Strongpoint #3-21 Opprettholder guiding og leverer iht. plan

Thunder-03
STRO 28.04.2021 kl 22:13 77733

StrongPoint’s financial ambitions for organic growth:
NOK 2.5 bn in 2025, EBITDA 13-15%

Strong Point fortsetter å imponere. Under pandemien hvor et stort antall selskap leverer svært svake tall, presterer SP å levere rekordomsetning. Et selskap for langsiktig, trygg og profitabel investering.

Link til forrige tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/127496/view/0/0?page=11
tunktee
14.06.2021 kl 14:23 2035

Ny tråd!
tunktee
14.06.2021 kl 13:24 2112

4 nye kasser i SA er jo også kjekt å se!
Det ruller og går der nede, men lenge siden jeg har sett noe fra Irland her.
Har de sluttet å legge ut på nettet, eller har Covidene tatt knekken på dem?
tunktee
14.06.2021 kl 13:21 2124

Vet vi at det er Strongpoint sitt?
(Har ikke Linkedin, så får ikke logget på for å se kommentarene)
Ols123
14.06.2021 kl 12:33 2202

Mkt intressant om de rullar ut vår lösning i hela Danmark
JosMag
14.06.2021 kl 11:32 2287

Veldig bra filmsnutt. Enkel og informativ 👍. Fin respons i antall visninger, likes og kommentarer!
Elektrikeren
14.06.2021 kl 06:16 2473

Holmen har redusert med 75 000 aksjer
BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES har økt med 40 000 siste uke
Norviking
13.06.2021 kl 06:58 2759

Fint om noen starter en ny tråd ja.
Jeg er på reise for tiden og er bare på en liten mobiltelefon så jeg gidder ikke knote med det...
Traderèn
12.06.2021 kl 23:57 2861

Bare en ting... jaggu er dere noen håndfaste karer. Samenlagt så tror jeg dere har lengre ansiennitet enn folkene som driver den daglige driften. Ikke noe galt med det. Bare gøy å kommunisere med aksjonærer som har vært med i flere 10 år.... God natt fra meg😇🤣
Traderèn
12.06.2021 kl 23:42 2879

Ny tittel.. først Glovo så Gordon blir Gustav neste🤣🤣🤣
tunktee
12.06.2021 kl 21:21 2955

Kanskje vi skal mekke en ny tråd Norviking?
Passer bra nå som den har blitt så lang, sidene stokket seg hos meg før i dag.
Så får vi rundet av denne artige lille krigen og.
Jeg er tom for ideer til ny headding og innledning, noen som har lyst til å prøve seg?
Norviking
12.06.2021 kl 21:13 2969

Nå må du jaggu rulle inn mandalorian ....
Alle her ønsker deg velkommen om du bare endrer språkbruken noe.
Har du noe fornuftig å si så kan du jo formidle det på en annen måte enn å degradere folk til idioter .....
Du ber jo om bråk og du ber jo om at folk skal få deg i vrangstrupen.....
Jeg er sikker på at du vil bli tatt både vel i mot og godtatt om du kan argumentere for dine synspunkt på en folkelig måte.
Du og jeg har jo vært i tottene på hverandre tidligere også der du slang med leppa .....
Nå får du det inn med teskje .....
Oppfør deg på forumet og alle vil lytte til dine synspunkter...
Om ikke så blir det du som blir degradert til idioten som ingen gidder...
Velkommen til forumet skal du være
Slettet bruker
12.06.2021 kl 20:56 2999

Kan ikke samtidig be noen rykke og reise og slutte med god helg. Det er falskt som mye på dette forumet.
Ols123
12.06.2021 kl 20:16 3034

Låt oss konstruktivt diskutera fina Strongpoint o lämna det andra till andra forum
Traderèn
12.06.2021 kl 17:21 3139

Hei Mandalorian,
Tenkte lenge jeg skulle bare ignorere dine utspill, men siden det er flere her som gir deg tilbakemelding så la gå.
Ja vi som investere i retail er kanskje litt anderledes i måten vi investerer og bygger verdier. Det viktigste sett fra min side er respekt for andre, da bygger du noe over tid. Jeg kan bare skrive/snakke for meg selv, for den dag jeg begynner å bruke det språket som du bruker så blir jeg også ekskludert. Ikke fra forumet, men fra dem som hjelper hverandre med å dele informasjon. Alle er flinke på sin måte og jeg respekterer enormt mye alle som har til tider "vanskelige perioder" å holde denne strengen mest mulig informativ. Det du har bidratt med så langt er skivebom, dvs ingenting som jeg ønsker å lese. Når alle er tullinger så bør du kanskje se deg i speilet...

