#PoLight#

Kraamz
PLT 30.04.2021 kl 12:11 9863

##########PoLight#########



Da er vi bare 1 uke unna Q1 folkens!



For de som er nysgjerrige og lurer på hvorfor Polight har en litt auforisk stemning på shareville og andre Fora, så hør igjennom og gjør opp tanker😃👍



Får mer tillitt til Polight for hver gang jeg hører denne!🙂



https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210219_2
Sima1
30.04.2021 kl 12:45 9799

Spent på hva som kommer frem. Håper vi får noe mer informasjon ang mobilmarkedet
Kraamz
30.04.2021 kl 13:10 9738

Ja dette blir kjempe spennende😃 Gleder meg også til å høre mer om MaxHub🙂 Dette er da enda en flott referanse! Gleder meg til å se prosjekt plansjen, om noen har gått videre til POC og evt Prosjekt samt om det er flere i totalen(nye som vurderer Tlens) Add in har jo ifølge CEO åpnet mange dører, om denne skulle være en win, kan vi forvente eksplosiv vekst i antall 🤞☺️
Sima1
30.04.2021 kl 14:14 9645

Helt enig. Maxhub virker positive til Tlens. De er inne i varmen, og dette gir i allefall meg tro på at fremtiden ser lys ut for polight.
Foksen
30.04.2021 kl 17:45 9526

Et Medic produkt er vel kommet forbi Poc - Blir spennende å se hva det er! Har veldig sans for at TLens-familien blir brukt i mange forskjellige produkter😎
Kraamz
30.04.2021 kl 19:31 9424

Helt enig Foksen😃 Jeg håper vi ser Drone i EVT samt smartphones i flertall😃 veldig spent på guidingen🙂
rosgun
01.05.2021 kl 06:49 9223

Målet på kurs for min del er fortsatt kr 6000,- ila 2021.

Vi vet de jobber med 1 stk mobilprodusent på eget prosjekt/kostnad.......

I tilegg er 70% av de resterende og største mobilmerker «inne i varmen» via underleverandører på linsemoduler...

Hvis noen IKKE tror denne aksjen kan MINST gå 3X på 1 time når en eller flere slike meldinger sammenfaller,mangler børserfaring. Plt er en tikkende hydrogenbombe som venter på smellet. Lunten er tent..... nå venter jeg kun på smellet. NÅR?

Garantert ila 2021.....kurs går da minst i 6000 ila 2021...... covid er nå over og B O M,,,, da skal folk begynne å ha fokus på klokker og duppedingser igjen... Og hvem har råd til å si nei til Polight sin unike og monopolistiske linser??

Hvem vil stå utenom siste skrik og ikke tilby dette i sine produkter?

Sannheten er at ALLE blir tvunget av forbrukerne til å måtte ha det ellers får de ikke solgt sine produkter....( om de vil eller ikke)

Dette kan sammenlignes med inntoget av 3G, 4G, og nå 5G.

Hvem vll ikke ha 5G nå??????

Alle vil ha 5 G, ingen vil ha 3G lenger og snart ikke 4G.....

Et tips:

«Kom deg inn så fort som fy..... hvis du fortsatt har et snev av hjerneceller i hodet ditt» Dette er inn med teskje tips og en «No brainer», dvs noe du ikke trenger hjerneceller engang for å gjøre...

En mer opplagt og forutsigbar case for 2021 kan da ikke eksistere ?

