Shikibetsu
26.04.2023 kl 17:09 9491

Jeg er ikke udelt positiv til det som har vært og hauser ikke opp kursen, langt derifra men prøver å balansere det litt her med å være en liten motpol til alt vissvasset deres. Det er jo kun på ett spor og om å gjøre å prate dritt om et selskap dere overhodet ikke har interesse av. Det virker for meg som dere bare er ute etter å skape uro, ingenting annet. Trekk fram et nyansert innlegg du har servert her da? Har du i det hele tatt noe du ser kan være positivt i selskapet du ikke har interesse av. Hva er din agenda med å sitte her dag og natt foruten å svartmale? Det må da gå an å svare ordentlig å ikke komme med bambusprat om konkurs o.l. om du av en eller annen merkelig grunn har forelsket deg i aksjen uten å være aksjonær. Hva er din agenda her annet enn å ha skadefryd på vegne av alle som prøver å se litt annet enn bare negativitet. Det får være måte på forsøk på ødelegge for de som kanskje ønsker å ha en mer ryddig tråd. Og joda jeg tåler tilsvar og har ingen problemer med det, men ser igjennom det dere her driver med. Dere forsøpler tråden med det dere holder på med, tåler ikke at noen ser annerledes på caset enn deres egen forkvaklede ensporede sannhet og det gir lite rom for å få til en mer konstruktiv dialog for de som er nysgjerrige på selskapet. Er noen på her med den minste tro, så høgger dere det ned og er det stille så er dere her allikevel og passer på at tråden holdes fullstendig negativ. Helt greit å ha andre meninger for og imot, men å drive på slik med skadefryd er ikke okå.

Forøvrig ønsker jeg dere alle en god kveld, men vær så snill da..
Shikibetsu
26.04.2023 kl 17:37 9637

Fair enough, det er din mening og din rett til å mene det. Det kommer nok til å ta tid for alle landbaserte selskap da det er nybrottsarbeid, ikke noe som er hugd i stein hos noen av aktørene hvordan det vil utarte seg. Men flere vil sikkert lykkes da det er rom for det :) Men, jeg tror ASA nå etter all motgangen og den erfaringen de har vært igjennom siste årene kan lykkes, sammen med Nordlaks vil de antagelig få orden på dette. Ja det har tatt tid, og ja det har vært mye greier. Men husk at det er lesson learned/ erfaring, tar man til seg det og gjør det man kan for å løse floka så går det som regel bra. Noe annet som er spennende med ASA er at de ligger godt til strategisk i et hot salgsmarked og vil etter alle solemerker ha en fordel av det når de er der den dagen de har fått kontroll. Vi får se hvor lang tid det tar her og der, og det er forøvrig et surt aksjemarked. Stockpicking er ikke enkelt, problemet har også vært at de fantasiprisene som var under pandemien har ødelagt mye for mange..Det er ganske utrolig at veldig mange analytikere var positiv til denne på godt over 100 kr når spaden ble satt i jorda for mange år siden, da var jo veien mye lengre..nå er de forholdsvis nære i forhold til det og kursen er gruset ned, kanskje overkant mye i forhold til assets og unnagjort erfaringer og jobb for å være der de er idag, sammen med Nordlaks som med sin kompletterende erfaring burde kunne bidra positivt ganske umiddelbart (sett i forhold til tiden/ veien som har vært) Ha en god kveld og takk for greit svar..😊
DividendYield
26.04.2023 kl 17:53 9786

shiki skriver: Det er ganske utrolig at veldig mange analytikere var positiv til denne på godt over 100 kr når spaden ble satt i jorda for mange år siden.

Jeg husker godt dette. Det var pandemi, ASA gikk på børs og pengene satt løst.

Og disse meglerhusene som spådde himmelferd her, satt også som tilretteleggere og hentet videre store summer til nye emisjoner/kriseemisjoner.