Ha en fin helg
Redigert 12.06.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
12.06.2021 kl 14:40 3243

Mandalorian
10.06.2021 kl 12:14
1884
Holmen har fortsatt igjen aksjer etter de store kryssene, som vi kan anta er overtakelse av disse aksjene. Derfor den negative kurspleien? Ganske åpenbart spør dere meg.
Redigert 12.06.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
tunktee
12.06.2021 kl 14:31 3258

Man blir mer fyllesjuk med alderen.
Jeg har kjernekompetanse og er høyt utdannet på området.
🤢🤢🤢🤢
Slettet bruker
12.06.2021 kl 14:27 3267

Problemet er at tråden ikke er informativ. Det er basert på synsinnsinger uten en eneste tilbakemelding. Jeg forsøkte, men skal la gruppen nå få fred.
Rijeam
12.06.2021 kl 09:09 3402

Härligt att det går att blockera vissa skribenter (Mandalorian )som bara vill förstöra en fin och informativ tråd.
Första gången jag använt denna och det har jag aldrig behövt förut! Mina tankar går hur denna person är?
Kanske väldigt ensam och utstött från samhället och vill få bekräftelse.
Tunktee,HitIT,Elektrikern och Norviking Ols123 keep on.
ruda
12.06.2021 kl 08:25 3443

Strong Point er etter mine begreper helt feilpriset, og vil nok få en betydelig oppgang når markedet forstår hva dette selskapet tjener
Slettet bruker
12.06.2021 kl 08:05 3464

Gruppen er tydelig. Bare se hvordan det rottes sammen mot en ekstern - meg. Duck skriver i gåter og sier han tror han vet hvem som har solgt, uten å nevne med et ord hvem dette er. Så har vi en som kommenterer tallene og som også tror han har svarene på hvorfor marginene er som de er. Dette forumet er ikke hva jeg trodde.
tiger
12.06.2021 kl 00:09 3567

Mandalorian, dette blir jo bare mer og mer meningsløst. Du snakker som om alle inne her kjenner hverandre og er enige om alt. Sånn er det jo ikke. Jeg bare ber om at du skal vise litt respekt for andre her.
HrDuck
11.06.2021 kl 23:52 3585

spørsmålet er ikke hva den ene velger å tolke det som. Spørsmålet er hva den ene velger å gjøre.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 23:16 3611

Gruppen har talt og støtter Gruppen.
HitIT
11.06.2021 kl 21:35 3701

Får vel henge meg på, selv om det meste er skrevet ovenfor her nå.

Nå går det jo litt i bølger hvor mye jeg gidder å skrive her inne og blir stort sett bare en og annen link som legges ut (takk for kompliment Norviking).
Estimere på Q tall er det en stund siden jeg har brydd meg med.
Har vel 70 eller noe PSI/Strong Q rapporter på baken, så har stort sett hvilepuls når Q tall skal slippes.

Men synes det er fint at noen tar seg bryet og skribenter her kommer med sine tanker om både det ene og det andre-
uten at jeg studerer alt som blir skrevet her inne med lupe.
Det må selvfølgelig være lov å ha andre meninger, påpeke hva det måtte være osv.

Men har en liten post i Qec av alle ting, trådene der er stort sett ubrukelige og skitkastingen side opp og ned.
Orker ikke bruke mer en 10sek der inne.
Håper vi kan unngå å falle ned på det nivået, uansett litt smelling med døra en gang i blant kan skje den beste;)

God helg:)
tiger
11.06.2021 kl 21:31 3712

Jeg vil bare si meg enig med mange her i kritikken av Mandalorian. Slik nedlatende retorikk er ikke ok. Det bidrar ikke til konstruktive diskusjoner og skaper bare dårlig stemning. Faglige diskusjoner her på Strong-trådene kan være tøffe og engasjerte, men likevel med respekt. Den tonen du har valgt, Mandalorian, får du bare legge av deg. Du bidrar ikke positivt sånn du har uttrykt deg i det siste. En beklagelse overfor Tunktee hadde vært på sin plass.
HrDuck
11.06.2021 kl 21:30 3713

Det er ingen hemmelighet at strongtrådene stort sett er milevis foran alle andre tråder både på kvalitet og saklighet. Og jeg støtter deg 100% viking når du er for at det skal være høyt under taket (bare se hva som iblant kan dukke opp sene timer enkelte helger 😄). Flott innlegg viking og god helg 🙂
Norviking
11.06.2021 kl 21:00 3751