Husk også at det er få aksjer tilgjengelig så her kommer du ikke inn hvis du nøler og venter til nyhet..... Da blir det pausing og vipps så må du bare bli tilskuer...... du kommer ikke inn..eller kommer inn på topp...risiko øker i takt med proffe baissere og haussere og vipps kan du ende med
tap istedet for å gå inn nå med svært lav risiko, dvs før 6. mai.....Husk også at ved en slik massiv kursoppgang blir det vanskeligere å pirke inn lav kurs— det vil svinge mye på toppen der når vi snakker minst 3X ved nyhet.... kjøp nå- sitt i ro - vent- legg aksjen i skuffen - åpne pakken om ett år og se resultatet... Vi snakker ila 1 år minst kr 8000-10000 i kurs....(x6)
Kr 200-400-800-1600-3200-6400-12800

Største oppturen på kort sikt er nå (4/5
X ila 2021)

På siste 2-3 år har laveste kurs vært ca 10 kr....jeg var selv inne på kr 22.... så at denne har gått og har potensiale til ytterligere opptur er også noe den har bevist med at den allerede har gått ( som jeg sa og forutså for 2-3 år siden . NB : sjekk mine gamle innlegg å se at jeg hadde rett).

Nå vil jeg få rett igjen .. 6000 ila 2021 er ikke annet enn et realistisk mål sett i lys av det Øyvind sa sist og hva jeg har sagt før han- dette er ikke om , men når og hvem som er / blir først i køen på mobilkamera....... do your math..
Redigert 01.05.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Sima1
01.05.2021 kl 12:16 9008

Du er optimistisk iallefall 😁
Tror vi får en fin økning ved innpass i mobilmarkedet etc, men 6000 kr innen året har jeg ikke tro på. Hadde ikke vært skuffet hvis du hadde truffet rett altså 😉
Slettet bruker
01.05.2021 kl 14:00 8915

Du skriver: - Målet på kurs for min del er fortsatt kr 6000,- ila 2021. -
Lenger nede i innlegget ditt korter du kursmålet ditt fra 6000 til maks 760/950 uten å legge merke til det selv. ved at du skriver:
- Største oppturen på kort sikt er nå (4/5 X ila 2021) -
Altså bare fantasibilder i ditt eget hode.

Det er hevet over enhver tvil at at PLT er et svært spennende selskap som kan gå mange X på noen år hvis de får 100% klaff, men hvem oppnår 100% drømmetreff og 30-dobler seg pluss i løpet av bare 8 måneder fra rundt 190 idag?

Er selv spent på guidingen ved presentasjonen av q1, og håper på en dobling av kursen i det som er igjen av 2021.
Sima1
01.05.2021 kl 18:18 8741

Selvsagt lov og ha håp, men viktig og være realist også. Håper på en innholdsrik q1 som gir oss aksjonærer et spennende år : - )
Utrolig spennende tid fremover i allefall.
Lille polight fra Horten som slår igjennom hadde vært utrolig kult.
Balle Chlorin
02.05.2021 kl 15:44 8350

Selv ser jeg fram til å sprade rundt med denne til sommeren:

https://saga-pure-fan-shop.creator-spring.com/listing/get-plt?product=373
Sima1
02.05.2021 kl 16:04 8307

Så tøft. Må kanskje ha en sånn selv 😁
rosgun
03.05.2021 kl 06:13 7988

Ingen trodde på 4 dobling fra kr 10 her heller- lykke til- ingen skjønner hva distruptiv teknologi er uansett og hva det gjør med verdien i et selskap uten konkurranse.

Tenk på Microsoft og Apple så skjønner du/dere tegninga...
Redigert 03.05.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.05.2021 kl 06:17 7970

PS: De har slått igjennom.... tror mange må begynne å lese seg opp...... de har 30 prosjekter som skal realiseres ila 2021.... med 80% av de største mobil produsenter/underleverandørene+ alle andre nisjer som skal ha video/kamera..... Alle skal bytte til plt linse..... vet noen hva de tjener pr linse? 60-100% fortjeneste er svaret...
rosgun
03.05.2021 kl 06:19 7963

Dette er bare fakta og ikke noe tull. Trenger ikke være optimistisk når sjefen selv uttaler ikke om, men HVEM..
SoriaMoria
03.05.2021 kl 07:18 7884

Å hevde at det er fakta at 30 produkter skal realiseres i 2021 og at fortjenesten er 60 - 100 % er ikke riktig.