Det var til og med et meglerhus (DnB), som spådde himmelferd, men fondsavdelingen til meglerhuset solgte seg ut av ASA med begge hender samtidig.
Shikibetsu
26.04.2023 kl 18:20 10019

Jepp, og nå snart 3 år senere med store summer investert og mye jobb unnagjort. Kan ikke si det har vært et godt stykke arbeid, men allikevel..de har da gjort unna noe og fått inn Nordlaks..da er kursen 5 og alle negative..

Disse meglerhusene herjer jo villt uten hemninger, det går ikke an å forholde seg til deres utsagn som seriøst.

DnB ja…var det ikke de som gruset kursen til PGS ned i 1,26 med fantasiutsagn mens de kjøpte med begge hender..før den ellevilt toppet opp i 13-14 nylig.. eller var det Spb1 tro🤔

Ikke bra. Dette gjentar seg gang på gang..
milk
26.04.2023 kl 21:27 10101

Hva er det egentlig du surrer med? Jeg sitter ikke dag å natt. Jeg har ingen agenda. Jeg ser ikke noe positivt med selskapet. Jeg skriver sjelden om selskapet, så alt vissvasset får stå for din regning. Jeg har ikke noe "case" . Jeg kan godt komme med en "konstruktiv" dialog!!! ASA leverer overhodet ikke noe av det de har forespeilet. Produksjonen er på lavmål å det er ingen ting som tyder på at de skal greie sine forpliktelser.. Tvert imot, investorene er ikke villig til videre pustehjelp. Det blir et oppgjør på kammerset før eller siden. Andresen og ferd vil slå selskapet konkurs for så å kjøpe de reelle verdiene tilbake for en billig penge... Ferden videre vil bli meget usikker da mange banker vil lide store tap.. At ASA igjen kan stå opp fra asken, er meget mulig men de fleste investorene vil da være spilt ut på sidelinjen.... Dette er min mening å er ikke ment som noen form for svart maling (baissing) Jeg syns det er viktig at de som er på dette forumet får synspunkter fra flere hold. Det er jo hele poenget med å ha et forum, God kveld.
Puffen
26.04.2023 kl 22:31 10251

Prøver meg på litt fakta først. Med kontantbeholdningen fra 1 januar og emisjonsprovenyet fra mars, bør selskapet ha greit med cash gjennom hele 2023. De har lite gjeld som skal betales ned på, så noe særlig konkurstrussel er vanskelig se på 12 mnd sikt. Det de videre skriver i rapporten sin er at de sliter med å få fisken til vokse utover 2 kg. Dette må de få til om kvaliteten og kg. prisen skal komme opp i de forespeilede 12,5 USD pr. kg. De snakker om at de må få fisken over 3 kg om det skal bli noe av. Som andre her skriver har de annonsert dette som "like før" i et års tid nå. Og skuffet markedet, og gått tom for penger. Og satt videre utbygging av fase 2 på hold. De som driver dette anlegget er ikke nybegynnere med laks. Men de er pioneerer på landbasert. Så det kan være grunn til å håpe at de er like ved et tipping point, der de tar det nye steget. På kvartalspresentasjonen i november husker jeg styreleder var veldig positiv på at de hadde tatt store steg ang renseprosessene og generell stabilitet i anlegget. Men de sliter altså fortsatt. De har nå fått Nordlaks mer med på laget i flg artikkel i Ilaks. Det er altså muligheter for at det vil komme noen nye gjennombrudd i produksjonsprosessene i løpet av de kommende månedene. Men det kan også gå skeis. Da er det eneste en kan håpe på, at andre store aktører kjøper anlegget. Egenkapitalen har pr i dag en prising på ca 3 mrd. Og gjelden er liten. Børskursen er på ca det halve. Så potensialet er der uten tvil. Men risken også... Ha en fortreffelig kveld.
kallnok
27.04.2023 kl 21:02 10212

milk, du har åpenbart interesse av dette selskapet og hvordan det går med aksjekursen. Og tid til å følge med. Engasjement trengs, også kritiske stemmer. Naturligvis bør alle bidra til at innleggene blir mest mulig analytiske og opplysende.
ibyx
02.05.2023 kl 09:39 9991

