BCS VS AKER CARBON CAPTURE

Slettet bruker
03.05.2021 kl 13:33 936

AKER CARBON CAPTURE Prises til 9,2 MRD.BCS markedsverdi 1,2 MRD ...Spørsmålet blir : sluker Aker BCS ?
Bamse
31.05.2022 kl 12:15 718

Det kommer til å bli oppkjøp fremover. Spennende tider.
VårDitto
31.05.2022 kl 12:31 698

En slik spekulasjon er vel i beste fall veldig luftig.
BCS har pr i dag lite/ingenting å vise til for en potensiell kjøper; LOI'er, byggeplaner kun i et prematurt stadium, uro i ledelsen, osv.
Jeg har fremdeles en passe lot i BCS, men kan vanskelig se at noen vil kjøpe selskapet nå, i hvert fall ikke for en for aksjonærene attraktiv pris, da må i så tilfelle potensielle kjøpere sitt med opplysninger som markedet ikke har, og det ville lukte ille.
Ikke Penge Dum
31.05.2022 kl 15:41 649

Det kan skje ja, men tror det er andre bedre kandidater som ser mer synergier. yara eller norsk hydro er også kandidater til å overta BCS. Husk aluminium er ett biprodukt av CO2 produksjon!
al-tei
31.05.2022 kl 16:53 621

Hva legger du i byggeplaner kun i et prematurt stadium?
Hvor i prosessen mener du de er siden du har denne oppfatningen?
VårDitto
31.05.2022 kl 18:05 579

De har planer, men neppe et ferdig konstruksjonsunderlag med komplette spesifikasjoner.
Til det har vi hørt for lite om valg av engineeringpartner og entrepenør for utførelsen.
Denne delen av prosessen er jo ikke BCS sitt område, så det må antas at de må sette bort hele byggeprosessen, enten som komplett EPCIC til en stor entrepenør, eller lar en hovedentrepenør styre prosessen og underleverandører med ansvar fram til produksjonsklar fabrikk.
Dette krever mye forutgående aktiviteter for å velge rett partner, og alt skal igjennom en anbudsfase.
Jeg føler at vi har hørt altfor lite om denne fasen til å tro at byggeplanene er særlig modne ennå.
al-tei
31.05.2022 kl 18:53 548

Hvis du trur de ikke er lenger er det bare å kjøpe opp på disse nivåene. Penger på gata.
Datterselskap i AF-gruppen ordner nok dette skal du se🙂
VårDitto
01.06.2022 kl 12:59 426

Merkelig logikk du har; hvis de ut fra min beskrivelse/tro, lagger i forhold til det du mener er status, hvordan kan du da mene at det er et kjøpssignal??

Jeg bygger forøvrig mine antagelser på det faktum at ingenting er meldt om milepæler i prosessen fram mot fabrikkbygging; typisk tildeling av kontrakter for hovedentreprise eller mindre step på veien dit.