Vi vet ikke hva fortjenesten er, og selv om det er over 60 prosjekter som vurderer å bruke Polight vet vi ikke hva tidsrammen deres er eller hvor mange som faktisk ender opp som Polightprodukter.

Polight er et utrolig spennende case uten at det er nødvendig å komme med slike påstander.

Anbefaler alle å se webcasten fra Q4 for å få førstehåndsfakta.

Q1 er 7. mai.
Myrabakk
03.05.2021 kl 07:50 7806

poLight har et helt vanvittig bra potensiale, der er jeg enig. Men skal man se litt realistisk på 2021 så er det en del ting man kan forvente skal skje, og en del ting man han håpe skal skje.

Det er riktig at det er mellom 60 og 70 prosjekter i poLights pipeline per 31.12.2020, og jeg regner med dette tallet har økt ytterligere frem til nå. Det er også riktig at alle disse KAN realiseres i 2021, men da er vi nok i "håp"-delen av sannsynlighetsregningen.

Jeg VET ikke hva som kommer, men mine forventninger for 2021 er store, og da tenker jeg på det som er mest sannsynlig ut fra selskapets uttalelser og det tech-graverne har funnet.

Det mest sannsynlige er etter min mening designwin i disse:
-selfiecamera smartphone (minst 1, kanskje flere)
-ny barcodekunde med scan-engine
-Honeywell med ny scanner
-J2C med irisscanner
-medical (kikkhullskamera?)

I tillegg kan vi forvente designavtale, og kanskje designwin i smartbriller. Vi kan også forvente at arbeidet med en større Tlens kanskje kommer med prototype og prosjekt på hovedkamera i mobil. Men jeg tror ikke alle 60-70 prosjektene blir designwin allerede i 2021. Jeg setter ikke opp kursmål for 2021, men skjønner at det er mye som skjer, og at kursen skal oppover om disse lykkes.

Det som er viktig for de som vurderer poLight er å kjenne caset. Man blir fort skuffet om man går inn med cash og tror kursen skal opp i 1000 om noen dager. Dette er et selskap man må være litt tålmodig i, og ting går ofte ikke så fort som man håper. Når ting skjer, så utvikler det seg raskt, men det er for den tålmodige å vente mellom meldingene. Det blir svært spennende å følge Q1 7.mai. Da vil vi få en presentasjon av Tlens sitt prosjekt inn mot selfiecam i smartphone, og en oppdatering på hvor langt dette er kommet. Dette blir meget viktig fremover, for om det lykkes å bli mainstream solution i selfie så har poLight alle muligheter foran seg. Men det kan være behov for litt tålmodighet, så dette må nye aksjonærer være forberedt på.
Sima1
03.05.2021 kl 12:00 7621

Har tro på at mye faller på plass i løpet av 2021. Men jeg blir ikke skuffet hvis vi ikke treffer disse beløpene som er nevnt ovenfor. Men ja, har veldig tro på polight og tror at dette kan være noe av det mest spennende på Oslo børs akkurat nå.
rosgun
04.05.2021 kl 04:45 7246

Enig ialt bortsett fra noen ting:

1)Det har gått tregt og man må ha vært tålmodig, men en 3-4 dobling på 2-3 år er vel svært bra???

2) Ventetiden er over når de nå har løst « under kamera» og at de kan tilby «nesehull» like lite som alle andre linser ved å ha sin linse innerst og ikke ytterst.

3) Når Isaksen sier ikke om
de har klart å få kontrakter med mobilprod, men HVEM som skal få/ha først

4) En aksje prises utfra fremtidig forventninger, dvs at hvis man FORSTÅR at plt sin linse blir å finne i nær sagt alle video kameraer når 5 G nå er et faktum vil
Kursen og kursmålene være himmelhøye...( biler, sensorerer, videosamtale utstyr.....+++ alt annet med kamera som er og kommer i fremtiden)


5) Hvis de som venter og nå klarer å ikke være optimistiske og SE dette vil jo aldr tjene store penger hvis de skal få bekreftet nyheter gjennom forsiden på FA eller VG. Da er det for sent.......