Jeg har ingen problemer med å rose faglig dyktighet HrDuck , noe som både du og tunktee ofte viser her på forumet.
At det kan være litt «høyt under taket» er også greit for meg ...
Man må tåle litt småspydigheter og man må tåle at noen vil reagere litt... vi er jo så forskjellige.
Men man skal ikke måtte tåle å få betegnelsen dum og bli erklært idiot fordi det er en eller annen ting man ikke har lært i livet.
Forumet er til for å lære av hverandre , utveksle kunnskap og informasjon om selskapet man investerer i.
Jeg er sikker på at alle her innehar kunnskaper som andre ikke har så at noen skal bli snørrhovne og nedlatende er unødvendig.
Man skal ikke lete veldig på strongtrådene for å se at mange her utfyller hverandre.
Ta feks du og tunktee med analytiske kvaliteter , Grantchester med dyp kunnskap i mange tema og i særdeleshet kunnskap om det spanske markedet.
HitIT som er en som er super dyktig til å grave frem ting fra nett .. Samme med Ols123 ...
Trikkern som holder kål på aksjonærlister og historikk tilbake til steinalderen.. osv osv ...
Det er utrolig mange dyktige bidragsytere her .. Ja mange flere enn de ovennevnte .. Og jeg tror det er det som gjør strongtråden til finansavisens mest informative og ryddigste.
Satser på at vi klarer å holde de gode taktene her videre uten flere ukvemsord.
( NB Jeg vet jeg har kort lunte og biter gjerne tilbake når det er noe. Men håper å slippe det i fortsettelsen )

HrDuck
11.06.2021 kl 20:09 3805

Norviking skrev 👍 Bra skrevet Duck
takk viking
Og siden du og jeg også hadde en liten feide for en stund siden så vet du at en liten "irettesettelse" kan komme med en stor dose kjærlighet inkludert :-)
HrDuck
11.06.2021 kl 19:57 3836

Det er to ting du har hevdet er feil så langt i denne tråden mandalorian. Den ene var når tunktee var usikker på hva elimineringen i tallene innebar. Tunktee la seg umiddelbart flat og spurte på en hyggelig måte om mer informasjon.
Det andre var når jeg spådde at at posten på 249 tusen og noen aksjer var siste rest av beholdning hos en aksjonær som ville selge. Jeg trodde ikke det var Holmen, du var tydeligvis skråsikker siden du nå putter meg i kategorien fullstendig inkompetent. Akkurat hvordan du bedømmer meg lever jeg uansett godt med (for ordens skyld er jeg overbevist om at jeg har langt mer erfaring fra finansmarkedet enn det du har - både buy og sell side, men jeg har aldri sett på forumet som en konkurranse om hvem som har mest erfaring og lar det gjerne ligge). Du har på ingen måte sikkert kunne begrunne hvorfor Holmen eller kjøper skulle insistere på et merkelig antall i aksjer i det krysset. I beste fall for deg høyst uvanlig å gjøre det sånn, men mest sannsynlig er det du som tar feil. Uansett så får vi fasiten i kommende aksjonærlister.

Nå får vi altså høre at gruppa beskytter gruppa.... Du tar feil, men uten at du forstår har du på en annen måte rett. Det vi forsvarer er god oppførsel og et fora for å komme med tanker og innspill rundt selskapet. Så når du mener at gruppa forsvarer de andre gruppas medlemmer så tar du altså feil. Jeg har selv tidligere gått til rette med medlemmer som jeg føler har tatt seg friheter som går på bekostning av forumets kvalitet.

Du mandalorian hadde mer kunnskap om eliminering i et regnskap enn det tunktee hadde. Men samtidig så mangler du åpenbart kunnskap om hvordan å forholde deg til andre mennesker og det gjør deg i mine øyne til en bidragsyter med i beste fall ubetydelig verdi for denne "gruppa" (som du velger å kalle det).

Tidligere har jeg deltatt en god del i PHO-trådene. Der har en person ødelagt hele gruppa med tilsvarende oppførsel ("alle andre er idioter/inkompetente osv"). Nå er det stort sett dagevis mellom hver gang noen gidder å poste innlegg om selskapet. Og før du prøver å vri dette til "hersketeknikk" eller "bare lov å være positiv" eller annet som bedrevitere stort sett vil hevde så la meg gjøre klart at det ikke er tilfelle. Det er rom for ulike meninger, det har blitt bevist gjentatte ganger her på strong-trådene. Problemet er rett og slett måten du velger å kalle andre "dumme", "inkompetente" osv.
For min del har jeg gitt beskjed at det er noe jeg ikke aksepterer. Om du ikke legger bort den barnslige og ufine oppførselen så vil jeg blokkere deg.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 17:15 3946

Gruppa beskytter gruppa, uansett hva gruppa sier av rett ut sagt gale eller dumme påstander, derfor min sammenligning med ekkokammeret MDG. Hvor alt er bra selv når fullstendig inkompetente folk uttaler seg og gjør graverende feil. Ikke veldig imponert over nivået på denne tråden.
Traderèn
11.06.2021 kl 12:20 4116

En ting til

I Q3 og Q4 kan vi legge til ca 22 mill pr Q for CG ordren.

Sum blir da røft regnet 65 mill i Q3 og nye 64 mill i Q4

2021.03.30. StrongPoint has today signed a new agreement with NorgesGruppen for CashGuard
Ols123
11.06.2021 kl 11:20 17007

Har vi ngn koll om Intersport i Norge fortfarande testar Strongpoint hämtskåp ?