Litt smitteeffekt fra Salme var forventet idag. Lavt volum.
in2deep
08.05.2023 kl 10:25 9661

Vi trenger å etablere oss over 5kr igjen her nå!
in2deep
11.05.2023 kl 12:52 9591

Er det lov å driste seg til å håpe på at bunnen ble satt på 4,58 kanskje...?
Bajasen
11.05.2023 kl 13:20 9584

I en kort periode ja. Men noen mnd frem i tid. Nei ..
Puffen
24.05.2023 kl 21:25 9106

https://www.seafoodsource.com/news/business-finance/atlantic-sapphire-ceo-johan-andreassen-departs-company-s-board-of-directors

Nye aksjonærer, tar nye grep. Men finner ikke noe om hvem som tar over som styreleder. Noen som vet ?
Redigert 24.05.2023 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Puffen
25.05.2023 kl 10:37 8877

Kenneth Andersen fra Strawberry tar over som styreleder. Og Eirik Welde fra Nordlaks går inn som nestleder. Dette er spennende

Redigert 25.05.2023 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Puffen
25.05.2023 kl 13:36 9018

Noen som kan forklare hvorfor ASA stiger på lavere grunnrenteskatt ? De er jo ikke berørt uansett
Andrei1989
25.05.2023 kl 13:47 9049

fordi den falt tilsvarende når grunnrenteskatt var kjent.
Puffen
25.05.2023 kl 18:34 9010

Sammensetningen av det nye styret virker lovende. Har for meg virket litt rart at en og samme person er CEO og styreleder i et såpass markant og børsnotert selskap
in2deep
26.05.2023 kl 09:12 8842

Alt det negative er nå kjent, og priset inn; emisjon, slaktevolum, fremdriftsplan mm.
Nå kan turen starte sakt men sikkert oppover igjen, basert på nye forventninger.
Nå kommer det nok snart en liten dupp igjen (teknisk), før det bærer oppover igjen mot 8-10kr.
Puffen
05.06.2023 kl 13:09 8449

Da ble det plutselig litt volum og sving på kursene. Noen som har hørt noe nytt ?
in2deep
06.06.2023 kl 10:57 8112

Det er nok ingenting nytt nei, men det er begrenset hvor lenge markedet vil se på at en aksje er billig.
Vi skal nok opp mot 10kr de neste ukene muligens. Kanskje opp mot 12kr også…
Slettet bruker
06.06.2023 kl 15:27 7975

Ja, det vil nok gå noen kroner denne uken bare
Slettet bruker
07.06.2023 kl 08:42 7676

Da skal vi opp over 7kr idag. Her kan det være rykter som går om deilige slakter kilo som innfrir
in2deep
07.06.2023 kl 09:34 7617

Blir muligens gevinstsikring i dag ser jeg. Helt normalt det på vei videre opp.
Edit: men volumet ser iallefall ut til å være tilbake igjen i aksjen. Det er positivt.
Redigert 07.06.2023 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
soroys
08.06.2023 kl 07:57 7407

Hvor har gründerne fra Alsco blitt av? Ser de er ute av topp-10 eierlista
Puffen
08.06.2023 kl 08:34 7357

Link til oppdatert topp 10 liste ?
De annonserte vel at de ikke hadde penger til å bli med i siste emisjon. Så de ble vannet ut. Men husker ikke hvordan listen ble seende ut rett etter emisjon
in2deep
08.06.2023 kl 10:19 7261

Jeg må si jeg er overrasket over pådraget i kursen her. Ser ut til at stadig flere vil inn på veien oppover.
Endelig virker det som at ting har løsnet litt mtp forhåpninger og tiltro (?)
in2deep
08.06.2023 kl 10:28 7277