Redigert 04.05.2021 kl 04:49 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
04.05.2021 kl 07:39 7083

Er ikke uenig i utgangspunktet, Rosgun, jeg er egentlig helt enig med deg, bare at man må være tålmodig. CEO Isaksen er en besindig leder, og drar ikke på med noe hausing. Når han nå sier at dette med add-in kan bli en ny standard i selfiecam og at det har potensialet til å bli en "game changer" for poLight så betyr det enormt mye. Men han sier også at det ikke er "en done deal". Jeg er virkelig optimistisk, hele selskapet har vært i sving med dette prosjektet, og enda sier han at poLights personalkostnader er neglisjerbare i forhold til kameramodulsupplieren som kjører prosjektet. Dette betyr at det er et enormt prosjekt! Så store prosjekter har en tendens til å avsluttes før de blir for kostbare om de ikke ser løsningen, og dette prosjektet er helt i sluttfasen. Etter min forståelse så går dette veien.

Tlens er konkurrerende til dagens voice coil motor-tech, altså vcm for å oppnå autofokus. Dette gir oss status som disruptiv tech, altså litt som "Askeladden mot trollet". Det er en kamp som nok tar litt tid, så jeg innfinner meg med tålmodighet. Mine penger skal få stå lenge i poLight, der jeg har satt opp kommersialiseringen av AR som mitt mål. Det er kanskje 2022-2023 som er aktuell da. Med en slik tidshorisont er det ikke noe stress om vi kommer inn i mobil i mai eller juni eller til høsten for den del. Går man inn i poLight med kursmål mange tusen i 2021 så KAN det faktisk skje, men det kan også ta mye lengre tid.

Jeg har satt inn min desidert største post i poLight og er nesten all-in. Jeg har virkelig klokketro på selskapet, men mener det er fornuftig med en litt lengre horisont på de kursmål som presenteres.

Fredag 7.mai får vi prosjektoppdateringen fra poLight på Q1. Dersom add-in prosjektet er ferdig og godkjent så er veien inn til smartphone i alle fall klar. Dette blir en spennende uke.
Sima1
04.05.2021 kl 08:50 6926

Tror det fleste som har aksjer i polight er optimistiske. Kanskje derfor vi sitter med aksjen?
Vi har bare forskjellige meninger om kursmål. Greit nok det.

"Hvis de som venter og nå klarer å ikke være optimistiske og SE dette vil jo aldr tjene store penger hvis de skal få bekreftet nyheter gjennom forsiden på FA eller VG. Da er det for sent....... " Helt enig, nettopp derfor det er et såpass spennende case.
Sima1
06.05.2021 kl 09:46 6510

Hva tror dere om morgendagen?
Jeg er i allefall veldig spent på hva som kommer frem.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 10:10 6471

I Q4 sa de at kameramodulen hadde noen få problemer, men ga inntrykk av at dette var bagateller. Tror markedet forventer at disse problemene har blitt løst.
Etter at den nye kameramodulen ble gjort kjent tror jeg at andre OEM-er har vist interesse. Håper kanskje å få høre noe om dette.
Eller så vet jeg ikke. Q4 hadde veldig positiv guiding. Tror guidingen denne gangen blir mer nøytral :) Tror det skal vanskelig gjøres å komme med en guiding som løfter kursen vesentlig. 200 tilsvarer allerede høye forventninger. Men, hvem vet? Kanskje vi får vite at et par nye OEM-er planlegger å benytte TLens?
Håper at vi får et konkret estimat på når vi kan forvente TLens i mobil.
Redigert 06.05.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Sima1
06.05.2021 kl 10:38 6419

