kaliber
02.05.2021 kl 20:00 2840

Det er mange som heter Arne!
Fow
02.05.2021 kl 20:25 2726

Burde sikkert vite dette - men har dette innslaget på NRK noe med nanov å gjøre?
beholst
02.05.2021 kl 20:35 2668

Arne Kolstad er definitivt linket til Nanov, kommentar fra Merlin ?
beholst
02.05.2021 kl 20:47 2598

Jeg har vært tungt inne i Nanov siden tidlig 2016, har vært med på oppturer og nedturer, sittet stille i båten , men hatt stor tru...... har lastet opp mye siden mars 2020 og dette er nå min største aksjepost på børsen... har nå 3 ganger så mange aksjer som i 2016. Vi ser nå målstreken et lite stykke fremme, plutselig kommer melding en dag vi våkner..... da bør man være inne, ellers blir det håpløst å hoppe på toget som suser forbi.... Nyt dagene og vær klar for en heftig opptur, her gjelder det å være på plass når de positive meldingene tikker inn, dette kan bli et eventyr det skal skrives mye om i årene som kommer! Last opp/hold!
Falketind
02.05.2021 kl 21:38 2389

Fikk ikke inntrykk av det, i såfall så burde navnet ha fremkommet i reportasjen.
bj111
03.05.2021 kl 00:41 2003

Ingen hvem som helst.
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/04/20/oppmuntrende-resultater-for-norsk-biotek-firma/

NRK nevner ikke firmaer når det er snakk om denne type reportasjer. Nevner neste aldri noen selskaper i forbindelse med helse. Fikk sjokk da de nevnte Vaccibody en gang.
At dette er NANO relatert tviler jeg ikke på og finner det bemerkelsesverdig at det kommer nå rett før nyheter er i vente fra NANO.
Ingen tilfeldighet.
Merlin
03.05.2021 kl 01:21 1950

Som kanskje noen har lagt merke til var reportasjen i Dagsrevyen en DYR behandling, snakk om millioner av kroner pr. behandling. Det ble ikke sagt noe om hvilken lymfekrefttype dette gjaldt. Regner med at det gjelder CAR-T behandling.

Som kjent er CAR-T i stor grad funnet uegnet for en stor del av FL behandling. NanoV selv regner jo med å kunne ta 70% av markedet for R/R 3FL-behandling og gode muligheter for en stor del av hele FL markedet. CAR-T er en behandling som tar lang tid, rundt ett til to år, egner seg best for yngre og friskere pasienter og ofte krever tilleggsbehandling der cellegiftbehandling til nå har vært brukt. Det er en god del bivirkninger og behandlingen er komplisert, og må bygges individuelt for hver pasient, med prøving og feiling.

I den sammenheng fremstår Betalutin som en enkel, rimelig, rask og effektiv behandling, med lite helseadministrasjon, og lave bivirkninger, og en pris til en brøkdel av CAR-T.

CAR-T opererer dessuten mot CD-19, mens Betalutin mot CD-37 og kan virke tilnærmet komplementært til CAR-T. Jeg kan tenke meg at Betalutin uansett kan erstatte cellegift i en kombo med CAR-T, som virker bedre enn cellegift og uten cellegiftens bivirkninger. CAR-T gis som kjent ofte med cellegift i tillegg.

Arne Kolstad så forresten ikke helt komfortabel ut i presentasjonen. Jeg har sett ham adskillig mer entusiastisk i forbindelse med presentasjonen av 100% CR for Archer-1, kohort 1, og det direkte på grunn av Betalutins direkte fordeler som en enkel, sikker, veldig virksom og rimelig behandling, i motsetning til CAR-T.

Det er ikke gull alt som glimrer. Det er muligens slik at genteknologi noen ganger kan være en omvei til løsninger, selv om CAR-T selvfølgelig har sin berettigelse innen visse områder. Arne Kolstad leder for øvrig utprøvningen av Archer-1 og vil nok være den som legger frem resultatene for kohort to om noen uker.

Redigert 03.05.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
dno corelli
03.05.2021 kl 07:42 1657

Tror du får deg en kalddusj dersom du er short :)