VOLUE ASA kommer til Oslo Børs

Ti_porteføljen
VOLUE 28.04.2021 kl 14:28 1565

Når et selskap får unntak fra regelen om å måtte ha bestått i mer enn 3 år for å komme på Oslo Børs gir det sterk indikasjoner på at dette er vurdert til å være et robust selskap.

"Det er gitt dispensasjon fra kravet om at selskapet skal ha bestått i minst tre
år, jf. Regelbok II for Oslo Børs og Euronext Expand punkt 3.1.3.1 jf. punkt"

Når denne kommer på Oslo Børs kan kursen virkelig sette fart!

Selskapet har unike løsninger på håndtering av produsert strøm. Det er et kjempeviktig område fremover. kundemasse er nødt til å øke i takt med det grønne skiftet. Jeg tror enhver elektroingeniør forstår dette.
Redigert 28.04.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2021 kl 10:16 1079

Endelig kommer dette selskapet på den ekte børsen.
Single Malt
03.05.2021 kl 09:07 1132

fra Arctic i dag

VOLUE: PREVIEW
1) Will deliver its Q1 figures on Thursday
2) We expect sales of NOK 260m (vs cons 213m)
3) We expect EBITDA of NOK 45m (vs cons 51m)
4) Adj. for non-recurring costs related to the Oslo Stock Exchange listing of NOK 10m, our estimated EBITDA is NOK 55m
5) We model y/y sales growth of 15% in Q1 – driven by Energy and Infrastructure segments
6) Expect to see a continued increase in the share of SaaS sales following the acquisition of Likron
7) We reit. BUY with a target of NOK 80 per shr!

Edit: Pareto har tatt in Volue i månedsporteføljen for Mai!
Redigert 03.05.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Capitalista
02.05.2021 kl 09:17 1350

- Jeg tror enhver elektroingeniør forstår dette. Det kan være en utfordring for aksjekursen hvis man må være elektroingeniør for å forstå Volue sin forretningsmodell.

Aksjen siger stadig nedover, men har jo hatt en kjempeavkastning mot emisjonskurs.
Ti_porteføljen
28.04.2021 kl 14:50 1524

Grønne løsninger, enten det er produksjon fra solceller, vindkraft, vannkraft osv er avhenging av å håndtere elektrisiteten og å tape minst mulig energi i omforming av elektrisiteten. Til slutt skal elektrisiteten harmonere med frekvens på grid og i andre løsninger man velger. Dette blir det bare mer og mer behov for, og jo smartere løsninger jo bedre. Volue tjener allerede penger, og jeg ser for meg at kundemassen blir avhengig av Volues kompetanse slik at det blir et "aftermarked" som Volue vil tjene gode penger på. Investtech ser kun på det tekniske bildet. Det er hvor sånne aktører som Investech, der aksjonær-massen blir skremt av feilaktig informasjon, man kan tjene gode penger.
Kajtek
28.04.2021 kl 14:38 1547

Det er fantastisk selskap. Jeg forstår ikke Investtech som sier at man skal holde seg unna Volue. Lurer på hva Investtech holder på med.