Q4 guidingen var veldig positiv ja. Sikkert derfor mange er veldig spent på morgendagen.
Ting tar ofte lengre tid enn planlagt, men håper vi får noen gullkorn ; - )
Ronny Pøbel
07.05.2021 kl 07:37 6082

https://newsweb.oslobors.no/message/532504

Dette tolker jeg utelukkende positivt.
velkjent
07.05.2021 kl 08:00 5977

Enda et "tomt" selskap på "growth"-børsen.
Sima1
07.05.2021 kl 08:41 5828

Design in i tlf.. Dette går veien : - )
Slettet bruker
07.05.2021 kl 08:57 5740

Har ikke anledning til å se på akkurat nå. Kan du forklare hva design in betyr? :)
Frantzen
07.05.2021 kl 09:04 5697

Lotto spillerene vil ut , vi er vel i pluss på slutt av dagen
Sima1
07.05.2021 kl 09:35 5536

De har planer om og bruke tlens i sine telefoner.
Sima1
07.05.2021 kl 09:36 5527

Der forsvant de som forventet inngang idag ja ; - )

Redigert 07.05.2021 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
Sima1
07.05.2021 kl 14:14 5218

Syntes ikke rapporten var så negativ. Forstår ikke helt en nedgang på 14 %. Utrolig mange som forventet mer enn det som kom frem virker det som.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 14:51 5095

Polight har formodentlig et tett samarbeid med OnePlus. Er det sannsynlig å anta at Polight og kameramodulprodusenten ikke vil forsøke å selge den til andre under utviklingsfasen, da dette kanskje vil bli sett på som illojalt av OnePlus?

Altså kan vi ikke forvente flere mobil-OEMer med denne kameramodulen i år.

Andre OEM-er må i så fall benytte sin egen løsning i år. Tror også at det er urimelig å anta at noen har kommet lengre.

Det følger derfor at det kun er en mobil-OEM i år, mener jeg.
disdude
07.05.2021 kl 15:01 5068

Husk at OnePlus er en del av et stort konglomerat (BBK) som deler på mye komponenter innhomhus. BBK er eier av oneplus, vivo, oppo mm., og det er mange telefoner som gis ut med forskjellige navn men mye av den samme innmaten.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 17:40 4821

Godt poeng. Men jeg tror heller ikke de er villige til å teste i flere modeller samtidig.
Sima1
07.05.2021 kl 18:07 4774

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/07/7670053/guidet-aksjen-rett-ned

Noen som kan informere litt om hva som står der?
Redigert 07.05.2021 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
2211
07.05.2021 kl 20:56 4576

Guidet aksjen rett ned
PoLight ga fredag investorene et innblikk i hva omsetning og inntjening vil bli i 2025. Det ga et bratt børsfall.


AMBISIØSE PLANER: Om fire år venter konsernsjef Øyvind Isaksen i poLight at inntektene skal ligge på rundt 100 millioner dollar.
FOTO: EIVIND YGGESETH
Energi
Sigurd Sveen
17:47 - 7. mai | Oppdatert 17:57
Linseprodusenten poLight har lenge vært en av børsens vinnere, med en kursoppgang på over over 200 prosent det seneste året. Etter fredagens kvartalspresentasjon gikk imidlertid aksjen solid i rødt etter at konsernsjef Øyvind Isaksen for første gang skisserte veikartet de nærmeste årene.
– Vi er blitt oppfordret av mange til å være litt mer spesifikke på hva som vil skje når, sa konsernsjef Øyvind Isaksen, da han viste frem den siste sliden i presentasjonen.
Der kom det frem at selskapet forventer å kapre den første smarttelefonkunden i løpet av inneværende år. Deretter vil det komme kunder innenfor smarte briller og medisinsk utstyr, noe som vil sikre at selskapets driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) går break even i 2023.
I 2025 ser selskaper for seg at inntektene vil være på rundt 100 millioner dollar, eller godt over 800 millioner kroner, med en EBITDA-margin på rundt 20 prosent.
Børsvinner vant ny kontrakt

