Måtte klype meg selv i armen for å sjekke om det var sant. Det blir for useriøst.

Enig med deg Herman.

Nano Rekyl
13.05.2021 kl 10:50 3034

Jeg lurer på hvor mange av oss aksjonærer som hadde tatt jobben til AC? Han legger ned en kjempeinnsats for å lykkes! Jeg vil heller ha litt EMIer enn en kraftig gjeld på selskapet som er en enda større trussel for konkurs i en oppstartsfase til å vokse! Ja det utvanner de aksjonærene som er med før EMIer blir satt. Men jeg vil heller ha penger igjen enn å sitte med ingenting!!

Ha ellers en fortreffelig dag!
Slettet bruker
13.05.2021 kl 11:22 2968

Sier du det så.. da har vi noe til felles
Herman*
13.05.2021 kl 11:35 2928

Jeg sa minst 10 millioner NOK. 3 millioner burde ha vært lønnspakken i et selskap uten nevneverdig produksjon eller assets. Zena tallene ble hentet fra 2019, de norske lønningene som jeg henviste til var fra en liste som tar for seg lønningene i Norges største selskaper i 2017. Uansett må en som regel opp i store bedrifter med mange milliarder i omsetning for å finne lønnspakker på 10 mill.
Herman*
13.05.2021 kl 11:37 2884

Da håper jeg du regelmessig forteller han hvor skapet skal stå...:-)
Konjagi
13.05.2021 kl 11:39 2890

Dette blir rett og slett for dumt. Angripe CEO for at får tildelt opsjoner fra selskapet.
Hvis dere kjenner litt til hvordan dette fungerer, så er det styret som fastsetter lønnsbetingelsene. Ja, og styret er lovlig valgt på generalforsamling, som vi som aksjonærer kan påvirke.
Ja, om vi er uenige og synes det ene og det andre om driften av selskapet, så kan vi gjennom neste generalforsamling, forsøke oss med forslag til endringer.

Jeg gjorde for øvrig en rask research før jeg kjøpte mine aksjer, og fant rimelig fort utav disse lønnsbetingelsene, som det nå hyles om.

Enkelt å greit, aksepter dette eller gjør forsøk å endre dette gjennom styret. Ikke sitt her på forumet med syting og klaging, og hvert fall ikke angrip AC direkte. Alternativet er også at man selger seg ut av selskapet
Redigert 13.05.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.05.2021 kl 11:53 2877

Dette er ikke er vanlig norsk selskap med oversiktlig eierstruktur som har et styre som er uavhengig av ledelsen. Både CEO og CFO sitter i styret. Dette er en liten sammensveiset gjeng som beriker seg på bekostning av aksjonærene. Synd selskapet har en ekstremt potensial. Hvis ikke ville jo mange oss aldri vurdert å være aksjonærer. Men med «institusjonelle» norske aksjonærer og mer mediainteresse, får vi håpe han/styret kommer på bedre tanker.
Fluefiskeren
13.05.2021 kl 11:54 2873

Jeg kan ikke se du sa det. Derimot skrev du dette,

« AC ligger på nivå med CEO i Norsk Hydro, Yara, Telenor etc.»

Det var det jeg reagerte på for det er jo fullstendig galt.
Liverbirds
13.05.2021 kl 13:49 2726

Hvorfor er det galt av meg å tenke at penger inn er riktig vei for å bygge selskapet... Spiller ingen rolle for meg om hvordan penger som er nødvendig for vekst kommer inn.
Herman*
13.05.2021 kl 13:56 2728

Det er det jeg forsøkte å forklare. Jeg skrev i et innlegg ovenfor at AC hadde en lønnspakke verdt 10 mill i 2019. Jeg la ved dokumentasjon på dette. Deretter skrev jeg at han hadde en lønnspakke på nivå med de ovennevnte selskapene. Det var riktig for 2017, men siden du påpeker at jeg har feil må disse ha hatt en stor lønnsøkning i 2018 og 2019. Jeg beklager en hver feil, men poenget er allikevel korrekt: AC hadde i 2019 en lønn langt over snittet for norges 100 største selskaper.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 14:08 2709

Tror det er helt avgjørende for Zenith og ikkje minst AC at nå gjelder det kjapt å få noen fugler i hånden avtaler som kan rettferdig gjøre denne grådigheten med opsjoner. Drøyer det mer ut med fugler på taket vil AC miste alt av troverdighet i markedet. Tror d må komme noe kjapt nå og at AC kan vise seg disse opsjonene verdig, ellers tror jeg markedet kan fare stygt med kursen