FLNG-FLEX-RATENE GÅR BANANAS!!!!

sheepman
FLNG 24.04.2021 kl 21:07 29495

Denne fortjener egen/ny tråd....

- Nå er det fullt kjør igjen på ratene! Er det mulig????? I flg Affinity and Clarksons har vi nå følgende rater for MEGI:

atlantic 95000 (+19%), Middle East 85 000 (+8%), Pacific 85 000 (+8%)
For TFDE er ratene på 72500(+32%), 65000 (+44%) 65000 (+51%)

For MEGI gjelder følgende langtidskontrakter 6 mnd 91250, 12 mnd 85250, 3 år 72750

For tfde er disse på henholdsvis 78500, 73750 og 62000


Med andre ord så ser det veldig veldig bra ut både på kort sikt og på lang sikt. Hvis Flex chartrer bort på lengre kontrakter, så vil man nå altså få mer enn 20 kr aksjen i positiv cashflow/utbytte.

Det er fortsatt en stigende trend. Dvs at man kan forvente at disse ratene skal fortsette oppover

- Lykke til!
Thesistulling
15.09.2022 kl 11:16 1347

Man kan da lese.......

Tja, null risiko med andre ord.
Slik ser nå jeg det.
Quendi
15.09.2022 kl 12:13 1294

Emission i Cool - Är du på riktigt?

Skulderna behöver inte refinansieras på många år. Cool har uttalat sagt i Q2 rapporten att man vill utöka verksamheten, men att man kommer göra det genom goda relationer med stora banker.

Vilket skitsnack. Det här kommer från någon som tydligen gått ur aktien och vill prata ner den.

Rekommenderar er att läsa Cools Q2-rapport så ser ni hur stabilt det är. Har 80% av mitt kapital i Cool och ser det som kommande årets säkraste investering, med fantastiska utsikter på avkastning.

Har också haft kommunikation med Cools CFO som säger att de tittar på att låsa in fler kontrakt på 1 år eller 3 års-avtal. Senaste 1 års-avtal skrev man på $140k/dag, break even ligger på $50k/dag per skepp för Cool.

Just nu ser prognosen ut som att de kommer satsa på att köra mesta möjliga spotpris fram mot vintern och en tid in på '23, men kan de låsa skyhöga erbjudanden på 1 år eller 3 år så kommer de såklart att göra det - vilket allt talar för.
Redigert 15.09.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
15.09.2022 kl 12:19 1277

The Godfather skrev Emi
En rettet emi er ikke dumt å ta meg seg i et stramt marked.
Slik ser nå jeg det erfaringsmessig skulle det være aktuelt.
Redigert 15.09.2022 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Hellboy
15.09.2022 kl 12:40 1249

Cool er vel best å diskutere på en tråd om cool og ikke flex?
Thesistulling
15.09.2022 kl 12:51 1231

Jupp.
Sorry.
Hellboy
15.09.2022 kl 13:14 1203

No problem. Jeg sitter i begge;) men greit å ta diskusjonene riktig sted :)
Gull i pungen
17.09.2022 kl 20:18 1004

Spot freight rates for modern tonnage being quoted between $250-300,000

https://mobile.twitter.com/OKalleklev/status/1571116410503397380?cxt=HHwWiIC8zaOD3c0rAAAA
Slettet bruker
18.09.2022 kl 12:59 855

Har det stor betydning på Flng?
De har vel ikke ledige skip, men det har Cool
MacJoJo
27.09.2022 kl 15:16 613

Har hatt noe betydning da 3 skip har vært sluttet på variabel time charter.

Noe mindre nå, ettersom kun ett skip er på slik charter

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/6c0d64a5-587f-42f2-9a45-6b3f6f22990f