Stor interesse
Det er imidlertid lang vei frem dit. I første kvartal omsatte selskapet for 1,5 millioner kroner, og leverte en negativ EBITDA på litt over 20 millioner kroner.
Da Oslo Børs åpnet fredag, var selskapet verdsatt til over 1,8 milliarder kroner. Det tilsvarte over elleve ganger konsernledelsenes forventede EBITDA om fire år.
– Vi har helt klart potensial til å nå en omsetning på 100 millioner dollar. Det er et tall som underbygges av våre interne analyser, sier Isaksen om prognosen.
Han innrømmer at selskapet er avhengig av å lykkes i smarttelefonmarkedet for å nå de høye ambisjonene. PoLight jobber med flere smarttelefonkunder, men det er spesielt én kunde som har kommet langt i sine tester av selskapets linse, og som planlegger å bruke denne i neste telefonlansering.
– Vi har omtalt denne kunden i flere kvartalsrapporter, men vi har ennå ikke kommet i mål. Vår klare ambisjon er å få dette konkludert i løpet av året, sier Isaksen.
– Med vår linse blir hullet i skjermen veldig lite, og det har skapt stor interesse. Vi ser nå at flere smarttelefon- og kameramodulprodusenter har startet tilsvarende prosjekter basert på vår linse.
poLight hentet penger de ikke trenger

– Kan spre seg raskt
Det Horten-baserte selskapet har utviklet en ny type linse basert på et polymermateriale, som best kan sammenlignes med en geléklump. Dette gjør at linsen, som går under navnet TLens, bruker lite strøm og fokuserer raskt.
– Det smarttelefonprosjektet vi har holdt på med en stund involverer både en smarttelefon- og en kameramodulleverandør. Smarttelefonleverandøren har mange ulike modeller, og kameramodulprodusenten jobber mot flere smarttelefonleverandører. Hvis vi lykkes kan dette derfor spre seg raskt, sier sier Isaksen.
I dag selges det cirka 1,5 milliarder smarttelefoner årlig.
– Hvor mange linser må dere selge for å komme opp i 100 millioner dollar i omsetning?
– Vi snakker om flere titalls millioner linser i året. Det vil si at vi må få linsen vår inn i smarttelefonene til flere produsenter enn denne ene vi nå har kommet lengst med, sier Isaksen.
Fredag ettermiddag endte poLight-aksjen ned 13,8 prosent til 174,20 kroner.
Sima1
07.05.2021 kl 21:15 4527

Takker : - )
abbos
07.05.2021 kl 21:31 4491

Spesiell aksje som er grei å handle på dipper 😃
Basert på den helt ukontrollerbare kursutviklingen , virker det som ledelsen selv ikke har peiling på hvordan aksjen vil utvikle seg .
100 mill dollar er nok et tall tatt utav det blå for å bremse kursutviklingen oppover 🧐😇
Med evnt. nye lisenser/ kontrakter , er det vel ingen begresninger 🤓
Spennende 😀


Kraamz
08.05.2021 kl 12:14 4114

En av verdens største kameramodulevendorer jobber med dette, om man tar Ofilm feks, så selger disse 1 modul til flere oems👍
Det samme gjelder resten av dette økosystemet👍 samsung kjøper av LG mens LG kjøper av samsung, dette er et eksempel på hvordan dette fungerer, ta en tur innom prospektet fra 2018 så ser man at top oems kjøper av flere forskjellige levrandører. Dette kan ha med kapasitet og konkurransen å gjøre👍

Derfor tror jeg at man vil kunne få napp i alle retninger med denne løsningen🙂👍
abbos
08.05.2021 kl 23:37 3793

Sover dårlig uten noen lodd her 🤓😎