Men når det er sagt så kan oppsiden fra dette nivået fort være 100-200% på kanhende bare noen uker, så kanskje ikke så rart likevel at det er såpass momentum.
Puffen
08.06.2023 kl 15:26 7142

Er det noen som kan ta en tur til Florida og se hvor stor en nyslaktet fisk er ? Hadde vært steike kjekt å visst.... Hva driver oppgangen vi ser nå. Skjer i total stillhet.
Slettet bruker
08.06.2023 kl 22:46 7004

Ja, bare sunt. 7 tallet ble entret idag og jeg tror festen fortsetter imorgen med noen %. Mystifistisk men det kommer gjerne en bull nyhet utav dette. Oversikt over topp 20? Kommer det en flagg melding eller er det en ny bjellesau på listen?
sisterx
09.06.2023 kl 13:58 6795

Bare å lene seg tilbake og nyte denne lenge etterlengtede oppgangen. I mangel av børsmelding vil jeg spekulere i om grunnen kan være at aksjen var oversolgt, underpriset, og at driften nå går meget bedre? Tipper det kommer gode nyheter fremover (til en forandring). Mange har nok brent seg stygt og mistet troen. Når sentimentet snur, og det kan ligne på at det er i ferd med å skje nå (sa sisterx håpefullt), kan dette bli et langvarig eventyr kursmessig. Det er lov å håpe på det. Det har skjedd med andre lakseselskaper også, tilbake i tid.
Puffen
12.06.2023 kl 11:27 6396

Kjenner litt på stresset når kursen går og går, og ingen nyheter eller kommentarer foreligger. Hvor er oppdatert "Topp 20" liste ?
in2deep
12.06.2023 kl 11:36 6401

Why??

Aksjen har vært "billig". Det retter markedet opp nå.
Det er ingen nyheter, innsidehandel, topp20-bevegelser eller annet som er årsaken her IMO.

Det som vil komme ila kort tid tror jeg, er en liten periode med gevinstsikring nå etter ferden (er meget overkjøpt).
Og den kan fort bli 10-20% i forhold til nivået i skrivende stund.
Deretter snur det opp igjen. Og da er 10-12kr neste mål i mine øyne.
hara-a
12.06.2023 kl 14:54 6147

In2deep, enig med deg. Selskapet prises til halvparten av verdien på produksjonsanlegget. Er jo helt klart meget billig på disse nivåene. Og når selskapet skal prises for vekst, dvs fremtidig inntjening - fyttikatta.... for det kan ikke være langt unna at dette vil skje etter "lang tid" uten problemer, flotte forbedringstiltak i produksjonen + nye ekspert team på plass på eiersiden, i drifta og i styret.
Redigert 12.06.2023 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
in2deep
20.06.2023 kl 10:57 5500

Føler det dirrer i lufta her nå.
Bryter vi opp mot 9kr, eller tar vi turen ned mot 7?
Teknisk sett så heller det nok mot det siste...
ibyx
22.06.2023 kl 14:12 5236

Det har jo vært en fin og ganske uventet opptur nå fra 5 til 8+ kroner!
Skjæring av avlingen er godt gang! :-)
in2deep
22.06.2023 kl 14:50 5215

Tja, var den så uventet da? :)
Nedgangen i dag var iallefall ventet..!
Så blir det forhåpentligvis noen dager sidelengs (og ikke videre ned) rundt dette nivået før vi klatrer oppover igjen...
ibyx
23.06.2023 kl 10:28 4880

Høres ut som du har full kontroll her! :-)
Du begriper både oppturer og nedturer! Det er få forunt! :-)
Puffen
26.06.2023 kl 14:57 4447

Fy flate jeg blir svimmel av å sitte i denne....
milk
26.06.2023 kl 19:10 4289

Ja dette blir morro... Rott dere sammen å kjøp hele røkla... :-)